روايات

رواية انا لست مشوهه الفصل الأول 1 بقلم ندى عبدالهادي

رواية انا لست مشوهه الفصل الأول 1 بقلم ندى عبدالهادي

رواية انا لست مشوهه الجزء الأول

رواية انا لست مشوهه البارت الأول

رواية انا لست مشوهه
رواية انا لست مشوهه

رواية انا لست مشوهه الحلقة الأولى

بصلي بصدمه… واستغراب ونف.ور

بصتله بدموع واتكلمت بصعوبه

حااازم

….حازم..ببرود عامله ايه دلوقتي

سهر..رديت بسرعه… الحمدلله…شكلي بقي وحش صح

حازم……..

سهر..بدموع..بس الدكتور قلي انو اثار الحرو.ق دي هتتعالج..ممكن بعد شهر…اعمل العمليه وارجع زي ماكنت بس انت ماتسبنيش

حازم برد جاف خالي من المشاعر

ومين بقي الي هيدفع فلوس العمليه

..اهلك علي قد حالهم..وانا يدوب كاتب كتابي عليكي مش اكتر.. وبعدين اناا كنت ناوي اصلا اسافر وكنت هستقر بره…واظن انو الأمور جابت بعضها…واهو تكون حجه عشان ارفض وانتي عارفه انو بابا غصبني علي جوازي منك

واناا بصراحه مستحيل اتجوز واحده مشو..هلا

وكمان…مريضه..قلب…

وعشان اناا طيب وحنين…خلي شبكه معاكي انتي طالق

وخرج من الغرفه

اماا هيااا صرخت بأعلى صوت

..لاااا حااازم متسبنيش

————

الاب…بتفكير…المصاريف كترت عليناا اووي هياا لازم يعني تاخد العلاج ده

الام….بحيره…اه لازم تاخده عشان تعيش…اناا رأيي انو نجوزها ونخلص

الاب…هنجوزها ازااي انتي نسيتي..انو بنتك..مشو..هلا

الام بخبث…سيب الموضوع ده عليااا

——-

الام بمكر وحزن.زاءف

…اناا مش عارفه اعمل ايه…اناا مش ضامنه انو اعيش انا وابوها هسيبها لمين لو حصلنا حاجه

الخاله.. بتأثر علي حالة سهر…والله سهر دي صعبانه علياا اووي وبعدين متقوليش كده بكره تبقي زينة البنات

الام بمكر… ياريت…بقولك ياامل..هو ابنك اسامه.. راجع امتي

الخاله بحب وفرحه بعودة ابنها بعد غياب 6سنين

خلاص راجع اخر الاسبوع…انتي متتصوريش فرحتي عامله ازاي

الام…………………

الخاله بصت بصدمه….بسس اسامه

الام..هو مش انتي بتقولي انو سهر زي بنتك..وبعدين هياا هتعمل العمليه واحنا معناش فلوس هااا وافقي بقي

الخاله………………

—–

ضمه رجليها لصدرها

وتبكي بصمت..بعتت رساله

حاازم.. عشان خاطري ارجع اناا ماليش غيرك اتت عارف اناا بحبك قد ايه

وقفلت الفون

فتح الباب ودخلت الام

الام بلوي

…انتي لسه صاحيه ياست هاانم…انتي جايبلنا المشاكل كده دايما

ام عبير..شافتك بتبصي من شباك البلكونه واترعبت من شكلك اياكي تطلعي تاني انتي فاهمه

ام عبير..دي الي لقت شغل لابوكي..فامش عاوزين نخسرها…فاااهمه اناا مش عارفه الي.خب.طك.بالعربيه .مموتكي.ش..ليه وريحنا منك

بصت سهر بالم وكسرة قلب

**——

الخاله…بص بقي ياحبيبي انا عاوزه افتحك في موضوع

اسامه…ايييه ياماماا

الخاله…بتوتر…حضر نفسك بكره رايحين نخطبلك

أسامه..قام وقف..ايه الي انتي بتقوليه ده ياماما ده انا لسه راجع امبارح…وبعدين اناا بحب واحده تانيه وهتجوزها

الخاله… بص كده يابني البنت دي مسكي.نه واهلها مش راحمنها..فانت تكتب عليها وخلاص وتقعد معاياا والي انت بتحبها تتجوزها

اسامه………

الخاله…انت طول عمرك طيب يااسامه وافق عشان خاطري

اسامه…. حاضر ياماما

——

يلاا يابت قومي فيه عريس بره يلاا

بصت بهدوء…عااارف

الام…عارف..ايه

سهر..لو مش عارف يبقي ملهاش لازمه وبعدين اناا مش عاوزه اتجوز

رم.ت الكوبايه

في وشهاا…قومي يابت..انتي هتتامري كمان

——

اسامه بضيق من ذاك الرجل الطماع

مش كتييير شويه

الاب…بطمع…لا مش كتييير وبعدين انا عارف انك جي من بره ومتريش يعني

نفخ اسامه بضيق

علي دخول سهر وهي حاطه وشها في الارض

الخاله بصت بترقب…وخوف من ردت فعل ابنها

رفعت سهر رأسها

وووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية انا لست مشوهه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى