روايات

رواية بنت الأكابر وابن الحاره الفصل الأول 1 بقلم هديل المعداوي

رواية بنت الأكابر وابن الحاره الفصل الأول 1 بقلم هديل المعداوي

رواية بنت الأكابر وابن الحاره الجزء الأول

رواية بنت الأكابر وابن الحاره البارت الأول

رواية بنت الأكابر وابن الحاره الحلقة الأولى

نجلاء لولولولوليييييي الف الف مبروك
ياسر في ايه ي امي حد بيصحي حد كده
نجلاء ي بنتي قوم اخيرا اختك لقت شغل
ياسر شغل ايه اللي اختي تشتغله
نجلاء غبي لقت شغل ليك انت
ياسر قام بسرعه بجدا فين
نجلاء سيكرتير في شركه المنسي
ياسر الله عليكم انا المقابله امتي
نجلاء المقابل بعد تلات ساعات
ياسر بصدمه بجد
نجلاء ايوه ي حبيبي شوف هتلبس ايه و سلم علي ابوك قبل ما تنزل

 

 

ياسر حاضر و ارتدي جلباب و نزل الي الحاره و ظل ينادي علي صديقه
ياسر ي حسااااااام ي حساااام
حسام خرج من البلكونه ايه في ايه
ياسر ما تنزل ي سطا
حسام ليه ما تبطل غلاسه علي الصبح
ياسر عايز البدله بتاعت ابوك
حسام هوووف ي عم قولتلك خليها عندك لحد ما تلاقي شغل
ياسر ي سطا اخلص
حسام حاضر و حدف له البدله و دخل بيته تاني و لبسها بعدها اخد العنوان من أخته و سلم علي والده المريض بالشلل و خرج في طريقه الي المقابله و هو بيدعي ربنا أنه يتقبل
في الشركه مايا هانم المنسي
مايا دخلت الشركه و لا احد يستطيع رفع نظره عن تلك الحوريه شديد الجمال و القوه التي نجحت بمفردها ف الشركه بإسمها و ليست من ورثها
مايا اتصلت علي السكرتيره الو تعالي ليا
السكيرتيره حاضر و في دقيقتان كانت في مكتب مايا
مايا قولي لمدير اعمال أنه هيبقي المسئول عن الانتر فيو بتاع النهارده و انا معاه طبعا و انتي متمشيش غير لما تعلمي اللي هنختاره الشغل لأن هنختار علي طول عشان حاملك ربنا يقومك بالسلامه طبعا
السكرتيره حاضر ي مايا هانم و همت بالذهب
اجي موعد الانتر فيو و فضلت مايا و مدير أعمالها قعدين لحد ما يخلصوا كله
مايا اسم حضرتك ايه
ياسر اسمي ياسر محمد الشهاوي
مايا اشتغلت سيكرتير قبل كده

 

 

ياسر لا اشتغلت قبل كده محامي في مكتب المحامي محمد المحمدي بس قدمت استقالتي من فتره
مايا اقدر اعرف سبب الاستقالة
ياسر بحزن اسباب شخصيه
مايا بعند بس لازم اعرف ايه الأسباب دي و الا مش هتشتغل
ياسر بعند و حزن اللي تشوفيه حضرتك
مايا اديتله الملف بتاع شكرا ليك بس اترفضت
ياسر بحزن شديد جدا فهو بحاجه للعمل شكرا
و بعد انتهاء مايا من جميع المتقدمين و لم تعزع علي شخص مناسب ذهبت اللي مكتبها و ظلت جالسه ثم
رن هاتف مايا
مايا الو ماما ماما في ايه مش بتردي ليه مامااااا صوت مين عندك ده
الام ….. لا رد
نزلت مايا تجري من الشركه مثل المجانين و هي تخاف علي امها و نسيت مفاتيح السياره بالاعلي فظلت تجري و هي تبكي خايفه علي امها حتي ظهر شخص أمامها ليضربوا ببعضهم و تقع علي الارض
ياسر انا اسف ي انسه و مد يده لها اساعدك
مايا ببكئ و هي تشهق و وقفلي تاكسي
ياسر حاضر حاضر و سرعان ما اوقف التاكسي

 

 

مايا بدموع ممكن تحاسب عشان نسيت فلوسي
ياسر و قد اشتد قلقه عليها حاضر و دفع الاجره و ركبه معها
ياسر ممكن تهدي ي انسه في ايه
مايا امي امي اكيد جوزها بيضربها هيموتها ابن الك،لب
ياسر و قد أنصدم جوزها و بيضربها !! طب ما بتطلق ليه
مايا بصويت نوصل الاول مش وقته
ياسر امشي بسرعه شويه ي سطااا
السواق بشفقه حاضر
و سرعان ما وصلوا الي منزل والدت مايا
مايا ظلت تطرق الباب بقوه و و لا يوجد رد
مايا بصويت قتالها قتالها و هرب
ياسر ابعد لو سمحتي هكسر الباب و ابتعدت مايا و و سرعان ما كسر ياسر الباب ليدخلوا المنزل و ينصدموا
مايا بصويت امييييييييي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الأكابر وابن الحاره)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى