روايات

رواية احببت فارس الصعيد الفصل الثلاثون 30 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الفصل الثلاثون 30 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الجزء الثلاثون

رواية احببت فارس الصعيد البارت الثلاثون

رواية احببت فارس الصعيد الحلقة الثلاثون

ريتال: بحاول اقلدك
رعد: ضحك بتتعلمي بسرعه
ريتال: عيب عليك
بعدين بيركبو العربيه ويمشو وطول الطريق يزن وروح عمالين يبصو لبعض بقرف بعد شويه وصلو ودخلو
فيروز: جريت علي رعد
رعد:براحه طيب
فيروز: بدموع وحشتني اووي مكنتش اتخيل انك ممكن تروح
ريتال: بعد الشر خلاص بقي كفايا احضان
فيروز: بصتلها وغمزت طيب
رعد: خدها فحضنو ومشي وراحو يقعدو
رعد: فطرتي
فيروز: الحمدلله
رعد: قام هطلع انا
ريتال: هتنام
رعد: لا هروح مشوار ع السريع كدا
ريتال: لا انت لسه تعبان

 

رعد: يزن تعالا ساعدني
يزن: روحي يا ريتال ساعديه هو مش جوزك
ريتال:حاضر
رعد: بصلو بقرف ومشي
ريتال: مسكت ايدو
رعد: انا كويس مش متكسح
ريتال: لا عشان جمبك برضو
بعدين طلعو
رعد: طلعيلي هدوم
ريتال:حاضر وبدات تجيب ليه الهدوم عشان يختار
رعد: اختاري انتي مش مهم
ريتال: بتفكير اممم انت رايح فين بظبط
رعد: رايح شغلي يستي
ريتال: بصوت شبه عالي ننااعمم
رعد: رفع حجبو اي الاسلوب دا
ريتال: اي
رعد: هترد*حي يريتال
ريتال: لا بس انت لسه مخفتش دا تاني يوم لسه وعاوز تروح
رعد: مش مهم مش هتأخر
ريتال: لا يرعد مش هتروح

 

رعد: مش فاهم
بقلم حبيبه محمد
ريتال: يعني انت لسه تعبان ومينفعش تخرج
رعد: مش بمزاجك انتي مالك اصلا
ريتال: لا ليا هو انا مش مراتك
رعد: دلوقتي بقيتي مراتي مش في اتفاق ولا ايه
ريتال: هاا ايوا بس اااا…
رعد: بس ايه
ريتال: ولو برضو يعني لو حتى لو على ورق لازم اهتم بيك
رعد: شكرا يا ستي مش عايزك تهتمي بيا
ريتال: بعصبيه بسيطه وانا قلت مش هتخرج عشان انت تعبان
رعد: رفع حجبو ووحط ايدو الاتنين علي بعض لا ولله
ريتال: ولله
رعد: طب يلا يحبيبتي وسعي من هنا وبيزقها
ريتال: اوعا يرعد
رعد: بس يشاطره اطلعي بره علي اخر زمن حتت بت تتحكم فيا
ريتال: زقتو ابعد يرعد انا مش هخليك تمشي يعني مش هخليك تمشي
رعد: بصلها بغضب وعمل نفسو تعبان عشان هي زقتو

 

رعد: اههه ما انتي عارفه اني تعبان يريتال تزقيني
ريتال: ضربت دماغها اوبس اسفه ولله مكنتش اقصد ولله
رعد: فضل يكح اهه
ريتال: بقلق انت كويس
رعد: هي ناقصه غبا*ء انتي شايفه اي
ريتال: طيب معلش ولله مكنتش اقصد
رعد: بتعب بسبب عنادك يريتال
ريتال: خلاص ولله معتش هعاندك
رعد: اوعديني بسرعه قبل ما امو**ت
ريتال: لا بعد الشر اوعدك ولله معتش هعاندك تاني
رعد: قام لانو كان قاعد علي السرير وحاطط ايدو علي الجرح بس يلا زي الشاطره كدا تطلعيلي غيار عشان منزعلش من بعض
ريتال: لا مش هتخرج
رعد: انتي لسه وعداني مش هتعانديني
ريتال: اي الغبا*ء دا هو انت مش كنت تعبان حالن
رعد: فضل يضحك وحاطط ايدو علي الجرح
ريتال: هو انا ساذجه اووي كدا وضربت دماغها
ررعد: فضل يضحك

 

ريتال: بصتلو هو انت بتضحك علي اي
رعد: عليكي المهم يلا بقي يريتال هطلعي الهدوم ولا اخلي يزن ولا روح
ريتال: خلاص خلاص هطلعها بس بشرط
رعد: هاا
ريتال: متتأخرش وتاخد بالك من نفسك
رعد: حاضر يستي بس يلا عشان متأخرش
بعدين ريتال بتطلعلو الهدوم وبتديهملو وتطلع
رعد: شكرا
ريتال: العفو انا تحت لو احتجت حاجه
رعد: تمام
بعد شويه بيلبس وينزل
♡_____♡ تحت الكل كان قاعد
بقلم حبيبه محمد الاشرم
يزن: بستغراب انت رايح فين يرعد
رعد: جاي اهو
يزن: انا جاي معاك
رعد: عاوز تيجي تعالا
روح: وانا يرعد
رعد: بس يشاطره ومشي هو ويزن
روح: حاسه اني مهز*قه سيكا
ريتال: لا اتأكدي صح يفيرو

 

فيروز: صح الصح
ريتال: ضحكت اه صح تعالي نقولك علي اسرار جديده
فيروز: اممم بقي في اسرار من ورا فيرو وبصتلهم بعين واحده
ريتال: ما انا جايه اقولك اهو
فيروز: طيب قولي قولي
ريتال: مش عارفه ممكن تشوفيها حاجه حلوه ولا وحشه بس هقولك
فيروز: اخلصي يريتال الفضول قا*تلني
ريتال: بكسوف احم انا بحب رعد
فيروز: بصدمه اي قولتي اي
ريتال: الله انتي مسمعتيش
فيروز: لا لازم نسجل اللحظه دي
ريتال: مش فاهمه
فيروز: مسكت الفون وفتحت الكاميرا وبدات تصور عشان تبقي ذكري يريتااال انا فرحانه اووي
ريتال: انا كنت معجبه بس انتي اول واحده انتي وروح تعرفو اني بحبو بجد
فيروز: الله بقي ودلوقتي ريتال وقعت فحب رعد اععع

 

ريتال: انا خايفه يكون مش بيحبني
ريتال: لا لا بيحبك وحتي لو بعد الشر مش بيحبك حببيه فيكي
ريتال: يارب يفيرو انا خايفه اووي
فيروز: متخفيش ولله طب وانتي يا اخت
روح:…
فيروز: انتي يحجه
روح:…
فيروز: هزتها ايييي بنادي عليكي من ساعتها
روح: في اي خضتيني
فيروز: بتفكري فيزن هاا وغمزت
روح: انا افكر فيزن ونبي هاتي سيرت حاجه حلوه
فيروز: هو يزن وحش دا قمر بعينو
روح: قمر ب الستر يا اختي
فيروز: طب اي
روح: اي
فيروز: ريتال بتحب رعد
روح: معجبه لسه
فيروز: لا ما هي اتأكدت انها بتحبو
روح: بجد

 

فيروز: اه ولله وبصور عشان تبقي ذكري انتي مش ناويه تقعي ليزن ولا اي
ريتال: بصت لروح
روح: قولي يختي قولي هي حد. غريب
ريتال: روح بتحب يزنن
فيروز: بتهزري
ريتال: اه ولله العظيم
فيروز: لا وقمر ب الستر هاا ما طلعتي واقعه اهو وغمزتلها
روح: لو سمحتو اعجاب بس وخلاص راح لحالو
فيروز: بخبث طب تصدقي يبت يريتال
ريتال: لا إله إلا الله
فيروز: يزن قايلي انو بيحب روح
روح: بصتلها بصدمه كدابه
فيروز: اوبااا ما انتي واقعه اهو مش راضيه تعترفي لي
روح: هااا لا مين دي الي واقعه ع اخر زمن روح النجار والحب فجمله واحده مش هتحصلل
فيروز: بطلي غرور يروح لان باين عليكي اووي وواضحه فعينك انك بتحبيه
روح: طب يفيروز انتي وريتال انا بحبو هاا انا بحب يزن
فيروز: اوعاا اخيرا وقعتو
روح: مش بأيدي هو الي قمر يختي بس بارد
فيروز: مين دة يزن لا دا يزن سكره
روح: اووي

 

وقعدو يضحكو وفيروز تصور فيدوهات عشان تبقي ذكري ليهم
عند رعد ويزن
رعد: راح القسم ونزل هو ويزن
العسكري: قدملو تحيه اتفضل يفندم اتفضل
رعد: فؤاد بيه جوه
العسكري: ايوا يفندم اتفضل
ودخلو
الظابط فؤاد شريف: اهلااا رعد بيه القط بنفسو هنا ليك واحشه يراجل اتفضلو اتفضل يا استاذ يزن
رعد: انت اكتر ولله يفؤاد اخبارك اي
فؤاد:اهو الحمدلله خلفت بنوته قمر وف احسن حال وانت
رعد: انا اتجوزت
فؤاد: بصدمه مش معقول رعد اتجوز ودي مين تعيسه الحظ دي
رعد: بصلو برضو لسه زي ما انت
فؤاد: قصدي سعيده الحظ وفضلو يضحكو وقال للعسكري يجبلهم قهوه
بقلم حبيبه محمد
فؤاد: بس خير يا رعد مش عادتك تيجي القسم وانت مخابارات امن دوله يعني
رعد: جيت اطمن عليك وعشان خدمه منك مش هنسهالك
فؤاد: اؤمر يرعد وبعدين احنا في بينا الكلام ده دا انت جمايلك مغرقاني ولله اؤمر
رعد: تسلم كان في هنا سجين اسمو اي

 

يزن: سليم القط
فؤاد: سليم القط سليم القط اه دا لسه جاي جديد بس مالو عملك اي
رعد: ايوا انا بقي عاوز يتعملو احلي حفله مش عاوز اوصيك
فؤاد: من عنيا يرعد بس كدا بس هو عمل اي لكل دا وانك تيجي بنفسك عشانو
رعد: الي عملو كتير وكبير اووي كان بيتعرض للمدام
فؤاد: اه طب تمام المدام علي دماغنا والي تؤمر بيه
رعد: تسلم عاوز بس يتروق عليه وعلفكرا انا زعلان منك
فؤاد: من عنيا حاضر لي بس
رعد: بقي يراجل كنت همو*ت ومتكلمنيش اجيلك انا لغايت هنا
فؤاد: بعد الشر مالك
رعد: كنت بقبض علي الي اسمو سليم ده وكان معاه سلام غدر بيا
فؤاد: ازاي دا حصل وامتي
رعد: ف قسم الاهرام
فؤاد: اعذرني ولله يرعد مكنتش اعرف والمدام عندي لسه والده جديد ف مكنتش مركز معلش
رعد: ولا يهمك انا مش هطول عليك بقي بس حفله عليه حلوه وهات الامين بقي ياخد اقوالي عشان يتعرض علي النيابه في اسرع وقت
فؤاد: تمام
واخدو اقواله عشان هيتحول للنيابه
بعدين بيمشو في الطريق
يزن: وقف العربيه
رعد: في اي يبني
يزن: هروح اجيب حجات من السوبر ماركت دا وهاجي
رعد: لمين
يزن: بصلو بستغراب
رعد: اااههه لروح طب يخويا اعمل حساب التانين
يزن: طيب ونزل
بعدين بيجيب الحاجه وبيروحو
عند البنات
بقلم حبيبه محمد
فيروز: كانت مشغله اغاني وبيرقصو
ريتال: ايوا بقااا يفيروو

 

فيروز: بصوت عالي الللهه
ريتال: انا مش مبينالو انا نويالو علي اي
روح: ساكته وومستحلفالو ومش قيلالو سااكته لييه
فيروز: خليه يشوف بعينه ايه الي ناويه عليههه
رعد+يزن فتحو ودخلو
ريتال: بصوت عالي وماسكه الريمود بتاع الشاشه كأنو ميكرفون هخليه يخاف من خيالو لما اغيب يوم عن عنيهه
روح: اخدت منها الريمود انا مش مبينالو انا ناويالو علي ايههه
فيروز: اخدتو منها ساكته ومستحلفالو ومش قيلالو سكته ليههه
ريتال: بصوت عالي هخليه يخاف من خيا….
رعد+يزن: كانو واقفين يتفرجو عليهم من بعيد
ريتال: لسه بتكمل الاغنيه لقت رعد. ويزن متنحين ليهم رمت الريمود
روح+فيروز: بصو علي عنيها لقو يزن ورعد. جم اتسمرو مكانهم
يزن: كملو كملو
ريتال: قعدت علي الركنه
رعد: اي دا يفنانه قعدتي لي قومي كملي
ريتال: قامت هاا
رعد: فضل يضحك. هو ويزن
فيروز: انتي غب*يه يبت وزقتها قعدتها اه بتحبيه بس مش كل ما يجي يكلمك هتنحي كدا
ريتال: بصتلها ينهار اسوح هو اي المنظر الي شافونا بيه دا
روح: كانت مكسوفه
ريتال: احنا ككنا كنا كنا

 

رعد: كان عمال يضحك علي شكلها اسكتي يريتال متتعبيش نفسك وفضل يضحك
فيروز: هو انتو هنا من امتي
رعد: من اول ما الفنانه قالت هخليه يخاف من خيالو 😂😂
ريتال: حطت ايدها علي وشها بكسوف علفكرا انا كنت ااا اه بشغل الشاشه
رعد: منا اخدت بالي وفضل يضحك
ريتال: يوهه بطل ضحك بقي
رعد: كتم ضحكتو ب العافيه
بقلم حبيبه محمد
روح: جريت راحت علي يزن وهي كانت مكسوفه
يزن: بصلها بستغراب
روح: دا ليا صح هات بقي وشدت الكيس
يزن: اخدو منها لا مش ليكي
روح: بزعل امال لمين
يزن: لفيرو
فيروز: شكرا لما تبقي تجيب تجيب لينا كلنا هما اخواتك هما كمان
يزن: لا مش اخواتي
روح: بصتلو هي وريتال
رعد: ايي اييي اهدو وبعدين مش كنتي زعلانه منو يست روح اي جايبك تاخدي منو الحاجه الي جيبهالك
روح: باااس اهو الحاجه الي جيبهالي يبقي الحاجه ليا وخدت الكيسه شكرا يزينو وراحت قعدت
يزن: الله يحرقك يرعد
رعد: مش انت جايبهولها ما تدبهولها وخلاص وبعدين اهي هبله وفرحت
يزن: طيب يخويا الا اختك الي هتبيعنا عشانهم دول
رعد: علي رأيك وراح لريتال
ريتال: كانت قاعده مكسوفه
رعد: يا خالتي
ريتال: بصتلو نعم
رعد: خدي يستي اي خدعه
ريتال: دول ليا كلهم

 

رعد: اه
ريتال: حضنتو شكرا شكراا شكراا
رعد: براحه طيب لسه الجرح مخَفِش
ريتال: بعدت عنو بسرعه اسفه ولله نسيت
رعد: ابتسملها براحتك وراح لفيروز
رعد: خدي يفيرو
فيروز: بصتلو بحب بجد جبتلي
رعد: اه ولله يزن الي جاب بس يلا
فيروز: ممكن احضنك
رعد: من غير متقولي ممكن وحضنها
فيروز: انا بحبكو اووي رينا يخليكو ليا يارب
يزن: وانا وراحلهم وحضنهم
روح: كانت قاعده بتاكل الحاجه
ريتال: بصتلهم بحب
رعد: هتتفرجي تعالي وشدها
يزن: بص لروح لقاها بتاكل ومش مهتميه اصلا
يزن: طفسه
ريتال: متقولش عليها كدا هي اه طفسه بس برضو
روح:بصتلهم بعين واحده بتقولو عليا اييي
يزن: الكل خير حضرتك مش ملاحظه ان احنا حاضنين بعض وانتي طفسه وبتاكلي
روح: بزعل ماشي ييزن معتش هكلمك
يزن: طب هاتي الحاجه بتاعي بقي
روح: لا الي بيروح مبيرجعش
بعدين رعد قال هيقوم يغير
ريتال: اجي اساعدك

 

بقلم حبيبه محمد
رعد: انا كويس بس تعالي عشان عاوزك
ريتال: حاضر وراحو هما الاتنين
يزن: شد الكيس من روح
روح: بصتلو بغضب هات يغلس
يزن: لا وتعالي هنا
روح: وقفت عشان تاخد الكيسه
يزن: قام وقف هو كمان
روح: مبقتش طايله الكيسه هات بقي ييزن
يزن: هديهالك بشرط
روح: هاا
يزن: تقولي لسه زعلانه ولا لا
روح: بصتلو كل دا عشان اقول
يزن: اممم
روح: يزينو انا لو زعلت من العالم كلو مزعلش منك اصلااا
يزن: بصلها بحب اصلا
روح: اصلا بس هات بقي
يزن: بقي فيروز تحضني وريتال تحضن رعد وتشكره وانتي ولا شكر ولا اي حاجه
روح: شكرا يسيدي هات بقي
يزن: علفكرا انا منستش عشان لما قولتي ابقا هاتلي فاكره
روح: يااه دا انا كنت بهزر
يزن: بس انا مش بهزر
روح: طيب هتفضل معلقني كدا كتير انا عاوزه
يزن: اممم
روح: طيب هات بقي عشان خاطري
يزن: انتي مينفعش معاكي تلميح انتي عاوزه قالب طوب فدماغك هاتي حضن يروح
روح: قول كدا من الصبح يعم بس هتديني الكيسه

 

يزن: خدي اهي
روح: حضنتو جامد انا بحبك اووي يزينو
يزن: بتحبينيي
روح: انت صاحبي واخويا واكتر حد بحبو فحياتي وعمرك مفرقت بيني انا وفيروز وريتال
يزن: بادلها الحضن مقدرش افرق بين القمر بتوعي
روح: ونبي انت الي قمر بس وسع بقي عشان اكل
يزن: طفسه زي ما انتي مش هتتغيري
فيروز: كانت قاعده بتاكل وبتتفرج علي المسلسل وسيباهم
عند رعد
بقلم حبيبه محمد الاشرم
ريتال: دخلت خير يرعد انت كويس
رعد: اه الحمدلله طلعيلي هدوم
ريتال: حاضر بس غير علي الجرح الاول رعد هو انا ممكن اسألك سؤال
رعد: طيب قولي
ريتال: بتوتر هو ااا
رعد: قولي متخفيش
ريتال: هو انت اتعورت ازاي

 

رعد: امم طب طلعي هدوم وهاتي الحاجه الغيار عشان اغير علي الجرح واحكيلك
ريتال: حاضر وجابت الهدوم والحاجه
رعد: هاتي
ريتال: لا انا الي هغير
رعد: تغيري علي اي لامؤاخذه
ريتال: علي الجرح
رعد: لا انا هقف قدام المرايه واعملو لنفسي
ريتال: لا مينفعش نام بس
رعد: قلتلك انا هعملو
ريتال: نام بقي متزهقنيش الله
رعد: نام وكشف مكان الجرح الي هو جمبو
ريتال: بدأت تغيرلو وشافت في جرح تاني معلم
ريتال: هو اي الجرح دا يرعد
رعد: انهي
ريتال: الي فبطنك دا
رعد: اهه دا كان هجوم علينا ف المخابرات واتجرحت
ريتال: انت مخابرات
رعد: اه
ريتال: ربنا معاك ابقي خد بالك من نفسك
رعد: طيب
بعدين عقمت الجرح
ريتال: معلش بيوجع عارفه

 

رعد: متكلمش لان الالم دا مش هيجي جمب الم التدريب الي كان بيتدربو
بعد كام دقيقه خلصت
بقلم حبيبه محمد
ريتال: خلصت
رعد: قام شكرا
ريتال: الشكر لله بقولك بقي
رعد: نعم
ريتال: بتوتر هو هو انت
رعد:اي يريتال قولي
ريتال: اتعورت ازاي وتعرف ابن خالي لي
رعد: اممم دا حوار كبير
ريتال: طيب ممكن تحكيلي
رعد: ممكن بس انتي كمان تحكيلي
ريتال: احكيلك اي
رعد: مش عارف شوفي انتي مخبيه اي
ريتال: مش فاهمه
رعد: لا فتحي مخك كدا يكتكوته
ريتال: فنفسها كتكوته يبقي نصيبه اكيد
رعد: بصي يستي انا كنت رايح لسليم ابن خالك علشان حوار كدا ف اتخانقنا وخادني علي خوا*نه
ريتال: بشك بس كدا

 

رعد: امم قوليلي انتي بقي بتخافي منو لي
ريتال: هاا دا دا
رعد: دا دا اي
ريتال: مش بخاف هخاف لي هو سليم فين حالن صح
رعد: في السجن
ريتال:😳 بصدمه اي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت فارس الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى