روايات

رواية الحب المستحيل الفصل الخامس 5 بقلم خلود

رواية الحب المستحيل الفصل الخامس 5 بقلم خلود

رواية الحب المستحيل الجزء الخامس

رواية الحب المستحيل البارت الخامس

رواية الحب المستحيل
رواية الحب المستحيل

رواية الحب المستحيل الحلقة الخامسة

تدق شروق بابا علي الاستاذ عبدالله
عبدالله. ادخل
شروق. تعالي يا اكرم
اكرم بضحك لا ادخلي انتي
تدخل شروق. وهي لا تفهم شي من اكرم
الاستاذ عبدالله. أهلا وسهلا يا شروق اتفضل
شروق . بارتباك شكرا
تجلس. شروق
عبدالله . خير يا شروق في حاجه
شروق. لا خضرتك
يدق اكرم الباب
الاستاذ. عبد اتفضل
اكرم. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

 

 

 

ممكن اعرف مين مدير المخروبه دي
عبد الله خير يا فندم اتفضل بس
عبد الله. وهو ينظر الي شروق روحي انتي علي الفصل دلوقتي
اكرم. لا لازم تعرف ايه اللي بيحصل في المدرسة الزباله دي
عبدالله. اهدي بس يا فندم وقولي ايه بس اللي حصل
اكرم. وهو ينظر الي شروق ويغمز بعنيه
في وحده هنا امبارح كانت بتتكلم معايا وفجأه بتخطف الموبيل مني انا عايز دلوقتي البت دي ولا اتصل بالبوليس
عبدالله. ايه اللي انتا بتقولي ده يا استاذ احنا مدرسه ومحترمه
ينظر اكرم. الي شروق
ويغمز بعنيه
شروق. وهي تتضحك علي جنون اخوها وتخرج التلفون من الشنطه بدون ان يلاحظ الاستاذ عبدالله
اكرم. وهو يضحك
ويجري اليها ويمسكها من يديها اهو التلفون اهو يا محترمه
اهي يا استاذ
شروق. انا انا
عبدالله. ايه ده انتي تعملي كده يا شروق
شروق. بضحك من تخت النقاب
اكرم. انا هتصل بلبوليس
شروق. بسرعه وهي تضحك لا ارجع انا هعمل ايه حاجه انتا عاوزه
اكرم. اي حاجه اي حاجه
شروق .اي حاجه اي حاجه
عبدا. لله بغضب وهو يضرب المكتب بيده انتا بتقول ايه يا استاذ يا محترم مش انتا اخت تلفونك يلا اتفضل من غير مضرود
اكرم. يقعد ويوضع رجل علي رجل
لا يا تعمل اللي انا عايزة يا نطلب البوليس
شروق وهي تجري علي اكرم وتجلس علي الارض ارجوك بلاش البوليس
اكرم. في شرط
شروق. بسرعه وهي تضحك انا موافقه عليه
عبدالله. يروح علي شروق ويقول بغضب شروق قومي وهو يعمل اللي هو عايزة ولا حتي يطلب الجيش مش مهم
شروق بسرعه لا ارجوك يا استاذ عبدالله انا غلطانه واستاهل العقاب
اكرم. تعالي هنا بوسي هنا ويشاور علي خده
شروق. خاضر
شروق. وهي تقرب عليه
عبدا. لله بغضب يمسك اكرم من البدله ويضربنه بلبوكس في وجه
انتا ايه اخرج بره
يجلس اكرم. بغرور وهو يطلع التلفون من جيبه
اكرم شايفه الصوره دي

 

 

 

تنظر شروق. الي الصوره اه
اكرم. ده اخويا مكرم اول ما يدخل نخضنيه وتبوسيه فاهمه
شروق. خاضر
عبدالل. ايه ده والله انت اكيد مجنون ويطلب امن المدرسه
شروق. وهي تجري وتمسك التلفون من الاستاذ عبدالله
يدخل مكرم من الباب
اكرم . يلا يا بت
شروق. ببكاء تجرى علي مكرم وتخضنه وتقول بصوت واطي اخوك اتخانق مع الاستاذ عبدالله
عبد بغضب شروق ويمسك شروق من يدها ويضرب مكرم. بلقلم انتا حيوان
مكرم. بضحك وهو يخضن شروق ويقول ليه كيده بس 😂
عبدالله. ابعد ايدك دي
شروق. وهي تحضن مكرم وتخبا وجه فيا
مكرم. بضحك روحي عند اكرم يا قلبي ويبوس ايد شروق
عبدالله. انتا حيوان وايه تروح عند اكرم
وايه اكرم ومكرم
ده ايه فلم الداده دودي ده
مكرم. وهو يمسك يده الاستاذ عبدالله ويضحك انا اخو شروق. الكبير ههههههه
عبدالله بدون وعي وانا مالي انتا مين
مكرم. انا اخو شروق مكرم وده اخويا الصغير
ينظر عبدالله الي اكرم وهو يخضن شروق ايه يعني انتا أخوات شروق ويذهب الي اكرم
اكرم. وشروق وهم يجرو يستخبو في مكرم
عبدالله. يعني الفلم ده كله في الاخر خوات منكم لله سيبتو مفصلي
مكرم. انا اسف بنيابه عن اكرم
اكرم .وهو يخرج راسه من خلف ظهر اخوه لا انا عايز التلفون بتاعي
مكرم. بضحك وهو يجلس ويحكي لي عبدالله علي شروق. واكرم
عبدالله. ههههه يعني انتا ما عرفتش شروق
اكرم . لا وخلتني اجيب اي فون وبعدين تقولي انا أختك
يضحك الجميع
مكرم. انا بشكرك جداً جداً جداً علي اللي بتعمله مع شروق. هي حكت عنك انتا والمدام هدي
شروق. فين الابله هدي
عبدالله. خاضر يتصل علي هدي
بعد قليل تاتي هدي وتسلم عليهم

 

 

 

بعد اذنك ممكن نستأذن منك ناخد شروق ساعة بس
عبدالله. تمام
مكرم. بعدازنكم ويخد شروق ويذهبو
شروق. وهي تجري خلف اكرم وهو يجري منها
حمزه. شايفه اللي عامله شيخه ومش بتكلم حد
مصطفى. وهو يقلد صوت شروق لا حرام انا مش بسلم علي حد وبعدين في حدود بين الولد والبنت
شروق. وهي تقول كفاية بجد تعبت
اكرم. وهو يضحك ههههههه شفتي الاستاذ عبد الله وهو غضبان 😡
شروق. لا شفت البكس هههههه
اكرم. وهو يضربها علي راسها
مكرم. كفايه بقا اخلصو خالينا نرجع بسرعه
شروق يلا
يذهبو شروق واكر ومكرم شروق بفرحه هاي هاي هاي
ايه ده
مكرم. دي اجمل هديه لي اجمل شروق حبيبت قلبي
اكرم .ولا دي هديتنا يعني انا وانتا
مكرم. ههههه ماشي يا عم
شروق. وهي تنظر الي كميت الكتب الدنيه كل ده
اكرم. دي مجموعه دنيه يا عمري عن…..
ونتفسح شروق ويشتري لشروق ملابس محجبات شروق انا بحبكم اوى اوى اوى
اكرم. انتي بتاعت مصلحتك بس
شروق. بضحك لا انا بحبك من غير حاجه انتا ومكرم
سندي وضهري بعد ربنا وبابا طبعا
هههههه
عند خلود. في المدرسه يوه رحتي فين يا شروق النهارده. ده اتفاق برضو
بعد قليل تخرج خلود وهي غاضب 😡من شروق
شروق . وهي تنزل من السياره
حمزه. شايفه راجعه بعد ايه
مصطفى. وبعد ترجع علي البيت وتقول كنت في المدرسه
اكرم. سلام يا قلبي
مكرم. سلام يا عمري
شروق . سلام
شروق. من بعيد خلود اهي ليه قاعد كده اكيد زعلانه منى
شروق . خلود انتي يا بنتي مالك
خلود. بغضب كده يا شروق تسبيني مش قولتي انك هتروح معايا لي الدكتوره
شروق . وهي تحكي لي خلود عن اخواتها
شروق. بضحك ربنا ما يحرمك منهم
شروق. يا رب
شروق. تعالي نحضر باقي الحصص وبعدين نروح للدكتور
بعد المدرسه تذهب شروق وخلود للدكتوره
شروق . بعد ادنك الدكتور موجود و
اه موجوده
الحجر باسم مين
خلود. بسرعه شروق
شروق. وهي تنظر الي خلود بغضب وبصوت واطي ليه كده
خلود. بعدين يا شروق
اتفضل
تدخل شروق وخلود للدكتوره
الدكتوره اتفضلي مين فيكم المريض

 

 

 

خلود . انا
الدكتوره الاسم
خلود. وهي تنظر الي شروق
اسمي شروق وتنظر في الأرض
الدكتوره اتفضلي علي….
بعد الكشف الدكتوره. انتي حامل في الشهر الرابع
بس انتي لسه صغيره علي الموضوع ده ليه إهلاك وافق على الجواز
خلود. بعد اذنك انا عايز انزل الطفل ده
الدكتوره. بغضب لا انا ما بعملش حاجه دي
اتفضل وياريت تعملي تحليل شروق بسرعه ليه التحليل
الدكتوره. اصل شاكه في حاجه كده
شروق. خير يارب
خلود اهي اللي شاكه فيه يادكتوره
الدكتوره بعد التحليل
شروق. شكرا سلام
تحرج شروق وخلود من عند الدكتوره
خلود وهي تجلس علي الرصيف وبعدين يا شروق
شروق . قومي من الطريق واكيد في حل
عند شروق في البيت
الام. امال اسد امتا ياجي
الاب .اسد ما ينفعش ياجي دلوقتي لازم لم يسافر مكرم واخوه
الام يعني ايه مش هيكونو موجدين
الاب. .لا لو مكرم كان قاعد هيرفض الجوازه دي وانا مقدرش اقول السبب
عند اسد.
تتصل عليه صافي
صافي. حبيبي قلبي حشتني اوي اوى
اسد. وانتي ياقلبي
صافي. وهي تنظر الي.اسلام
صافي. انتا امتا بقا هتاجي تطلبي من بابي
اسد. قريب اوي يا عمري بس دلوقتي في مشاكل في الشغل احلها واجي علي طول
صافي. انا بحبك اوي يا اسدي خايفه لا بابا يجوزني لي ابن عمي
اسد. لا يا عمري
صافي .وهي تنظر الي اسلام
صافي. بحبك بحبك بحبك ❤
اسد. بحب وانا بموت فيك ياقلبي اسد من جوه
صافي. سلا بابي جاي
اسد. سلام
صافي وهي تنظر الي اسلام ههههه
اسلام. يعني كده المشكله اتحلت صح

 

 

 

صافي. صح يا حبي
ويذهبو الي عالمهم الخاص
في صباح يوم جديد
شروق. وهي تلبس وتخرج من الاوضه
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الاسره بلكامل علي الصفره
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
مكرم .يلا يا شروق علي شان نوصلك
شروق. خاضر
اكرم. وانا هاجي اخدك من المدرسه
شروق .بحب تسلم ياغالي بس انا هاجي مع خلود
اكرم . بزعل مصطنع وانا
شروق. وهي تحضن اكرم بحب انتا عمري يلا سلام
الام. بزعل سلام
الاب .ينظر اليهم لو تعرفو اختكم عملت ايه
تنزل شروق مع مكرم وتروح المدرسه
حمزه. اهي جات مع الواد اللي امبارح
مصطفى . اه بس نحنا لا حرام الكلام اهي ركبه معا
بعد المدرسه تخرج شروق وهي وخلو
خلود . هنعمل ايه دلوقتي
شروق. تعالي نعمل التحليل
بعد ساعه من عميل التحليل
شروق . الدكتوره موجوده
اه انتي جبتي التحليل
شروق. اه ياريت تقول للدكتوره
يخذ منها التحليل
تدخل شروق. وهي وخلود للدكتوره
الدكتوره. وهي تنظر الي خلود انتي ما ينفعش تعملي اجهاض
شروق. ليه
الدكتوره . للاسف انتي عندك القلب
خلود . لا انا سليمه
خلود . وهي تنظر الي شروق وتضع التحليل في شنطه شروق. بدون ما تشفها
الدكتور. بس اهو واضح في التحليل والاشاعه
بس هو بياجي تعب خفيفه صح
شروق . هي سعات بتحس بتعب بسيط وديق في التنفس
تخرج شروق وخلود
….. ممكن بعد اذنك تفولي البتين اللي كانو هنا ليه
. الممرضه. لا دي اسرار المريض مايصحش
… يخرج من جيبو فلوس ووضعها في الرج
ارجوكي
الممرضه . في وحده فيهم حامل

 

 

 

… انتي بتقولي ايه
الممرضه. لو سمحت ممكن تمشي
…. ممكن تقول مين الحامل
الممرضه لا
يضع بعض الفلوس في الدرج مره اخري
الممرضه . اسمها شروق
… ايه ويخرج بره بسرعه
خلود ا. هو كده كده هموت انا انتخر واخلص اهلي مني قبل الفضيحه ما تبان
شروق . وهي تخصن خلود وتبكي علي بكاء خلود
شروق. كلمي جسور تاني يا خلود
خلود. مش راضي يا شروق ببقول عليه من الشارع
حمزه .ايه يا مصطفى الحكاية
مصطفى. وهو ينظر الي شروق وهي تحضن خلود
مصطفى. الشيخه حامل ههههه
حمزه. لا انتا اكيد غلطان يا مصطفى
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙في المنزل
مكرم. انا مسافره النهارده يا بابا
اكرم ازاي ده لسه فاضل 3ايام
مكرم . في مشكله في الشغل خاليك انتا
الاب. بسرعه لا روحو مع بغض
اكرم .وهو ينظر الي الاب بستغرب
الاب. بتوتر اصلا ما ينفعش تسيب اخوك وحده في الشقة
🤎في الصباح يو جديد 🤎
شروق. ببكاء ليه هتمشي دلوقتي خليك معايا شويه
لسه الاجازه
مكرم .وهو يخضن شروق بحب اخوي يا عمري في مشكله في الشغل
شروق. ماليش دعوه
اكرم . وانا مش عيزاني صح ويجلس علي الارض ويوضع وجه بين يديه اهي اهي
انا مش اخوكي انا ابن الجران صح
شروق لا اكنا لقناك في سلت الزباله
اكرم. كمان في الزباله اهي اهي اهي اهي
شروق . وهي تحضن اكرم بس انا بعتبرك اخويا وخلاص
اكرم. اه يا كلبه وتجري شروق وهي تصريح في الشقة خلاص ونبي انا آسف آسف
اكرم. وهو يخضن شروق حبيبتي انتي والله
شروق. ماتروحش خليك معايا انتا هو رايح للشغل وانتي رايح ليه
اكرم. بصوت واطي اصل المدرسه اللي جمب الشغل
فيها مزز ايه عسل ينفع اسبهم
شروق . لا حرام صعبه عليه اوي اوى
❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️❣️في الصباح

 

 

 

تذهب شروق اللي المدرسه وهي حزينه
خلود. مالك يا شروق
شروق. مكرم هو واكرم سافرو النهارده وانا مش بعرف اتكلم مع حد تاني غيرهم وبابا وماما متغيرين اوي الايام دي مش عارفه ليه
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐في البيت
الام .الحق يا
الاب ايه في
الام. دي تخليل في كتب شروق
الاب. وهو يمسك التحليل والاشاعه
انا هروح اشوف التحليل دي فيها ايه
الاب. وهو يدخل عند الدكتور ويقول لهو
دي حامل في الشهر الرابع بس في مشكله
الأب بخوف مشكله ايه
الدكتور. المريضه دي عندها القلب
يعني محتاجه رعاية خاصه
الاب. بخوف وهو يقول 💔
يعني بنتي هتروح مني
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 يعود الاب الي المنزل. وهو خزين
الام. مالك يا خويا في ايه
الاب. شروق عنديها القلب
الام .وهي تضرب علي صدره يا لا لهوي
يدق الباب
الام. بس يا خويا دي اكيد شروق
شروق. وهي تدخل وهي خزينه علي خلود
ازيك يا ماما
الام. اهلا يا قلبي ادخلي غيري وانا هجهز الغدا
شروق لا يا ماما انا هنام انا تعبانه
الاب. بسرعه مالك تعالي نروح نكشف يا قلبي
شروق. وهي تبتسم لا يا حبيبي انا عندي صداع بس
تدخل شروق. الاوضه وتجلس علي السرير
ايه الحل يا ربي هتعملي ايه يا خلود في المشكله دي
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁الباب يدق
الام. خير يارب
الاب. خير ان شاء الله
الاب. اسد ابني

 

 

 

يدخل. اسد ومعا المأذون والشهود
اسد. فين شروق علي شان انا مستعجل
شروق . علي الباب ايه في مين ده
الاب. خمسه وجاي
يدخل الاب علي شروق
الاب. شروق جهزي نفسك
شروق. ليه يا بابا
الاب .علي شا العريس برد
أخلص
شروق. لا مستحيل
شروق. وهي تتصل علي مكرم ردي عليا يو دي تلفونه مغلق
تتصل علي اكرم
يدخل الاب. يلا يا شروق
شروق. بابا
الاب. ايه ده ويمسك منها التلفون ويعلق التلفون اخلصي ويخرج برد ويكتب الكتاب
شروق . بابا
اسد. وهو يمسك يدها ويخرج من المنزل
اركبي وانتي ساكته
شروق. بس انا
اسد. بصوت عالي جدا ادخل
شروق. ببكاء

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحب المستحيل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!