روايات

رواية وتين الفصل الخامس 5 بقلم سما شريف

رواية وتين الفصل الخامس 5 بقلم سما شريف

رواية وتين الجزء الخامس

رواية وتين البارت الخامس

رواية وتين
رواية وتين

رواية وتين الحلقة الخامسة

=وتييييين وتيين لااا
كميه هائله من الدم الذي يتدفق من رأسها حجابها الأبيض ببساطه تحول الى اللون الأحمر الدامي
=وتين حبيبتي ردي عليا عشات خاطري اتصلووو بالإسعاااف
تقدم شاب في بدايه الثلاثينات و هو يحاول تهدأته بينما زوجته قامت بالإتصال بالأسعات مرت دقائق حتى على صوت سياره الإسعاف المكان و هم يتجهون اليه
ليحمل زوجته بأيد مرتعشه ضعيفه و هو يضعها على الترولي
ــــــــــــــــــــــــ
=لو سمحت هي عايشه صح
؛ الظاهر من شكلها انو عندها نزيف داخلي، ان شاء الله هتكون كويسه دعواتك يأستاذ
بكى كما لم يبكي من قبل و هو يدعي من كل قلبه و في تلك الأثناء
انه الأذان، اذان العصر يخترق مسامعه ليدعو الله بشده و هو يقوم ليتوضأ و يذهب للمسجد القريب للصلاه
ـــــــــــــــــــــــــــ
-احيييه يا سااامر انت عملتت كداا؟؟
“يعني انا بقولك عشان تقوليلي كدا بقولك مصيبه انا مكونتش اعرف ان انس معاها.
-و انتَ ايه الي خلاااك تقتلها مهي كانت هتتجوزكك!!
” ركزي معايا و متبقيش غبيه مش ناقص غبائك، جوزها بيحبها و كان هيراضيها كدا كدا، دا غير اني بقيت احس انها على طول بتتهرب مني بعد ما كانت بتحبني و كمان مبقتش بتطيق وجودي، يبقى اكيد مفيش خل غير قتلها و بعدين انا وكلت رجالتي مش انا الي هلوث ايدي بيها يعني!
-غبييي كنت هعرف اقنع انس انو احنا نطول فتره الجواز عقبال ما الأمور تهدى.
“انا فكرت فيكي و فياا يا دعاء بطلي تجيبي الحمل علياا، كنت هقتلها عشان ميكونش فيه املل انهم يرجعوو و بقي انتِ بس مراتو و الي هتهون عليه افهمي!!
-اسفه يحبيبي انت عارف اني مضعوطه.
“ولا يهمك يقلبي يلا سلام هشوف التجديدات.
-تمام
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
=دكتور حالتها ايه؟
_شاكين انها ممكن تدخل في غيبوبه طويله شويه او ممكن تفوق عادي بس يكون فيه مضاعفات زي فقدان ذاكره جزئي او حتى كلي، بس برضو في احتمال تكون كويسه و مفيهاش حاجه.
=ممكن اشوفها؟
_بنعتذر منك بس المريضه محتاجه راحه ف مينفعش دلوقتي انك تشوفها.
=تمام شكرا يدكتور.
_واجبي حضرتك.
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
مرّ يوم بلا اي جديد
ــــــــــــــــــــــــــــــ
_المريضه فاقت تقدر تدخل تشوفها يأستاذ انس!
ركض الى الداخل بسرعه و اقترب منها و هو يحتضنها بلهفه و حنان كبير
ابتعدت بإستغراب و هي تنظر له
“ابعد يا انس انت لسه خطيبي، و بعدين ايه الي جابني ع المستشفى؟
نظر لها و هو ينكر ما بداخله
=انا خطيبك؟
نظرت له و هي تحرك رأسها بإيماء
ليقول بشك
=احنا في سنه كام يوتين؟
_متقوليش انك مش فاكر تاريخ خطوبتنا لاا هنكد عليك
=وتين يحبيبتي لو سمحتي ركزي معايا احنا مخطوبين من امتى
_في ايه يا انس؟؟؟ عموما من اسبوع؟!!
=يعني احنا ف سنه كام
_2020
=اول السنه؟
_ايوا يأنس متفهمني في ايه مالك بتستجوبني كدا ليه!!
=مفيش يحبيبتي انتِ نامي عشان ترتاحي شويه و انا هطلع اكلم الدكتور.
_طب هو انا حصلي اي؟
=حادثه، متشغليش بالك نامي انتِ.
ابتسمت بهدوء و حب
_حاضر يا انسي و ونيستي
ـــــــــــــــــــــــــــ
=دكتور محتاج اتكلم مع حضرتك شويه
_اتفضل
=هي فاكره انو احنا في سنه 2020 يبقا دا فقدان ذاكره جزئي صح؟
_ايوا و كمان فيه فحوصات هتعملها كمان شويه عشان نتأكد برضو!
=تمام حضرتك ياريت توصلني كل التجديدات.
_اكيد يا استاذ، انت تقرب ايه للآنسه؟؟
=انا جوزها بس هي ناسيه كدا.
_اه تمام ربنا معاك.
جلس على الكرسي و هو يضع رأسه بين يديه يفكر ان عرفت ان دعاء زوجته من جديد فأنها لن ترضى الزواج به مجددا!!
-انس انت كويس سمعت انك ف المستشفى جيت جري عشان لو حصلك حاجه في اي يروحي؟
=احيه يدعاااء!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وتين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى