روايات

رواية جنة ياسين الفصل الثاني عشر 12 بقلم علياء محمد

رواية جنة ياسين الفصل الثاني عشر 12 بقلم علياء محمد

رواية جنة ياسين الجزء الثاني عشر

رواية جنة ياسين البارت الثاني عشر

رواية جنة ياسين الحلقة الثانية عشر

يوسف: ما لسه بدري اي ده جنه وفهد اتفضلو
بيدخلو
ياسين: خالتو فين
ام يوسف: لسه فاكر خالتك يابن الجزمه اي ده معاك ناس والاستاذ علي كمان اهلا وسهلا
ياسين: تعالي يا خالتو عاوز اتكلم معاكي
وبيدخل وبيحكي ليها كل حاجه
ام يوسف: بنتي ماتت ازاي هي الي بره
ياسين: الاستاذ علي تحليل DNA ليها وكان معاه شعر من شعرك مراتو وخدها من الفرشه بتعتك
بيطلعو ليهم
ام يوسف: جنه تعالي ياقلبي في حضن امك
يوسف بيبص ليهم: هو في اي
جنه بتبص لفهد
فهد: روحي ياقلبي متخفيش انا جنبك
بتروح جنه عند سلمي جنه بتقف مش عارفه تعمل اي سلمي بتخدها في حضنها وبتفضل تعيط وجنه اول متحس بدفا في حضن امها بتنهار من العياط
سلمي: اهدي ياقلبي انا جنبك واخواتك جنبك
يوسف: انا مش فاهم حاجه
ياسين: وانت من امتي بتفهم
جنه: بتبعد عن سلمي وبتضحك علي يوسف
سلمي: ياقلبي علي ضحكتك الحلوة دي وبتسيب جنه وتروح عند فهد وبتمسح دموعو وبتخدو في حضنها
يوسف: محد يقولي حاجه
ياسين: انا عارف انك هتتعب دماغي بص جنه تبقي اختك من الام والاب وفهد اخوك من الاب
وابوك خد جنه وهي صغيره وداها عند مامت فهد
قبل لما يطلق مامتك وقال انها ماتت في حدثه فهمت
يوسف: يعني دلوقتي جنه وفهد اخواتي بجد
وبيجري ياخد فهد في خضنو
يوسف: والله كان نفسي يكون ليا خوات اصغر مني احساس ان انت الكبير ياه احساس فظيع
وبيروح ياخد جمه في حضنو لا وكمان لو بنت ياه كل شويه قومي هاتي اشرب هاتيلي اكل
بتزقو جنه: كبير علي نفسك ياخويا وانت مش اتشليت عشان مش تعمل لنفسك
بيضحكو عليهم
ياسين: احنا مش كنا محتاجين تحليلDNA
فهد: ليه يعني
يوسف: اصل الحاجه
سلمي: حاجه في عينك يا ابن الجزمه دانا اصغر منك
يوسف: عرفت ليه
بيقعدو يتعشو مع بعض
جنه: يلا يا فهد
سلمي: يلا فين ياقلبي انتي عاوزه تبعدي عني
فهد: خليكي انتي ياجنه و قبل لما يكمل
سلمي: محدش هيمشي من هنا ده بيتك يافهد وبيت اخواتك وانا امك يا حبيبي فاهم
جنه بتجري علي فهد وبتخضنو
جنه: خليك هنا عشان خاطري يا فهدي عشان انت لو مشيت انا همشي معاك
بيقعد فهد وبيفضلو سهرانين
ياسين قاعد ومش عارف ينزل عينو من علي عشق
يوسف: انت ممكن تطلبها مني وانا اتشرط عليك عادي جداً
ياسين: بس يا جزمه انت عاوز تتشرط عليا
يوسف: طبعا ياباشا هي اه لسانها طويل وايدها كمان بس اختي وبعدين كفاية ان هي طلعت اختي
ياسين: احلي حاجه ان هي طلعت اختك عشان هطلع عينك احسن 😂
يوسف: فهد
فهد: نعم
يوسف: معلش سؤال هي جنه لما انت بتزعلها كانت بتعمل اي
فهد: والله يا حبيبي مش اقدر احدد عشان ده علي حسب الحاجه اللي انت عملتها
ياسين: انا همشي بقي يا خالتو
سلمي: مش كل مره الناس تسمع صوتي اطلع نام في الاوضه بتعتك
يوسف: اتطلع ياحبيبي انت عارف خالتك
جنه: ماما ممكن انام في حضنك انهارده بس
سلمي: لا ياقلبي انتي هتنامي في خضني كل يوم
يلا ياقلبي وانت يافهد اطلع مع اخوك يوريك اوضتك
وبطلعو وتاني يوم
جنه بتصحي ومش بتلاقي مامتها
بتطلع من الاوضه وتدخل اوضه يوسف و بتولع صاروخ وبترميه جنب سرير يوسف
واول لما يفرقع يوسف بيقوم
يوسف: البيت بيقع يا ماما
ويبص بيلاقي جنه بتضحك بيطلع يجري وراها
يوسف: والله لقتلك يا جنه الكلب
بتدخل جنه اول اوضه في وشها
انتي بتعملي اي هنا بتبص علي الصوت بتلاقي ياسين
جنه:

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جنة الياسمين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى