روايات

رواية الأرملة الفصل التاسع 9 بقلم نور الشامي

رواية الأرملة الفصل التاسع 9 بقلم نور الشامي

رواية الأرملة البارت التاسع

رواية الأرملة الجزء التاسع

رواية الأرملة
رواية الأرملة

رواية الأرملة الحلقة التاسعة

نظرت مي الي ظافر بصدمه ثم تحدثت بدموع مردفه: هروح فين.. طيب اديني فرصه اشوف مكان تاني
سعديه بعصبيه: لا مكان تاني ولا تالت ملناش صالح بيكي
دخل رضوان علي صوتهم وتحدث بحده مردفا: انتي بتجولوا اي انتوا الاتنين ميصحش اكده
سعديه بغضب: لع يصح ياحج بعد كل ال حوصل يصح وابني معايا في كلامي
سيف بتذمر: بابا بلاش تقولهم يمشوا حرام
جميله بدموع: ماما يلا نمشي
اقترب ظافر من جميله ثم تحدث مردفا: حبيبتي احنا هنروح علي بيتنا الجديد
نظر الجميع اليه بصدمه فتحدثت سعديه مردفه: بيت جديد اي
ظافر بحده: بيتنا يا ماما.. انتي عايزاها تمشي من اهنيه وانا مش هعارضك هاخدها واروح بيتي الخاص
رضوان بضيق: ما دا كمان بيتك يا ابني
ظافر: معلش يا حج انا مجدرش اعارض كلام الحجه ومجدرش اسيب مرتي وبنتي في الشارع
سعديه بحده: بنتك؟؟ بجت بنتك امتي يا ظافر

 

 

 

ظافر بضيق: مدام اتجوزتها وبجيت مسؤول عنها يبجي هبجي مسؤول عن اي حد يخصها وانا اصلا متجوزها علشان جميله وسيف علشان احميجميله ويبجي ليها اب وسيف يبجي ليه ام… يلا يا مي اطلعي حضري الشنط
سيف بسعاده: هااااااي هنروح بيت جديد
نظرت سعديه اليه بحزن ثم تحدثت بحده مردفا: بتوجل جدام امك ضدد مرتك يا ظافر
ظافر بضيق: لع يا ماما مستحيل.. انا مجدرش اكون ضددك بس كمان انا مينفعش اسيب عيلتي تترمي في الشارع
صعدت مي الي الاعلي لتحضر الحقائب وبعد فتره من الوقت نزلت فتحدثت سعديه بعصبيه مردفه: بعدتي ابني وحفيدي عني يا مي… بجا انتي البنت البريئه ال كنت بجول عليها طلعتي مش سهله
مي بحزن: والله العظيم ابدا
اقترب ظافر من والده ثم قبل يده وتحدث مردفا: بعد اذنك يا حج همشي
رضوان بحزن: روح يا ابني ربنا يراضيك
ابتسم ظافر ثم اقترب من والدته وقبل يديها فنظرت اليه بدموع ولم تتفوه بأي حرف ثم اخذ مي وسيف وجميله وذهبوا وسط دموع سعديه وحزن رضوان اما عند كريستينا كانت جالسه في المستشفي وفي يديها السيرون وشعرها بدا في التساقط مره اخري فتحدثت بدموع مردفه: Seol… por favor quiero conocer y abrazar a mi hijo antes de irme de este mundo
“” سول… ارجوك انا اريد ان التقي بأبني واحتضنه قبل ان ارحل من هذا العالم “”
سول بحزن: Te prometo, Cristina, que te haré conocer a tu hijo cueste lo que me cueste, y también lo haré vivir contigo y lo llevaré y me iré de todo Egipto.
“” اوعدك يا كريستينا انني سأجعلك تلتقين بأبنك مهما كلفني الامر وايضا سأجعله يعيش معك ونأخذه ونذهب من مصر بأكملها “”
كريستينا بدموع: Cómo… Zafer no permitirá que lo llevemos pase lo que pase, lo conozco bien, es terco y nadie puede acercarse a su familia.
“” كيف… ظافر لن يسمح لنا بأخذه مهما حدث انا اعرفه جيدا هو عنيد ولا يستطيع احد ان يقترب من عائلته “”
سول: Cristina, solo dámelo y déjamelo a mí. Yo me encargo de todo.

 

 

 

“” كريستينا فقط اهدائي واتركي الامر لي.. انا سأهتم بكل شئ “”
اما عند ظافر نزل من سياره واخىج الحقائب من السياره واعطاها للحارس ثم مسك يد سيف وجميله ودخلوا الي بيت رائع الجمال كل شئ به مثالي ليس بحجم بيت العائله ولكنه اجمل بكثير كل شئ به علي الطراز الملكي فتحدث ظافر بابتسامه مردفه: دا بيتكم الجديد
جميله بابتسامه: حلو اووي
سيف بسعاده: يلا يا جميله نتفرج عليه
مسك سيف يد جميله ثم ذهبوا ليشاهدوا كل جزء في البيت فنظر ظافر الي مي وتحدث مردفا: عجبك البيت
مي بحزن: حلو جووي… انا اسفه.. انا السبب ال هليتك تسيب بيتك واهلك بس والله العظيم ما فيه حاجه بأيدي
ظافر: انتي ملكيش ذنب في حاجه… الذنب في تفكير الناس علي العموم خلاص شوفي البيت دلوجتي وانا هروح اشتري اكل وحاجات للبيت وال محتاجه حاجه جوليلي عليها وانا هشتريها
مي : شكرا
ذهب ظافر الي عمله اولا فوجد مهاب يجلس علي مكتبه يقرأ في بعض الملفات وعندما وجده تحدث مردفا: في اي… اي ال خوصل بجا
قصي ظافر له كل ما حدث فتحدث مهاب مردفا: ال عملته هو الصوح وشويه وخالتي هتهدي.. فيه حاجه عايز اجولك عليها
ظافر: خير في اي
قصي مهاب لظافر كل ما حدث مع كريستينا فتحدث ظافر بحده مردفا: انا متأكد انها كدابه.. لو فعلا ال بتجوله صح كان اي لازمته كل ال عملته هو انا كنت جصرت معاها في حاجه غلشان تبعد بالطريجه دي انا متأكد ان دي تمثيليه منها بس هتأكد
اما عند سول كان يقف بسيارته امام بيت ظافر الجديد حتي وجد جميله وسيف يخرجون من البيت وهم يضحكون فأبتسم سول عندما وجد سيف ولكن تبدلت معالم وجهه للصدمه عندما وجدهم يركضون علي الطريق والسيارات تأتي بسرعه وهناك سياره تعطي انذار شديد لهم فنزل من سيارته بسرعه حتي يحاول ان ينقذهم وركض تجاههم زلكن فجأه اصتدمت السياره بهم ووقعوا الاثنين علي الارض غارقين في دماءهم لحظه خروج مي والحراس فأقتربت مي بسرعه وتحدثت بصراخ ولهفه مردفه: جمييله… سييف
سول بلهفه وعصبيه: Llame a una ambulancia inmediatamente
“” اطلبوا الاسعاف فورا “”
لم يفهم اي شخص منهم حديثه فحملهم سول بسرعه وسحب مي معه الي السياره ثم ذهب بسرعه الي المستشفي واخذوهم الي غرفه العمليات فتحدث احدي الاطباء مردفا: hola doctor sol
“” مرحبا دكتور سول “”،
سول بلهفه: hare esta operacion
” “انا سأقوم بهذه العمليه” “

 

 

 

 

الطبيب: Entraremos primero hasta que el director del hospital nos dé permiso para entrar a ti
“” سندخل نحن اولا حتي يعطينا مدير المستشفي الاذن بدخول حضرتك “”
اومأ سول رأسه بالموافقه وبعد فتره من الوقت دخل سول وظلت مي تقف امام غرفه العمليات بخوف شديد حتي وصل ظافر بسرعه وتحدث بلهفه مردفا: اي ال حوصل.. الولاد فين ومالهم
مي ببكاء شديد: هما جوه.. الاتنين في اوضه العمليات مش عارفه اي ال حوصل مش عارفه
جلس ظافر ومهاب والجميع قرابه الساعه حتي خرج الطبيب فتحدث ظافر بلهفه مردفا: يا حكيم هما كويسين
نظر الطبيب اليهم بحزن ثم تحدث مردفا: الطفله حالتها مش مستقره وهندهلها العنايه المركزه
ظافر بقلق: وسيف؟؟
الطبيب بتردد وحزن: البقاء لله
صرخت مي ونظر ظافر الي الطبيب بعدم تصديق مردفا: انت بتجول اي… البقاء لله في مين
الطبيب بحزن: حاولنا كتير ننقذ حياته بس معرفناش… احنا اسفين
مهاب بصراخ: اسفين علي اي انت بتجوول انه مات وجاي تجول اسفين
نظر ظافر اليهم بشرود وعيون تائهه وفجأه وقع علي الارض فاقدا وعيه فصرخ مهاب ومي وحملوه الاطباء بسرعه الي غرفه الفحص اما في داخل غرفه العمليات تحدث سول بأمتنان مردفا: gracias por lo que hiciste
“” شكرا لك علي ما فعلته “”
الطبيب بقلق: No hay necesidad de agradecerte, eres un médico famoso y debemos ayudarte, pero lo siento mucho por el ingeniero, Zafer, cuando escuchó la noticia, cayó inconsciente.
“” لا داعي للشكر انت طبيب مشهور ويجب علينا مساعدتك ولكن اشعر بالاسف الشديد علي المهندس ظافر عندما سمع الخبر وقع فاقدا وعيه “”
سول بحزن: Créeme, lo último que quiero es que Zafer se aflija porque realmente lo amo mucho, pero hay alguien a quien amo más que a él.
“” صدقني اخر شئ اريده هو ان يحزن ظافر لأنني حقا احبه كثيرا ولكن هناك شخص احبه اكثر منه “”
الطبيب: Bueno, pero ¿cómo le vamos a informar sobre el cuerpo del niño? Te llevarás al pequeño de aquí. ¿Qué le diremos a su familia sobre el cadáver? Sabes que Zafer es el hijo de la familia más antigua del Alto Egipto, y seguramente habrá una guerra si no se llevan el cuerpo de su hijo.
“” حسنا ولكن كيف سنخبره عن جثه الطفل.. انت ستأخذ الصغير من هنا فماذا سنخبر عائلته عن الجثه انت تعلم ان ظافر ابن اكبر عائله في الصعيد بأكملها وسيحدث حرب بالتأكيد اذا لم يأخذوا جثه ابنهم “”
سول: Yo lo haré todo, no te preocupes.
“” انا سأقوم بكل هذا لا تقلق انت “”
القي سول كلماته وذهب الي غرفه كريستينا في الطابق الاعلي ثم تحدث مردفا: Cristina… vamos a ir a España hoy en el primer avión de la tarde con tu hijo
“” كريستينا… سوف نذهب اليوم الي اسبانيا في اول طائره مساءا ومعك ابنك “”
كريستينا بصدمه: Como es eso
“” كيف هذا “”

 

 

 

قصي سول كل ما حدث اليها واخبرها انه سيأخذ سيف من المستشفي في سياره اسعاف مجهزه الي المطار وهناك سوف يحل كل شئ وعند وصوله الي اسبانيا سيكون في انتظارهم سياره اخري مجهزه ستوصله للمستشفي وانه اتفق انهم سيضعوا جثه طفل اخر وسيمنعوا اي شخص من رؤيه وجهه اما عند مي كانت جالسه تبكي امام العنليه المركزه علي كل ما حدث حتي وجدت صفعه قويه علي وجهها وصوت زينات الحاد وخلفها الشرطي وهي تتحدث مردفا: انا هاخد حفيدتي من اهنيه فورا ووو
توقعاتكم ورأيكم وهل حد هيلحق سيف قبل ما يسافر ولا لا وزينات فعلا هتاخد جميله ومين هيوقف جمب مي دلوقتي وهل ظافر هيكون عنده القدره يوقف مع مي وهو منهار كده ولا لا توقعاتكم ورأيكم وتفاعل كبير وادعوا لماما ربنا يشفيها 💔

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الأرملة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!