روايات

رواية الخروج من صفقه الفصل الثامن 8 بقلم زينب نبيل

رواية الخروج من صفقه الفصل الثامن 8 بقلم زينب نبيل

رواية الخروج من صفقه الجزء الثامن

رواية الخروج من صفقه البارت الثامن

رواية الخروج من صفقه الحلقة الثامنة

“احمد في حاله صمت ومتنح ع الورق”
اثير بأستغراب: احمد بيه
احمد : انتي اسمك اثير سمير الكافوري؟؟
اثير بأستغراب: ايوه ليه؟؟
احمد : مش معقول ازاي…انتي اختي بجد!!؟؟؟
اثير : ازاي يعني
احمد : اتفضلي مش دي صورتك وشهادة ميلادك!!؟؟
اثير اخدت منه الورق وردت بصدمه :ايه دا ازاي؟؟…حضرتك جبت الورق دا منين؟؟
احمد : انا رحت عند امي بقالي كتير ماشفتهاش ف رحت اسلم عليها واخد منها ورقي وورق اخواتي…انا مس عايش مع ماما

 

 

اثير : طب هي اسمها ايه؟؟
احمد : اسمها هيام يا اثير
اثير بصدمه : ايه ؟؟ انا معرفش ان ليا اخوات…انا لما اتولدت بابا وماما حصل بينهم مشاكل وانفصلوا ونا عندي 6…ازاي ؟؟….
احمد : عشان كدا…طب اتفضلي اقعدي
اثير قعدت وقالت : ماما وبابا معرفني ان انا ماليش اخوات!!
احمد : بصي يا اثير انا بابا كان بيحبني اوي…كان دايما يخبيني من ماما بأي شكل معرفش ليه…كان بيوديني عند جدتي عشان يبعدني عن ماما عارفه ليه؟؟؟لأن هو بيكره ماما ومتجوزين غصب بسبب صفقه وهو بيحب الولاد اكتر من البنات….ماهو الصفقه بتاعة الس’لاح بتاعة دلوقتي بينه وبين ابو ماما اللي هو جدي…انا عارف ان كان ليا اخت بنت بس مكنتش شفتك قبل كدا ولا اعرف حاجه عنك اصلا…الفكره اني لما كبرت بعدت عن بابا خالص …بقيت اروح لماما دايما
اثير بحزن : وسيبتني؟؟؟…سبتني معاه انا دا كان بيعذبني ….عذ’بني عذاب يا احمد…انا ذنبي ايه طيب قوللي صدقني انا نفسي ابقي زي اي بنت وسط عيلتها تحبهم ويحبوها…انا ليه مش كدا؟؟ليه انتقم من بابا؟
احمد بصدمه: تنتقمي؟؟
اثير بجمود : ايوه يا احمد…انا دخلت المجال دا عشان انتقم منه وفوق كل دا حبيت مجال المخابرات …وقلبي جمد مش زي اي بنت؟؟انا مش زي اي بنت للأسف!!انا شلت كل حاجه يصعب حد يشيلها…جت فطره بابا اتجوز بعد ماما وجاب مراته البيت كانت بتعاملني بأسوأ معامله..حرفيا كنت بستخبي ف الحمام ومطلعش…تفضل تض’ربني وتخوفني وتذلني وتستغلني ف كل حاجه …واهو ماتت تقريبا بابا قت’لها
احمد : وانتي عرفتي ازاي؟؟
اثير : بعد م دخلت المجال دا …دورت علي دلايل ولاقيت ان فعلا هو متجوزها عشان الفلوس..تعرف بابا دا مجر’م…لو اتعرف عنه اي حاجه فعلا هيت’عدم
احمد : احنا لازم ننتقم منه يا اثير
اثير : دا اللي هعمله…بعد اذنك هروح بقا
احمد :رايحه فين؟
اثير : هروح البيت اظبط حالي وهاجي علي بليل يكون ادم بيه جه
احمد بضحك: وانا اللي كنت معجب بيكي
اثير بأبتسامه: وطلعت اخويا…بس انا فرحانه ان ليا حد
احمد : وانا كمان
“ادم كان واقف ورا الباب ومصدوم..راح بسرعه علي مكتبه وحط راسه بين ايده”
ادم : معقول !؟…هما عايزين ينتقموا منه …ازاي طلع ابوهم وانا معرفش؟؟!؟انا هتجنن
“سمع خبط على الباب”

 

 

ادم :اتفضل
اثير : ادم بيه حضرتك جيت افتك….
قاطعها ادم : عايزه حاجه؟؟
اثير : لا انا كنت همشي اروح واجي تاني
ادم قام وقف وقرب منها: هتمشي تروحي فين يا اثير
اثير بجمود : افندم!؟؟
ادم : مش انتي داخله المجال عشان تنتقمي منه بردوا
اثير بتوتر : م م من مين
ادم :هو في غيره؟؟!اسمعي يا اثير انتي مالكيش ذنب انه ابوكي بردوا بس انتي فعلا داخله المجال عشانه ؟؟مش عشان بلدك بردوا؟!!
اثير بتوتر اكتر : مش عشانه….انا كدا بحمي بلدي منه عشان هو بيأذيني
ادم : كلامك متناقض يا اثير ..ازاي تحمي وطنك وهو بيأذيكي؟؟
اثير : ممكن اروح؟!!
ادم : تسمعي كلامي الاول وتشوفي عايز اوصل لأيه وتكملي طريقك
اثير : اتفضل
ادم : انا هساعدك انك تنتقمي منه
اثير : بجد؟؟؟؟؟؟
ادم : اه بس بشرط تقدمي استقلالك

 

 

اثير بصدمه : ايييه!! عايزني اسيب شغلي يا ادم “كملت بدموع” انا دخلت كليه تدخلني مجالي دا من الاول معرفش ان بابا كدا!!!!انا كنت بحب الظباط بس لما عرفت ان بابا كدا وهيأذي البلد قلت لا!!! لكن انا بحب مجالي وشغلي ونفسي اطور من نفسي…انت تيجي تهدلي كل حاجه!؟؟؟؟فاكرها حاجه سهله ياادم بيه عن اذنك
“ادم اول مره قلبه يوجعه علي زعلها…ندم انه قاللها كدا”
ادم مسك ايديها: اثير انا مش قصدي …صدقيني هساعدك من غير الشرط دا
اثير شدت ايدها: شكرا مش عايزه مساعدات عن اذنك
“خرجت مادتلوش فرصه…قرر يروح وراها بعربيته….”
_______________________
سمير:راح فين
-يباشا لاقيته راح شغله
سمير : يغبيي…وسيبته؟؟
-معرفتش اموت الظابط احمد ياباشا كان في واحده معاه ف مكتبه
سمير: دا شكله كان مقضيها بقا….انا مش هسكت غير لما تموته
-حاضر ياباشا
&&&&&&&&&&&&
“اثير روحت البيت وحاولت تداري دموعها”
اثير بدهشه: ايه دا الله

 

 

“لقت البيت كله متزين ببلالين وشكله حلو اوي”
اثير : هو بابا فين ..باباا
عم اسماعيل وهو بيقفل الباب: انا هنا يقلب بابا
اثير راحت حضنته: انا بحبك اوي
عم اسماعيل وهو بيطلع المسدس ويوجهه عليها : وانا كمان
اثير بصدمه : ايه دا!!؟؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الخروج من صفقه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!