روايات

رواية انت ملجأي الفصل الثاني 2 بقلم رحمة محمد

رواية انت ملجأي الفصل الثاني 2 بقلم رحمة محمد

رواية انت ملجأي الجزء الثاني

رواية انت ملجأي البارت الثاني

رواية انت ملجأي الحلقة الثانية

بصتله بقرف وقالت
انت سليم
بصلها بنفس النظره وقال
ايوه هو سليم انتي بتبصيله كده ليه
انت بتعمل اي ياحشري
ابن السوسه الكائن ده بيعمل معاك اي
نعم انتي قولتي اي قصدك انو امي سوسه
اكيد انتي رانسي ام لسان
لا بقولك اي يااستاذ سليم احترم نفسك لاحسن والله اطردك انت والحشري ده
اتكلمي علي قدك ياصغيره
خلاص يازياد هدي اعصابك
جت انجي زقتها
وسعي كده
ابني قلب امك كبرت وبقيت عريس ياسليم
اخيرا هتيجي تقعد معايا اخيرا هشبع منك
ايوه اخيرا ياست الكل
ازيك يازياد عامل اي ياحبيبي
الحمدلله ياطنط
نورتوا ياشباب والله
ازيك ياسليم
ازيك يازياد
اتكلموا في نفس الوقت
الحمدلله ياعمو محسن
خشوا ياولاد هتفضلوا واقفين علي الباب كده
بت يارانسي جهزي السفره
اتنهدت وجزت علي سنانها وقالت
حاضر يامرات ابويا
عند رانسي
ماشي بقوا تلاته
مسكت كيس الشطه الحامي وبدات تحط في اطباق الاكل
بس معادا طبق ابوها
بدات تحط الاكل علي السفره وبتبتسم ابتسامه غير مفهومه الكل كان مستغرب
حطيت الاكل اتفضلوا كلوا
وانتي يارانسي مش هتاكلي يابنتي
لا يابابا انا انام
بس انا وانت لينا كلام مهم سوا
فضلت رانسي واقفه مستخبيه وبتابعهم في صمت
مايهههههه اللحقني يا سليم مايههه
ااااه بوقي يحححح
اتكلم زياد
مالكوا ياجماعه في اي
اتكلم سليم
الاكل حراق انت مبتحسش ناولني مايه بسرعه
اتكلم محسن
انا اكلي مفيهوش حاجه
رانسييي بنتك حطتلي شطه
اتكلمت في سرها
ان ماوريتك يابنت اميره
شربوا مايه وبعد معاناه بوقهم هدي شويه
رانسي كانت كاتمه ضحكتها بالعافيه بس كانت مستغربه انو زياد محصلهوش حاجه المهم بعد ما المشهد خلص راحت اوضتها وهي حاسه بانتصار
اتجهوا كلهم وقعدوا في الصاله
شايف بنتك ياعمي كده بترحبوا باهل البيت
معلش ياابني انا معرفش ازاي بنتي عملت كده حقكم عليا انا
طب انا عاوز انام تعبان الصراحه
اتكلمت انجي
بوص يازياد في اربع اوض هتلاقي اوضين جمب بعض متدخلش الاوضه اللي علي اليمين وادخل اللي علي الشمال
وسليم هينام فين
اتكلمت انجي
في الاوضه اللي جمبي
تعالا طيب ياسليم مش هتنام ولا اي ورانا شغل بكره
حضنت ابنها وقالت
لالا امشي انت ابني هيقعد معايا شويه لسه مشبعتش منه
كان ماشي رايح ناحيه اوضته سمع صوت واحده بتغني
صوتها كان حلو اوي
فضل واقف قدام الباب بيسمع الصوت
بعد خمس دقايق
فتحت الباب وشهقت
يالهوي انت اي اللي موقفك هنا
كح بسيط وقال
طنط قالتلي خلي غزال تعملك يانسون
اتكلمت بعوجه بوق
اسمي رانسي
تمام ياغزال اتحركي بسرعه اعمليلي الينسون يااما هقول لطنط وهي اصلا مش طيقاكي
برطمت وقالت
ايوه ما انا الخدامه اللي امي جبتهالكوا اتامروا اتامروا هيجي يوم وهنفجر فيكوا والمصحف
ضحك عليها ودخل اوضته
عملتله الينسون
ونداته عشان يخرج ياخده منها وقالته بالسم الطافح
ودخلت اوضتها
في الصباح
بابا بابا استني عوزه اكلمك قبل ماتروح الشغل لحظه
صباح النور اتكلمي يارانسي خير
هو في خير طراما ابن مراتك وصاحبه موجودين
هما هيمشوا امته يابابا
وقت مايعوزوا
ضحكت وقالت
لا انت كده بتهزر ازاي شابين هيقعدوا في البيت وانا موجوده فيه يعني
معاكي حق الصراحه تمام اديني حل ياذكيه
حطت اديها علي دماغها وقالت
امم لقيتها………….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انت ملجأي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى