روايات

رواية الخروج من صفقه الفصل العاشر 10 بقلم زينب نبيل

رواية الخروج من صفقه الفصل العاشر 10 بقلم زينب نبيل

رواية الخروج من صفقه الجزء العاشر

رواية الخروج من صفقه البارت العاشر

رواية الخروج من صفقه الحلقة العاشرة

الحارس : انا تبع العمده سمير المجر’م الكبير انا ابقا الحارس بتاعه ورحت عند اثير بنته عش…

الظابط بصدمه : اثير دي تبقا بنته؟؟؟!!!!

“الكل اتصدم بالذات اثير ومقدروش ينتطقوا”

الحارس بخبث : ايوه امال ايه اثير بنته وهربت من البيت ف انا كنت هجبهاله وكن…

الظابط قاطعه وبيوجه الكلام لأثير : معقول انتي بنته يا اثير؟؟..امال مين عم اسماعيل اللي واقف جنبك دا؟

اثير ساكته تماما…

الظابط: شكل التحقيق هيبقا معاكي انهارده

اثير اخيرا اتكلمت : ايوه دا بابايا…بس مش هقول عليه كدا لأنه كان بيعذ*بني لما كنت فالبيت

الظابط: وبيته دا فين؟؟

اثير : ف مصر الجديده….انا هربت من هناك بعد ماسافر وروحت ع البيت بتاع عم اسماعيل انا مكنتش اعرفه بس كنت عايزه اأجر بيت اقعد فيه…هو الله يكرمه عطاني شقه صغيره اقعد فيها وعشت معاه اكننه بابا بالظبط….مكنتش لاقيه اي ذره حنيه ابدا من اي حد مش شرط بابا كنت حاسه اني مش هلاقيلي كبير ابدا بس الحمدلله عم اسماعيل جه عوضني

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“ادم واقف متأثر بيها ونفسه ياخدها ف حضنه”

الظابط بيمسح علي دقنه ويتكلم بسخريه : ااه طب وانا بقا يا حضرت الظابط اثير ايش ضمني انك دخلتي المجال دا عشان تساعدي ابوكي…وتتجسسي علينا؟

“الكل اتصدم من كلام الظابط بس حد نطق”

ادم : لا طبعا ياحضرت الظابط هي كانت فكليه تدخلها المجال دا وهي بتحب المجال دا وهي اساسا بعيده عن باباها دلوقتي ….هي عايزه تساعد البلد مش تخربها!!!

الظابط: دي بنت مجر’م

“اثير كل الدموع اتجمعت ف عنيها”

ادم اتعصب عليه : الزم حدودك معاها والا هتشوف وش تاني ليا انا ساكتلك من الصبح …انت جاي هنا تحقق مع الحيوان الحارس مش مع الظابط اثير ولو هتحقق معاها يبقا بكل احترام وحدود ولو قلت الكلام دا تاني هتزعل مني جامد

الظابط: انا مش هرد عليك عشان انت عصبي ف خليني انا المحترم…بس تعرف لو حد غيري كان هيبقا ليه تصرف تاني معاك “كمل وهو يوجه كلامه لأثير”وانتي يا استاذه انا مش عارف هعديهالك ازاي بس انا كنت هخليهم يبعدوكي عن شغلك بس لا …معاكي 5 ايام ترجعي ابوكي لو مرجعتيهوش يبقا مع السلامه انتي

اثير بتمسك نفسها من العياط : تمام

ادم بجمود : مش صعب هنلاقوه عادي اهدي يا اثير

“الظابط كمل تحقيق مع الحارس وف نص التحقيق”

___________________

” في المكالمه “

سمير : اسمع …انا معايا الفلوس كامله هتقابلني ف الصحرا وتجيب الاس’لحه اللي طلبتها منك ….وياريت ماتتأخرش وهجيب معايا ماجد

عمده الجعفر : ماجد ينور و ابقي اتوصي كدا بالعدد زي مانا دفعتلك وعطيتك هيام تتجوزها

سمير : ههههه انت هتوصيني…انا جبت الولد ورميتها بس بعدها جابتلي بنت °°°°° جايه تجيبلي العا”ر

عمده الجعفر : اعمل اللي تعمله يعم المهم ان انت اخدتها بدل م امها تجيبلي العا”ر هي كمان…امال هي فين بنتك دي

سمير ضحك بسخريه : هربت وشكلها هتجيبلي العا”ر

عمده الجعفر : ولاقيتها؟

سمير : لا معرفش راحت فين ” وكمل بخبث” بس هلاقيها ومش هسيبها غير لما اشرب من د’مها

عمده الجعفر بضحك : هههه طيب معادنا بكرا الساعه 8 بليل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

&&&&&&&&&&&&&&&&&

“الظابط كمل تحقيق مع الحارس وف نص التحقيق”

الظابط بيلف حوالين الحارس : وال ااا والعمده سمير بقا “نزل علي مستواه وبصله بخبث”مكانه فين دلوقتي ؟؟

الحارس اتلجلج : ا ا العمده

الظابط ضغط علي رجليه : ها مااااسمعتتتشششششش

الحارس :______

الظابط طلع مطو’ه ومشي السن بتاعها علي ايديه ببطئ: ها عايز اعرف بدل م اضغط علي ايدك بيها

الحارس بخوف : لالالا خلاص …بس لا هيموتني لو عرف اني عرفتكم

الظابط ضغط بأيديه بالمطو’ه علي ايده لدرجه انه غرق الارض د’م: ايه دا طلع عندك دم طب طالاما عندك دم كدا مش عايز تنطق ليه

الحارس بعياط : خلاااص ونبي هقول …هو دلوقتي سافر مطروح

الظابط : اممم …تعرف بيته؟؟

الحارس : والله م اعرف اللي اعرفه انه في مطروح وعامل صفقه اس’لحه

الظابط : اسل’حه كمان اه…مع مين الصفقه دي

الحارس:____

الظابط بعصبيه : صدقني لو مانطقت هتشوف هعمل معاك ايه انطق

الحارس : خلاص خلاص مع العمده الجعفر

الظابط بيوجه كلامه لأدم : دا عمده ليه وزنه

ادم : شفت ….طب احنا لازم نتحرك ع مطروح

الظابط: دي شغلانتكم بقا خططوا وسيبولي العسل دا الطلع منه شويه عسل عشان استمتعت معاه

اثير : تمام ف اقرب وقت هنسافر

___________________________

فاروق : ياهيام مش هينفع

هيام : لا لازم يعرفوا ولازم اثير واحمد يعرفوا انهم هيتقابلوا بكرا

فاروق : يبنتي انا براقبلك بيعملوا ايه الا حد يعرف اني متجوزك

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

هيام : ولادي مش هيعرفوا حد

فاروق : طب طلعيني انا من الموضوع خالص…انا هقعد يومين معاكي

هيام : طب وشغلك

فاروق : افرضي لما تقوليلهم راحوا ومسكوهم يعني عايزاني اتمسك معاهم

هيام : لا خلاص اقعد

” هيام مسكت الفون واتصلت بأثير “

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

“اثير وادم واحمد راحوا وصلوا عم اسماعيل…ورجعوا شغلهم “

اثير بحزن : انا زعلانه وخايفه يا احمد

احمد : تعالي فحضني طيب

“اثير راحت حضنته ….فضل ف حضنه كتير…اول مره تحضن حد من عيلتها من د’مها ولحمها ….قد ايه كانت محتاجه الحضن دا وهو كمان “

اثير : انا بحبك اوي اوعي تبعد عني

” ادم دخل وربع ايده : ماتخفي يا اثير بقا احنا ف الشغل

اثير بصت ف الارض : خلاص اسفه

” ادم واقف يتأمل ملامحها البريئه قد ايه هي قمر كدا “

وفجاه موبايل اثير رن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اثير : الو

هيام : اثير وحشتيني انا مامتك

اثير بلهفه : مامااا وحشتيني اووي

هيام : وانتي كمان يحبيبتي….اسمعي اللي هقولك عليه بكرا الصبح ابوكي سمير هيروح يقابل جدك العمده الجعفر عشان الصفقه اللي بينهم بتاعت الاس’لحه

اثير بصدمه : بجد…تعرفي فين؟؟

هيام :ف صحره بتاعت مطروح هيقابله الساعه 8 بليل

اثير : طيب ياماما انتي عرفتي منين

هيام بتردد : ا ا ايه….مش لازم دلوقتي المهم تروحوا تلحقوهم

اثير بأستغراب: طب تمام يماما باي

قفلت معاها وراحت عند ادم واحمد

اثير : جماعه احنا لازم نتحرك علي مطروح دلوقتي لأن الصفقه هتتم هنااك

ادم : وعرفتي منين كل دا

اثير : من ماما….ماما منفصله عن بابا وهي عارفه ان في صفقه بين ابوها وطليقها ف هي قالتلي المهم مش وقته اسأله

ادم : تمام هنروح بعربيتي

” راحوا مطروح بالعربيه ووصلوا ومعاهم رجالتهم واسل’حتهم عشان يأمنوا نفسهم “

الساعه 7:30 pm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ادم :خلينا هنا وانت صورهم لما ييجوا…وانتي يا اثير احنا هنهجم بس مش هنقت”ل حد ….هنصيب بس اتفقنا

اثير : حاضر

ادم حس انها خايفه راح مسك ايديها برقه….وهي مسكت ايده

ادم بحنيه : متخافيش اتفقنا

اثير بإبتسامه سحرته : اتفقنا

……..

” وصلوا عربيتين قصاد بعض وطلع منهم الرجاله قصاد بعض سمير وماجد ورجالتهم والعمده الجعفر ورجالته”

سمير بخبث: سلم واستلم

عمده الجعفر بضحك : وليه انت ماتسلمش واستلم

سمير : لأن اللي بيشتري بيدفع بعد ماياخد بضاعته

عمده الجعفر عطي لواحد من رجالته البضاعه

العمدة الجعفر: يلا الفلوس فين

سمير : اهي…” طلع بسرعه المسد*س وقت*ل العمدة الجعفر بسرعه …وماجد ضر”ب رجالته بالمسد”س ورجالته بتض”رب فيهم”

ادم : يلا ياجماعه بسرعه …”اتحركوا بمسدسا”تهم بس ادم اتصدم من ماجد

ادم بصدمه : بابا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الخروج من صفقه

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!