روايات

رواية حب في انتظار الميلاد الفصل التاسع 9 بقلم سارة أحمد

رواية حب في انتظار الميلاد الفصل التاسع 9 بقلم سارة أحمد

رواية حب في انتظار الميلاد الجزء التاسع

رواية حب في انتظار الميلاد البارت التاسع

رواية حب في انتظار الميلاد الحلقة التاسعة

تظهر مليكه وهي تصرخ استنوووو
وتقف بينهم في المنتصف الطرف الاول الا عند البوابه ادريس واخواته واسطوره وعند القصر منير ورجاله
يعم الصمت المكان والزهول عنوان الكلام….
يغضب ادريس ويبصلها ويلحقه اياد بنظرات حارقه لكنه يفاجئ الجميع بحركه عنيفيه راح نحيت مليكه وشدها وراه ووقف امام اكرم انوار الا كان ماسك ايد مليكه

وبصله بكل تحدي وغضب وبضحكات ساخرا
متخلقش الا ياخد حاجه بتاعتي واشار باصبعه ليه و بكل احتقار وقرف خصوصا واحد حقير زيك

وقبل ان ينطق اكرم يجد رد قاسي من اياد رفعه عليه المسدس واطلق عليه الرصاص استقر في ايده ورجله
وابتسم عشان تبقي تلمس حاجه تخصني انت فاهم…..

صرخ اكرم بوجع اهههه رجلي وايدي الحقنييييي يا منير دمي هيتصفي…..
يضحك اياد بكل قسوه اصرخ كده زي الحريم….. دي مقامك

يجن جنان منير
الا حصل ده طار ودم ويلد انوار غالي النقطه قصدها بحور دم
ويامر رجاله برفع المسدسات واطلق النار بس يصرخ اكرم لا لا
يا خوي اياد عنده حق انا كنت هغتصب مراته بس هي بنت اصول
اول ما قربت منها
اتعصرت وكنت هقع من الشباك واموت او اتشل
اي حد في مكانها كان سبني وهرب بس هي انقذتني انا مدين لها بحياتي بلاش الدم يا خوي

يجن اياد وادريس ويصرخوا لا بغضب لا بقي دي حرب دم

بس ايان عينه علي مليكه الا فاهمه اشاراتها ونظراتها واتعامل مع الموقف بكل عقل….

ايان يفهم نظرتها واشارتها ويهز راسه حاضر يمسك ادريس ويعقله
مينفغش كده ذنب الناس ايه تروح في بحر الدم اعقل كده يخوي

ومليكه تمسك اياد الا الغضب اخفي ملامحه
مليكه اهدي واعقل كده
يجذبها اياد من ايدها وبغضب مش انا الا اخد امري من الستات….

ويدفعها تبتسم مليكه لي ايان فيفهم
تصرخ مليكه بوجع اههههههه الحقني يا اياد بطني بتوجعني مش قدري اه ولسه هتقع يجري عليها اياد ويلحقها وفجأه بركان الغضب والبرود يتحول ويبقي نهر حب وحنان وبنظره خوف عليها قلبي انتي كويسه قالها دون ادراك
الكلمه دي اسرتها ودوبتها في دنيا تانيه

اياد بقلق وخوف موكي يا حبي ردي عليه فضل كده دقايق
مليكه بشرود اه انا بخير بس تعبانه وعايزه اروح هموت
اياد بحب بعد الشر عليكي يا حبي…
ويصرخ علي ايان فيجي فورا
ايان يجس بنضها هي لازم تروح تنام
يحملها اياد ويجري علي السياره وينسي الدنيا وكل همه مليكه

ومشي فعلا
يبتسم منير ونظره الاعجاب تملئ عيناه بنت ذكيه…. وجميله
ايان عمل الاسعافات الاوليه لي اكرم وبعد شويه وصلت سياره الاسعاف واخدت اكرم
يذهب ادريس اتجاه منير وبنظره تحدي الا حصل ده حسابه لسه متصفاش وغمزله سلام….

يبتسم منير انت لسه مشوفتش حاجه هخلي حياتك جحيم
ههههههه وضحك بشر
وقبل مغادره ادريس واسطوره يصل الشرطه ويخرج الضابظ
اكمل منصور رئيس القسم
يقترب اكمل من ادريس ومنير
اكمل:يقول ساخرا هوكان فيه حرب هنا
ينظر كلا من ادريس ومنير لي بعض
ابدا يا باشا دي حفل استقبال مش اكتر دي عوايد الصعيد وانت مش عارف

يضحك اكمل وتلمع عيناه بتحدي والغضب
احتفال ماشي يا بشوات هعيدها زي الهجوم الا حصل علي قصرك يا ادريس باشا بس خالي بلكم انا مش سهل وهقبض عليكم قريب
سبيهم وماشي….
وبعد شويه يصل اياد لي القصر ويحمل مليكه بكل حب وشجن وخوف
الكل يجري عليها وبخوف مليكه انتي كويسه
اياد يمنع حتي ابوها من لمسها يضحك نادر كده انا اطمنت
جني انا هنام معاكي النهارده
يبصلها اياد بغضب وانا كيس برتقال انا في الشارع
محدش هينام في حضن مليكه غيري وسبهم وجري علي اوضته

كل ده شايفه ملاك وكانت هتموت من الغيره كده طيب يا مليكه….
الكل يضحك علي شكل اياد

يدخل ادريس وايان هي مليكه فين
نادر في خصن جوزها….
يظهر الغيره علي ادريس ويقبض ايده من الغضب ويجري علي مكتبه
ايان يبتسم لي جني
جني مليكه كويسه
ايان الحمد لله
وانت يا استاذي ازيك
نادر انا الحمد لله كويس طول ما بنتي معاي
ويضم ايان انت تلميذي النجيب وصديق مليكه من سنين ام كنا في الغربيه في انجلتره وانا بدرسك الطب الاعصاب في جامعه لندن
فاكر ولا ناسي
يبتسم ايان دي احلي الايام والذكريات
ينتهي هذا اليوم الصعب والكل يذهب لنوم
مليكه في حضن اياد زي البيبي ومبتسمه ونايمه
يبصلها اياد ياه انتي ظهرتي في حياتي ولغبطيها يا تري انا بحبك ولا ايه اه يا ايهم…..
ومرت الايام والحياه عاديه وديه
والمسافه بين اياد ومليكه في قرب وتحسن لحد ما فيوم حصل….

ان تلفيون اياد رن واول ما رد اتغير لونه وجري علي سيارته وهو بيصرخ ايهم لا لا
وفجأه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب في انتظار الميلاد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!