روايات

رواية إليك سكن فؤادي الفصل التاسع 9 بقلم نورهان محمد

رواية إليك سكن فؤادي الفصل التاسع 9 بقلم نورهان محمد

رواية إليك سكن فؤادي الجزء التاسع

رواية إليك سكن فؤادي البارت التاسع

إليك سكن فؤادي
إليك سكن فؤادي

رواية إليك سكن فؤادي الحلقة التاسعة

بعد مرور بعد الدقائق
منصور بابتسامه والله يااسماء انا من الفرحه مش عارف ابدأ منين
اسماء باستغراب خير ياابو سليم
منصور بفرحه انا وبكل فخر وسعاده وحب طالب ايد بنتي وحبيبة قلبي مريم لابني سليم
اسماء بصدمه ايه
منصور بهدوء ايه يااسماء مالك
اسماء بتوتر لا طبعا انا مش مصدق الطلب بس
لتكمل بابتسامه الرأي الاول والاخير لمريم طبعا
كانت مريم مازالت علي صمتها لم تتفوه باي حرف
لتهتف اسماء موجها كلامها الي مريم
اسماء بابتسامه عمك طالب ايدك لابنو سليم
مريم بدموع وانا مش موافقه ياعمي
ليكتفي سليم بالقاء نظره نحوها وعلي وجهه ترتسم السعاده مع ابتسامه بسيطه تعتلي ثغره
منصور بصدمه مريم يابنتي انا مش عايز اي رد منك دلوقتي خدي وقتك
مريم بحزن بس انا مش محتاجه وقت انا بلغتكم بقراري
منصور بحزن ليه يابنتي بس
سليم وهو يتصنع الحزن خلاص يابابا هي قالت قرارك
ليكمل يلا بينا
منصور بجديه استني ياسليم
ليكمل مريم عايزك شويه لوحدنا
اسماء بهدوء تعالي ياسليم انت وريم نقعد في الاوضه التانيه ونسيبهم شويه
سليم بتوتر وضيق وهو يترجل خلفها هاتفا بتوتر تمام
عند منصور
منصور بهدوء وهو يمسك بيدها هاتفا بترقب مالك يابنتي فيك ايه انا عارف انك واخده القرار دا بتسرع
مريم والدموع بدأت تلتمع في عينيها هاتفه بارتباك لا ياعمي انا عارفه انا قولت ايه ومدركه لكل كلمه قولتها
منصور بحزن ايه اللي حصل يخليك ترفضيه بالطريقه دي وبدون حتي ماتفكري ولو لدقيقه
ليكمل انا عارف انك خايفه من مصيرك معاه وانو ممكن يكون اذاك يامريم بس والله سليم طيب وحنين ولو اتجوزك لا يمكن ياذيك
مريم بحزن بس انا مش متقبله الفكره اصلا
منصور باستغراب مريم صارحيني بالحقيقه هو قالك حاجه لما كلمك
مريم بتذكر
فلاش باك
منصور بهدوء انا هقوم اصلي العشاء
اسماء تمام وانا هدخل احضر حاجه نشربها
لتكمل هاتي لعمك المصليه يامريم
مريم بهدوء حاضر
بقلم نورهان محمد
لتترجل اسماء الي الداخل ومنصور شرع في اداء فرضه اما مريم فتوجهت الي البلكونه الخاص بالغرفه الجالسين بها
ليترجل سليم خلفها
سليم بهدوء بابا هيطلب ايدك دلوقتي من مامتك وطبعا مش محتاج اقولك انا بكرهك قد ايه فاقل حاجه تعمليها انك ترفضي علشان لو وافقتي فاعتبري نفسك هتدخلي في جحيم معايا
مريم بجمود وهي تشير باصبعها نحوه بطريقه الاستهزاء هاتفه بتكبر ومين قالك اصلا اني هوافق بواحد زيك انت
سليم بغضب وانتي اصلا تطولي انك تكوني مراتي
مريم بغضب لولا انك في بيتنا كنت رديت عليك رد يزعلك
ليتركها سليم في غضبها مترجلا الي الخارج
لتعود من شرودها علي صوت عمها هاتفا بترقب مريم سرحتي في ايه مريم
مريم بانتباه معاك ياعمي
منصور بهدوء مريم علشان خاطري توافقي انا نفسي من زمان اخدك انتي واختك لاولادي وانتي بالذات عارف ومتأكد ان سليم حالو مش هيتصلح غير معاك وانتي اللي هتقدري تتحمليه بالله عليك فكري انا تعبت امبارح بسبب الموضوع دا ورفضك دا هيقضي عليا خالص
مريم بحزن لا بعد الشر عليك ياعمي متقولش كده ربنا يطول في عمرك
منصور بترقب يعني هتفكري
مريم بتوتر وهي تفرك في يديها هاتفه بحزن وانا موافقه ياعمي
منصور بصدمه ممزوجه بفرحه يعني موافقه يامريم بجد موافقه ردي عليا يابنتي
مريم بحزت ايوه ياعمي موافقه
منصور بسعاده اسماء سليم ريم تعالوا بسرعه
اسماء بقلق خير في ايه
منصور بسعاده مريم وافقت
سليم بصدمه ايه انت متاكده
منصور بابتسامه ايوه انا اتكلمت معاها وهي فهمتني وجهت نظرها
سليم اخذ يطالعها ببعض نظرات التوعد اما مريم فنظرت اليه بشماته واضحه
اسماء بابتسامه اتجهت هي وريم نحوها واحتضناها بسعاده عارمه
منصور بهدوء انا هرن علي مروان يجي علشان نقرأ الفاتحه
اسماء بابتسامة انا كلمتو وزمانو علي وصول ولم تكمل جملتها حتي وجدت باب شقتها يفتح ومروان يترجل منه وخلفه معاذ هاتفا بابتسامه وانا اقول البيت نور ليه
منصور بفرحه حبيبي تعالي عايزه في خبر هيفرحك
مروان بحماس لا داانا اقعد بقا
معاذ بضحك وانا مش عاوزني في موضوع
منصور بسعاده انت دلوقتي متاح ليك اي هزار تعملوا
ليكمل مروان انا طالب ايد مريم اختك ل سليم ابني
مروان بصدمه مريم وسليم
منصور بهدوء ايوه
مروان بتفكير انا معنديش مانع بس نشوف مريم
منصور انا سئلت مريم وهي موافقه
مروان باستغراب وهو ينظر نحوه اخته غير مستوعب ما سمعته اذنيه لتكتفي مريم هي الاخري بالنظر له ومن ثم اخفضت بصرها
ليكمل بابتسامه بسيطه تمام ياعمي حضرتك كبيرنا واللي تقولوا احنا موافقين عليه
منصور بابتسامه تسلم ياحبيبي
ليكمل يلا علي بركة الله نقرأ الفاتحه
بعد مرور عدة دقائق
اسماء بابتسامه مبروك ياحبايبي
سليم ومازال علي صدمته لم يتوقع او بمعني اصح لم يصدق مايحدث حوله الان هل هو حلم ام ماذا
ليفيق علي صوت والده وهو يحتضنه هاتفا بابتسامه مبروك ياحبيبي مبروك
سليم واصبح وجهه شاحب من شده الصدمه هاتفا بهدوء الله يبارك فيك يابابا
لتظل المباركات بينهم لبعض الدقائق
معاذ بهدوء اتفقتوا بقا الفرح امته
سليم بهدوء وهو يحدث نفسه هاتفا بخفوت فرح هو لسه فيها فرح
بقلم نورهان محمد
منصور بتفكير لا لسه
ليكمل بصي يامريم انتي ياحبيبتي ليك حريه الاختيار عايزه تعيشي معانا في الفيلا فانتي هنتوريها وتنوريني مش حابه وعايزه تعيشي في فيلا تاني من بكره الصبح تختاري المكان والفيلا واعتبريها بتاعتك وانا اشتريهالك
سليم بتفكير انا بردو بقول ناخد فيلا لوحدنا
مريم بعناد وانا بقول نعيش مع عمي ومنسبهوش لوحدوا
لينظر لها سليم بتوعد
منصور موجها حديثه لاسماء هاتفا باستفسار طيب يااسماء من بكره تنزلوا تختاروا الجهاز اللي يعجبها من المكان اللي يعجبها ومتشغلوش بالكم بحاجه خالص وسليم هيكون معاها علشان يختاروا سواء
ليكمل هو انا قاسم الدور اللي فوق جناحين جناح ل سليم وجناح ل معاذ ومن بكره كل حاجه في جناح سليم هنبدأ في تغيرها
مريم بحزن ملوش لازوم ياعمي
منصور لا طبعا لازم تدخلي بيتك وتكون كل حاجه فيه جديده
مريم بهدوء اللي تشوفوا ياعمي
اسماء بترقب طيب انت مستعجل ليه ياابو سليم
منصور بهدوء لان ان شاء الله فرحهم هيكون بعد 3 اسابيع
مريم وسليم بصدمه ايه
منصور مالكم اتصدمتوا ليه وبعدين بصراحه بقا احنا عايزين نفرح ولا ايه ياولاد
معاذ وريم بتفكير ايوه صح
مروان بتفكير طيب يلا بينا احنا بقا نقوم نحضر نفسنا من دلوقتي
معاذ عايزين نجهز البدل يامروان ونختار الوان متشابه انا وانت
ريم طيب وانا بردو عايزه اختار برندات كده داانا اخت العروسه
معاذ طيب يلا بينا نقوم نحضر نفسنا من دلوقتي مستنين ايه
ليترجلوا سويا الي الداخل
اسماء بضحك يخرب عقلهم دول في عالم تاني
منصور ربنا يسعدهم
اسماء ياارب
لتكمل ايه سرحانين في ايه الميعاد مش مناسبكم
منصور بضحك دول تلاقيهم فرحانين وبيداروا منا يااسماء
مريم بهدوء مش كنا نستنا شويه
منصور بتفكير خير البر عاجله وبعدين انتو عارفين بعض من زمان
مريم بس بردو ياعمي
سليم بس بردو ايه
مريم يعني علشان نفهم بعض اكتر
سليم بابتسامه سخريه وهو يميل برأسها نحوها يتمتم ببعض الكلمات بصوت مهموس احنا لو قعدنا سنين عمر اللي بينا ما هيتغير
مريم بحزن عندك حق
منصور يبقا علي خيرة الله ونكتب اخر الاسبوع دا علشان مريم تكون علي راحتها انا عارف انها مش هترضي تخرج مع سليم من غير كتب كتاب فنكتب علشان يقدروا يتحركوا مع بعض في التجهيزات اللي هتكون قبل الفرح
اسماء تمام ياابو سليم وانا من بكره هبدأ في تجهيزات كل حاجه
منصور بابتسامه وانا واثق فيك يااسماء انك هتكوني قدها وهتجهزي كل حاجه
اسماء علي خيرة الله
منصور نستاذن احنا بقا
اسماء مالسه بدري
سليم بهدوء لا معلش محتاجين نرتاح
اسماء بابتسامه تمام
بقلم نورهان محمد
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
في فيلا الكيلاني وتحديدا غرفه سليم
سليم بصداع عايز ايه يازفت
مصطفي باستغراب سليم بيقول زفت
سليم بضيق عايز ايه يامصطفي
مصطفي بهدوء مالك ياسليم وكنت مختفي فين طول اليوم
سليم كنت في مصيبتي
مصطفي بقلق مصيبه ايه
سليم بسخريه اه منا مبلغتكش مش كانت قراية فتحتي انهارده
مصطفي بصدمه ايه
سليم بغضب ايوه والله لا وخد الكبيره بقا
مصطفي هو لسه في كبيرة
سليم امال لو عرفت ان فرحي بعد 3 اسابيع وكتب كتابي اخر الاسبوع دا هتعمل ايه
مصطفي بضحك ايه الهزار دا ياسليم انت بقيت بتعرف تهزر اهو
سليم بضيق بس دا مش هزار دي حقيقي
مصطفي باستغراب ايه
سليم والله زي مابقولك كده
مصطفي طيب ومين العروسه بقا
سليم بابتسامه سخريه مش هتصدق
مصطفي بهدوء لا مين بجد
سليم بحزن مريم شريف الكيلاني
مصطفي بصدمه بنت عمك
سليم اه امال ايه رائيك بقا في المفاجأت دي
مصطفي بتعجب لا الصراحه انا سمعت حاجات انهارده تكفيني كام شهر قدام
ليكمل طيب ومعاذ رأيه ايه في كل دا
سليم لا معاذ فرحان علي الآخر وبيحضر بدلة الفرح
مصطفي بتفكير طيب اقفل خليني اروح اختار انا كمان معاها علشان احضر نفسي
سليم بصدمه كان لازم اتوقعها بس اقول ايه ماانا الغلطان اني بشتكي لواحد زيك
مصطفي بضحك عندك حق اقفل بقا
سليم تمام سلام
مصطفي سلام
بقلم نورهان محمد
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
عند مريم
مريم بهدوء هو دا اللي حصل
ضحي بضحك بطلي هزار يامريم
مريم بحزن يعني انتي عارفه اني بهزر في حاجه زي دي
ضحي بعدم تصديق يعني المفروض اني اصدق الكلام دا يعني كلها كام اسبوع وتتجوزي
مريم بزعل ايوه والله
ضحي بدهشان دا ولا الروايات اللي بتحكيه دا
مريم بهدوء اه والله منا بقول كده
ضحي لا مش بتقولي دي حقيقه فعلا
مريم يلا الحمد لله علي كل شئ
ضحي بدموع مباارك ياعيوني
مريم بابتسامه الله يبارك فيك ياقلبي وعقبالك يارفيقه دربي
ضحي بحب انا فرحتي بيك لا توصف انا لسه مش مصدقه
مريم بضحكه سخريه ولا انا والله
ضحي بحنان ربنا يتمملك فرحتك علي خير ان شاء الله هتكوني احلي عروسه
مريم بهدوء ياارب
بقلم نورهان محمد
•••••••••••••••••••••••••••••••••
مصطفي بعتاب اطفال ايه ياعم معاذ كده اعرف من سليم
معاذ بضحك عديها بردو ماهو العريس يعني معرفتش من حد غريب
مصطفي بهزار خلاص هعديها بس مش هعدي الموضوع التاني
معاذ باستغراب موضوع ايه
مصطفي بتوعد بقا كده يامعاذ بتجهز بدلة الفرح من غيري
معاذ لا تصدق في دي عندك حق
مصطفي اهو ليا حق ازعل
معاذ لا ياعم كده كده انا لسه بختار بس
مصطفي خلاص انا معاك في الطلعه دي
معاذ خلاص اعتبروا حصل
مصطفي بضحك تمام ياكبير
معاذ تمام ياصديقي
بقلم نورهان محمد
••••••••••••••••••••••••••••••••••••
في صباح يوم جديد
سليم بارهاق صباح الخير
منصور بابتسامه صباح النور
سليم بهدوء وهو يجلس بجواره هاتفا بترقب فطرت وخدت دواك ولا لسه
منصور بهدوء ايوه الحمد لله
ليكمل يلا خد خطيبتك وروح اشتريلها دهب الماظ اللي يعجبها وكل حاجه تخص كتب الكتاب
سليم بس انا عندي شغل انهارده
منصور تمام ياسليم خلص شغلك وكلمها تجهز علشان تروحوا
سليم بحزن حاضر
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
سليم بضيق الووو
مريم بهدوء وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
سليم اجهزي يلا انا جاي اخدك
مريم بغضب ايه الاسلوب دا وبعدين انا مش هخرج معاك لوحدنا
سليم بضيق لا بقولك ايه انا مش ميت علي اني اخرج معاك وبعدين ما دا كان اتفاق بابا امبارح وانتي كنتي موافقه اه واللي عايزه تجبيه معاك هاتيه
مريم بنرفزه انت تتكلم معايا باسلوب كويس
سليم بغضب انا بتكلم معاك ومع غيرك بنفس الاسلوب لكن انتي اللي بتخرجيني عن شعوري
مريم ايوه ماهو واضح
سليم مش هتكلم كتير تجهزوا علي مااوصل
بعد نصف ساعه
سليم الووو
مريم بغضب في حاجه اسمها القاء السلام في البدايه
سليم بتعب انا مش فايق والله لخناق
ليكمل جهزتوا
مريم باستغراب ايوه
سليم تمام انا تحت مستنيكم
مريم بهدوء تمام نازلين
اسماء بابتسامه ازيك ياسليم
سليم بهدوء الحمد لله
ريم بابتسامه عامل ايه ياسليم
سليم بابتسامه بسيطه الحمد لله
اسماء وهي تميل علي ابنتها هاتفه بتسائل مسلمتيش عليه ليه
مريم منا كلمتوا مرتين قبل ماانزل
اسماء تمام
لتكمل اركبي جنب خطيبك
مريم لا اركبي جنبه انتي وانا هركب في الكنبه اللي ورا
بقلم نورهان محمد
اما احدي المولات الضخم
سليم بهدوء اتفضلوا
ترجلوا الي احدي محلات الذهب
سليم بهدوء اللي يعجبك اختاريه وانا هدفع
مريم انا مش محتاجه حاجه
سليم لا مش هينفع ليحدث احدي العاملات بعد عدة ثواني كانت تجلس وامامها اشياء عدة مختلفة الاذواق
العامله بابتسامه اتفضل حضرتك اقعد هنا علشان تختار معاها
سليم بتوتر لا ممكن اختها ومامتها يختاروا هما
العامله بابتسامه لا مش حضرتك العريس
سليم بهدوء ايوه
العامله بترقب يبقا لازم حضرتك تشاركها الاختيار دي لحظات جميله واحنا كمان هنوثقها لحضراتكم
سليم بتردد اتجه نحوها وجلس بجوارها وهي الاخري كانت تشعر بالاحراج من مدي قربه الذي اربكها وبشده
العامله بهدوء في الاول اختاروا الدبل
لتعرض لهم عدة اشكال نادره
سليم بدون وعي امسك باحداهما معطيها اياها هاتفا بهدوء وهو ينظر اليها ايه رائيك في دي
مريم شعر بدقات قلبها تكاد تخرج من صدرها بالاضافه الي نظراته التي اربكتها وبشده
لتهتف بتوتر عجبتك دي
سليم بهدوء ايوه بس لو عاجبك حاجه تانيه مفيش مشكله
مريم لا دي بردو عجباني
بعد دقائق تم اختيار عدة اشياء متوجهين الي قسم الملابس
كان واقفا مستندا بظهره الي احدي الحوائط مربعا يديه ينظر لها وهي تتحرك نحو الفساتين ولمعت الحزن تلتمع في عينيها
ريم بابتسامه دا كلو ومش عاجبك حاجه
مريم بهدوء عادي ياريم انا عاجبني دا
ريم لا بجد واوووو اختيار موفق
لتكمل انا هنادي علي سليم يختار واحد ونشوف يختار ايه
مريم بهدوء لا سبيه علي راحته
ريم لا استني بس
لتكمل سليم
سليم بانتباه نعم
ريم بابتسامه تعالي اختار معانا
سليم باحراج وهو يتجه نحوها هاتفا بهدوء اللي يعجبها تختاروا
ريم بابتسامه هي اختارت واحد بس هنشوف انت هتختار ايه
سليم بهدوء طيب طالما هي عاجبها حاجه ناخدها
ريم لا لازم نشوف هتتفق معاها في الاختيار ولا لا
سليم بتفكير دا حلو
ريم بتصقيف هيييي اخترت نفس اختيارها
مريم باحراج خلاص ياريم كفايه
ريم بابتسامه اه مكسوفه
مريم بكسوف ريم
ريم بابتسامه خلاص هسكت
لتكمل موجها حديثها الي سليم هاتفه بابتسامه سليم
سليم بهدوء نعم
ريم يلا علشان تختار بدله نفس لون الفستان
سليم باستغراب لا طبعا
ريم بعبوث ليه بقا ان شاء الله
سليم يعني ملوش لازوم انا هختار اي واحده وخلاص
ريم بهدوء لا لازم تختار زي ماقولتلك يلا بينا
في نهايه اليوم
اسماء بهدوء وهي تترجل من العربيه هاتفه بابتسامه تعالي ياسليم ادخل نشرب حاجه
سليم بتعب لا شكرا انا محتاج ارتاح
ليكمل بهدوء معلش ممكن تنادي مروان ينزل ياخد الحاجه معاكم
ايوه طبعا ياحبيبي متشغلش بالك
ليترجل سليم مخرج لهم الشنط
ومن ثم اتجه نحو مروان وريم وحملوا الاشياء متجهين الي الاعلي
اما سليم فاستند برأسه الي الدريكسيون الذي امامه بتعب
اسماء باستغراب انا هطلع وانتي اطمني علي خطيبك شكلو تعبان
مريم بقلق اطمني انتي ياماما
اسماء بعتاب لا يامريم دا واجب عليك وبعدين دا كام يوم ويكون جوزك ولازم تاخدي بالك منو
مريم باحراج تمام ياماما
لتترجل اسماء الي الداخل
اما مريم فاتجهت نحوه ووقفت امام باب عربيته تنظر اليه بقلق ممزوج باحراج لتهتف اخيرا بتردد مالك
سليم بانتباه مليش
مريم لا باين عليك تعبان
سليم بهدوء مصدع شويه
مريم بقلق طيب هنادي علي مروان ياجي يسوق بدالك
سليم بتعب لا ملوش لازوم انا هكون احسن
مريم طيب استني اجبلك برشامة صداع
سليم لا انا هروح ارتاح وان شاء الله اكون كويس
مريم بتوتر تمام خلي بالك من نفسك وابقا طمني
سليم بتعب حاضر اتفضلي ادخلي بقا علشان اتاكد وامشي
مريم بهدوء تمام
بقلم نورهان محمد
••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
بعد مرور عدة ايام
وبعد مرور جزء من الحفل
الماذون بهدوء فين العروسه تيجي تمضي
مروان بابتسامه اتفضلي ياحبيبتي
لياتي شخصا من خلفها هاتفا بصدمه ايه اللي بيحصل هنا
سليم بغضب ودا مين دا كمان
الطرف الاخر بغضب انت اللي مين
بقلم نورهان محمد
•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية إليك سكن فؤادي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!