روايات

رواية المعذبه الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم اياد حلمي

رواية المعذبه الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم اياد حلمي

رواية المعذبه الجزء الثاني الجزء الخامس

رواية المعذبه الجزء الثاني البارت الخامس

رواية المعذبه الجزء الثاني
رواية المعذبه الجزء الثاني

رواية المعذبه الجزء الثاني الحلقة الخامسة

وفجأه يفتح الباب وسندس في حاله تراقب لم هو قادم…. وعيونها معلقه علي الباب…. في انتظار القادم وعندما فتح الباب ورأيت القادم نحوها تنهدت براحه وانهارت في البكاء….. فاقترب منها عمر وعيون مشتع”له غاضب ووجعا….. علي حالها فجلس علي طرف السرير وقد تحدث بغض”ب
عمر:انا مش عوزك تعيطي ابدا …دموعك دي غاليه علي اوي وعموم الا حصل لي نادر كفايه عليه….
تنظر اليه سندس بتعجب وقلق وقد احكمت لف غطاء عليها جيدا….وقالت
سندس……
هو ايه الا حصل تقصد ايه بكلامك هو انت اذيت نادر قالت هذا وقلبها يعتصره الخوف والقلق…ردت عليه انت ساكت ليه
ينظر لها عمر بسخف ويقول ساخر
عمر……

 

 

هو ده هيفرق في حاجه المهم انا جييت حقك منه انا لم سمعت صوت فزعك امبارح بعت رجل من رجالتي يقربه وشافه وهو شايلك
وانتي مغمي عليكي وحطك جوه العربيه وكان شكله متوتر ومتلغبط انطلق ورها وبعدين عرف مكانك واتصل بيه انا كنت هجنن من القلق والخوف عليكي…. بس اعمل ايه كنت مسافر لي شرم عشان الصفقه الجديده…..
يتحدث عمر وسندس تبكي والقلق ظاهر عليها وفجأه اقتربت من عمر وجذبته من ياقه قميصه ونظرت الي عيونه بوجع وقلق
سندس…..
انت عملت حاجه في نادر رد عليه متسكش…. وصرخت فيه بقوه وظلت تهزه بقوه ردت عليه….
يمسكها عمر من يدها الاثنين ويقربها منه وينظر لها بعيون ملته”به…..بلغض”ب
عمر….
فوقي بقي من وهم الحب الا دم’ر حياتك وذلك وبكاكي ودلوقتي سلبك اغلي ما عندك ورغم كده انا لسه عوزك وبحبك فوقي بقي وحسي بيه……
تنظر اليه سندس باحتقتار…..
وتسحب نفسها منه
سندس:اطلع بره يا نادر انا عوزه البس هدومي واخرج من هنا….
يخرج عمر ولكنه يحذرها
عمر:بس اعرفي انك ملكي انا وبس يا سندس حتي لو كنتي تراب مش هسمح لي اي حد ياخدك مني…..
ويتركها ويخرج…..
تنظر سندس لي الرساله التي تركها نادر لها وضمتها اليه وبكت….
سندس……
اه يا نادر انا وانت السبب في كل الا بيحصل معنا العند والكبر هو الا ضيع حبنا…… انا عارفه انك بتحبني وانا كمان……اه يا قلبي ساعدني يارب اصلح الا فات….
وبعد فتره تخرج سندس وهي متعبه وحزينه ولم تتكلم مع عمر طول الطريق……
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♤♤

 

 

تقترب ابرار من شهاب الجالس علي كرسي يقلب في هاتفه….
ابرار بغض”ب:والله لا ادفعك تمن الا حصل غالي اوي يا شهاب وحيات كل الحب الا حبيته لك لازم اندمك …..
ينظر لها شهاب بسخريه وينهض ويقف امامها ويجذبها من خصرها… وينظر اليها ….بتحدي
شهاب……
بس الا حصل امبارح واستجابتك معايه بيقول انك متيمه بيه وكمان انتي مراتي ومن حقي وهتفضلي كده لحد اخر نفس فيها بحبك….
تبعده ابرار بحده…. فيبتسم شهاب ساخر
شهاب…..
مهما تحاولي مش هتخرجي من هنا انتي ملكي انا وبس….
ابرار بعصبيه:انت مجنون طب وشغلي وابني وحبيبه….
انا لازم اخرج من هنا…..وكمان زمان الدنيا مقلوبه…..
شهاب ببرود:ولا يهمني ونجم مع ماما متخفيش وانا قايل لهم اننا مسفرين….
□□□□□□□□□□□□□□
في قصر الهلالي
يبكي نجم بحده وهستريه والكل عاجز عن اسكاته….
نجم:انا مليش دعوه انا عوز ماما انا عوز ماما….
ايهم:طيب اهدي يا نجم كلها شويه وماما تجيي وتجبلك كل حاجه حلوه…..
نجم بعناد:انا عوز ماما ومش واكل الا وماما ادامي ياماما….
وتنضم اليه حبيبه انا عوزه ماما ابرار مليش دعوه ومش هاكل غير وهي معاي وبكت بهستريه….
هلال بضيق…..
لا كده كتير هو شهاب اتجنن عشان يخطف مراته كده كتير انا لازم القيه هو نادر فين…؟
وفجأه يرن الهاتف فيرد هلال وتتغير ملامحه…لي الحزن…
هلال…بصدمه
مستحيل نادر كمان في المستشفي بين الحي والم’وت…..مازن لسه قافل معاي…..
تصرخ الام بجنون انا عوزه عيالي… الكل ينطلق علي المستشفي….. وتسبقهم سندس بعد ما علمت ان عمر قام بضر’ب نادر علي غره هو و١٠ من الرجال الاشده وهو بين الحيه والمو”ت….
&&&&&&&&&&&&&&&

 

 

هجوم مسل”ح يحدوث علي بيت شهاب وابرار يصرخ شهاب….
ابراررر خلي بالك تعالي وري هنا فتجري ابرار وهي مرعبه من ضر”ب الرصا’ص الذي يشبه العاصفه فوق راسهم…..
فيخبها شهاب بجسده كله ويطمنها
متخفيش يا ابرار لكنها عاجزه حتي عن النطق….او الحركه وفجاه يري شهاب قنب”له ملقاه بجانبهم وفجأه…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية المعذبه الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!