روايات

رواية بنت الأكابر وابن الحاره الفصل الثامن 8 بقلم هديل المعداوي

رواية بنت الأكابر وابن الحاره الفصل الثامن 8 بقلم هديل المعداوي

رواية بنت الأكابر وابن الحاره الجزء الثامن

رواية بنت الأكابر وابن الحاره البارت الثامن

رواية بنت الأكابر وابن الحاره الحلقة الثامنة

مايا بغضب رجعت لوراء و زقت باب التلفريك و نطت منه و قبل ما تقع كان ياسر ماسكها و شادها له وقعت في حضنه و همس في ودنها انا بعشق امك
ابتسمت مايا و بعدت عنه بلدي كل كلامك بيئه
و ساعتها التلفريك وقف و نزلوا و مايا نزلت بسرعه تهرب من ياسر بس ياسر مش أيدها و شدها ليه عايزه اللى يلمك
مايا خبطته في كتفه بمشاغبه على مين على فكره اكلك فى دقيقه
و فضلت ماشيه و هو وراها
متدخلهاليش م السكه دي
وياريت بلاش الثقه دي
متتحدانيش في الليله دي
مانتاش ادي يابلدي
ياسر مسك ايديها الاتنين طب مين حبيبك
مايا اهي دي بقي معرفتش اجبيها
ياسر بثقه طب لو يسيبك
مايا بحزن دانا اضيع واقع من طولي اروح فيها
و رجعت تمشي و هو وراها من تاني

 

 

متدخلهاليش م السكه دي
وياريت بلاش الثقه دي
متتحدانيش في الليله دي
مانتاش ادي يابلدي
ياسر ثانيه تعالى اقولك
مايا شكرا اريحك ده بعينك
ياسر والنعمه بحبك
مايا بضحك ابدا لازم اطلع عينك
هههههه
و فضلوا اليوم كله بيتفسحوا و بيغنوا لحد ما روحوا و كان احلي يوم
بعدها اجي فرح هاجر و صمموا أن الفرح يبقي علي هاجر مش علي احمد إن احمد اللي عمل الخطوبه
ياسر ما يلا ي جدعان هتخلصوا امتي
… حاضر ي ياسر بيه قربنا نخلص
ياسر ربنا معاكم و دخل بيته
هاجر بت ي هاجر

 

 

نجلاء في ايه يلا اختك جوه مع البنات
ياسر طب ادخلي ليهم ي امي و قوليلهم اني عايز هاجر علي انفراد
نجلاء عايزها في ايه
ياسر يلا بس ي امي اسمعي الكلام
نجلاء دخلت و خرجت البنات من عند هاجر و ياسر دخل لهاجر
هاجر في حاجه ي ابيه ياسر
ياسر بحب تعالي اقعدي جنبي هنا
هاجر قعدت و ياسر حضنها و فضل يلعب في شعرها
ياسر شوفي ي حبيبتي انتي دلوقتي هتتجوزي و هتروحي تعيشي في بيت تاني مع ناس تانيه اللي لازم تعمليه أن والد احمد ده زي والدك و والدته زي والدتك اخواته اخواتك اوعي في يوم تعمليهم وحش و خليكي نسمت البيت و الروح الحلوه اللي فيه أما جوزك ف اوعي تقصري معاه في اي حاجه و اوعي تحسسيه أنه مقصر معاكي الا إذا لقتي أنه مقصر بمزاجه خليكي ست قويه و عاقله
هاجر انا بحبك اوي ي ابيه ياسر و هعمل كل اللي قولتلي عليه
ياسر بعدها عنه و بأس راسها و انا متاكد من كده يلا انا هخلي ماما تندهلك البنات
و خرج ياسر و نجلاء ندهن للبنات و كملوا تجهيز في هاجر
اجي وقت الفرح و كل المعازيم وصلوا و العريس و العروسه كمان اجوا و رقصوا سلو و وقت كتير عدي و كان فرح جميل بس في نص الفرح لاحظه هاجر أن ياسر واقف قلقان ف راحت له

 

 

هاجر مالك ي ابيه في حاجه
ياسر بقلق لا ي حبيبتي روحي انتي بس لجوزك
هاجر بإبتسامه بصت جنبها و رجعت بصت لياسر اهي اللي مغيراك جت و شاورت علي مايا و مشت و ياسر بص لمايا و فضل سرحان في جمالها و رقتها لابسه فستان جميل اويي علي حجاب رائع و ميكاب سنجل بس مخلي شكلها ملكه جمال
مايا احم ياسر
ياسر بتوهان ايه
مايا خبطته في دماغه فوق ي حبيبي
ياسر فاق ايه قولتي ايه
مايا بدلع قولت فوق و تركته و ذهبت لهاجر و احمد
ياسر بعدم تصديق قالت حبيبي!!!!!
يلا يلا كل قابل يطلع هنا رقصت السلة هتبدا
هاجر و احمد قاموا يرقصوا
و أسر راح لندي تعالي نرقص
حسام هو انا قرطاس لب واقف ولا ايه

 

 

اسر لا لا انا اصلا جايب الدبل و بحب اختك و عايز اخطبها و بص لندي موافقه
ندي بخجل و هي باصه في الأرض هزت راسها بمعني أه
حسام بهزار شكلي انا العانس اللي فيكم هههههه
و لبس أسر لندي الدبله و طلعوا رقصوا و ياسر اخد مايا و راحوا يرقصوا
مايا انت بترقص معايا ليه
ياسر همس في ودنها انا بعشق امك
مايا ضحكه تاني ههه
ياسر راح جاب اتنين مايك و مسك واحد و ادي التاني لمايا
و الكل وقف رقص و سابوا مساحه فاضيه
ياسر انا بعشق امك
مايا بلدي و كل كلامك بيئه
ياسر عايزه اللي يلمك
مايا علي مين علي فكره أكلك في دقيقه
متدخلهاليش من السكه دي و ياريت بلاش الثقه دي متتحدانيش في الليله دي مانتاش ادي ي بلدي
احمد عجبه الموضوع و أخد هاجر و وقفوا معاهم

 

 

احمد طب مين حبيبك
هاجر اهي دي بقي معرفتش اخبيها
اسر انضم هو كمان طب لو يسيبك
ندي دانا اضيع واقع من طولي اروح فيها
مايا ضحكه و كانت نازله لقت ياسر مسك أيدها
ياسر ثانيه تعالي اقولك
مايا شكرا اريحك ده بعنيك
اسر و النعمه بحبك
و بص احمد لهاجر بتأكيد
هاجر بضحك ابدا لازم اطلع عنيك
ههههههههههه
الله الله احلي عريس و احلي عروسه يلا بقي المهرجانات هتشتغل حبايب العريس حبايب العروسه يتفضلوا معانا علي الاستيتج
و الكل طلع و فضلوا يرقصوا و مايا حبت جدا أجواء الاحتفالات في الشارع و سط الأهل و حست انها ليها عيله فعلا و اليوم خلص و أعلنوا خطوبه اسر و ندي اللي الكل اتفاجاء بيها الا ياسر أنه كان حاسس و مايا أن اسر.كان قالها عن مشاعره لندي و كل واحد راح بيته و انتهت الحفل علي اجمل شكل
تاني يوم رن تلفون مايا و مايا كانت نايمه صاحها من النوم
مايا الو.
ياسر…..
مايا بصدمه….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الأكابر وابن الحاره)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى