روايات

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الجزء السادس

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني البارت السادس

رواية هوس اربعيني الجزء الثاني الحلقة السادسة

ابتعد عنها و التقط قميصه المرمي على الارض وارتداه باهمال
لبنى احتضنت ساقيها ببكاء شفتيها متورمتان..وعنقها مليئأ بالندب يخرج صوتها مختنق. وهي تئن بألم ..القى اليها نظرة أخيرة وغادر بصمت لقد جرحت كبريائه ..كرامته بكلماتها لكنه لم يستطيع سماع بكائها ورؤيت دموعها..
*************
مهند لالمي لو سمحتي الغي كل المواعيد النهارده..عشان خارج..
المى لكن حضرتك في..
مهند اعملي زي مابقولك….
المى حاضر..
امير مش هتجي معانا..
المى بضيق افندم..
امير انا عازمك ع الغدا معانا..
المى بحده متشكره
امير ليه بس ده الاكل معاكي هيبقى اجمل بكتير عشان تفتحي نفسي..
مهند جره خلفه معلش ياللمى امير بيحب يهزر..
امير واهز…ليغلق فمه مهند وياخذه معه..
في المصعد يااخي البنت مش زي نمرتك دي محترمه جدا..شيلها من نفوخك
امير ياعمي سيبني احاول مش يمكن تضبط معايا..
مهند لا بقولك ايه ابعد.عن موظفيني وشفلك حته تاني..
امير ماشي ياعم ماشي..
**************
ارتمت بين احضان نجوى بعد ان اخبرتها بماحدث.
نجوى اهدى ياحبيتي الحمدلله معملش حاجه ..
نوال بغضب معملش حاجه ده ايه ….
كفايه منظرها بالشكل ده ..
كفايه الرعب اللي عاشته بسببه يلااا يالبنى مش هتفضلي هنا ثانيه كمان..
نجوى انتي بتقولي ايه ده سوء فهم وهيتحل متكبريش الحكايه وبعدين هما لسه عرسان جداد والمشاكل وراده جدا..
نوال بانفعال وتحريض اسكتي انتي متدخليش عشان كده مش لاقيه اللي يعبرك…
نجوى بحزن ربنا يسامحك انا مش هرد عليكي عشان حالة لبنى لكني اعرف كويس اخليكي تخرسي خالص.
.لتعود بنظرها الى لبنى..وانتي يالبني غلطتي كان لازم توريه الصور الاول وتتاكدي منها مش هينفع ياحبيبتي االي عملتيه ده.
لبنى ببكاء وانا عملت ايه ..مش هو اللي بيخوني وانا لسه عروسه انتي شفتي الصور ولااا كمان كدب و قال انه راح الشركه..اتجوزني ليه ان كان بيحب وحده تانيه..وكان بيعمل معايا كده..لا مش هسامحه..
نجوى بصي يالبني انتي اتعصبتي عشان خانك مش كده مع انك مش حاسه بحاجه ناحيته لكن كرمتك مسمحتش ليكي تسكتي..فرحتي بدل ماتفهمي الحكايه ..
جرحتي كرامته كراجال انتي شايفه االي عملتيه صح..
لبنى….
نورال انتي هتحطي الحق عليها كمان..
نجوى انت اسكتي يانوال عايزه تخربي بيتها.وخلاص.
نوال بانفعال وهتعمر بيتها ازاي وهو بيعاملها بالطريقه دي ده كان هيغ*تصبها..
نجوى ومعملش حاجه.
.هو لوكان وحش كان كمل وكسر عينها..طول العمر..
لكنه فضل يبعد وهو بقمة غضبه انا بشوف تفضلي هنا وتحاولي تتكلمي معاه..وتفهموا بعض ..
نوال بتحريض يفهموو ايه انت هبله يابنتي..وانتي يالبنى تلمي حاجتك وتجي معايا..
نحوى بتجاهل بصي انتي لسه عروسه ومكملتيش يومين جواز وباباكي تعبان ومامتك ست كبيره واخوكي شايل المشاكل لوحده وانتي اساسا اتجوزتي عشان تسنديهم واكيد مش هتزودي عليهم الحمل..
لبنى..
نوال لاااا واضح انك عايزاها نسخه عنك ضعيفه عديمة الشخصيه..
نحوى بسخريه كتر خيرك ياصاحبه الشخصيه القويه..لتنظر الى لبنى قلتي ايه..
لبني انا مش ممكن افضل هنا بعد اللي عمله معايا.
نوال بنصر عين العقل
لبنى لكن كمان مش هتحمل احرج اهلي قدام الناس..
*******************
بعد مرور يومين من غياب اوس من المنزل
وذات يوم عاد ليجدها تجلس في غرفتها تنظر اليه بضيق..
رمى معطفه وقال بتعملي ايه هنا مرحتيش بيت اهلك ليه..
لبنى……
اوس …
****************
نوال زي مابقولك ياحبيبي اوس ضربها وهانها وكانت هتموت بين ايديها…وانا حاولت كتير اقنعها ترجع عندكم ورفضت..
نهض مهند بغضب والله لاربيك ياأوس يانصار

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية هوس اربعيني الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى