روايات

رواية امتلكني قلبه الفصل الخامس 5 بقلم شهد هاشم

رواية امتلكني قلبه الفصل الخامس 5 بقلم شهد هاشم

رواية امتلكني قلبه الجزء الخامس

رواية امتلكني قلبه البارت الخامس

رواية امتلكني قلبه الحلقة الخامسة

كنا في الدور الرابع ونزلت اول عشر سلالم بس
نور. الحقني يا قاسم
طلعت جري علي الشقه .في حاجه يا نور
نور. الزفت ده كان طالع من المنور اللي قدام الشقه علي هِنا
قاسم .انت يا علي تعمل كده ده انا كنت مخليك الحارس بتاع الفيلا بتاعتي
علي . والله ملياش ذنب يا بيه هو الاستاذ سليم اللي قالي اسمع كل حاجه بتقولوها من بعد ما يمشي وأقوله علي اللي سمعته وبعد ما قولت ليه إنكوا هتمشوا من الڤيلا قالي امشي وراكوا
قاسم وهو ماسكه من رقبته وبيتكلم بزعيق .مقابل اي ده كله شوية فلوس
علي . والله يا بيه احنا كلنا بنخطأ سامحني يا بيه مقصدش
قاسم .لولا انو انت معايا من زمان كنت بلغت عنك
علي . انت دايما كده يا بيه ابن اصول

 

 

قاسم .بص يا علي انت مهما رحت وجيت هعرف اجيبك فمتحاولش تهرب مني ولو على الفلوس هغرقك فلوس بس تعمل اللي هقولك عليه
علي . اوامرك يا بيه
قاسم .تروح لماما وتقولها تيجي علي عنوان الشقه دي من غير ما جوزها ده يعرف ؛ أما بقي لو عرف انت عارف كويس هيحصلك اي
علي . ولا وعلي ايه انا رايح اهو أوامرك
قاسم .خد دول مبلغ كده بسيط بس مقدما
علي . ده كله يا بيه
قاسم .ده في الأول بس بكره يزيدو كمان
علي . ماشي يا بيه
قاسم .يلا امشي
علي . تمام يا بيه
قاسم .رايح فين
علي . عاوز اخرج من باب الشقه
قاسم.لا يا بابا زي ما طلعت من المنور تنزل كمان منه
علي . بس يا بيه
قاسم .مفيش بس يلا .
علي نزل من المنور وقاسم طلب شوية ادوات علشان يغطي بيها شباك المنور علشان يكون امان
قاسم .بس كده شكرا يا رجاله
اللي بيعمل الازاز بتاع المنور . لا علي اي يا بيه خيرك مغطينا
قاسم .اتفضلوا فلوسكوا اهي
اللي كان بيعمل المنور مشي وقاسم نده علي نور لانها كانت جوا
قاسم .كده بقي امان ليكي متخافيش
نور. شطور بجد ؛ بس يا قاسم افرض علي اللي انت قولتله يروح لمامتك ده مرحلهاش
قاسم .لما كنت ماسكه من رقبته حطيتله جهاز تتبع في ياقة القميص بتاعته
نور. علشان كده انت ماسك التليفون ومشغول بيه
قاسم .لميحه ؛ اهو اهو وصل بيت ماما
نور. طيب خير
بعد خمس دقايق
نور. طلع اهو من البيت

 

 

قاسم .اه وهييجي في نفس الطريق اهو
بعد المده اللي وصل بيها علي ووالدة قاسم
قاسم .طيب يا علي روح انت وانا هكلمك بعدين
علي . تمام يا بيه
والدة قاسم .وحشتني اوي
قاسم .لي يا ماما اتجوزتي واحد زي ده
فريدا والدة قاسم .كنت عاوزه حد يحفظ فلوس ابوك يبني وانت كنت لسه صغير
قاسم .ويخليكي تمضي علي شيكات بحيث أن انتي حتي لو فكرتي تطلقي منه يسجنك بيها وميكتفيش بكده يهدد كمان حياة مراتي وابني
والدة قاسم . ابنك
قاسم .اه يا ماما ابني ؛ ابني من مرام اللي هو غصبني عليها علشان ميأذيكيش ؛ وكانت حامل مني علشان انتي كنتي عاوزه حفيد مش اكتر ؛ ده كله وانا عامل عليكي يا ماما
انما توصل لحياة نور وابني دي لا مستحيل اعديها
والدة قاسم .شكلك حبيتها ولا اي يواد
قاسم .ماما انتي هتقعدي هنا مع نور ويزن كفايه لحد كده
والدة قاسم .بس
قاسم .مفيش بس يا ماما
لقيت نور طلعت وهيا شايلة يزن
والدة قاسم .تعالي يا حبيبتي في حضني
الواد قاسم ده عامل معاكي اي
نور. في الاول مكانش لطيف معايا خالص بس حاليا بقي احسن اوي ؛ ده يزن
فريدة والدة قاسم اخدته بالحضن وهيا بتحضن حفيدها اللي كان نفسها تشوف ليها حفيد من زمان.
قاسم اخد نور بعيد شويه وبيكلمها بصوت هادي . انتي ازاي عملتيها كده
نور. مكانش ينفع انت تعاتبها وانا كمان ابقي معاك ؛ هيا كان قصدها خير ؛ حتي لو والدك الحقيقي الله يرحمه برده مكانش شخصيته لطيفه معاكوا بس كان عندوا ثروة سايبها ليك زي ما انت قولتلي قبل كده وانت كنت صغير وهيا متعرفش حاجه في الشركات فكان لازم حد يساعدها
قاسم وهو نِسِي إن مامته موجوده وبيتكلم بصوت عادي . هو إنتي ازاي حلوه كده
والدة قاسم .احم احم انا ه‍ِنا يا قاسم برده

 

 

قاسم بتوتر .اه معلش يا ماما
والدة قاسم .تعالي بقي كده يا نور يا حبيبتي احكيلك علي الواد ده وهو صغير كان بيعمل ايه
نور. ماشي يا طنط يلا
قاسم. هو اي اللي ماشي يا طنط يلا ؛ بلاش يا ماما
والدة قاسم بضحك .كان علي ما يشوف اي واحده لابسه فستان يقول عليها عروسه
نور بضحك .طب ما انت كان دمك خفيف اهو برده وانت صغير
قاسم. انا طول عمري شخصيته حلوه اصلا
نور . نرجسي اوي
قاسم .ايوا
والدة قاسم. انتوا بتنسوني وبتتكلموا انتوا
نور. لا لا خلاص يا طنط نورتينا بجد .
قاسم نزل راح الشغل وانا قعدت انا ويزن ووالدته وحقيقي كانت شخصيه لطيفه أوي و اي عانت وهيا لسه متجوزه جديد من والد قاسم الحقيقي بس كانت بتستحمل علشانه ودلوقتي برده مستحمله اللي اسمه سليم ده علشان مياذيش ابنها قاسم .
…..
علي الجانب الآخر في شركة والد قاسم بس مسيطر عليها سليم ده
هبه .عرفت ليك يبقي مين الطفل ده
سليم .مين
هبه .يبقي ابنه من مرام
سليم بزعيق .مرام دي لازم تموت هيا وابنها قبل ما فريده والدة قاسم تعرف
هبه .عرفت ليك طريقها متخافش
سليم .يعني احنا كده هنحتاج نقتل مرام لأنها لوحدها ونقتل يزن الصغير ده
هبه .ونسيت كمان نور دي
سليم .حاضر حاضر يا هبه بطلي زَن.
بعد ما سليم اتكلم مع هبه راح لشقته اللي هيا اصلا في الحقيقه مكتوبه بإسم قاسم
سليم راح وملقهاش وفضي الكاميرات اللي في البيت لقي عَلِي وهو جاي وعلشان طبعا الڤيلا مش مزحومه بالناس فقدر يسمع الصوت وسمع عَلِي وهو بيقولها تروح بيت قاسم علشان قاسم طلب كده .
سليم . شريييييف

 

 

شريييف دراع سليم اليمين يعتبر . اوامرك يا سليم بيه
سليم . تروح حالا تخلص علي اللي اسمها مرام دي
شريف .أوامرك يا سليم بيه .
سليم وهو بيقول جوا نفسه :
سليم .يبقي إنت يا قاسم اللي بدأت الحرب عليك.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية امتلكني قلبه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!