روايات

رواية بريئه في عالم الاشرار الفصل الثاني 2 بقلم علياء أسامة

رواية بريئه في عالم الاشرار الفصل الثاني 2 بقلم علياء أسامة

رواية بريئه في عالم الاشرار الجزء الثاني

رواية بريئه في عالم الاشرار البارت الثاني

رواية بريئه في عالم الاشرار
رواية بريئه في عالم الاشرار

رواية بريئه في عالم الاشرار الحلقة الثانية

ملك:أنا أنا مش عملت حاجه والله

ثائر بهدؤ:هششش ‘ثم اقترب يهمس بجانب أذنها’:طبعا مش محتاج أقولك انك مش شفتى أى حاجه

ملك برعب:ح حاضر حاضر والله بس سيبنى أمشى أرجوك

ثائر وهو ينظر لها من أسفلها لأعلاها:كان على عينى يا قطه بس أنا اتعلمت مش أدى الأمان لحد فعلشان كده أنا قررت انى أقت*لك

ملك بدموع:صدقنى مش هتكلم ولا بحرف واحد بس سبنى فى حالى

“اقترب منها ثائر بابتسامه مخيفه وضربها بكعب المسدس على رأسها وقعت فى الحال”

ثائر:شلوها وأرموها فى القصر وأنت يا نادر بلغ الحوت ان احنا لقينا البت ال هتنفذ المهمه خلاص

نادر:حاضر يا برنس

__________________

*فى بيت ملك*

الأم *سهام*:يا ترى أنت فين يا بنتى وعايشه ازاى دا أنت مش ليكى حد فى الدنيا دى

فخر بشر:والله لما ألاقيها بس مش هخلي فيها حته سليمه بقا بنت ال*** دى تهرب وتفضحنا قدام العالم

سهام بصراخ:حراام عليك يا فخر حرام البت اتعذبت واتمرمطت فى حياتها كتير وأنت السبب

فخر بعصبيه:أخرسى يا وليه يا بنت** ‘ونزل عليها ضرب ومش سبها غير لما فقدت الوعى ونزل الشارع’

“أول ما نزل من البوابه قابل جابر”

جابر بشر:ايه يا فخر لسه مش ظهرت

فخر بخوف:هنلاقيها يا جابر يعني هتروح فين دى بت خايبه هتلاقيها رجعه من نفسها دى مش ليها حد تروح له

جابر بتحذير:أسبوع يا فخر هو أسبوع لو مش جبتهالي متكتفه لحد البيت هكون مقدم وصلات الأمانه فى المحكمه وبردو مش هسيبها بس يوم ما أجيبها أنا صدقنى مش هرحمها

‘ومن ثم يترك فخر يلعن حظه’فى قصر البرنس ‘ثائر’

*ملك فتحت عيونها ولقت نفسها فى أوضه غريبه بتبص جمبها لقت ثائر فقامت مفزوعه’

ثائر بهدؤ وهو ينظر لها:ملك محمود الحسينى بنت فقيره وبسيطه طلعتى من التعليم بعد الثانوي علشان جوز أمك رفض يكمل تعليمك عايشه مع أمها وجوزها وهربانه من فرحها وعملت فضيحه لأهلها… مش هى دى قصتك ولا أنا بتهيألى

ملك:أنت عايز منى من الآخر كده

ثائر:هتشتغلى معايا وأنا مش بسألك أنا بعرفك

ملك باستغراب:أشتغل! وهتشغل معاك ايه إن شاء الله همسك ليك الناس ال بتق*تلهم

ثائر:دى القطه طلعلها لسان بقا

ملك بشجاعه:اوعى تكون فاكرنى بنت ضعيفه ولا هستسلم بسهوله تؤ تبقا غلطان أنا مش كده

ثائر قرب منها وهو بيحاوطها على السرير:دا بجد؟

ملك بخوف:اه بجد وابعد بقا لو سمحت

ثائر بعد عنها وقال:أنا هخرج دلوقتي وأنت أخرجى ورايا علشان تاكلى وبعدين هقولك الشغل عباره عن ايه “وخرج”

ملك بحزن:يا ربى يعني أنا أهرب من جابر فألاقى دا قدامى

_______________

“فى الخارج كان قاعد ثائر ونادر صاحبه وسالي حبيبة ثائر بيتكلموا فى الشغل”

نادر:أنت واثق فى البنت دى يا ثائر إنها هتقدر تنفذ المهمه صح

ثائر بهدؤ:هى مش هتقدر أصلا تغدر لأنها هتبقا تحت عيونا هى وأمها كمان

سالى:طب وبعد ما المهمه تخلص هتعمل فيها ايه

ثائر بخبث:هنتسلى شويه وبعدين هقت*لها

” الكلام دا ملك سمعته وبعد كده خرجت كأن مفيش حاجه حصلت وقعدت على السفره”

ملك:لو سمحت أنا عايزه أمشى من هنا أنا مش فاهمه أنا هنا بعمل ايه زمان أمى قالبه عليا الدنيا

ثائر:أمك اللي هربتى وسبتيها مش كده

ملك بعصبيه:وأنت مالك أنت يا بني آدم اما أنت شخص حشري ومتخ*لف بصحيح

“نادر وسالي بصوا لبعض بخوف من رد فعل ثائر”

‘ثائر قام من على السفره بهدؤ لحد ما وصل عندها ومسكها من شعرها جامد وشدها ومشى بها وهى بتصرخ’

نادر:اهدى يا ثائر هي لسه مش تعرف طباعك

ثائر بعصبيه:ششش مش عايز أسمع نفس حد

ملك:سيب شعري يا حيوان اييه ساحب بهي*مه وراك

ثائر ضربها قلم من قوته وقعت على الأرض وبعد كده جرها من شعرها لحد الأوضه ورماها على السرير

ملك:اييه عايز مني ايه

“ثائر ابتدى يفك زراير القميص بتاعته وبيقرب منها وملك بتبعد”

ملك بخوف:اوعى تقرب مني أنا بقولك اهوه

ثائر بسرحان:تعرفى انك جميله اوى أنا أول مره أخد بالي

ملك:أنت لو فكرت تقرب مني أنا هق*تلك علشا ال بتعملوا دا مش رجوله

ثائر بابتسامه خبيثه:أنا هعرفك تتكلمى ازاى كده

” ابتدى ثائر يتهجم عليها وفجأه بعد عنها وهو بيبص ليها بشر”

ثائر:ليه كده

ملك بدموع:أنت ال اضطرتنى لكده

ثائر غمض عيونه ووقع قدامها غرقان فى دمه و….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بريئه في عالم الاشرار)‏

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى