روايات

رواية كانسر الفصل العشرون 20 بقلم ندى عاطف

رواية كانسر الفصل العشرون 20 بقلم ندى عاطف

رواية كانسر الجزء العشرون

رواية كانسر البارت العشرون

كانسر
كانسر

رواية كانسر الحلقة العشرون

فاقت روح من السناريو التي رسمه لها عقلها نظرت لااحمد ورحمه فكان احمد يغمز لرحمه ويبتسم لها كاد يمسك الكوب بالفعل
صرخت روح وهي ترمي الكوب باالارض من يده وجلست تبكي فقط
احمد. وهو ينظر للكوب ثم لروح ولكنه قبض علي يده بقوه حتي يهداء من روعه العصير كان في ايه
رحمه. احمد انت بتقول ايه
روح. وهي تنظر لهم بأسف وندم في سم
شهقت رحمه بقوه وهي لاتصدق ماسمعته للتو
روح. بس والله ماباايدي امك هي السبب ساومتني علي معرفتي باابني
رحمه. انتي جايلنا عشان كده عشان تسممي جوزي
احمد. رحمه خلاص كفايه تقدري تتفضلي حضرتك
كادت روح ستخرج ولكنها استدارت مسرعا لااحمد تساعدني ياابني لحد مااعرف ابني فين
احمد. نظر لها بتفكير

 

 

رحمه. لا طبعا الله اعلم المره الجايه تعملي ايه فيه
احمد. موافق
ابتسمت روح بشده وهي تستعد للذهاب لسمر
__________________*
ادا انتي مش خايفه وانتي هنا لوحدك
التفت ادا مسرعا لمجره الصوت وكان معتز يقف امامها
نظرت له ادا مطولا وهي تجلس على الرمال توقفت وهي تنضف ثيابها معتز انت بتعمل ايه هنا
معتز. نظر للاسفل وهو يحرك قدميه بالرمال كنت ماشي وراكو كل ده
ادا. ابتسمت بسخريه ومخفتش لاحسن يشوفك
معتز. وهو يبتسم لها مش مهم ياديدا بس انتي هتعملي ايه دلوقتي
ادا. ديدا!! تصدق وحشتني الكلمه دي
معتز. وهو يجلس بجانبها خلاص وعد هقولهالك كل يوم…… بس قوليلي هتعملي ايه دلوقتي
ادا. مش عارفه بفكر اسافر من غير ماادهم يعرف
معتز. طيب ماتيجي نطلع بره مصر خالص دلوقتي وحالا امسكها من يدها وهو يركض لسيارته
ادا. بضحك استنى يامعتز هو انا معايا باسبور حتي
معتز. وهو يخرج الباسبور من جيبه اهو ياديدا واقولك كمان حاجزلك معايا تذكره
ادا. ده انت مجهز بقا
معتز. الصراحه اه كنت حاسس ان ادهم هيغدر بيكي
ادا. وهي تنظر له بحزن ادهم ادهم ده طلع عقرب سام خبيث
معتز. خلاص مش وقته الطياره فاضل عليها نص ساعه يانلحق يامنلحقش
ادا. وهي تقفز لا نلحق طبعا
__________________”

 

 

قتلته ياسمر ابني فين بقا
مش قبل ماتخرجيني من هنا ياروح واشوف جثته بعينيا
روح. مش هنفذ حاجه تانيه غير لما تعرفيني ابني فين
سمر. خلاص وانا معرفش ابنك فين
روح. وهي تنظر لها مطولا خلاص ياسمر وانا استسلمت ولو ربنا ريدلي اشوفه هشوفه
سمر. وهي تضيق عينيها يعني ايه
روح. وهي تنظر لها بتقزز يعني خلاص مش عاوزه اعرف ابني فين وربنا يسامحني على الجريمه اللي عملتها دي هروح واسلم نفسي وهعترف عليكي واقول انك انتي اللي ادتيني السم
سمر. انتي اجبن من انك تفكري تقفي قدامي ياروح
روح. وهي تقف وتحمل حقيبتها تمام باي
كادت ستخرج ولكن صوت سمر اوقفها
خلاص هقولك بس بعدها تخرجيني من هنا ياروح والا
روح. من غير والا ياسمر اتكلمي على طول
سمر. وهي تنظر لها بشك……. وانا ايه يضمنلي انك هتتنازلي بعدها على طول
روح. زي ماضمنتيني وانا بقتل
ابتسمت سمر باستهزاء من روح انتي مفكراني مغفله ولا ايه
روح. وقد شعرت بالتوتر والقلق لل…. ليه
سمر. انا عارفه انك اجبن من انك تقتلي نمله على الارض فاده هيكون حالك وانتي قاتله انسان ياروح
نظرت لها روح فقط بتوتر
سمر. انا خلاص تعبت من العيشه دي والانتقام ده
روح. يعني مش هتعرفيني مكان ابني

 

 

سمر. تتنازلي عن المحضر الاول واخرج من هنا وانا هقولك
روح. بتكذبي……
سمر. وهي تنادي للعسكري خلاص يببقا خلينا كده
______________________*
ادهم مصيبه
نظر ادهم لااياد مصيبة ايه اللي حصل
اياد. وهو يتنفس بقوه البوليس نزل علي المخازن وفتشها وطلع منها مخدرات واسلحه ودلوقتي جايين علي الشركه انت لازم تهرب من هنا حالا انا هكلمهم يجهزولك طياره خاصه
ادهم. وهو يخرج من المكتب مسرعا انا مستحيل امشي واسيب ادا
مش وقته ياادهم انت فعلاً لو اتمسكت حبل المشنقه هيتلف علي رقبتك
ادهم. انا مش جبان ومش ههرب واسيبها لوحدها
اياد. انا ههربهالك ياادهم بس بالله عليك ياله امشي من هنا ده باين ان معاهم معلومات خطيره لاانهم فتشو مخازن اسكندريه كمان
صعد ادهم واياد مسرعين لسطح الشركه فكان هناك طائره تنتظر ادهم
ادهم. وهو بجلس بالطائره ادا يااياد
اياد. اسف ياصحبي بس مراتك هربت مع ابن عمها بره مصر
حلقت الطائره في الهواء والصدمه مزالت علي وجهه ادهم والغضب ايضا وتوعده باالانتقام من ادا وقتل معتز يوما ما
نزل اياد للشركه و وجد الشرطه تقتحم المكان
ادهم الاسيوطي فين
اياد. وهو ينظر للضابط ببرود مش موجود
نظر له الضابط بغضب هرب يعني
اياد. لا مهربش ادهم الاسيوطي مسافر بقالو سنتين بره مصر
لا ياشيخ ضحكت عليا بالكلمتين دول صح انطق يالاا ادهم فين
ماقولنا مسافر بقالو سنتين بره مصر ايه هنعيدها
ادخل يابني فتشلي المكتب ده
يدخل فين المكتب مقفول من يوم سفر ادهم ومش بينفتح
معلش احنا بقا هنفتحه

 

 

 

دلفو العساكر لمكتب ادهم والذي كان به بعض التراب من اوامر اياد لعمال النظافه عندما كان مع ادهم عند الطائره
شوفت اهو المكتب مترب وحالته بنيله
نظر الضابط بعينيه في المكتب حتي وقعت عينيه علي صوره فتاه
ومين دي بقا
حرم ادهم الاسيوطي
عارف لو طلعت مخبيه قسم بالله لاكون مطير رقبتك
اياد. نورت ياباشا
خرجت الشرطه من المبني وهما يراقبون المكان من الخارج
ادا سافرت فين
التف اياد بخضه وصراخ لمن كان يقف خلفه ادهم انت رجعت تانى ليه ياخربيتك
ادهم. ادا سافرت فين يااياد قالها بصوت جهوري غاضب يرعب من يسمعه
ايطاليا
فتح المصعد واياد يمسك به ياادهم انت اتجننت هزروح المطار بقولك الشرطه بتدور عليك
لم يسمعه ادهم ونزل للجراچ خرج بسيارته وبسرعه مجنونه منه كاد ان يصطدم اكثر من مره ولكنه يريد الوصول اليها قبل الاقلاع
___________________*

 

 

معتز. خايفه ليه كده ياديدا
ادا. وهي تنظر حولها بخوف وحزن انا حاسه اني غلطت يامعتز هو ادهم فعلاً خدعني بس منساش بردو انو هو اللي عالجني
معتز. متخافيش ياديدا انتي مغلطتيش ادهم مجرم ولازم يتعاقب علي افعاله
اعتدلت ادا في جلستها بالطائره وهي تنظر للخارج بقلق وخوف
حتي بدائت الطائره علي الاقلاع
هبطت دموعها بحزن وهي تنظر للخارج
ابتسم لها معتز وهو يربت علي يدها باطمئنان نظرت لايده وقد تذكرت للتو يد ادهم وهو يمسك يدها عند جلسات الكيماوي التي كانت تخضع لها وابتسمته لها التي كانت تشعرها باالامان فاهو من انقذها من جحود عمها وزوجته لم يسخر منها يوما او يعلق علي شكلها سحبت يدها برهبه من يد معتز وقفت وهي تبكي بصخب معتز انا عاوزه ارجع ادهم ميستهلش مني كده
توجهت لها جميع الانظار
معتز. اقعدي ياديدا احنا في السماء مش راكبين مكروباص هيقف
لا يامعتز ادهم زمانه اتقبض عليه هو غلط بس اتغير انا مكنش ينفع اسمع كلامك ثم صرخت بقوه انا غبيه غبيه ادهم ميستهلش كده انا ليه عملت كده ليه
اقعدي ياادا وبطلي جنان النااس بتبص علينا
ادا. وهي تجلس ومزالت تبكي وجسدها يرتعش اول مانوصل عاوزه انزل في الطياره اللي هترجع مصر تانى يامعتز
استندت براسها بجانب الكرسي ودموعها لم تتوقف وهي شارده في ادهم
جابتلك شاورما عشان متقوليش عليا بخيل
خمسه بس ياادهم ده انت بقيت بخيل اوفر
ادهم انت عملت ايه في لؤي
والله ياحبيبتي انا سبته لان هروموناته كانت عاليه اوي…. ده انتي يتخاف منك
ادهم انت مش هتسبني في يوم من الايام
انتي بقيتي حياتي ياادا لو ألواحد مينفعش يسيب حياته ولو سبها فابيندم علي كل لحظه
خرجت كلمتها من بين دموعها وانا اكتشفت دلوقتي ياادهم انك حياتي فعلاً ومينفعش اسيبها وامشي
نظر لها معتز بصمت وهو يرا حالتها ادا اهدي مينفعش كده
نظرت له ادا انا فعلاً طلع يتخاف مني يامعتز
معتز. ادا ارمي كل حاجه ورا ضهرك خلاص وابتدي صفحه جديده وحققي حلمك انسي ادهم خلاص ياادا
نظرت له ادا مطولا مش هقدر انساه
خلاص احتفظي بذكرياتك معاه بس متوقفيش حياتك ادهم لو طالك دلوقتي فعلاً هيقتلك بدون رحمه
_______________*

 

 

كان في شقتهم وهو ينظر لكل شئ حوله ويقوم بتكسيره وهو يصرخ بقوه مش هرحمك ياادا مش هرحمك صدقيني
امسك صورتها وهو يرميها علي الحائط بقوه
جرحت يده وهو ينظر حوله لكم الدمار التي فعله فامن يرا المنزل هكذا يقول ان هناك معركه قتال
امسك صورتها وجلس باالارض ليه عملتي كده ياادا ليه ليه الانسانه الوحيده اللي حبتها كسرتني ليه
_______________*
خرجتك ياسمر قوليلي ابني فين
نظرت سمر لااحمد ورحمه وروح ابنك قدامك ياروح نظرو جميعهم بالمكان ولكن لم يحدو احدا
روح. فين
سمر. ابنك واقف قدامك ياروح اهو
نظرت روح لااحمد ثم عادت نظرها لسمر ده ابني
سمر. اه هو ابنك ياروح احمد يبقا ابنك
احمد. انتي بتقولي ايه انا اهلي ميتين من سنتين
سمر. دول مش اهلك دول ناس انا بعتك ليهم ياتيم
احمد. وهو لايصدق مايسمعه الان
سمر. يوم الحادثه انا اتفقت مع الدكتور وقلتلو يقول ان تيم مات وقتها اخدتك وخليتك عند ناس كانو ناس بسيطه بس قولت مش تفرق المهم انك ميكنش ليك اي أثر
روح. وهي تنظر لها بصدمه وانتي كنتي عاوزاني اموت ابني ياسمر
كنت عارفه انك مش هتعمليها ياروح وهتفضحي نفسك
ركضت روح لااحمد وهي تضمه وتقبل راسه ولكن احمد لم يتحرك
احمد. انا مش فاهم حاجه اكيد لعبه من العايبك
سمر. وهي تجلس بملل لا مش لعبه هو انا كان هيفدني باايه اني اقتلك يعني كنت عاوزه اقتلك عشان احرمك من امك اكتر……… وبعدين عادي امك هتحكيلك يوم الحادثه
روح. بعدما قصت كل شئ لااحمد وكانت عيناه تنهمر بالبكاء
انتي ليه بتعملي كده ليه عاوزه تدمري كل اللي حواليكي
سمر. مش عرفتي ابنك اطلعي بقا ياله من هنا
اتجهت رحمه لها وهي تنظر لسمر بحزن كنت جايه عشان اعرفك علي شخص جديد ياماما
سمر. اممم….. مين هو
وضعت رحمه يدها على بطنها انا حامل
حملها احمد وهو يدور بها بسعاده بجد يارحمه
رحمه. اه كده الخبر بقا اتنين انت رجعت لمامتك وكمان هيجيلها حفيد

 

 

فرحت سمر بداخلها وكانت ذاهبه لعناق ابنتها ولكن ابتعدت رحمه عنها قليلا……. معلش بس انتي مبقاش ليكى حق فيا
خرج احمد وروح ورحمه وهما يضحكون
جلست سمر ولااول مره تنزل دموعها بحزن وهي تنظر للفراغ حولها
خدتي الفلوس وقتلتي جوزك ياسمر قتلتي اخوه وحبستي مراته وشردتي عياله طيب والنتيجه ايه قاعده بين اربع حيطان عيالك مشيو وسبوكي هربو من شرك
ابتسمت لنفسها بسخريه اشبعي بالفلوس ياسمر ____
///////////////////////////////////
قتلت اطفال وتاجرت بالمخدرات واسلحه واثار واخرتها
اهي سابتك ومشيت بعد مااتكدت انك بتحبها الحب ده ضعف وكسره ياريتني فضلت ماشي زي ماانا ولا حبيتك في يوم
___________________*
معقول هتنسيه كده بسهوله طيب انتي طلعتي وأ*طيه اوي كده وبايعه مش ده اللي شوفتي الامان والحب في عيونه ليكي مش ده الاحتواكي وحافظ عليكي هان عليكي تبلغي عليه كده بس اكيد دي مش النهايه اكيد هيجي يوم واشوفه من تاني
//////////////////////
ودااااااااااااعااااا💕
نلتقي في جزء اخر باذن الله

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية كانسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى