روايات

رواية بيت العيلة الفصل التاسع عشر 19 بقلم هايدي البنا

رواية بيت العيلة الفصل التاسع عشر 19 بقلم هايدي البنا

رواية بيت العيلة الجزء التاسع عشر

رواية بيت العيلة البارت التاسع عشر

رواية بيت العيلة الحلقة التاسعة عشر

سليم و ميرنا راحو ل مركز الشرطة
سليم : انا هقدم بلاغ عن واحدة قتلت و معايا الدليل
الظابط : فين الدليل
سليم : اتفضل
سليم أداه الدليل التسجيل و الفيديو و حكاله كل حاجة
الظابط ب جدية : الموضوع كبير انا هحولك على سيادة العقيد تقولو كل حاجة
سليم: تمام بس بسرعه من فضلك
سليم و هو مستني لقى سماح بعتاله صور و هي قدام المستشفى و قالت: لو مطلعتش انت عارف انا هعمل ايه كويس
سليم :يا نهار ابيض بصي يا ميرنا
و وراها صورها وهي قدام المستشفى
سليم : هنعمل ايه

 

 

ميرنا: هقولها انك مش في مركز الشرطة و ان انا ال جوا و هخرج لما تتصل عليا و ب كدة لو هي حاطة حد يراقب من قدام مركز الشرطة هيمشي معايا و يقولها اني خرجت و كدة
سليم بقلق مسك الفون بتاعه و قالها: انا في الشغل اصلا مع اني مش عارف انتي عرفتي ازاااي بس متعمليش حاجة ميرنا كانت هتقول كل حاجة بس انا هرن عليها و اقولها تخرج و متقولش حاجة تمام
سماح : انت كدة فكرت كويس تمام
و بعد كدة ميرنا خرجت و فعلا كان فيه شخص ماشي وراها بيراقبها
سليم دخل للعقيد و حكاله كل حاجة و وراه الدليل كامل و قالوا على مكان سماح ال هو قدام باب المستشفى
العقيد : متقلقش من حاجة احنا هنقبض عليها فورا
سليم : يا فندم بابا تعبان و أهلي كلهم هناك و هي خطر عليهم هي اصلا كانت بتهددني لو سمحت اتصرفوا بسرعه
العقيد : يا حضرة الظابط
الظابط : اتفضل يا فندم
العقيد:اتواصل مع المستشفى بسرعه و قولهم يخلي الأمن يقبض عليها بسرعه و ابعت لاقرب مركز شرطة قريب من المستشفى يبعت قوات تمسكها فورا لحد ما نوصل على المستشفى
الظابط:تمام يا فندم
سماح اتمسكت من أمن المستشفى قبل ما ياخدوا الفون منها بعتت ل سليم و قالتله: انت ال هتتندم
سليم حس ب قلق على ميرنا كلمها مكنتش بترد و بعد كدة ردت
ميرنا : سليم في حد ورايا يا سليم شكله غريب اوي انا ماشية وسط الناس بس علشان اروح المستشفى في شارع مفهوش ناس
سليم : قوليلي انتي فين بالظبط و انا جاي حالا
ميرنا : ده بيقرب يا سليم انا في شارع (……..)
سليم : متخافيش انا جاي فورا خليكي معايا على التليفون
ميرنا بصوت عالي : انت ماشي ورايا ليه
الشخص المجهول : هتعرفي دلوقتي و كان ماسك سكينة
و اول ما حس ان الناس خدت بالها منه جري بسرعه بعيد
ميرنا قعدت علي الرصيف ال في الشارع بإرتياج انها خلصت من الشخص ال كان ماشي وراها
ميرنا : الو يا سليم خلصت منه اخيرا

 

 

سليم : كويس و بردوا انا جاي اهو
ميرنا : انت بتنهج ليه
سليم : علشان بجري انا خلاص في أول الشارع
سليم كان قرب خلاص من ميرنا و لاكن بيبص لقى حد موجه ناحيتها المسدس
سليم : ميرنا خلي بالك
ميرنا و هي بتلف الطلقة جت فيها ولاكن في دراعها
سليم : لا مش كل مرة بقا و جري على الشخص ده و كان بيضرب فيه ولاكن الشخص ده ضربه بالمسدس في دماغه سليم داخ شوية و الشخص قدر انه يهرب
سليم جري على ميرنا شالها و جري بيها على المستشفى
____________________
في المستشفى…..
سليم دخل لقى آن في أمن ماسك سماح ولكن مركزش
سليم : يا دكتور الحقني لسه مضروب عليها نار
الدكتور : حطها على السرير بسرعه كل حاجة هتكون بخير متقلقش
سليم : انقذها يا دكتور ارجوك
دخلت ميرنا غرفة العمليات ………..
بعد شوية الدكتور : احنا عايزين دم ضروري هي فقدت دم كتير
سليم : طب اجيبه منين
الدكتور : فصيلة الدم بتاعتها A روح بنك الدم بسرعه شوف متبرع بس بسرعه
سليم :بس انا فصيلة دمى A
الدكتور : طيب روح اتبرع بسرعة
سليم : حاضر يا دكتور فورا
سليم وهو رايح غرفة التبرع بالدم اتصل ب عمر و قالو: انزل بسرعه انت و سلمي تعالو لي انا في الدور ال في غرف العمليات
عمر و سلمي نزلو : فيه ايه
سليم : انا هتبرع بالدم ل ميرنا

 

 

سلمي : يالهوي فيه اي ايه الحصلها
سليم : حكالهم وسط ما الدكتور بتسحب الدم منه و كمل : بس كدة خليكي جمبي يا سلمى و معلش يا عمر روح أقف قدام غرفة العمليات يمكن يحتاجه حاجة
عمر : اكيد اكيد خلي بالك من نفسك
راح عمر قدام غرفة العمليات و بعد شوية كان سليم خلص سحب الدم و راح و هو ساند على سلمي و فضل قاعد قدام غرفة العمليات ل حد ما خرجت
الدكتور خرج : العمليه نجحت
سليم بتنهيدة راحة: الحمد لله طب هي هتفوق امتى
الدكتور : ممكن تفوق انهاردة و بالكتير اوي بكرة الصبح
سلمي : شكرا يا دكتور
سليم : انا بقيت كويس اطلعوا انتو عند بابا و انا هفضل هنا جمب ميرنا لحد ما تفوق
سلمي : طيب تمام يلا يا عمر
عمر و سلمي طلعوا و حكوا كل الحصل ل باقي العيلة
ياسمين : يالهوي كل ده حصل و احنا مش حاسين ب حاجة
سلمي : كدة حرفيا كل العيلة اتأذت منها
ياسمين : و ميرنا عاملة ايه

 

 

سلمي : خرجت من اوضة العمليات و الدكتور قال ان هي هتفوق انهاردة او بكرة
يسرا : احمد خد اختك و مراتك و روحوا و تعالو بكرة
احمد : ليه يا ماما كدة روحي انتي و ياسمين و سلمي و انا و عمر هنبات مع بابا
عمر : احمد ماما معاها حق روح انت و ياسمين و سلمي و بكرة ابقوا تعالواا
احمد: طيب تمام
احمد و ياسمين و سلمي روحوا
____________________________
و كان في حد ماشي وراهم و ماسك مسدس احمد بص وراه:لقي…….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بيت العيلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى