روايات

رواية عشق فوق النيران الفصل الثامن 8 بقلم مريم مجدي

رواية عشق فوق النيران الفصل الثامن 8 بقلم مريم مجدي

رواية عشق فوق النيران الجزء الثامن

رواية عشق فوق النيران البارت الثامن

رواية عشق فوق النيران الحلقة الثامنة

جه تاني يوم وكل واحد راح ع شغله سيف طبعا مخلفش وعد فرح ليها وحجز ليهم في اكبر فندق ف الغردقه سيف كلم فرح
سيف:اي يفرحتي عامله اي
فرح بضحك:فرحتك!!ماشي حلوة منك يسيدي انا تمام الحمدلله وانت كويس
سيف:اه الحمدلله
فرح:دايماا بتعمل اي
سيف بسخريه:في الشركه هكون بعمل اي
فرح بتريقه:بتلعب باليه
سيف بلامبالاه:اي
فرح بضحك:قصدي اكيد بتتشتغل
سيف بضحك:الله اكبر عليكي بنوتي اذكي حد ف الدنيا
فرح:طبعا اومال اي مش انت عندك شغل
سيف:اه
فرح: طب روح اشتغل يلا وسبني ف شغلي
سيف: ماشي
خلصوا مكلمتهم بس سيف كان كل شويه يتصل بفرح عشان يسألها انتي فين؟ بتعملي اي؟ بتكلي اي؟ وهكذاا
فرح خلصت وروحت بسرعه عشان تلحق تعمل الاكل فرح لبست التيشيرت بتاع سيف و وقفت تعمله الاكل اللي هو بيحبه خلصت بسرعه وغيرت التيشيرت ولبست فستان بيتي تحفه جداا سيف جه فتح الباب براحه جدا عشان يفاجأ فرح لكن فرح كان مضلمه الدنيا كلها ومنورة شموع كتير اوي (حاجه رومانسيه كداا)

 

 

سيف:اي ده
فرح بغمزه : اي رايك اي خناقه
سيف:يبنتي بطلي اسلوب الشباب ده اتعملي وكأنك بنت ولو لساعه واحده بس لغايه منطفي الشمع حتي
فرح: حاضر من العين دي قبل العين دي
سيف طلع بوكيه الورد اللي كام مخبيه
فرح بتفاجأ:اي ده الله
سيف بفرحه:اي رايك
فرح:تحفه يحبيبي
سيف:ده انتي اللي حبيبتي
قعدوا كلوا ع السفره
سيف:حجزت الفندق
فرح بفرحه:بجد
سيف:اه يحبيبتي هنسافر يوم السبت اللي جاي
فرح:ربنا يخليك ليا يحبيبي
سيف: ويخليكي ليا يحبيبتي
خلصوا اكل
سيف:تعالي بقاا
شالها وداخل بيها الاوضه
*********************
تاني يوم
سيف:صباح الخير يحبيبتي
فرح بتعب:صباح النور يحبيبي
سيف: اي ده اي ده مال القمر
فرح:مفيش حاجه حاسه اني جالي شويه برد
سيف:الف سلامه عليكي خلاص مش هروح الشغل وهقعد معاكي
فرح:لا مفيش حاجه روح انت ع شغلك يلا
سيف:لا هقعد
فرح:لا يلا روح ع شغلك عشان مزعلش منك
سيف: خلاص هروح وخاجي بدري
فرح:ماشي
سيف لبس وخلص لبسه
سيف:لو عوزتي اي حاجه كلميني

 

 

فرح:ماشي يحبيبي
سيف نزل وفرح حاست انها لو قعدت هتتعب اكتر ف قامت نضفت الشقه منال رنت عليها
منال:اي يحبيبتي عامله اي
فرح: الحمدلله يطنط انتي عامله اي
منال:كويسه يبنتي الحمدلله
فرح:دايما يطنط
منال:تعالي يفرح انزلي افطري معانا
فرح:لا لا مفيش داعي يطنط
منال:هو انا مش باخد رايك انا بقولك عشان مستنينك تحت يلا
فرح بكسوف:حاضر يطنط
فرح نزلت سلمت عليهم وقعدوا فطروا
منال:اما اقوم اشيل الاكل
فرح:لا استني يماما خليكي مكانك انا هعمل كل حاجه
ولساا فرح جايه تقوم من مكانها اغم عليهاا
منال:يالهوي
في شركه سيف
الباب بيخبط
سيف:ادخل
ياسين دخل سيف مكنش واخد باله منه
ياسين : اي يبني في اي
سيف بشرود: مفيش
ياسين: اومال اي
سيف:مفيش
ياسين:يراجل
سيف :عايز اي يرخم
ياسين:رايحين انهاردة نحدد معاد فرحي
سيف:الف مبروك بس ثانيه احنا مين
ياسين بتردد:احنا انا وابوك وانن اننت
سيف:نعم

 

 

ياسين:كدا هتسيب اخوك حبيبك ف يوم زي ده
سيف:هنعمل اي اخويا ولازم اقف جمبه
سيف جاله مكالمه من والدته
سيف:اي يماما
منال:الحق يسيف فرح اغم عليها
سيف:طب خلاص انا جاي حالا
سيف وياسين راحوا بسرعه للبيت لقوا الدكتور
سيف: خير يدكتور
الدكتور: مفيش حاجه انتوا مكبرين الموضوع اوي هما شويه برد بس انا كتبتلها ع مضاد حيوي وان شاء الله هتبقا كويسه
سيف:طب ماشي يدكتور
نزل الدكتور ونزل سيف عشان يجبلها العلاج
جه سيف وفاقت فرح
فرح:انا فين
منال:عندي يحبيبتي
فرح: اي اللي حصل
منال:مفيش حاجه حصلت يحبيبتي حمدلله ع سلامتك
سيف:حمدلله ع سلامتك يفرحتي كدا تقلقيني عليكي
فرح بعدم فهم:في اي
سيف:مفيش حاجه
ياسين:مش تباركيلي

 

 

فرح:الف مبروك ع اي
ياسين:رايحين انهاردة هنحدد معاد الفرح
فرح بفرحه:الف الف مبروك يا يسو اي رايك بقا ف شغل البت مريم
ياسبن:لا ماشاء الله عليها خلت الشقه جميله
سيف:ياسو طب يلا يختي عشان نطلع شقتنا
فرح:ماشي
طلعوا شقتهم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق فوق النيران)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى