روايات

رواية بين يدي الوحش الفصل الرابع 4 بقلم نورهان العطار

رواية بين يدي الوحش الفصل الرابع 4 بقلم نورهان العطار

رواية بين يدي الوحش الجزء الرابع

رواية بين يدي الوحش البارت الرابع

بين يدي الوحش
بين يدي الوحش

رواية بين يدي الوحش الحلقة الرابعة

بعد مدة استيقظت نور وجدت نفسها في مكان مغلق والظلام يحاوط المكان تكورت في نفسها واطلعت لدموعها العنان واخذت تصرخ وتنادي لاكي يسمعها احد بعد مدة فتح الباب وادخل بطلتة الجذبة ثم جلس علي الكرسي امامها وقال
اسر ببرود: عمالة تنادي لي عاوزة اي
نور بعياط: انا اسفه سبني اروح بقا
اسر ضحك بقوة: مش بالسهولة دي انتي لسة قعدتك هطول
نور بعياط: انت مستحيل تكون انسان انت حيوان
اسر بغضب: انا هوريكي مين الحيوان دا يا زبالة
ثم خرج وجاء بعد قليل من الوقت وفي يدهة جرباج ارجعت نور للوراء
نور: انت هتعمل اي
اسر بحدة: مش انا حيوان انا بقي هوريكي مين هو الحيوان دا
ثم اخد يضربها بكل قوة واخذت نور تصرخ وتبكي وتتوسل لة لكي يتوقف ولاكن هو في عالم اخر فاق بعد مااحس ان لا يوجد صوت نظر لها وجدها اغشي عليها من شدة الضرب فنظر الي جسدها وجد ثيابها تقطع وجسدها ينزف بشدة نظر لها بكرة وتركها وخرج نظر الي الحراس
اسر: اوعو تغيب عن عنيكم
الحراس: حاضر ياباشا
تركهم اسر وذهب الي داخل القصر
اسر بصوت عالي: سعدية
سعدية تاتي بسرعة: نعم يا بية
اسر بحدة: حضري الغداء ونزلي المخزن الي تحت للبنت الي هناك
سعدية: تحت امرك يا بية
ذهب اسر الي غرفة المكتب وجلس واغلق عيونة وسرحة في الماضي
فلاش بااااك
كان اسر عندة ١٠سنوات كان يعيش مع امة وابوة
وفي ذات صباح خرج ابوة الي الشركة فقالت الام صفاء الي اسر
صفاء:اسر انا هطلع اريح شويهوانت اقعدالعب في الجنينة
اسر بحب:حاضريا مامي
صعدت صفاء الي الاعلي وبعد وقت زهق اسر من اللعب فقرر الذهاب الي غرفتة يستريح قليلا وهو في طريقة الي غرفتة سمع صوت رجل في غرفة امة فتوقع الطفل الصغير حرامي هبط الي الاسفل ثم اتصل بوالدة وقال لهو وهو يبكي
اسر بعياط:بابا الحقني في حرامي في اوضت مامي
العمري بخضة:اهدي با حبيبي انا جاي اهو
فامر العمري السواق ان يعود الي المنزل وبعد دقائق وصل وترجل من السيارة ودخل القصر واحضضن اسر ابوة فطمانة ابوة انة معة وصعد فوق ووقف امامة الغرفة ثم فتحها وكانت الصدمة….
بااااك
فاق من شرودة علي صوت دقات علي الباب فامر بالدخول دخلت سعدية
سعدية وهي تبكي:الحقني يا بية البنت الي في المخزن قطعة النفس
اسر بخضة:اي
جري اسر الي المخزن وجدها ملقاة علي الارض الدماء يخرج من انفها وفمها حملها بسرعة وصرخ بالحراس
اسر بصراخ:انتو بتتفرجو علي اي دكتوره بسرعة
صعد اسر الي الغرفة ومعة نور ووضعها علي السرير ثم زاح عنها حجابها فظهر شعرها البني الناعم نظر لها من قرب فوجداد اي هي جميلة وملامحها هادية جدا لعن نفسة علي الي عملو معها فاق من سرحانة علي دقات علي الباب فتح بسرعة وافسح الطريق لي طبيبة فدخلت الطبيبة تكشف عليها بعد وقت نظر لهة باسف
الطبيبة باسف: حضرتكدي مكلتش بقلها يومين فوق كدة اضربت بوحشية جدا الضرب اثر علي الاعصاب
اسرة بحدة وقلق:يعني ايه انطقي فيها اي
الطبيبة باسف: يعني احتمال متعرفش تتحرك تاني بس متقلقش مع العلاج الطبيعي هيبقي في امل بس اهم حاجه محدش يزعلها ابدا علشان الزعل غلط عليها وهيكون لي تاثر سلبي علي صحتها بعداذنك ذهبت الطبيبة تاركة اسر خلفها نادم علي ما فعلو بها
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
في مكان اخر يجلس رجل علي كرسي يتحدث في التليفون مع شخص اخر
الشخص١:ها اي الاخبار
الشخص٢:خطف بنت وحطها في المخزن
الشخص١:متعرفش هي مين
الشخص٢:لا يا رفعت باشا باشا لسة
رفعت:طيب اعرفلي كل حاجه عنها تمام
الشخص:حاضريا باشا
اغلق رفعت الخط واخد يضحك بقوة
رفعت:واخيرا لقتلك نقطت ضعف يا اسر يا عمري وهاخد بتاري منك
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
اما عند مازن فكان يسهر مع اصدقائة في النايت ولاكن فجاة راي فتاة تنظر حولها بخوف فذهب نحوة ولاكن اوقفة احد اصدقائة
محمد:اي يا شبح وقعت ولا اي
مازن:اوعة يازفت
وذهب نحوها ووقف امامها
(ندي:فتاة في سن 22عام تتميز بالعيون البني والشعر الاسود الحرير والبشرة البيضاء اتمت الثانوية العامة بدرجه عالية ولاكن ابوها رفض ان يدخلها الجامعه بعد موت امها واخذ يضربها كل ما لم تاتي الية بالمال فاجبرها علي الشغل في النايت لاكي تاتي الية بالمال فاي اب هذا يا سادة)
العودة
༺༻
ندي بخضة وعياط:انت مين وعاوز اي
مازن بيحاول تهدئتها:اهدي يا انسة انا مش هاذيكي
ندي:طيب
مازن:انتي بتعملي هنا اي
ندي بحسرة:انا بشتغل هنا
مازن بدهشة:ازاي انتي شكلك مش زيهم خالص
ندي بعياط:ايوة فعلا انا مش زيهم خالص والله
مازن:طيب اهدي والله مصدقك احكيلي علشان اعرف اسعدك
ندي وهي تمسح دموعها مثل الاطفال:بجد
مازن وهو يضحك علي طفولتها:اة بجد احكي بس الاول نتعرف انا مازن ثم مد يدية لمصافحتها
ندي وهي تمد يديها للمصافحة:وانا ندى
مازن:طيبيا ندي احكيلي وانا وعدمني هسعدك
حكت ندي لة كل شئ عن ابيها انهو هو من اجبرها علي العمل في المكان هذا ويضربها ويعملها بقسوة غضب مازن بشدة
مازن:متعيطيش انا هخدك معايا
ندي بخوف:هتخدني فين
مازن باطمنان:متخفيش هجبلك شقة تقعدي فيها بعيد عن ابوكي وهقدملك ورقك في الجامعة
ندي بفرحة:بجد
مازن بابتسامه:اة طبعا بجد تعالي معايا
امسكت ندي يدة كاالاطفال تفاجاة هو من فعلتها ولكنة ابتسم واحضن يديها وذهب خارجا من المكان ذاهبا الي مكان اخر
ياتري مين رفعت وعاوز اي من اسر ونور
ياتري مازن هيعمل اي مع ندي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية بين يدي الوحش)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!