روايات

رواية الخروج من صفقه الفصل السادس عشر 16 بقلم زينب نبيل

رواية الخروج من صفقه الفصل السادس عشر 16 بقلم زينب نبيل

رواية الخروج من صفقه الجزء السادس عشر

رواية الخروج من صفقه البارت السادس عشر

رواية الخروج من صفقه الحلقة السادسة عشر

” في مكان تاني بنت بتجري بأقصي سرعه ووراها 5 شباب بيلاحقوها….احمد كان ماشي بالعربيه ولاحظها ”
احمد وقف العربيه : تعالي اركبي بسرعه
البنت ركبت بسرعه وبصتله بصدمه: ايه دا احمد؟
احمد بصلها : سالي؟؟…خليكي هنا ماتخرجيش علي م اجيلك
سالي بإستغراب : ايه دا هتعمل ايه؟؟
“احمد نزل من غير مايرد عليها واتجه للشباب دول”
احمد بعصبيه : انت ياحيو’ان انت وهو في حد عنده عقل يجري ورا بنت ف الشارع كدا يا ولاد ال***
الشخص 1 اللي يعتبر الكبير بتاعهم قرب من احمد : احنا….هتعمل ايه يعني ياحتت عيل
احمد بعصبيه: هعمل ايه؟ دا انا هطلع عين اهلك “مسكه من التيشرت بتاعه ” انت ياحيوان بتقول علي ظابط حتت عيل؟ دا انا اوديك ف داهيه
الشخص بخوف : احم ايه ظااابط ازاااي يعني
احمد : انا هوريك انا ظابط ازاي ياروح امك
الشخص : خلاص يعم طالما هي تخصك احنا اسفين
احمد: هي لو من جهة انها تخصني فا هي تخصني….اما عمتا دا تخلف لما واحد وصحابه يشوفوا بنت ف الشارع يجروا وراها…”طلع الفون بتاعه وحطه علي ودانه”

 

 

احمد : الو …بقول ايه احنا يعتبر ف الشارع اللي وراك تعالي ومعاك عربيتك بسرعه وسلام
“سالي ف العربيه خايفه تورط احمد ف حاجه فاقاعده تدعي ربنا انه مايحصلوش حاجه”
احمد : انا هوديكم كلكم ف داهيا ومحدش هيقدر يهرب منكم لان الشارع مقطوع
الشخص 2: عادي احنا نقدر نعمل كدا” قرب من احمد عطاله بوكس”
احمد بعصبيه: انت يابغل بتعمل ايه “وف لمس”ه من احمد وقعه تحت رجلي
الشخص 2 بخوف: خ خلاص سيبني انا اسف
” دخلت عربيه فاخمه عليهم وكان صاحب احمد {يوسف} ”
أحمد: بيوجه كلامه ليهم: اهو جالكم ياشوية جزم “وساب الشخص اللي تحت رجله”
يوسف خرج من العربيه واتجه عليهم : في ايه يا احمد ومين الاشكال القذ”ره دي
احمد : انا عايزك تاخدهم علي القسم يتربوا عشان يعرفوا بعد كدا يجروا ورا بنت بعد نص الليل” وشاور علي اللي ضربه ” والزفت دا مد ايده عليا
يوسف قرب منهم: يالا انت وهو قدامي” مكانوش جايين معاه بالساهل غير لما خلاهم يدخلوا العربيه بالعافيه وقفل العربيه بالمفناح
يوسف : ايه يا احمد مش هتيجي معانا

 

 

احمد : انا هوصل البنت اللي هما جروا وراها دي روح انت
“يوسف ركب عربيته وراح واحمد ركب العربية”
احمد : انتي ازاي تنزلي ف الوقت دا لوحدك ؟؟
سالي بحزن : كنت بجيب علاج لماما لأنها تعبانه لما نزلت ال5 شباب دول كانوا بيعاكسوني وقربوا مني وانا جريت
احمد بعصبيه :دول حيوانات…….طب مالكيش حد طيب ابوكي او اخوكي اي راجل؟؟
سالي : للأسف ….بابا مات ربنا يرحمه وماليش اخوات وانا الوحيده لماما
احمد ابتسملها : طيب لو احتاجتيني”عطالها ورقه” دا رقمي الخاص يعتبر لو عوزتي اي حاجة اتصلي وماطنشيش
سالي : انا بشكرك جدا بجد
احمد : انتي جبتي العلاج؟
سالي : اه جبته اهو
احمد: طب قوليلي بيتك فين يلا عشان اروحك
“احمد وصل سالي لحد البيت ووقف العربيه وبصلها”
احمد : سالي هو انتي عندك كام سنه وبتدرسي؟
سالي: انا عندي 20 سنه….انا بشتغل سكرتيره عند بشمهندس (….) مع كليتي
احمد بإبتسامه : ربنا يعينك…انا عندي 26
سالي : اتشرفت بيك
احمد : انزلي علي مهلك وخلي بالك من نفسك
سالي بإبتسامه: حاضر
*******************************

 

 

(عدي اسبوع مابيحصلش فيه اي حاجه جديده….الا ان احمد بقا يكلم سالي واتعلقوا ببعض وادم بيتصل علي اثير يتكلموا واتفقوا انهم يعملوا الخطوبه ف مكان كبير وعم اسماعيل وهيام بيفكروا انهم يتجوزوا)
اثير وهي بتلف بفرحه : ايه رأيك ياماما
هيام بحنيه : الله يبنتي ايه الحلا ه دي ياجميله….ربنا يتمملكم علي خير
اثير حضنتها : يارب ياماما ” بعدت عن حضنها ” بس ايه الحلاوه دي ياهيوم
هيام : حبيبتي يا بنتي ربنا يحفظك انتي احلي
“اثير راحت علي عم اسماعيل اللي بيبصلها ويبتسم وحضنته”
اثير : انا بحبك اوي…يا احلي اب ف الدنيا انت عوضتني عن اي حد ربنا يخليك لينا
عم اسماعيل: وانتي مليتي حياتي كلها فرحه يا اثير
اثير : طب يلا انت اللي هتسلمني ليه بقا
عم اسماعيل بضحك: هو مش الكلام دا بيحصل ف الفرح
اثير : وكمان ف الخطوبه عندي بقا علي فكره
عم اسماعيل بإبتسامه: انا اعملك اللي انت عايزه ياجميل انت
” عم اسماعيل مسك ايد اثير وراحوا علي القاعه الكبيره”
“ادم اندهش من جمالها….معقول دي هتكون كلها ليه لوحده…قرب منها ومسك ايديها وامرهم يشغلوا الدي جي ”
“كله ادمج واحمد دخل هو وسالي لأنه وعدها انه هياخدها من بيتها ويروحوا الخطوبه ”
احمد : بس ايه الحلاوه دي ياسوسو
سالي اتكسفت ووشها احمر

 

 

 

احمد : بقولك ايه
سالي : نعم
احمد : احم تتجوزيني؟
سالي فرحت اوي : ها؟
احمد بخفوت : تتجوزيني ؟؟
سالي : بتتكلم بجد،؟
احمد : ايوه طبعا وانا اهزر ف الحاجات دي ليه ياسوسو
سالي بكسوف : موافقه
احمد بفرحه : ايواا بقا …..يلا نعمل الخطوبه معاهم بقا
سالي : ازاي لا طبعا من غير ماتتقدم
احمد : ياستي ماشي
” كله اندمج وادم تليفونه كان بيرن كتير ….احد م استأذن ”
اثير بإستغراب: ادم طيب ماتردش دلوقتي عادي
ادم : دا المدير ماينفش شكل غدفي حاجه
اثير : لا ربنا يستر…ماتطولش ها؟

 

 

ادم : حاضر “خرج برا القاعه”
هيام : ايه يا اثير ادم مشي ليه؟؟
اثير : معاه تليفون مهم ربنا يستر
……………………
“برا القاعه”
ادم فتح : احم الو
المدير : انا اسف اني بتصل ف وقت خطوبتك
ادم : عادي تتصل ف اي وقت ….في حاجه عندك ولا ايه
المدير : بصراحه
ادم : في ايه
المدير : انت لازم تسافر دلوقتي ضروري يا ادم
ادم: !؟؟؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الخروج من صفقه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!