روايات

رواية حب وانتقام صقر الفصل الثامن 8 بقلم إسراء أبو شنب

رواية حب وانتقام صقر الفصل الثامن 8 بقلم إسراء أبو شنب

رواية حب وانتقام صقر الجزء الثامن

رواية حب وانتقام صقر البارت الثامن

رواية حب وانتقام صقر
رواية حب وانتقام صقر

رواية حب وانتقام صقر الحلقة الثامنة

بعضما اسيا اخذت الموبايل ورنت علي روما سمعت طرق علي الباب فذهبت لتراه من الطارق
اسيا : ايوا مين
روما بتعب : انا يا اسيا افتحي بسرعه
فأسرعت اسيا في فتح الباب تحدثت بخوف اي في مالك يا روما بتهنجي كده ليه
روما ارتمت في حضن اسيا وظللت تبكي بحرقه
اسيا بقلق : اي في يا روما مالك يا قلبي متقلقنيش عليكي اي في بس
روما بشهقه ودموع : رامي يا اسيا رجع يلاحقني من تاني ليله ستر ربنا مش عارفه ازاى فلت من بين ايديه الحيوان ده انا خائفه منه ونبي مش عاوزه أخرج بره تاني لاى سبب من الأسباب
اسيا بغضب : رامي طيب وربي لاعلمو الادب ابن هناء ده واوريه ان الله حق بس الصبر عليا وبعدين انتي ليه خائفه كده اجمدى شويه طول مانا عايشه وفيا النفس مش هخلي حد يلمس شعره منكم ولازم كمان تبقي اقوى من كده يا روما ما ينفعش تبقي بالجبن ده وتساعدني علي اي عدو لينا
روما بدموع : خفت اوى يا اسيا ده كان شارب حاجه وبيتهجم عليا ليله ستر ربنا وكانت في زحمه فضلت اجرى وانا بجرى بدعي أنه ربنا يسترها معايا واوصل البيت سليمه
اسيا بتواعد : ورحمه امي لاعلمه الادب وعلشان يبقي يتعرض لاى بنت تاني هخلي عبره لمن يعتبر بس الصبر عليا ثم ارادفت خلاص ادخلي غيرى هدومك ويلا علشان نتغدا ابقي اسبقيني علي المطبخ
توجهت روما الي الغرفة لتبديل ملابسها وآسيا الي المطبخ لتحضير الطعام
اسيا بتفكير : رامي بقي كده يشكل خطر علي حياه اخواتي البنات وطول ما هو عمل كده يبقي يستحمل ال هيحصلوا مني
&&&&&&&________&&&&&&
في شركه حمزه الاسيوطي
يجلس حمزه خلف مكتبه علي كرسيه بشرود
حمزه بتفكير مع نفسه : مش هينفع كده لا حقي ولازم اخده منه هو ضمرني وخلا شرفي وسمعتي في الأرض كنت بعتبره اكتر من اخ لكان لا هو استغل ثقتي فيا وطعني اصعب طعنه وهي في أهل بيتي بس وربي وربك ورب الكون ما هسيبك ال وإذا واخد حقي منك تالت ومتلت ثم قام من علي كرسيه بعصبية ومسح علي شعره بيده
بس انا يا انت في لعبه ده ثم حدف كل شي من علي المكتب من أوراق ومستندات خاص بالشغل ثم طرق باب مكتبه
حمزه : ادخل
دلفت السكرتاريه الخاصة بحمزه توجهت إليه ثم نظرت للمكان بصدمه
حمزه بعصبية : ايه هو ديكور المكتب عاجب سيادتك اعملك زيه
السكرتاريه بخوف : اسف يا حمزه بيه
حمزه : اي الاخبار
السكرتاريه : الوفد الأجنبي كلها ساعتين ويبقي هنا
حمزه بخنقه : شوفي مروان يقابلهم انا مش فائق
السكرتاريه باعتراض : بس هم يا فندم جاين يشفوك ويتكلمو . ….. قاطعها حمزه بغضب جامح : ضرب المكتب بيده قائلا انتي هتعلميني الصح من الغلط وازاى اشتغل في شغلي انتي مالكيش عندى غير بس انا لي عندك شغلك وانتي ليكي مرتبك مش تديني اوامر بروح امك فاهمه ولا لا
السكرتاريه وقادت تفقد وعيها من شده الخوف من هذا الثور الهائج
حاضر حاضر يا باشا بعض اذنك وهرولت سريعا من تحت أنظار هذا المفترس ثم رن هاتفه ثم نظر للاسم في الشاشه وذفر بضيق
ايوا عاوزه اي انتي كمان بصي يا مرام معاكي خبر كويس قوليه مش معاكي تبقي تخرسي خالص ومسمعش صوتك ( نعم هذه مرام بشحمها ولحمها هي الذى كلفها حمزه بمراقبة صقر داخل الشركه وتصنتها عليه في عمله وصفقاته واليوم كان مكلفها زياد بالي هي عملته داخل مكتب صقر )
مرام بدلع : ليه بس اخص عليك يا يويو ده انا مرام نسيت ولا اي
حمزه : بقولك اي انا هقفل علشان قرفان لوحدى قاطعته مرام باستعجال استني بس وخلي خلقك طويل المهمه ال كلفتني بيها
حمزه : ايوا مالها تمت ولا زى اخواتها كل مره تفشل
مرام بحزن مصطنع : للاسف فشلت يا يويو وغير كده ضربني وفرج عليا الشركه كلها برستيجي ضاع قدام الموظفين
حمزه : يا شيخه يا برودك مش همك ده كله غير برستيجك وانتي من أمتي وليكي برستيج ده انا ال عاملتك بنادمه وسط الناس وخليت الناس تعملك قيمه
مرام ببرود : توتوتووووو مش تعجبني انت ومتعصب كدهون
ز
حمزه بنفاذ صبر : طيب معرفتيش اي حاجه عنه ولا عن صفقاته
مرام بنفي : لا مش عارفه اوصل لاى حاجه تخصه ده حتي الشركه ملهوش مواعيد يجي بيها في اى وقت بنلاقيه فوق راسنا
حمزه : وازاى المهمه ده فشلت
مرام : عملت زى ما قولتيلي عليه بالحرف الواحد دخلت مكتبه هو مش موجود علي اني داخله انضف واوضب المكتب ال فجاه لاقيته في المكتب وفي ظرف دقيقة كان ضربني بالقلم والباقي انت عارفو بقي
حمزه : سلام دلوقتي
مرام : اوك هجيك بالليل
حمزه بقرف ونفور منها : مش فاضي وقفل الموبايل من قبل ما يسمع جوابها
ثم أخذ مفاتيحه وجاكيت البدله وغادر الشركه بأكملها
&&&&&&______&&&&&&&
داخل شركه صقر الحديدى وبالأخص في مكتب صقر نائم علي الاريكه بمكتبه ومغمض اعينه سرحان فيما حدث لها في الفتره الماضيه وكيف كان سعيدا في حياته وكيف اتقلب حاله رأسا على عقب قطع شرود رنه موبايل ثم أفاق وامسك الموبايل ثم نظر علي شاشة الموبايل اتصدم
صقر : اي ده هو انت خرجت من المستشفى ولا اي
زياد : عامل اي يابو الصحاب مخرجتش بس حبيت اسال عليك مادام انت مش بتسئل واطي ونسيت ال كان بينا ده احنا بينا عيش وبزنس يا جدع
صقر : الله يخربيتك اهلك ياخيي قنبله وانفجرت انا متابع حالتك مع الدكتور دائما وبطمن عليك دائما يخويا
زياد بمزح : أن شاء الله تنستر ياخويا ويطعمك ما يحرمك
صقر بانفعال : غور يا زياد من وشي وال قسما بالله اجيك اودبك واخليك تقعد مدا حياتك كلها عندك
زياد بخوف : هههههههههههه اي يا عم بهزر معاك مش بتهزر يا صلاح ولا اي
صقر : انت وقعتك سوده معايا باينلك كده مستغني عن مستقبلك
زياد : لا ونبي كله الا مستقبلي عاوز افرح مصطفى ال هو ابوي بيا يا جدع ويشوف عيال عيالي
صقر وقد طفح كيله : زيااااااااااااااد
زياد بانتفاض منه : احم أن انا بقول اني اتصلت في معاد غلط وانا اسف فعلا وانسي ان كلمتك ويا دار ما دخلك شر سموووا عليكوووا وقفل الخط مباشره
صقر تنهاد : يخربيت فقر اهلك ياخي لسه مصيبه زى مانت الحادثه مهدتكش شويه
ثم قام من مكانه وذهب ناحيه المكتب لإطلاع علي شغله
&&&&&&______$_&&&&&&&&
ثم جاء الليل في بيت حكمت
عطيات : انتي يا دكتوره
اسيا بالامبالاه : لا رد
عطيات بنفاذ صبر انتي يا بت ما تردى ردت المياه في ظورك
اسيا ببرود : والله الدكتوره فينا ترد
عطيات بغيظ شديد من قوه وشجاعه اسيا
ثم أتت من الخارج مياده قائله
مياده : مامي جعانه اوى عاوزه اكل
عطيات : يا روح قلب امك ثواني والاكل يكون جاهز ثم توجهت بنظرها ناحيه اسيا قومي يا بت حضرى الاكل لمياده ودهولها الاوضه
اسيا ببرود كالجليد ورفعت ساق فوق الاخره: مكنتش الخادمه الفلبينيه ليكم تمام وحاجه كمان لما أن شاء الله باذن الله كده تنشل ابقي اجبلها ال عاوزاه
عطيات ومياده بغضب : انتي بتقولي اي يا قليله الادب أن شاء انتي واخواتك يا بعيده
اسيا ثم نظرت إليها ورفعت أيديها الي السماء : أن شاء الله اللي يكرهنا
ثم تحدثت تعالي يا قلبي بتنامي علي نفسك كده ليه تعالي في حضني ثم ذهبت اليها ايمي وبالفعل نامت في حضن اسيا ثم قامت اسيا وتوجهت بها الي الغرفه الخاصة بيهم ونيمت ايمي علي السرير ودثرتها بالغطاء ثم قبلت خدها وجبينها وخرجت بره الغرفه
اسيا بصوت نداء علي روما
اسيا : روما
روما خرجت من الطبخ علي صوتها اي في يا اسيا
اسيا : بتعملي اي جواه
روما : كنت بغسل شويه اطباق في الحوض
اسيا بحنيه مسكتها من ذراعيها قائله طيب يلا يا حبيبتي علي مذاكرتك اول سنه ثانوى عامه عاوزاكي تذاكرى كويس وتجيبي مجموع عالي وتبقي شطوره ثم ارادفت بمزح وثقه أحممم زى اختك يعني
روما : بضحك وماله حاضر هو انا هشترى الشطاره يعني بس لسه مكملتش المطبخ
اسيا : مالكيش دعوه انا هقوم اعمل كل حاجه ناقصه يلا يا قلبي⁦❤️⁩ روحي وبالتوفيق يارب وقبلتها من جبينها ثم ذهبت روما الي مذكرتها وآسيا الي المطبخ لتخلص من شغل البيت ثم رن موبايل اسيا
اسيا : الكلبه ال وحشاني كتير اوى
امنيه غاضبة وبشدة : …..
اسيا بانتباه : اي في يا بنت مالك كده
امنيه : ……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب وانتقام صقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!