روايات

رواية انتقام ليل الفصل العشرون 20 بقلم فاطمة عادل

رواية انتقام ليل الفصل العشرون 20 بقلم فاطمة عادل

رواية انتقام ليل الجزء العشرون

رواية انتقام ليل البارت العشرون

رواية انتقام ليل الحلقة العشرون

لين ما التعب كانت نايمه وليل قاعد جنبها على الكرسى وماسك أيدها بيبو*سها ، بعد شويه سابهامع بيلا وقام يطمن على محسن ، وصل عند محسن ودخل عنده
ليل: ايه الاخبار ياصاحبى
محسن: اخبارك انت ايه يابنى ولين مالها من ساعة ما مشيت من عندى معرفش عنك حاجه ، وكمان مقدرتش اقوم اشوفكم
ليل: زى ما توقعت يامحسن ، لين ضعيفه جدا وانا خايف عليها ، دى مستحملتش اول جلسه فى العلاج معرفش هتعمل ايه بعد كده
محسن: بص انا عارف انك خايف عليها ، بس العامل النفسى للمريض مهم ، اتكلم مع الدكتور وممكن لو الدكتور كشرى يعنى تكون هى بتخاف منه أو حاجه
ليل: انا مفكرتش خالص فى الموضوع ده ، بس انا دايما معاها وبساعدها
محسن : عارف ياصاحبى بس برضو لازم كده يبقى دكتور مز علشان تقدر تكمل
ليل كشر: مززز ، عايزنى اجيب لمراتى مز يا محسن انت بتهزر
محسن بضحكه جامده: يابنى بهزر انا اقصد يعنى دكتور او دكتورة مش هتفرق ، المهم تكون بتضحك وتحفذها أنها تتقدم
ليل : طب هروح كده انا واشوف الموضوع ده
محسن: ماشى ياصاحبى وابقى طمنى
ليل خرج وراح ناحية غرفة الدكتور واتكلم معاه فى الموضوع ده
ليل: دكتور أعلم جيداً انك تفعل مابوسعك لزوجتى ، ولكنها دائما خائفه وضعيفه
الدكتور: سيد ليل انا أفعل ما بوسعى انا والممرضات زوجتك حقا ضعيفه ولكن يجب أن تستجيب للعلاج
ليل: أعتقد أن زوجتى تحتاج لشخص يمرح معها أثناء العلاج ويحفذها على التقدم
الدكتور: امممم حسنا لدينا هنا دكتورة مصريه ممتازة جدا ومرحه جدا أعتقد أن زوجتك سترتاح لها كثيرا
ليل : حقا
الدكتور : نعم تفضل معى ساعرفك عليها ، انها حقا دكتورة ممتازة
خرج ليل مع الدكتور وراحو ناحية غرفة الدكتورة
الدكتور : هذه هي الدكتورة جنا ، دكتورة مصريه ممتازة وسوف تهتم بزوجتك
رفعت الدكتورة جنا نظرها عن الاوراق اللى قدامها وابتسمت : اهلا ، كيف اساعدك يا دكتور
الدكتور شرحلها حالة لين بالظبط وخالها تروح مع ليل وتهتم هى بلين وتشرف على حالتها
دخل ليل والدكتورة جنا للغرفه
ليل بابتسامة: انت صحيت يا قلبى
لين ابتسمت وبعدين بصت على الدكتورة اللى معجبه اوى بليل واهتمامه لمراته
لين بهمس: ليل، مين دى
ليل : الدكتورة جنا ، دى اللى هتعالجك من هنا ورايح وتهتم بيكى ، وكمان هى مصريه يعنى هترتاحى معاها فى الكلام
لين فرحت اوى أن هتكون فى بنت معاها وكمان مصريه وتقدر تكلمها بسهوله
جنا: ازيك يالين يارب تكونى بخير انهاردة
لين : الحمد لله
جنا : احنا هنبدا مع بعض من بكرة بس حبيت اتعرف عليكى
لين : انا كمان يا دكتورة حبيتك جدا
جنا ابتسمت : جنا بس من غير دكتورة
لين ابتسمت
جنا: طيب انت طبعا اخدتى ادويتك وكله تمام ، انا بقى هخرج دلوقتى وهنبدا مع بعض من بكرة
اتجهت جنا للباب بس وهى خارجه اتصدمت فى محسن اللى اول ما شافها تنح فى جمالها
جنا : انا ….انا اسفه اوى
محسن بابتسامة بلهاء: ها….لا ولايهمك ياجميل
جنا اتحرجت من بصته واستاذنت وخرجت
عند صفوت
قاعد بيشرب كا*س والسي*جار فى بوقه وهو بيفكر ازاى هيوصل لليل
دخل واحد من رجالته
صفوت باشا
صفوت وهو بينفخ الدخان : ها كله تمام
الحارس : زى ما حضرتك أمرت ، التذاكر جاهزة وحجزت لحضرتك على طيارة بكرة لايطاليا
صفوت ابتسم بخبث: نهايتك قربت يا ليل الكل*ب
ساعتها كان امجد بيسمعهم وبسرعه اتصل بليل
الو ليل باشا ، صفوت عرف مكانك وطيارته هتوصل عندك بكره
ليل: متاكد يا امجد عرف انا فين بالظبط
امجد: هو عرف انك فى إيطاليا لكن معرفش العنوان ، بس صفوت مش هيغلب
ليل : تمام يا امجد متشكر على وقفتك معايا
قفل ليل وبص على لين بقلق
لين: مالك يا ليل انت كويس
ليل : احنا لازم نمشى من هنا
لين : نمشى ازاى انا لسه زى مانت شايف
ليل : انا هتصرف متقلقيش خرج من عندها وراح ناحية اوضة محسن
دخل ليل على محسن شافه لسه هينام بس اول ما ليل دخل عنده بالشكل ده اتعدل بسرعه
محسن : ايه يا ليل فى ايه
ليل : احنا لازم نمشى من هنا بسرعه
محسن: نمشى …نمشى ازاى ومراتك اللى تعبانه وانا ….انت بتهزر
ليل: صفوت عرف مكانا ولازم نستعد
محسن: نعمممم…عرف ازاى مين قالك
ليل : مش وقته احنا لازم نمشى علشان نلحق نتصرف
هو لو نزل هنا وسأل هيعرف أن احنا فى المستشفى وخصوصا من اسمك وأسم بنته
محسن : طب ولين وعلاجها والمتابعة مع الداكاترة
ليل : انا هاخد دكتورة جنا معانا
محسن : نعممممم
وووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام ليل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!