روايات

رواية الكوبرا والصقر الفصل الثامن 8 بقلم شيماء

رواية الكوبرا والصقر الفصل الثامن 8 بقلم شيماء

رواية الكوبرا والصقر الجزء الثامن

رواية الكوبرا والصقر البارت الثامن

رواية الكوبرا والصقر الحلقة الثامنة

صابر: ها ياطلعت قولت اي

طلعت: والله ياصابر انا مش عارف اعمل اي

صابر: طلعت المهمه دي لازم تتم باي تمن فاهمني

طلعت: فاهم عشان كده اقترحت عليك انك تنفذ العمليه هنا في الجيش عشان نبعد عننا اي شك

صابر: تمام

طلعت: انا عوزك تتطمن كل الي انت عوزه هيتم

___________

جنه: اسر

اسر بمشاكسه: الله هوا انا اسمي حلو اوي كده منك

جنه بخجل: احم كنت عوزه اطلب منك طلب

اسر: يسلام انتي تأمري وانا انفذ

جنه: كنت عوزه اخرج عشان زهقانه اوووي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اسر بتفكير: بس كده انتي تأمري

جنه بسعاده: بجد طبيلا هتوديني فين

اسر: في المكان ااي انتي عوزاه

جنه: طب يلا

اسر: يلا اي انتي هتروحي كده

جنه بإحراج: اوه اسفه هدخل اغير واجي

وبعد شويه خرجت جنه وكانت جميله جدا لحد الهلاك

اسر بتوهان: يخربيت حلوتك ياشيخه

جنه بخجل: يلا

اسر بحب: يلا بس خليكي قريبه مني عشان شكلي كده هضرب ناس كتيره النهارده

جنه بإستغراب: ليه

اسر بضحك: ليه مش عارفه ليه بصي في المرايه كده

جنه بخجل: اسر بطل رخامه بقا

اسر بضحك: نهار اسود علي اسر مش هيقدر عاي الحلوه دي كلها

جنه: والله طب يلا بقا

اسر: يلا ياجنتي

جنه. استغربت الاسم

_____________

جمال: يعني حور بنت قاسم

حسين: ايوا بنته

جمال: بس مش قالتلي ليه

حسين: جمال حور عايشه بنار الانتقام ومش هترجع عن الي في دماغها

جمال: بس ده خطر عليها واصلٱ وجودها في للصين ده كمان خطر

حسين: حولت اني امنعها من السفر بس انت اكيد عارف انها عنيده جدٱ

جمال: طلعه لابوها يعني هتجبه من بره

حسين: عندك حق كلها قاسم الله يرحمه نفس اصراره وعنده وكل حاجه

جمال: هوا مش قاسم عنده بنتين

حسين: ايوا جنه وحور

جمال: امال فين جنه

حسين: بعد الي حصل دخلت في صدمه نفسيه وحور دخلتها المستشفى

 

 

 

 

 

 

 

 

جمال: يااااه البنت دي قويه اوي

حسين: المهم دلوقتي هتعمل اي

جمال: هبعتلهم انهم يرجعو مصر حالٱ

حسين: بسرعه ياجمال مافيش وقت

جمال: حاضر وفعلٱ كلم طلعت عشان يبعت فريق الافاعي عشان حور والخطر الي عليها من صابر

طلعت: اهلٱ جمال باشا

جمال: طلعت باشا كنت عوز منك خدمه

طلعت: طبعٱ يا باشا انت تأمر

جمال: كنت عوز فريق الافاعي يرجع مصر بسرعه

طلعت: لبه هوا حصل حاجه

جمال: لا ابدٱ بس احنا هنا محتاجنهم

طلعت: ايوا بس المهم الي هنا اصلٱ جاين عشان لسه مش اتعملت

جمال: معلش ياطلعت ابعتهم بسرعه

طلعت: طيب

وقفل وطلعت شك ان جمال عرف حاجه

_____________

هاني: يابني ارحم نفسك شويه كفايه

صقر: بس ياحبيبي خاليك في حالك

هاني: يابني انا خايف عليك

صقر بسخريه: ياخويا خاف علي نفسك

هاني: وانا مالي ان شاءلله مش احسن مش حياتك الممله دي

صقر: انا حياتي ممله

هاني: اوي انا الحاجه الوحيده الي في حياتك عشان يكون ليها طعم

صقر بضحك: انا حاسس اني متجوزك في ياض انشف كده

هاني وهوا بيقلب صوت بنت: حبيبي ياصقري

صقر بقرف: علي النعمه الي دخلك كليه الشرطه ظلمك

هاني بغرور مصتنع: يابني دول ليهم الشرف اني ادخل كليه الشرطه

صقر: قولي في مهمه جديده

هاني بجديه: لا لسه جمال باشا ماقاليش علي اي مهمات

صقر: الوحد زهق عوز مهمه كده تكون صعبه مش المهمات الي بيجبوها دي

هاني بضحك: يابني ده انت بتاخد اصعب المهمات وكمان يابني انا اول مره اشوف واحد مش بيحب الاجازه

صقر: انا مش بحب القعده دي

____________

حسين: ها ياجمال حور لسه مارجعتش ليه

جمال: مش عارف انا كلمت طلعت وهوا قالي انه هبعتهم

حسين: انا بدأت اقلق عليها ياجمال

 

 

 

 

 

 

 

 

جمال: ماتقلقش ان شاءلله خير

____________

حور: انا مش هرجع مصر

طلعت: هما طلبو فريق الافاعي

حور: تمام لو عوزين فريق الافاعي تمام الفريق يرجع بس انا مش هرجع

طلعت: انتي عنيده اوي ليه احنا مش بنتفسح هنا ده شغلك وانتي لازم تنفذي الاوامر

حور بغضب: وانا مش باخد اومر من حد وبغضب اكبر: انا الكوبرا خليك فاكر وسبته ومشيت

والفون رن

طلعت: الو

جمال: ايوا ياطلعت فين الفريق مارجعش ليه

طلعت: قائد الفريق دي عنيده جدٱ مش عوزه ترجع غير لما تنفذ المهمه

جمال: قولها اننا محتاجين الفريق بسرعه

طلعت: قولتلها كده بس قالتلي الفريق يرجع بس انا مش هرجع

جمال خاف عايها اكتر: لا لو هي مش هترجع خلي الفريق بتاعتها معاها

طلعت بشك: يعني انت مش محتاجهم ضروري

جمال بتوتر: اصل انا كنت محتاجها هي اكتر

طلعت بعدم اقتناع: تمام

وقفل

______________

جنه كانت تجلس امام البحر بكل شرود

وكان اسر بيراقبها بسعاده

جنه بشود: ياطره اي الي حصلي تاني

اسر بإستغراب: يحصلك في اي

 

 

 

 

 

 

 

 

جنه بشرود: صابر مش هيسبني عايشه

اسر بفضول: صابر مين

جنه بتنهيده: صابر ده الي عمل فيا كده هوا ااي دمرني ودمر اهلي

اسر: اتكلمي ياجنه قولي كل الي جواكي

جنه بوجع: مش هقدر اتكلم عنه دلوقتي

اسر بتفهم: خلاص بلاش تتكلمي وقت ماتحبي تتكلمي انا هنا عشان اسمعك

___________

جمال راح لصقر البيت

هاني: سيت اللواء اتفضل يافندم

جمال: فين صقر

هاني: صقر فوق يافندم

جمال: طيب قوله ان في مهمه جديده عوزه يعملها

صقر وهوا نازل من علي السلم: اهلٱ جمال بيه اتفضل

جمال: صقر كنت

صقر كمل: فين المهمه

جمال: الصين

صقر: واي هي المهمه

جمال: فريق الافاعي في خطر هناك

صقر بغموض: الصين

جمال: لازم تروح في اسرع وقت

صقر: تمام هطلع البس هاني

هاني: نعم

 

 

 

 

 

 

 

 

صقر: احجز علي اول طياره رايحه الصين

هاني: خلاص اعتبره حصل

جمال: صقر قائد فريق امانه لازم تسلمها سليمه

صقر بقلق وهوا مستغرب نفسه هوا قلقان ليه: ماتقلقش هتكون كويسه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الكوبرا والصقر

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى