روايات

رواية انتي ملكي الفصل السابع 7 بقلم نورهان أشرف

رواية انتي ملكي الفصل السابع 7 بقلم نورهان أشرف

رواية انتي ملكي الجزء السابع

رواية انتي ملكي البارت السابع

رواية انتي ملكي
رواية انتي ملكي

رواية انتي ملكي الحلقة السابعة

فى مكان اخر اول مره نذهب إليه كان يجلس على الفراش بجانب زوجته التى كنت تطعم صفيرتها وهى تمسح على راسها بحب نظر لها فهد بغضب وهو يقول: انا عاوز افهم حاجه هو مفيش حد فى حياتك غير عيالك امال انا فين فى حياتك يا جورى انتى من ساعت ما خلفتي حمزه و ورد وانتى سيبانى انا مش عاوز افهم انتى متجوزنى انا ولا العيال
نظرات له جورى بملل وهى تقول :فى اى يا فهد انا زهقت من الاسطوانه دى كل يوم نفس الكلام وبعدين هما دول عيالى لوحدى ولا عيالك انت كمان
فهد بجديه: لو انتي فعلا زهقتي من الاسطوانه دي تديني شويه من حقوقي تقعدي معي تتكلمي معي لكن انت يا جوري من ساعه ما خلفت ورد و حمزه ما بقتيش تفكري في خالص انا بقيت مش موجود في حياتك
مسحت جوري على شعرها بهدوء وهي تقول: فهد على فكره انا مش ناسياك بس دوا عيالي واطفال صغيرين ومحتاجين مراعيه ومحتاجين ان انا اخذ بالي منهم ولو انا مخدتش بالي منهم مين هياخذ باله منهم
كدا أن يجيب عليها فهد ولكن أوقفه صوت هاتفه المعلن عن اتصل من صديقه المقرب حمزه أجاب فهد على الاتصال بغضب وهو يقول :اى يا حمزه
مراد بغضب هو الآخر من تصرفات الدعوه زوجته :بقولك اى يا فهد انا عاوز اقبلك انت و رحيم فى موضوع مهم عاوز اتكلم معاك فيه

 

 

فهد بغضب :نص ساعه وكون عندك
قال ذلك واغلق الهاتف وهو ينظر الى تلك المسكينه التى تشعر برعب من منظر واجهه وقال:انا خارج يا جورى يارب تكونى مبسوطه عشان هسبالك البيت ليكى انتى و عيالك بس خالى بالك انتى كدا بتخسرنى
قال ذلك وخرج من الغرفه ام عن جورى نظرات الى طائفه بجنون فهي لا تصدق ان زوجها مجنون الى تلك الدرجه هل يوجد اب يغير من اطفاله هل يوجد اب لا يحب اطفاله ما يحدث معها درب من دروب الجنون
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ام عند رحيم كان يقضي ليله حمراء مع جنه زوجته و حبيبته كان يميل عليها فى الفراش وينصر قبلته على واجهه حيث كنت جنه فى عالم اخر ولكن أخرجه من تلك النشوه صوت هاتفه المعلن عن اتصل من فهد
خرجت جنه من نشوتها و تحدثت الى رحيم الذي كان مشغول بنثر قبلته بهدوء وهي تقول:رحيم حبيبي تلفونك بيرن
رحيم بعشق وهو يضع قبله على تلك الشفايف التى تشبه الكراز: سيبك منه اللى يرن يرن اهم حاجه عليكى معايا انا بس
جنه بعشق:انا معاك يا قلب جنه بس شوف مين اللى عامل يرن كدا ده هيفرقع الموبايل من الاتصال
رحيم بهدوء:سيبه بكرا يزهق وميتصلش تانى وبعدين بقا خليكي معايا
جنه بضحك:هو انت هتسيبه يرن لحد بكرا اقوم يا رحيم بجد لحسن يكون فى حاجه مهم
نظر لها رحيم بغضب وهو يقول:اى القرف ده اخلص من مالك و زين وسربهم يطلع التليفون اقتل العيال و تولع فى التليفون عشان اخلص يا ناس ولا اعمل اى
ضحكت جنه بمرح وهى تقول :طب شوف مين لحسن يكون حد من العيال حصل ليهم حاجه
رحيم بسخرية:دول قرود ياختى ثم نظر الى الهاتف واجد أن فهد هو المتصل رد عليه بغضب وهو يقول :عاوز اى يا زفت متصل ليه
فهد بحسد:اى هو انا قطعت عليك حاجه ولا اى
رحيم بدون خجل:اه يا خويا عاوز اى بقا فى يومك الاسود ده
فهد بشماته :مراد راجع من القاهر و عاوزنا نروح المزرعه بيقول فى مشكله
رحيم بجدية:طب يا عم انا مالى روح انت عشان انت راجل فاضي لكن أنا مشغول عندى مشاكل هنا فى البيت لازم تتحل
قال ذلك وهو يغمز إلى جورى بعينه
فهد بسخرية:لا يا حبيبي انت اول واحد لازم تحضر و بعدين يا خويا انت مراتك لسه والده يعنى خليها تريح شويه مش كله وراء بعضه
رحيم :يعم انت مالك انا بحب كراش مراتى يبقا ادامها قال ذلك وهو يرسل إلى جنه قبله فى الهواء
ام عن جنه كنت تشعر بخجل كبير بسبب كل رحيم الذي ليس له صله ب الحياء ابدا
فهد بجديه:على العموم انت ادامك ربع ساعه و تكون فى المزرعة لو اتخرت عن كدا انا و حمزه هنجيلك البيت و نقضي اليله عندك وننبسط كلنا
قال ذلك و اغلق الهاتف فى واجه رحيم الذي أخذ يشتم بافظع الشتائم الذي تعلمها طول حياته لا يعرف لماذا هو منحوس لتلك الدرجه
كل هذا كان يحدث تحت نظرات جنه التى كنت تموت من الضحك على واجهه رحيم
رحيم بغضب: انتى بتضحكى يا هانم جنه انا بفكر اطلقك واخلاص ثم أكمل بغضب اى الجوازه النحس دى يارب
جنه بضحك:بقا اهون عليك يا رحيم تطلق جنه حبيبتك
رحيم بحزن :طب اعمل اى بس

 

 

جنه بحب :تخرج تشوف هما عاوزن اى و ترجع هكون مستنياك
نظر لها رحيم بجدية وهو يقول :بجد
جنه بحب :بجد
نظر لها رحيم وهو يضغط على شفايفه بحب :طب هاتى تصبيره بقا قال ذلك ونهال على جنه بالقبلات
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
بعد مرور نصف ساعه كان يجلس مراد أمام فهد و رحيم بعد أن قص عليهم كل شئ
فهد بسخرية:انا مشفتش واحد منحوس زايك اى يابنى النحس ده
رحيم بسخرية:انا مش شايف انه منحوس لا انا شايف ان ده الطبيعي و بعدين انا عاوز اسالك سوال يا حمزه
مراد بجديه:اتفضل يا خويا
رحيم بجدية: هو انت متجوزها عشان تكون زوجه ولا عشان بنت اخوك
مراد بجديه:له عشان بت اخويا طبعا
رحيم بهدوء:يبقا تسبه وملكش دعوه بيها ولا تكلمها حته
مراد بسخرية :هو انت شايف ان ده الحل
رحيم بجدية:حمزه انا شايف ان البنت اللى عملته حاجه عاديه لان هى كنت بتحب اخوك و كمان حته لو مش بتحبه هى حصلت ليها صدمه و ده الطبيعى أن هى متكونش طيقك كمان وهو انت اصلا حد يقدر يعشرك
فهد بسخرية:بس يا حمزه لو كنت جئت وخدت راي فى الموضوع ده قبل كدا كنت هقولك عرفها مقامها بس دلوقتي لا مش هقدر اقول الكلام ده لان هكون بكذب عليك الست بتحب الراجل الحنين
نظر له مراد بسخرية وهو يقول :انت بتقول اى انت و هو انا مش عاوزها تحبنى انا عاوز اعرف ازاى اتعمل معاها لان كمان مش عاوز أهلى ياخدوا بالهم من حاجه
فهد بجديه:طب بص يا سيدى
قص فهد على حمزه طريقه يجعل ريم تتعامل معاه بالحسنه أمام عائلته
ولكن قطعه صوت هاتف حمزه معلن عن اتصل من عمه نظر حمزه الى الهاتف بستغراب
فهد بستغراب:مين اللى بيتصل

 

 

مراد بستغراب أكبر: مش هتصدق مين
فهد هو و رحيم :ريم
مراد بسخرية:عمى يا جلنف انت و هو
رد مراد على عمه وفجاه تحولت ملامحه إلى غضب كبير

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتي ملكي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!