روايات

رواية بحر امالي الفصل الحادي عشر 11 بقلم نور عبدالغني

رواية بحر امالي الفصل الحادي عشر 11 بقلم نور عبدالغني

رواية بحر امالي الجزء الحادي عشر

رواية بحر امالي البارت الحادي عشر

بحر امالي
بحر امالي

رواية بحر امالي الحلقة الحادية عشر

كنا واقفين عند لما الباشا كان عاوز الرجاله بتاعته تخطف احمد
بعد مرور وقت
كان نازل احمد من الشركه وركب عربيته ومشا
________________________________________
ف جهه مجهوله
هشام (دا واحد من رجاله الباشا اللي هو مجهول بردو)
هشام ابو ي باشا احمد بيه نزل دلوقت
الباشا كل حاجه جاهزه
هشام ايوا كل حاجه جاهزه
_________________________________________
عند احمد وهو ماشي ف الطريق قابله موتوسكل كان واقع شاب وسايح ف دمه
نزل احمد من العربيه وراح يشوف الراجل جي حد ضربه ع دماغه وجان عربيه كانت
واقفه بعيد وخدوه ومشو .
________________________________________
عند فهد
فهد كيان جهزي الورق علشان الصفقه كمان ساعتين (دي من أكبر الصفقات للشركه)
كيان تمام الورق كله جاهز
فهد كيان نادي ع محمد من قسم السجلات
كيان تمام وراحت كيان تنادي ع محمد
وبعد شويه دخل محمد
محمد الو ي فندم

 

فهد فين حسن الصفقه كمان ساعتين ولسه مجاش شوفه فين
محمد تمم وراح محمد ورن علي رقم حسن ومردش وبعد محاولات كثيره رد حسن
(حسن دا يبقي المترجم الألماني بتاع الشركه)
محمد الو ي حسن
أنا مش حسن أنا مراته حسن عمل حادثه امبارح وهو جاي من الشغل واحنا حاليا ف المستشفي
محمد الف سلامه وقفل
وراح يقول لفهد
محمد ي استاذ فهد حسن عمل حادثه وهو دلوقت ف المستشفي
فهد لا حول ولا قوه الا بالله طيب ي محمد ابعت حد من الشركه يتكلف بالمصاريف يتاعتهم كلها
بس المشكله دلوقت احنا محتاجين مترجم
محمد خلاص انا عدوى ع حد
فهد لاء روح انت كمل شغلك ونا هخلي كيان هي تدور
محمد تمام ي فندم
وبعد شويه جات كيان
فهد كيان دوريلي ع مترجم ألماني بسرعه لان حسن عامل حادثه
كيان بضحك تدور ليه ي فهد
فهد بعصبيه كيان بطلي تستفزي فيا وروحي دوري ع مترجم الشركاء هيجو كمان ساعه ونصف ونتي بتضحكي
كيان بضحك ع كلامه ما انت لو كنت بصيت ف السي في بتاعي كنت عرفت بضحك ليه
فهد بعدم فهم ليه
كيان علشان أنا اصلا معايا لغه المانيه
فهد بصدمه بتهزري
كيان اه والله بجد
فهد طب بسرعه جهزي نفسك وذاكري الورق كويس
كيان تمم وراحت كيان
وراحت كيان تجهز نفسها وتتقن الورق كويس
وجاء الشركاء
فهد اهلا وسهلا (ي جماعه نا هكتب عربي علطول بس ابقو فاهمين أنها بتتكلم الماني
كيان بالالماني أنا المترجم والاستاذ فهد يقول لكم اهلا وسهلا
واحد من الشركاء يدعي مايك
مايك اهلا ي حلوه
كيان اهلا وسهلا
فهد يلا نبدا العرض

 

 

كيان الان حان بدأ العرض
وبدأت كيان ف شرح كل شي بإتقان حتي انبهرو الشركاء من هذا العرض الممتاز
مايك كنا نريد هذه الشراكه ولكن الآن نحن نريدها بتأكيد
وفهد يشتعيل غضبا من نظرات مايك الجريئه جدا لكيان
كيان بترجمه لفهد
فهد قوليلهم ونا مش موافق
كيان انت بتقول ايه ي فهد
فهد اللي سمعته ي كيان نا مش موافق
كيان بس انت بتقول أن دي من أكبر الصفقات للشركه
فهد قوليلهم مش موافق
كيان بهدوء كدا مينفعش ي فهد
فهد كيان بقولك قوليلهم لو بيعرفو انجليزي يتكلمو معايا
كيان بغضب تحاول أن تخفيه من أجل الا يلاحظ أحد وقالت تمام
وقالت للشركاء اللي باين عليهم القلق الواضح جدا يعني وقالو بالطبع نجيدها
فهد (الحوار مترجم)
فهد أنا مش موافق ع الصفقه دي ابدا
ستيفن ايه اللي بتقوله دا ي استاذ فهد
فهد اللي سمعتوه
ستيفن بس مكانش ف اي مشاكل وانت كنت مرحب جدا
فهد ممكن حوار ع انفراد
ستيفن بالتأكيد
فهد بعصبيه الاستاذ مايك قاعد يبص ع خطيبتي نظرات مش كويسه
ستيفن اكيد مش قصده واصلا مايك مش من الشركاء مايك بيكون ابني
فهد بتفهم تمام بس انا مش هوافق ع الصفقه غير بشرط
ستيفن ايه هو الشرط
فهد مايك ميكونش موجود
ستيفن موافق
وراح فهد ووقع ع الصفقه وكان فرحان جدا لانها من أكبر الصفقات

 

 

ومشو الشركاء
كيان ممكن اعرف ليه مكنتش موافق وبعدين وافقت
فهد بتوهان مش عارف
كيان يعني ايه
فهد ممكن تسيبني لوحدي شويه ي كيان
كيان تمم ومشت
__________________________________
نروح عند أحمد فاق من فتره
هشام اسمع مني لو مقولتش انت قولت لفهد حاجه ولا لاء اترحم ع نفسك
احمد انا مقولتش حاجه لفهد (ليس خوفا ع نفسه ولكن علي صديقه )
هشام الباشا هيقابلك دلوقت واسمع الكلام علشان مندفنكش النهارده ف مدافن الشهداء
ودخل الباشا
احمد بصدمه انت 😳😳😳😳😳

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية بحر امالي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!