روايات

رواية عشق الندى الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم نادية نشأت

رواية عشق الندى الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم نادية نشأت

رواية عشق الندى الجزء الرابع والعشرون

رواية عشق الندى البارت الرابع والعشرون

رواية عشق الندى
رواية عشق الندى

رواية عشق الندى الحلقة الرابعة والعشرون

ناديه :اوبس نسيت الفون

ناديه ببتسامه اخرج سيف من العربيه وهو مبتسم له

دون سبق انزار كان الجميع يصرخ وناديه ارتمت ارضا غرقا في الدماء وسيف اوقف في صدمه فهي حبيبته الواقعه ارضا

 

 

سيف بجنون:نااااااديه

وجري له جلس ارضاا واخده علي رجلو

ناديه قومييي بلله عليكي قومممي قومييي

الامن:اسعااااااف بسرعههههه

سيف بعياط:ناديه قوممي والنبي

بعد ربع ساعه وصلت الاسعاف واسعفو ناديه

ودخلت العمليات

 

 

جاء عمر سريعا

عمر:سيف

سيف كان يقف في صدمه لايتحدث

عمر:سيف اي اللي حصل

سيف ببردو:شوفلي الكاميرات اللي قدام الجامعه

وكل حاجه حصلت من وقت منزلت ناديه من عربيتي

عمر :سيف انت مالك

سيف:اعمل اللي قولتلك عليه ومتبلغش مسك او بابا اللي حصل

فاجاه خرجت اللممرضه :محتاجين نقل دم بسررعه حيات الام والجنين في خطر.

 

 

وقف سيف في صدمه ف عائلته الصغيره في خطر

عمر بتسرع:الفصيله اي

اللممرضه:a+

عمر:طب اسحبي مني بسرعه

اللممرضه اتفضل معايا ي استاذ

ذهب عمر والممرضه

جلس سيف علي الارض وهو يبكي

 

 

بعد ساعه

جاء عمر اللي سيف

عمر:سيف اتفرج علي الفديو ده كده منتشر علي صفحه التواصل الاجتماعي

(خبر عاجل حادث مريب حدث لزوجه رجل الاعمال سيف يوسف الشروقاي اثناء دخوله الجامعه والذي كان يرفقه زوج سيف واصيبت بطلق ناري وكان يظهر عليه انه حامل )

سيف : تمام ياعمر

عمر:سيف اللي عمل كده منار وريهام.

سيف بزعيق:عايزهم من تحت الارض انهارده قبل بكرا

عمر:تمام اهدي بس وكلو هيبقا تمام

 

 

خرجت الدكتوره

سيف بسرعه:خير يادكتوره.

الدكتوره:الحمد لله قدرنا ننقذ الجنين والام الحمد لله الطلقه موصلتش للعمود الفقري

سيف براحه:الحمد لله

سيف:طب هي هتفوق امتا

الدكتوره:ممكن كمان 6 او 7 ساعات كده العمليه كانت قويه عليه

سيف:انا عارف انك هتقولي لا بس انا هاخد ناديه من هنا..

الدكتوره:لا طبعا مستحيل يحصل كده.

سيف:تقدري توفري له اطقم كامله من الممرضات والاجهزه بس هي مش هتعد هنا.

عمر:مينفعش ياسيف

 

 

 

سيف بزعيق:مينفعش ليي مستني لما يجيو ويقتلوه هناا

الدكتوره بتسرع: تمام ياسيف بيه هوفر لحضرتك طقم من الممرضات والدكاتره

سيف :تمام

عمر:انت بتعمل اي هتنقله ازاي ياسيف في كده خطر علي حياتهم

سيف بزعيق :عايزني اسبه هنا صح عشان تموت انت متخيل يعني انهم هيسبوه في حاله اكيد حد ورا ريهام ومنار افهم كده

عمر:هنملي المستشفي حراسه بس هيبقا خطر ع حياته كده

سيف:مراتي وانا حر ياعمر

عمر:تمام انت حر

جاء اتصال لعمر

 

 

 

عمر بعصبيه:ازاي ده اسحبو منهم الكاميرات فورا لان هنطلع كلنا

وقفل الفون

سيف:في اي

عمر:الصحافه كله برا

سيف اتصرف

بعد 12 ساعه

الدكتوره بفرحه:سيف بيه المدام فاقت

سيف بفرحه:طب طب اقدر ادخل ليه

الدكتوره:ايوا بس ياريت نقلل الكلام

سيف :حاضر جهزي ادوات النقل

 

 

 

 

الدكتوره:حضرتك مصمم بردو

سيف:ايوا بسرعه بسسس قبل ماالفجر ياذن

الدكتوره:تمام

سيف دخل لناديه

سيف قبل دماغه :ناديه حبيبتي انتي صاحيه

ناديه بتعب :ا ا ن اا

سيف:طب اهدي انتي مء هتعرفي تتكلمي دلوقتي

ناديه بدموووع:م شش ق. ا در ن تع با نه

سيف:هششش اهدي هنروح استحملي عشان خطري

وبلفعل تم نقل ناديه الي فيلا الشرقاوي بصعوبه كبيره

 

 

عمر:انت كنت ياسيف عملت الصح انت مش شايف كانت بتتوجع ازاي

سيف بوجع:افضل مكان له هنا ياعمر عن اذنك هروح انام انا

عمر :تمام

دخل سيف اللي ناديه كانت مسطحه علي السرير

سيف:عامله اي دلوقتي

ناديه بوجع:مش قادره ياسيف

سيف بحزن:طب هنادي الدكتور ثانيه

 

 

مر شهرين وناديه كانت عايشه وجع حمل والعمليه والممرضات

حوليه والدكاتره كانت بتقوم بمساعده

وسيف مش لاقي ريهام ومنار لانهم سافرو

Nadia nashaat

عند يوسف وعمر

يوسف:ياعمر يابني سيف لازم يطلع من الحاله اللي فيه دي مينفعش لولا انت الشغل كلو كان نزل علي راسنا

عمر:معلش ياجو انت عارف حاله ناديه مكنتش بتقدر حتي تقوم وكان لازم سيف جمبه

يوسف:انا عارف انو لازم يكون جمبه بسس

عمر:بس اي ياجو خلاص مر شهرين والحمد لله بدات تتحسن وانهارده هيروحو كمان يشوفو حاله البيبي

يوسف :وانت عامل اي بقا مع مسك

عمر :الحمد لله كويسين

يوسف:الحمد لله

 

 

 

عند سيف وناديه

سيف وهو يسند ناديه لكن تعد علي السرير

سيف :كده احسن

ناديه:احسن انا عايزه اتمشي ياسيف زهقت من الاعده.

سيف:زهقتي مني يعني.

ناديه:لا مش منك بس بجد افهمني

سيف:حاضر هخاليكي تتمشي بس

ناديه بتسرع:عرفه والله همشي شويه صغيرين ومش هتعب نفسي وبعدين انت هتكون معايا ياسيف

سيف :طب اسندي عليا يلا

ناديه :حاضر

قام سيف بمساعده

ناديه:ياسيف والله انا كويسه الحمد لله

سيف:معلش بس شهر كده واسيبك براحتك

 

 

 

ضحكت ناديه :شهر كمان

سيف:مش عجبك

ناديه:ايوا مش عجبني انا كويسه والله

سيف:طب حسبي عشان هنزلك

ناديه:الله الجنينه وحشتني

سيف:طب ونا

ناديه:انت بتوحشني ونت معايا سيف اغنيلك

سيف:يتعرفي ولا هتصدعيني

ناديه:اسمع واحكم ماشي

سيف :ماشي

بتونس بيك❤️

وانت معايا بتونس بيك🥹❤️

وبلاقي فقربك دنيايا ❤‍🩹

 

 

بتونس بيك🥰

وانت معايا بتونس بيك🌚

وبلاقي فقربك دنيايا ❤‍🩹

لما تقرب… انا بتونس بيك👩🏻‍❤️‍💋‍👨🏻

ولما بتبعد… انا بتونس بيك🫂

لما تقرب… انا بتونس بيك🫣

ولما بتبعد… انا بتونس بيك🫂

وخيالك بيكون ويايا ويااايا🌚

وان جاء صوتك ….صوتك بيونسني 🥹🫂

وهواك في البعد… في البعد بيحرسني 🥰

انا انا انا انا انا

بتونس بيك♥️

 

 

بتمر ساعات بعد لقانا والروح لوجودك عطشانه توحشني عنيك🫀❤️

وبلاقي الدنيا بقت فاضيه مع ان الناس رايحه وجايه

وانا بحلم بيك🔗♥️

انا بتونس بيك🫂♥️

سيف بعدم تصديق:ده صوتك😂

ناديه:تؤتؤ مش صوتي

سيف:صوتك حلو اوووي اول مره اعرف

ناديه:عيب منك بقا

سيف:بس بتتونسي بمين

ناديه:بتونس ب ابني😂😂

سيف بزعل مصطنع :ابنك

ناديه:ايوا ابني

سيف:الا انتي تقريبا حامل كده ف الكام

ناديه:تقريبا خمس شهور او خمسه ونص كده

سيف:كده كده هنروح نكشف بكرا

 

 

 

ناديه:طيب اااه

سيف :مالك

ناديه بفرحه:هات ايدك كده

سيف باستغراب :اهي ليي

ناديه حطت ايد سيف علي بطنه

فاجاه سيف حس بحاجه بتتحرك

سيف بفرحه:بيتحرك

ناديه:ايوا

سيف بدموع:الحمد لله

ناديه وهي تحضن سيف:بتعيط لي انا عرفه انو احساس حلو انت حساس اووي ياسيف

سيف بضحك:رخمه اوعي كده

فاجاه دخل مسك وعمر وادم

ادم بضحك:اووويا بتعمل اي ياسيف ارحم ياعم

ناديه بخجل :ازيك يامسك

مسك ببتسامه:الحمد لله وجلست بجانبها

سيف:اعد ياخلس

ناديه:هاتي ادم يامسك وحشني خالص

مسك :هيتعبك ده رخم

ناديه:هاتي بس واخذت ادم وظلت تلعب وتضحك من قلبه

عمر:صحيح ياسيف ملك جات الشركه وسئلت عليك

سيف :ملك مين

كل هذا تحت انظار ناديه الذي اعطت ادم له حتي تركز

عمر بخبث:ملك ياعم اللي كانت معانا ف الجامعه اللي كانت بتكرش عليك

سيف مع نفسو:منك لله ياشيخ

سيف :مش فاكر

ناديه بتدخل :فكرو ياعمر يمكن ناسي

عمر بضحك:صح انتي معاكي حق ملك اللي كانت بتحبك وانا ف الجامعه اللي باباه صاحب جو احمد الخولي

سيف:ااااه افتكرت

ناديه:عن اذنكم هطلع لاني تعبانه

سيف:طب يلا

نظرت له ناديه بقرف:لا خاليك اسمع ملك عايزك لي هطلع لوحدي

وهبت ناديه وسيف خلفه

سيف اصبري ياناديه

ناديه :ااااه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الندى

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى