روايات

رواية حكاية ملك الفصل العاشر 10 بقلم ملك مصطفى

رواية حكاية ملك الفصل العاشر 10 بقلم ملك مصطفى

رواية حكاية ملك البارت العاشر

رواية حكاية ملك الجزء العاشر

رواية حكاية ملك
رواية حكاية ملك

رواية حكاية ملك الحلقة العاشرة

ملك مسكت الفون ولقت صور لقاسم و مايا مع بعض في وضع مخل ملك بدموع وهستريا
علي. ملك مالك في اي
سحر. في اي ي بنتي بتعيطي ليه
ملك ورا الفون ل بابها ودخلت تجري عل اوضه

 

علي.يحول الله يارب ربنا يصبرها
سحر. عيني عليكي ي بنتي ملكيش نصيب تفرحي
عند قاسم.
قاسم كان في البيت وبيجهز عشان يروح ل ملك
سعديه الشغاله .
قاسم بيه قاسم بيه
قاسم. ايوه ي سعديه
سعديه. في واحده تحت عايزه حضرتك
قاسم. واحده واحده مين
سعديه. معرفش ي بيه
قاسم. طب انزلي انتي نزلت سعديه وقاسم كان نزل ورها بس لقه مايا في وشه
قاسم. مايا اي الي جابك هنا

 

 

مايا بدموع تمسيح. مش هقدر ي قاسم ابوس ايدك سمحني انا مش هعرف اعيش من بعدك حرام عليك ي اخي أنت اي
قاسم. وانتي جاي دلوقتي وانا رايح أخطب البنت الي بحبها
مايا. حقك عليا انا ممكن اموت فيها ي قاسم قولي اعملك اي وانا اعمل هولك واقتربت من قاسم جامد حاول قاسم أن يبعد عنها لكان مقدرش يقوم بعد ساعات قام قاسم من النوم لقه نفسه جنب مايا كان هيتجنن وبيكلم نفسه ويقول ازاي ازاي انا عملت كده معقول انا خونتها وسبتها في يوم زي ده انا غبي غبي قام قاسم لبس هدومه ونزل الجنينه وبيحاول
يفتكر اي الي حصل بس مش قادر رن عل ملك اكتر من مره وفي المره الاخيره ردد عليا
قاسم. الو
ملك بعيط ومش قادره وتتكلم
قاسم. انا اسف حقك عليا انا مش عارف اقولك اي غصب عني والله
ملك. هو اي الي غصب عنك ب قاسم غصب عنك انك تخوني اتفاجئ قاسم أنها عرفت
قاسم. انتي عرفتي منين
ملك. هو ده الي همك انت بني ادم زباله اووي و الي بعتلي الصور الزباله الي كانت معاك انا مش عايزه اشوف وشك تاني حتي لوصدفه منك الله ي قاسم

 

 

قاسم. ي ملك اسمعني انا مظلوم والله انا مش عارف عملت كده ازاي
ملك. هجي بكر اقدم استقالة مع سلامه ي قاسم بيه وقفلت ملك معاه ونهارت في العيط
عند قاسم طلع عند لقه مايا قعده بتلعب في ألفون مسكه من شعرها وهو يقول
قاسم. انتي اي يشيخه شيطان مش مكفيكي الي عملتي وكمان بعتي ليها الصور
مايا بعيط. كنت عايزني اعمل اي اسيبك تروح مني
قاسم بعصبيه. منك لله منك لله طالعي بره مش عايزه اشوف وشك تاني مسكها ونزل بيها لتحت مرمها بره الفيله
قاسم مكنش عارف يعمل اي وتصرف ازاي هو غلط أنه ضعف قدمها نام قاسم عل كرسي من كتر التفكير عند ملك الصبح قامت وهي مصدعه من كتر العيط لبست طقم كله اسود وخرجت
ملك حاولت تبتسم. صباح الخير

 

علي. رايحه فين ي ملك
ملك. نزله اقدم استقالة
سحر. طب ي بنتي الشغل مالو ومال ده
علي. بصي ي ملك انتي لو مش عايزه الشغل خلاص بس انا حبب انك توجهي و تخلي يندم عليكي كويس ويعرف قد اي انتي كنتي خسارة لي
ملك ب استمع. الي في الخير يقدم ربنا انا نزله قبل م تنزل خرج يوسف من الاوضه
يوسف بحب. لو كلمك الواد ده كلميني وانا اجي اكسرك الشركه عل دماغه
ضحكت ملك. ربنا يخليك ليا ملهوش لازوم ي چو باي
يوسف. باي

 

 

 

عند قاسم نزل ورح الشركه الصبح بدري وقعد في المكتب
ملك رحت الشركه ومكنتش عايزه تخش وبعد فتره دخلت ملك وعيونه مدمعه ورحت عل مكتب قاسم عل طول اتفاجئ قاسم بدخولها وشكلها الحزين وقلبه وجعه عليها
ملك.بعد ذنك ي قاسم بيه عايزه اقدم استقالتي
قاسم قام واقترب منها ولسه هيلمسه
ملك بزعيق. متلمسنيش انت فاهم ابعد عني
قاسم. ملك اهدي انا عارف ان انا غلطان انا عمري مهسامح نفسي
ملك. وانا عمري مهسمحك ي قاسم ليه عملت فيا كده ده انا كنت بحبك والله حبيتك و اوي بس انت مقدرتش ده تعرف انك ممثل شاطر اوي مثلت الحب عليا وانا من حبي فيك صدقت كل حاجه بنا انتهت ي قاسم
قاسم كان بيسمع و حزين للحاله الي وصلت ليها ملك. ملك ارجوكي متسبنيش انا مليش غيرك
ملك مسحت دموعها وقالت ب قوه. بعد اذنك عايزه اسيب الشغل
قاسم. مستحيل ده يحصل

 

ملك. هو اي الي مستحيل
وهنا تغير ملامح قاسم للجموده و البرود ورح قعد عل كرسي وقال. القعد الي انتي ماضيه عليا مكتوب في انك مينفعش تسيبي الشغل غير بعد سنتين
ملك ب جنون. بقولك انا هسيبه انت فاهمه و العقد ده اشربه
قاسم. خلاص يبقي تدفعي غرمه العقد مليون جنيه
ملك. انت بتقول اي انا مش معايا المبلغ ده
قاسم. يبقي خلاص تشتغلي الفتره المحدد ليكي وهنا دخل ادم صاحب قاسم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية ملك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى