روايات

رواية بعت نفسي الفصل السابع والتسعون 97 بقلم نسرين

رواية بعت نفسي الفصل السابع والتسعون 97 بقلم نسرين

رواية بعت نفسي الجزء السابع والتسعون

رواية بعت نفسي البارت السابع والتسعون

رواية بعت نفسي الحلقة السابعة والتسعون

**عصمت أنت بتقول إيه؟؟؟ شكلك ك كبرت وخرفت أنا اتولدت في القصر دا ازاي اطلع منو والشحاتة دي تدخل ليه
دا قصر جدودي وأبوك سرقوا منهم، ودلوقتي عايز تطلعني منو؟!!؟
*رحيم القصر لا ملكي ولا ملكك دا ملك ادهم ومراتو مش عايزاكي هنا يبقى اطلعي بي الذوق لمي حاجتك واطلعي ولا عايزة تطلعي من هنا زي ما طلعتي مليكه بفضيحه ؟؟؟ أنا ضيف في القصر دا لحد ما أموت ومش عايز مشاكل كفاية إني ساكت طول السنين دي علي مصايبك أنت وبنتك
أنا تعبان وعايز ارتاح
سيف أنت عارف معزتك عندي
*سيف من غير ما تكمل هو دا الوضع الطبيعي، وكان لازم يحصل من زمان يلا عصمت وبكره نيجي ناخد حاجتنا
مسك أيديها وهي بتصرخ
*عصمت لا مش حاسيب القصر
كامليا كانت مصدومة
**كامليا أرجوك يا جدي ماتعملش كده
*عصمت أقسم بالله انتقم منكم كلكم والقصر دا حايرجع ملكي
وأنت يا شحاته حسابي معاكي لسه مخلصش
وأنت يا أكرم إيه معندكش كرامة راجع القصر بعد ما اتفضحت فيه كلكم حاتشوفو عصمت حاتعمل إيه
سيف شالها وهي بتصرخ
أصلا رحيم كان اتصل عليه وبلغو وهو حضر الفيلا كانت جنب القصر
كامليا عايزة تروح مع أمها
بس ادهم مسكها بقوة
**ادهم لو روحت ورآها تبقي طالق فاهمه
*كامليا وهي منهارة حضنت أدهم اللي لسه ماسك إيدين مليكه
**كامليا أرجوك يا أدهم ماتعملش في مامي كده أنا ماقدرش أعيش من غيرها
*رحيم تعالو ندخل جوه
*أدهم خلاص أهدى أنت عارفة شر أمك وأنا متأكد إنك حاترتاحي وهي بعيد عنك حاتعرفي تعيشي من غير ما هي تمشي كلامها عليكي
مليكه كانت متغاضه جدا من حنيتو مع كامليا
*كامليا حرام عليك يا أدهم
**رحيم كامليا خودي بنتك واطلعي غرفتك
**كامليا بعدت من أدهم أنا عايزة أروح عند ماما
*رحيم يبقا أنت اللي اختارتي طريقك ملك حاتفضل هنا
كامليا فضلت تبص على مليكه بكل غل وطلعت تجري دي حتى ماسلمتش على بنتها ولا شافتها
الكل دخل القصر
مليكه حرفيا كانت بتترتعش كل حاجه افتكرتها
**رحيم اطلعوا ريحو علي ما يحضر العشاء
أكرم خد مراتك الجناح بتاعك شوية ويوصل سرير ياسين صغير
أولاد طلعوا يجروا
**ادهم تعالي يا مليكة
**مليكه هو أنا مش حاقعد في أوضة اللي في الجنينة ؟؟
**أدهم لا الجناح بتاعك فوق
**مليكه أنا مش عايزة اطلع فوق
**أكرم ومين سمعك يا مليكة أنا أصلا مش عايز ادخل الأوضة دي تاني
**رحيم خلاص يا أكرم اختار أي جناح اقعد فيه أنا طالع ارتاح
**ادهم فارس تعالى أوريك جناح أبوك ممكن تقعد فيه لحد ما تختار مشاء الله القصر كبير
**فارس بصراحة يخوف مش عارف ليه قلبي اتقبض اول ما دخلت
**سارة وانا كمان
**أدهم لا مش لدرجة دي خلاص اللي بتعمل مشاكل طلعت منو
كل واحد طلع فوق أكرم راح اختار جناح أبوه وأمو
أما أدهم دخل مليكه الجناح وقفل الباب
**مليكه أنت بتعمل إيه؟
**أدهم داخل غرفتي فيها حاجة دي؟؟
**مليكه روح لي مراتك هي محتاجة ليك
**ادهم أنت كمان مراتي و محتجاني أنا حاسس بيكي والله بس لازم نواجه الماضي مش حانهرب منو وبرافو عليكي رجعتي حقك وأنا والله كنت حاعمل كده لأن دا الوضع الطبيعي
**مليكه أنت مش حاسس بي حاجة أنا طلعت من هنا بي فضيحة
**أدهم ماحدش يعرف الخدم كلهم اتغيرو
**ادهم مش ملاحظة حاجة في الجناح
مليكه فضلت تبص على حيطان كانت صورهم متعلقة لما كانو في شرم الشيخ
وحتى لما كانو في الشقة كان أدهم بصورها
**أدهم الجناح دا عملتو لما رجعت من ألمانيا بعد العملية كنت حاسس حا يجي يوم وتدخليه كنت بصلي هنا قيام الليل، وادعي وربنا استجاب ليا دا معناه إنو فيه خير بينا
الولاد خبطوا علي الباب ودخلوا مبسوطين
*خالد تعالي يا ماما شوفي اوضتي عامله ازاي
*ادهم ممكن تخلوني مع ماما شوية وبعدين نيجي عندكم؟
*مليكه أنا جايه معاكم
مسكها أدهم
**أدهم أنا لسه ماخلصتش كلامي
خالد كان طلع
في جناح أكرم وساره
*سارة حاسس بي إيه ؟
**أكرم مخنوق جدا
*سارة عادي حبيبي بس احمد ربنا رد اعتبارك أنت دخلت القصر، وهي طلعت بس بكل صراحة أنا خايفه منها دي عنيها كانت كلها شر
*أكرم هي الشر يتمشى على الأرض بس والله العظيم حاخد حقي وحق أهلي حافضل ورا الحقيقة لحد ما تبان مش حاسكت
حبيبتي حانفضل بس أسبوع هنا عندي شوية شغل ادعيلي
*سارة ربنا يوفقك، وإن شاء الله ناخد الصفقة بس عايزاك تحط إيدك في إيدين أدهم
**أكرم كل حاجة مع الوقت أنا لسه موجوع منو
بصي حاولي تخليكي مع مليكه وابعدي من كامليا دي نسخة مصغرة من أمها
**سارة ما هو باين دي حتى بنتها ما سألتش فيها، وطلعت تجري فوق زعلانه *أكرم فاقد الشيء لا يعطيه هي ماحستش بي الأمومة علشان تديها لبنتها
عند أدهم
**ادهم عيطي يا مليكة طلعي اللي جواكي
مليكه قعدت على طرف السرير، وابتدت تعيط
*مليكه أنا اتضلمت أوي و ظلمت أمي معايا وأخواتي أنا مش قادره أنسا الكابوس دا
الكل شافني شبه عريانه وأنا مش، فاهمه حاجة أنا مابعرفش أنام لما بفتكر اللي حصل مصدومة فيك بعتني بي الرخيص، وأنا اشتريتك وضحيت بي أمي علشانك، وفضلت جنبك بس أنت عذبتني واتهمتني ليه صدقت إني ممكن أعمل كده؟؟ ومع مين مع أكرم أنت اول راجل عرفت في حياتي لو ما هربتش كنت حاتقتلني أنت شلت السلاح في وشي، وماصدقتش اني حامل منك
وجاي بعد السنين دي كلها عايزني اسامحك أنت اتهمتني في شرفي عارف معني دا إيه ؟؟
**أدهم قرب منها من غير ما يلمسها عارف
عصمت لعبتها صح أي حد يشوفك زي ما أنا شوفتك حايصدق كانت فترة بتوصلني صور ليكم بس ما اتكلمتش وسكت بس لما شوفتك في حضنه عقلي راح مني وكنت عاجز و مشلول نفسيتي كانت في الحضيض
*مليكه بصت ليه بدموع ازاي في حضنه ؟؟
**أدهم هو كان لابس بس شورط وانت بلي كنت لابساه كنتي في حضنه الحمد لله مكانش واعي لا أنت ولا هو وعملوا فيكم اللي هما عاوزينو
مليكه دا ماضي لازم ننساه أنا عارف إنك بريئة
**مليكه مش بسهولة على فكرة أنا محرجة جدا من أكرم ما بقدرش أبص في عينيه خايفه صورتي لسه قدام عينيه وأنا ….
**أدهم أتنهد ما ظنش أنت غطيتي نفسك وهو سترك بي الملاية
بصي من بكره لازم نبتدي علاج في دكتورة شاطرة أوي
**مليكه بس أنا مش مجنونة علشان أتعالج
**أدهم العلاج النفسي مالوش علاقه بمجانين بس في حاجات جوانا بتوجعنا لازم نعالجها أنت لسه مصدومة لما بتجيلك الحالة بتتعبي مش حل تاخدي مهدئ الخوف سيطر عليكي لازم تطلعي كل اللي جواكي وتتصالحي مع نفسك وتلاقي الراحه علشان تعرفي تعيشي
*مليكه أنت السبب في خوفي طول السنين دي كنت خايفه تقتلني وتاخد ولادي مني
حرام عليك بوزت حياتي
كنت الشبح اللي بيطلع ليا في كل كابوس
ادهم حضنها جامد
*أدهم وأنا كنت عايش بذنبك طول السنين دي كنت بشوفك في أحلامي بترميني في النار احنا اتعذبنا عارف إنك أكثر مني شيلت مسؤولية كبيرة عليكي والله مش سهل عليا اللي عيشتو ربنا عالم بكل واحد
فضل يتكلم هي كانت أغمي عليها
*أدهم مليكه فوقي
حاول يفوقها واداها الدوا
وخلاها تهدا شويه
**ادهم ولادك عايزينك وانا مش حأذيكي متخافيش مني ارجوكي
أهدى كده
*مليكة شوفت وصلتني لي أية ؟؟
**ادهم ارتاحي دلوقتي ولا قولك قومي نروح عند أولادك شاركيهم فرحتهم
علشان نفسيتك تتحسن الدوا دا مش حل
راحت معاه أوضة خالد
*خالد شوفتي يا ماما نفس الأوضة اللي كنت بحلم بيها
مليكه بتبص على ابنها وهو فرحان، وسألت نفسها أمتي شافت خالد كده مبسوط، واتنهدت وعرفت أن اللي عملتو صح زمان باعت نفسها علشان تنقد أمها ودلوقتي بتبيع نفسها علشان أولادها
لا هي مش بتبيع نفسها وإنما بترجع حق نفسها اللي راح
على العشاء
رحيم فرحتو كبيرة رغم أنها كانت ناقصة من بنتو عصمت بس ما حابش يعكر صفو فرحتو بي أحفاده الصغار والكبار
* رحيم كامليا فين،؟؟
*ملك مامي زعلانه آوى وقافلة على نفسها
*رحيم ربنا يهديها
وابتدو يتعشوا
في جناح كامليا
أمها اتصلت بيها
*عصمت بتعملي إيه؟؟
**كامليا هما تحت بيتعشو أنا قاعدة في جناحي
*عصمت حاتفضلي طول عمرك غبية البسي أشيك حاجه عندك وانزلي اقعدي جنب جوزك، فاهمه قبل ما يطلقك مليكه رجعت بقوة وحطت جدك وجوزك في صفها لو ماصحتيش لنفسك حتلاقيكي بره القصر
**كامليا ماما أنت حاتعملين أية؟؟
**عصمت بكره تشوفي حاعمل إيه يلا اعملي اللي قولتلك عليه بسرعة
لبست كامليا فستان قصير لحد الركبة احمر، وحطت روج أحمر وعطرها فخم من أغلى الماركات العالمية اللي ريحتو، فواحة على بعد كيلومترات هههه
وكعب عالي ونزلت السلم بكل هيبتها
*كامليا مساء الخير
الكل رد معادا مليكه،
وقعدت جنب أدهم
مليكه قلبها قايد نار من الغيرة شافت شياكة وحلاوة كامليا وسألت نفسها هو ليه مش بحبها ولا بس بيكدب عليها
*كامليا نورت يا أكرم
**أكرم شكرا
*كامليا دي مراتك؟؟
*أكرم آه سارة
**كامليا أهلا يا سارة نورت القصر
وأنت مين بقا ؟
**فارس أنا فارس ابن خالك عمار
*كامليا آه تشرفنا
رحيم كان مراقب في صمت اللي بيحصل وعرف أن اللي بتعملو كامليا من أوامر عصمت
**ادهم قرب من مليكه ما بتكليش ليه؟؟
*مليكه شبعت الحمد لله
كامليا بصت عليها بطريقة وحشة
**كامليا آبقا كلم بوتيك اللي بتعامل معاه يا دومي علشان تيجيب حاجة شيك تلبسها مليكه أصل ذوقها بلدي أوي في اللبس
**ادهم كامليا بلاش الأسلوب دا مع مليكه
*مليكه لا عادي خليها تقول اللي هي عايزاه أنا بلدي وفخورة بنفسي أني بلدي عندك مشكلة في حاجة؟؟
**كامليا آه طبعا أنت في قصر مش في حارة المعفنة اللي كنت فيها أنا مش عارفة إيه اللي مقعدك أنت وأولادك مع أسيادك
**ادهم أتعصب وضرب الطبق
اطلعي فوق يا كامليا
*كامليا وقفت لا مش طالعه
دا حقي هي ليه تقعد معانا خد لها أي حتة تقعد فيها مع أولادها بعيداً عني أنا وبنتي أنت فاهم
ادهم بكل قوة ضربها بي قلم علي وشها لحد ما اختل توازنها وكانت حاتقع
*أدهم لا مش فاهم
*كامليا أنت بتضربني علشان الزبالة دي
ادهم مسكها من شعرها اعتذري حالا لمليكه
ملك كانت خايفه آوى ونزلت تحت السفرة
راحت تجري عليها مليكه حضنتها
**************

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بعت نفسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى