روايات

رواية طفلة القاسي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم دنيا محمد

رواية طفلة القاسي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم دنيا محمد

رواية طفلة القاسي الجزء الثاني والعشرون

رواية طفلة القاسي البارت الثاني والعشرون

رواية طفلة القاسي الحلقة الثانية والعشرون

شخص: حضرتك جوزك اتصا*ب اصا*بة خطيرة وهو ف المستشفي…….
غرام بصريخ: انت بتقول اي مستحيل جوزي انا الي اتصا*ب وقامت تلبس بسرعه تروح المستشفي
غرام وصلت المستشفي ونزلت وكانت دموعها مغرقة وشها
ذياد: حضرتك مرات الاستاذ الي جوا
غرام: ايوة ايوة انا مراتو هو فين
ذياد بتهدية: اهدي حضرتك هو ف العمليات انا لقيت الشرطة ف المكان الي هو فيه فا اخدتو وديتو المستشفي بإذن الشرطة طبعا
غرام بعياط: يارب. يارب يقوملي بسلامة يارب
وبعد عددت ساعات الدكتور طلع
غرام جريت عليه: ها ي دكتور حصلو اي هو كويس
الدكتور كان مصري: الحمد لله ي مدام المريض اتنقل من مرحلة الخطر لان الرصا*صة كانت في صدرو ودي منطقة خطر جدا والحمد لله قدرنا نطلع الرصا*صة من جسمو
غرام بعياط: هيفوق امتي ي دكتور
الدكتور باسف: والله ي مدام دي حاجة بتاعت ربنا هو دلوقتي في غيبوبة وان شاء الله يفوق بكره او بعده كلها حكمة ربنا
غرام قعدت ع الكرسي الي برا بتعب وعياط وطلعت القرآن وعمالة تقرء وتدعيله
الممرضة كانت معدية
غرام بسرعه:(Can I bring the patient inside?)
ممكن ادخل للمريض الي جوا
الممرضة: Of course you do
( الترجمة) طبعا اتفضلي
غرام دخلت بسرعه ل مراد كان منغير تيشرت ومحطوط في جسمه اسلاك الجهاز شافت شكلو عيطت
غرام وهي بتحسس علي وشو: بحبك ي مراد حتي لما عاملتني وحش بحبك بحبك بكل حاجة فيك نفسي تفوق ونربي ابني انا ونت سوا ونعيش بعيد عن المشاكل قوم ي حبيبي ابنك عايزك
مراد كان مش في الدنيا بس كان قلبه بيدق بيها
غرام حطت ايديها علي راسو وباستها: هستناك ي مراد متخذلنيش وتمشي
وغرام قعدت ع الكنبة الي ف الاوضة وعمالة تعيط بصوت مكتوم
في مصر
محمدي بقلق: بقالو يومين مراد متصلش انا قلقان اوي ي عمران
عمران بمحاولة التهدئة: متخفش ي بابا اكيد مشغول
ياسمين بعياط: انا حاسة ان ابني فيه حاجة
حنان وهي بتخدها ف حضنها: اهدي ي ياسمين ابنك بخير اكيد المشكلة ان غرام مكلمتنيش وقلتلي مختفيين لي
منة كانت حزينة لانها روحها في اخوها وكانت مكتئبة وعلطول ف اوضتها
عند اسر
اسر بحب: نتيجة التحليل طلعت ي حبيبة
حبيبة بقلق: ها واي بقا النتيجة اسر بفرحة وسعادة كبيرا: في امل ي حبيبة هخلف ونجيب ولاد كتير في وسطنا
حبيبة نطت من الفرحة وحضنت اسر بقوة
حبيبة بحب: الف مبروك ي حبيبي انا فرحانة اوي
وبعد يومين مراد فاق من الغيبوبة وغرام كانت فرحانة جدا بانو فاق
واتصلت غرام بمامتها تقولها انهم بخير بس مقلتش الي حصل لهم
مراد بحب: انا اسف ي حبيبتي عارف انك زعلانة مني بس مكنش بايدي
غرام بعشق: متتاسفش ي روحي انا مسمحاك
مرااد بتعب: هحكيلك عملت كده لي وحصل اي
وحكالها كل حاجة وغرام كانت في قمة الصدمة
غرام: احيه طب واتحبسوا
مراد بتاكيد: طبعا ي غراامي اتحبسوا
وبكده يجماعة
تم حبس عزيز بمؤبد وملوش طلوع خالص من السجن بسبب التسطر علي مافيا كاملة وسرقة صفقة كبيرا من مراد المحمدي
وتم حبس محمود ب الاعدا*م بتهمة التجارة في الاسلا*حة والاعتدا*ء علي اكثر من بنت
واتحبس مرتضي عم عزيز بتهمة المشاركة في التجارة في السلا*ح والاعتدا*ء وتهريب المخدر*ات
عددت فترة ومراد خف ورجع زي الاول ورجع مصر بغرام الي بقت ف الشهر الرابع
وحبيبة بقت حامل ف شهر من اسر وكانوا مبسوطين جدا
حنان بحب: نورتي ي روحي وحشتيني اوي
غرام بحنان وحب: ونتي كمان ي امي وحشتيني جدا جدا
سلموا علي اهلهم وطلعو الاوضة
مراد بحب: كده خلصنا من كل الناس الي تعبتنا
غرام: ايوة فعلا.. وفجأة سمعو صوت تحت
مي بعياط: امي ماتت وعايزاكم تسمحوني ع اي حاجة عملتها وشافت غرام راخت حضنتها بعياط انا اسفة ي غرام انا بقيت لوحدي واوعدك. هبعد عنكم. واسافر اعيش في اسكندرية ف شقت امي
غرام بدموع: انا مسمحاكي ي مي وربناا يرحم مامتك ويسامحها ع كل حاجة
مراد بهدوء: خليكي ي مي انا ممكن. اشغلك اي حاجة ف شركتي
مي بكسرة: معتش ليا عيشة هنا انا حابة اسافر واعيش في ريحة امي
مراد بهدوء: الي تحبيه
غرام سلمت عليها ومشيوا
بليل منة دخلت ل مراد المكتب
مراد بحب: اي ي منوش عاملة اي
منة بحب: كويسة ي حبيبي كنت عايزاك ف موضوع ي مراد
مراد بتفهم: موضوع اي ي حبيبي اقعدي
منة بفرحة: انا متقدم ليا عريس ي مراد
مراد بحب: كبرتي ي منوش وهتتجوزي.. بس بتحبيه بقا
منة بسعادة: اوي ي مراد اخنا نعرف بعض بقالنا سنتين نعرف بعض
مراد بابتسامة: امم واسمو اي
منة بحب: اسمو ياسين
مراد: ماشي ي منة موافق بس الاول نكلم ابوكي وجدك طبعا
وطبعا الكل وافق وفرح ل منة جدا
ومنة اتخطبت ل ياسين
وعددت الشهور بقت غرام في الشهر. التامن من الحمل وتعبانة جدا
وحبيبة بقت ف الشهر الرابع وبنطها كبرت نسبيا
في يوم والكل نايم غرام صحيت وخاسة بتقطي*ع في بنطها من الوجع
غرام بصوت عالي: مرااد الحقني بمووت
مراد بنوم: في اي ي غرام لسه بدري ي حبيبتي
غرام بصريخ عالي: مراااد الحقني ونبي بموو*ت مش قدرة
مراد قام بخضة شالها والبيت كلو صحي علي صوت صريخها
ومراد ساق باقصي سرعة ع المستشفي
بعد تلت ساعات طلعت الممرضة وهي شايلة طفلين
مراد بصدمة: هي كانت حامل ف توأم
الممرضة بابتسامة: يتربوا ف عزك ي استاذ
مراد خدهم منها وكانت طفلة تشبه الملايكة جميلة جدا مبتسمة وطفل جميل جداً عليه ابتسامة طفولة
مراد كبر في ودنهم براحة وباسهم
_ربنا يباركلي فيكم
ودخل ل غرام: مبارك علينا ي غرامي
غرام بتعب: هنسميهم اي
مراد: انا هسمي الطفل ونتي البنت
غرام: انا هسميها حور
مراد بحب وبيبص للولد: ونا هسميه عاصم مراد المحمدي
وبعد مرور اربع سنين
انجب مراد عاصم وحور وهيثم وبسملة
وانجب اسر رحمه ورحيم وفاطمة
وانجبت منة بعد جوازها من ياسين عمر وحسين وسلمي
ومي كانت اتجوزت وانجبت حياة واكرم
تمتت وبكدا الرواية خلصت ب كل حلوها ومرها
ونتعلم من الرواية اننا نتعامل مع بعض برضاء وحب وحنان واحترام الحب ب القلب ليست بالعقل

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلة القاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى