روايات

رواية بريئتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم شهد غانم

رواية بريئتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم شهد غانم

رواية بريئتي الجزء الثالث عشر

رواية بريئتي البارت الثالث عشر

رواية بريئتي
رواية بريئتي

رواية بريئتي الحلقة الثالثة عشر

عدي 15 يوم و روان كل يوم بتتهلك ضرب لحد ما يغـ ـمي عليها و فارس اجل خطوبته لحد ما جاسر يطلع من المستشفى وجاسر لسه مطلعش من المستشفى
راح فارس طلع جاسر من المستشفى و ورجعه الفله و راح بات عند عمه
تاني يوم
فطر جاسر في اوضته وبعد ساعه فونه رن
ملحقش جاسر وقول السلام وسمع صوت صريخ
روان:- جااااااااااسر… الحقنيييييييي
جاسر:- روان؟!!! في ايه؟!!
روان:- جاااسر….
مقدرتش روان تكمل كلامها والخط إتقفل
جاسر رن علي فارس و زين وهما راحوله
فارس:- في ايه يا جاسر

 

 

جاسر:- روان رنت عليا
زين:- وقالتلك ايه
جاسر:- فضلت تصـ رخ وتقول الحقني سألتها في ايه لقيت الخط اتقفل
فارس:- طب شوف الموقع
جاسر:- بعثت لواحد صاحبي وقالي هشوفه وأبعتهولك
زين:- طب لازم نتحرك من دلوقتي عشان منتأخرش
جاسر:- اه يلا..
طلع جاسر وزين وفارس واتحركوا بالعربيه وبعد عشر دقايق صاحب جاسر بعتله الموقع
جاسر:- اهو الموقع
فارس:- بعيد ولا لأ
جاسر:- مش بعيد اوي
زين:- طب سرع شويه عشان نلحق
بعد نص ساعه وصلوا المكان وكان زي بيت قديم
دخلوا وملقوش حد جوا
جاسر:- رواااااااان… روااااااااان
فضل جاسر يدور هو و فارس وزين في كل مكان وملقوش حد وكانوا لسه هيطلعوا بس لقوا شوية براميل وقعوا علي الارض لوحدهم فـ جاسر جري ناحيتهم ولقا محسن ماسك روان ومكتفها ولسه هيهر*ب بيها فضل جاسر يضر*به هو و فارس و زين بس هو هرب منهم
جاسر بقلق:- روان… انتي كويسه
روان هزت راسها بمعني اه
جاسر:- ايه اللي حصل؟ هو جابك هنا ليه؟
روان:- ك.. كان عايز يجبرك تطلقني
جاسر:- ازاي؟
روان:- يهد*دك انه هيأ*ذيني او يقتـ ـلني وكدا
جاسر بعصبيه:- زين.. اقبـ ـض عليه..
زين:- ازاي؟
جاسر:- دا شغلك انت بقا
زين:- هشوف كدا..
فارس:- طب يلا نرجع
جاسر:- يلا
ركبوا العربيه وفارس هو اللي ساق وزين قعد قدام و جاسر و روان وراء
روان:- اقف هنا
جاسر:- لسه ما وصلناش
روان بتوتر:- م.. ما انا مش هاجي معاك الفلة.. عيلتك هيتهموني اني السبب في دخولك المستشفي وأنا مش هستحمل اي اتهام بصراحه

 

 

جاسر:- متخافيش.. انا موجود
روان:- بس…
جاسر:-شششش.. خلاص
سكتت روان و وصلوا الفلة و نزلوا ودخلوا جوا
اول ما دخلوا فريدة شافتهم
فريدة:- جاسر!! روان!!
جاسر شد روان من اديها ودخلها
فريدة:- جااسر.. روان مش هتدخل البيت دا تاني..
جاسر:- روان مراتي وهتفضل هنا
فريدة:- مستحيل.. دي هي السبب انك دخلت المستشفي
جاسر:- انا قولت كلمتي
فريدة:- بس….
جاسر بحده:- ماما.. لو سمحتي روان وسالي زي بعض لو روان طلعت يبقا سالي تطلع هي كمان.. و روان ملهاش ذنب ان اعمامها ناس معندهمش اخلاق
بص جاسر لـ روان وقال:- اطلعي فوق
بلعت روان ريقها و طلعت
*************************************
مرت الأيام وجه يوم خطبه حور وفارس
المعازيم حضروا وكل شيء جاهز واسماء ومريم جم من غير ما حور تعزمهم
اسماء لبست فستان سواريه وراحت كوافير وحطت ميكب وتاج واللي يشوفها كان يفكرها هي العروسه مش حور ودا خلي حور تضايق جدا
جه وقت تلبيس الدبل و فارس طلع عند حور (طبعا كانت خطوبه اسلاميه ومنفصله الرجاله لوحدهم والحريم لوحدهم)
كان فارس واصحابه واهله موجودين وفجاه في فيديو اشتغل علي الشاشه

 

 

اسماء:- بما ان فارس و حور هيخطبوا فـ انا حابه ان فارس يشوف مراحل اكتمال القمر
اشتغل الفيديو وكان في صور حور وهي صغيره وبعد كدا ظهرت صور حور وهي لابسه لبس ضيق جدا وحاطه ميكب ومتصورة مع شباب قرايبها ومكنش في صور لحور بعد ما لبست الخمار
حور ببكاء وانهيار:- حراااام عليكي..
جريت حور علب اوضتها وقفلت علي نفسها الباب

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بريئتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!