روايات

رواية امتلكني الفصل الخامس 5 بقلم ندى رأفت

رواية امتلكني الفصل الخامس 5 بقلم ندى رأفت

رواية امتلكني الجزء الخامس

رواية امتلكني البارت الخامس

رواية امتلكني
رواية امتلكني

رواية امتلكني الحلقة الخامسة

فجأه صوت خبط ور*زع على باب الاوضه ..قام أرسلان وقال : إيه دا هو جه بالسرعه دي وبعدها ..طلع مسدسه من الدرج ..
حور بخوف : انت ..هتعمل ايه..
أرسلان : هتشوفي دلوقتي يا حلوه .استخبى أرسلان في بلكونه الاوضه ..وفي اللحظه دي ..ك*سر مالك ..الباب ..ودخل ..واول حاجه بص عليها حور ..الي كانت قاعده على السرير ضمه ركبتها وخايفه ..
مالك بنظره غربيه رحلها بسرعه وقال : حصلك حاجه ..عمل فيكي ..حاجه….انطقي …فجأه أرسلان..وهو موجه المسدس على مالك …قال : إيه دا للدرجه دي خايف عليها …..ولا عايز تعوض الي انت معرفتش تعمله مع نور ..اتعصب مالك ولف لأرسلان بسرعه وضربه بالبو*كس ..فوقع المسدس من إيده ..
أرسلان..هو بيمسح الد*م الي على بوقه قال بغي*ظ: بس تصدق دي احلى منها اوي …
قرب منه مالك بغضب وكان هيضربه بو*كس تاني …فجأه حس مالك بألم …وبص على منطقه ..بطنه ..فلقى أرسلان..طعن*ه بالسكينه …
أرسلان : هو انت فاكر اني هخليك ..تضر*بني ..ومش هتصرف ولا إيه ..وشال أرسلان ..السكينه ..من بطن ..مالك ..فوقع مالك على الأرض….
راح أرسلان بسرعه وم*سك حور جامد وقال : يلا علشان هتيجي معايا …..حور بعياط وصريخ : انا مش هاجي معاك حته …حرام ..عليك ..انت قت*لته …حرام عليك …

 

 

أرسلان: مش دا الراجل الوحش الي انتي كنتي عايزه تهربي منه ..أهو انا ريحتك أهو…يلا بقا وفضل يشد حور جامد …علشان ..تمشي معاه …بس حور بتحاول ..تبعده عنها …..
ومالك بيتنفس بصعوبه وسامع صراخها ..وبيحاول يقوم علشان يلحقها …بس مش عارف ..
وفجأه صوت شاب قال : بالسرعه دي يا أرسلان…
أرسلان بصدمه: مراد ..
( مراد نبيل رفعت صديق مالك المقرب ..ضابط مخابرات .. في عمر مالك ..بس هو لسه شغال ومستقلش ..وبيحاول ..دايما ..يرجع مالك لشغله ..وهو الوحيد الي يعرف سبب استقالته…)
شاور مراد لرجاله معاه ..انهم يشيلوا مالك وينزلوه عربيه الإسعاف الي تحت ..
وبعدها قال : انت مزهقتش ..يا اخي …انا رأي تسلم نفسك احسن بقا من غير مشاكل اكتر من كدا ..بدل لعبه القط والفار دي ..
مس*ك أرسلان حور جامد ور*فع سكينه على رقبتها وقال : لو مسبتنيش امشي هق*تلها ..
مراد بخوف على حور : اعقل كدا يا أرسلان كفايه الي عليك ..ولا انت مش عايز تخرج من السجن خالص ..
أرسلان وهو بيرجع لورا ناحيه البلكونه..قال : نزل مسدسك كدا ..والا هقتل*ها ..يا مراد …
بص مراد على حور الي قاعده تعيط…
ور*مى المسدس على الأرض وقال : هاا كدا كويس ..سيب البنت بقا ..
فجأه راح ر*مى أرسلان حور على مراد..ونط من البلكونه ..
حور بصدمه : إيه دا هو مات هو كمان ..قام مراد بسرعه وبص من البلكونه ملقاش اي أثر لارسلان ..فقال لحور : لا ياحبيبتي..متخافيش ..أرسلان مبيمو*تش ..وبعدها طلع جهاز واتكلم فيه وقال : دوروا عليه لغايه ما تلقوه انتوا فاهمين…وبعدها دخل الجهاز في جيبه …وقال : يلا ..يا حور..علشان نروح نطمن على مالك في المستشفى..
حور : إيه دا هو مش ما*ت ..
مراد : بعد الشر يا حبيبتي …إن شاء الله يكون كويس ..
وبعدها نزل مراد بحور ..وركبها عربيته ..ومشي .. وهما في الطريق …
حور : هو انت والراجل الوحش عرفتوا مكاني ازاي..

 

 

مراد بسخريه : الراجل الوحش ..بصي يا ستي ..أرسلان دا عدو قديم ليا انا ومالك وانا صديق مالك المقرب ..فأنا عرفت مكانه ..وعرفت انك معاه فقولتله ..بس انا بردوا فاكر اني قولتله ..ميروحش ..غير ..لما اجي ..معاه …واجيب رجالتي ..بس مالك ..في النقط ..دي مبيسمعنيش …
حور : طب انتوا ليه مامسكتهوش لغايه دلوقتي ..
مراد : بصي يا حبيبتي ..أصل أرسلان..دا بيظهر فجأه..ليه.. علشان ..ينرفز مالك ويتخانق معاه شويه ويمشي …وبعدها ..بيختفي ..ومبنعرفش عنه حاجه…بس على مين ..مبقاش مراد رفعت ..غير ما اجيبوا …
حور : طب وانت جبت عربيه الإسعاف..ليه ..انت عرفت منين إن الراجل الوحش ..اتعو*ر …
مراد بسخريه : بصي يا حبيتي ..لازمي تعرفي قاعده ..طالما مالك في المكان ..يبقا لازم عربيه الإسعاف تبقى موجوده ..يأما ليه ..يلي الشخص..الي امه داعيه عليه الي بيبقى تحت إيده ….ويلا بقا ننزل علشان ..وصلنا …
نزلت حور ومراد ..ودخلو المستشفى..
وراحوا للاستقبال…
مراد : غرفه الاستاذ مالك صفوان ..فين …
بصت الانسه بتاعه الاستقبال على مراد …
وبعدها نزلت راسها لتحت بسرعه وقالت بكسوف من وسامته وبتوتر : الاستاذ مالك …..لسه خارج من العنايه والحمد لله …هو بخير ..وهو في… غرفه ١٠٧ في …الدور الي فوق …..
مراد : شكرا ..جداا ..ومشي ..هو حور …
حور : هي الانسه دي اتصرفت كدا ليه اول ما شافتك …
مراد بغرور : وسامه يا بنتي ..محدش يقدر يقاوم ..وسامتي….
حور : يعني إيه..؟!!
مراد : مش ..مهم ..مش ..مهم ..يلا ..تعالي ..وبعدها طلعوا للاوضه الي فوق …
لقو الدكتور خارج منها ..
مراد : مالك عامل ايه دلوقتي ..يا دكتور ..
الدكتور : ازيك يا استاذ مراد ..عامل ايه ..الاستاذ مالك الحمد لله بخير ..بس كالعاده هو فاق ..وعايز يمشي ..دلوقتي …
مراد : ما أنت عارف يا دكتور ..مالك مبيحبش يقعد كتير في المستشفى..عموما ..انا هخشله ….
الدكتور : وانا هبقا ابعت ..ليه ممرضين في الفله يهتموا بيه لو أصر يمشي ..
مراد :شكرا يا دكتور …
الدكتور : عن إذنك ..راح مشي …

 

 

مراد خد نفس وقال : يلا نخش لمالك ..يا حور ..وبعدها بص وراه ..ملقهاش . مراد : حور ..حور..انتي ..روحتي فين ……حور …
في قصر مالك ..حد بيخبط على باب القصر الخارجي وبيزعق ..
والده مالك نادت حارس ..وقالت : إيه الي بيحصل برا ..إيه صوت الزعيق دا ..
الحارس : ابدا يا مدام ..دا واحد مشلول ..ومعاه واحده وبيقولوا ..إن هما يبقوا والد والده حور هانم …………………….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية امتلكني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى