روايات

رواية الانتقام البارد الفصل الثاني 2 بقلم سولييه نصار

رواية الانتقام البارد الفصل الثاني 2 بقلم سولييه نصار

رواية الانتقام البارد الجزء الثاني

رواية الانتقام البارد البارت الثاني

رواية الانتقام البارد الحلقة الثانية

-رايحة فين يا تسنيم ؟!
قالها عمار وهو شايفني واخدة الولاد وماشية …بصتله بإبتسامة وقولت:
-هو انت نسيت يا حبيبي النهاردة رايحيين النادي …الولاد وراهم تمارين سباحة …
ابتسم بحب للولاد وقرب منهم وحضنهم وقال بأسف :
-اسف اني نسيت …وللاسف مش هقدر اجي معاكم …
ربعت أيدي وانا ببصلهم …رغم كل الصفات الو*حشة اللي في عمار إلا أنه بيعشق ولاده عشق …بينفذلهم كل طلباتهم …أنا وعمار مشتركين في نفس حبنا للولاد … ولادي هما اللي خلوني استحمل لولاهم كنت سبته من زمان …لكن مكنتش عايزة اعيش ولادي ايتام وابوهم موجود خصوصا أنه بيحبهم لو كان بيأذ*يهم كنت هبعد فورا لكن لا عمار ممكن يم*وت نفسه بس ولاده يعيشوا …ودي النقطة اللي قررت العب عليها …مش بيقولوا في الحب والح*رب كل شئ متاح …وانا هستخدم اي حاجة متاحة عشان احافظ علي بيتي من التشتت ….ابتسمت وانا بقرر اعمل ايه …
-عمار حبيبي صحيح عايزة فلوس عشان اشتراك النادي للولاد وكمان عشان هنتغدي برة ..

 

 

-اه اكيد
قالها وهو بيبتسم ليهم وبيطلع فلوس
-يالا يا ولاد احضنوا بابا قبل ما تمشوا….
حضنوه جامد وهما بيقولوا بصوت واحد:
-شكرا يا بابا …
وبعدين مشينا …
روحنا النادي وانشغل الولاد بالسباحة وانا كنت فاتحة واتس عمار وبتنصت علي رسايله واكتشفت أنه ناوي يتجوزها بعد اسبوعين …وأنه ناوي يفاتحني بعد يومين في الموضوع …واللي توقعته حصل …مريم طلبت منه يطلقني عشان هي متقبلش ضرة …بس هو رفض عشان الاولاد …عرفت انها هتحاول تاني وتالت لحد ما يرضي …عشان كده كان لازم اتصرف بسرعة …
انا وراجعة من النادي روحت المكان المطلوب واشتريت حاجة معينة ….
….
روحت البيت خليت الاولاد يأخدوا شاور وفضلنا نذاكر شوية وبعدين نومتهم…
روحت المطبخ وبعدين بدأت اجهز العشا ليه وخليته علي التقديم وبعدين روحت الحمام واخدت شاور واتشيكت ليه …
جه من الشغل فاستقبلته بإبتسامة وحضنته وانا بقول :
-نورت بيتك يا حبيبي …عاملالك حتة اكل تجنن ..روح خد شاور عقبال ما اغرف الاكل …
دخل بهدوء وانا جريت علي المطبخ .. غرفت الاكل وطلعت من الدرج زيت الخروع وحطيته بكمية مناسبة علي الطبق بتاعه وابتسمت وقولت:
-وريني يا حبيبي هتتجوز ازاي …
. ….

 

 

كنا بناكل فقال فجأة:
-طعم الاكل غريب النهاردة …
اتوترت وقولت:
-ايه وح*ش ؟!
-لا يا حبيبتي حلو اووي تسلم ايديكي بس حلو زيادة …
-بالهنا والشفا يا عيوني
…..
مرت الايام وانا بحطله زيت الخروع وده اثر عليه جامد …كنت بشوفه هيت*جنن وهو لاقي حالته بتس*وء…مر الاسبوعين وكان بيحجج عشان يأجل جوازه من مريم …لانه طبعا لو اتجوزها هيتف*ضح…
في يوم
.كنت فاتحة الواتس بتاعه وانا شايفاه بيحاول يهدي فيها لكن هي كانت عصبية وقالت:
-بقولك ايه يا عمار …شكل مراتك قدرت تسيطر عليك …ده انت كنت هت*موت علي نظرة مني جاي دلوقتي عايز تخ*لع لا يا حبيبي ده انا اطر*بق الدنيا فوق دماغك …
ابتسمت بفرحة …خطتي نجحت اهي …بعت هو رسالة وقال فيها:
-يا حبيبتي والله عندي ظروف دلوقتي أنا…

 

 

-ظروف ايه يا حبيبي ..انطق ولا بتتهرب
-انا مبعرفش
بعتلها الرسالة. دي بسرعة فردت عليه :
-يعني ايه مبتعرفش ؟!
-يعني عاجز يا مريم …عاجز ايه الغ*باء ده!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الانتقام البارد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى