روايات

رواية الكوبرا والصقر الفصل الثالث 3 بقلم شيماء

رواية الكوبرا والصقر الفصل الثالث 3 بقلم شيماء

رواية الكوبرا والصقر الجزء الثالث

رواية الكوبرا والصقر البارت الثالث

رواية الكوبرا والصقر الحلقة الثالثة

في ساحه التدريب كانت تقف هي بكل ثقه وغرور
جاسر بسخريه: هوا احنا متجمعين هنا ليه حد قالك اننا لسه مبتدأين
هي بثقه: لا بس عوزه اعرف مستوي الفريق الي معايا
جاسر: احنا مش من فريقك انتي سامعه
هي بغرور: ليكم الشرف اصلٱ انكم تكونو من فريقي واتكلم بحده يلا
يوسف بدأ يهجم عليها ولكن جاسر اتفاجأ انها بتقاتل بكل مهاره
يوسف بياخد انفاسه بكل صعوبه من القتال معاها
هي يسخريه: خد نفسك ياحضرت الرائد احنا لسه قدامنا تدريبات كتير
محمد بلع ريقه بخوف
هي بصتله يلا ياحضرت الرائد
محمد بغباء: لا

 

 

هي بحده: احنا بنلعب هنا اتفضل ياحضرت الرائد
وبدأ محمد يمارس معاها الضرب
بعد وقت قليل كان محمد يركض عاي الارض لا يقدر علي النهوض
جاسر بضيق: اي حتت بنت مش قادرين عليها
هي بثقه: يلا دورك
جاسر بكل غضب راح عشان يطلع كل غضبه عليها
ولكن هي كانت تستعمل طريقه لا احد يستعملها ابدٱ في القتال
وكانت تستعمل طريقه الافاعي وليس اي افاعي انها الكوبرا 🐍
وبعد وقت ليس بكثير
كان جاسر يلتقط انفاسه
هي بسخريه: واضح انكم مش بمتدأين خالص
وكان يتابع كل هذا اللواء جمال
جمال بإعجاب: برافو عليكي
هي ببرود: محتاجه ادربهم قبل المهمه
جمال: الي تشوفيه بس خلي بالك مافيش وقت
هي بثقه: ماتقلقش انا عارفه شغلي كويس اوي
_____
في المستشفى الامراض النفسيه
كانت تجلس فتاه اقل مايقال عنها انها فاتنه وغايه في الجمال رغم كل الحزن الذي يسكنها
يدخل دكتور وسيم بدرجه كبيره
الدكتور: عامله اس النهارده
البنت كانت تنظر امامها ولا تنطق ولا كلمه
الدكتور: برضو مش عوزه تتكلمي
برضو مافيش رد منها
الدكتور: انا عارف انك سمعاني لازم تتكلمي لازم تخرجي من الي انتي فيه
برضو مافيش اي رد منها
الدكتور: طيب مش عوزه تقولي اي الي حصل معاكي

 

 

وعند تذكرها بالماضي قعدت تعيط وتصرخ وتقول كلمات مش مفهومه
الدكتور بقلق بسرعه جاب حقنه مهدأه
وحقنها بيها
وهي بدأت تهدا وتروح في النوم
شالها وحطها عاي السرير بتاعها وعدلها
واتكلم بحزن: انا حاسس انك اتعرضتي لحاجه كبيره وصلتك لكده صدقني انا عوز اعرف عشان اقدر اساعدك
______
: عملت اي
: كل حاجه تمام
: بكره هنروح الصين عشان نخلص المهمه الي هناك
: كش بدري شويه
: لا مش بدري نفذ الاومر
: حاضر الي تأمر بيه
: انا بدأت طريق ولازم اكمله حتي لو بموتي
______
في ساحه التدريب
هي بثقه: يلا عشان اعرف مستواكم في السباحه
يوسف: بنعرف نعوم
هي ببرود: عوزه اعرف مستواكم لحد فين
محمد: لازم

 

 

هي بحده: جرا اي ياحضرت الرائد انت مش عارف ان ممكن نتعرض للهجوم في البحر
جاسر: تمام خلينا نبدأ
وبدأو بيوسف وعام 5 متر تحت المايه بس ماقدرش يكمل
هي: اقعد ثابت تحت المايه لاطول وقت ممكن
الكل استغرب لطلبها ولكن نفذ الي قالت عليه
وقعد تحت المايه لمده ساعه بدون حركه وخرج
هي ببرود: اممممم مش بطال اتفضل بس في افضل من كده
محمد نزل وعام 5متر تحت المايه وفضل تحت المايه لمده ساعه بدون حركه وخرج من المايه
هي ببرود: تمام انتو الاتنين نفس المستوه
نزل جاسر وعام 9كتر متوصلين وفضل تحت المايه لمده ساعه ونص بدون اي حركه وبعدين خرج
هي ببرود: اوكيه ونزلت هي وعامت 15 متر وفضلت تحت المايه لمده ثالث ساعات
وكان جاسر ينظر لما بإعجاب شديد كيف لبنت ان تفعل مثل هذي الاشياء وتكون بكل هذي المهاره

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الكوبرا والصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!