روايات

رواية جحيم العشاق الفصل الحادي عشر 11 بقلم شروق مصطفى

رواية جحيم العشاق الفصل الحادي عشر 11 بقلم شروق مصطفى

رواية جحيم العشاق الجزء الحادي عشر

رواية جحيم العشاق البارت الحادي عشر

رواية جحيم العشاق
رواية جحيم العشاق

رواية جحيم العشاق الحلقة الحادية عشر

رحمه :بقي انا يابنت ال ……. بتبصيلي كده وربنا لوريكي يا سيليا واتصلت بحد
مجهول:الوو
رحمه:عايزن افعي مسممه طولها خمسه متر ويكون سمها له مفعول
مجهول: تمام كمان يومين
رحمه:طيب وقفلت
رحمه:نقول علي سيليا يارحمان يا رحيم وضحكت بخبث وهي بتدلق شويه زيت علشان تقع
صدفه بصوت ضعيف :سليم
سليم :متتكلميش
صدفه هزت راسها بالموافقه وشاورت علي الجرح
سليم :جرحك بينزف ثواني هنادي الدكتور

 

 

صدفه بدموع هزت راسها
وبعد ثواني الدكتور دخل
ونضف الجرح وعاد علي الخياطه
سليم : هي كويسه يادكتور
دكتور: اه بس الجرح فك علشان بتحرك راسها كتير وغمزله وضحك علشان امبارح سليم وصدفه بقي بقي بقي
دكتور ؛نخف شويه هي لسه مريضه وخرج
سليم:احم ليه بس الاحراج ده ليه بس
صدفه ضحكت بكسوف
سليم:انتي كمان اتكسفتي الدكتور:ده مش عنده كسوف ليهه ومنخيره احمرت
صدفه ضحكت جامد
سليم :يخريت شكلك الجرح هيفك
صدفه بصتله بحب وعملت ب إديها علامه الحب بس إشاره
سليم بدالها نفس الاشاره
أسيل :جدو حسين عنده حمار هيي هيي يا ميييي
ماما
سيليا : اه يختي اتجوزتي وكمان حامل وانا نايمه في مايه المخلل
أسيل : المعلومات الي وصلتلي اؤكدتلي انك تعلمين
سيليا :وانا لو اعرف يا جزمه قديمه هوافق
زين : احسن حاجه عملوها اعمامك
أسيل:حصللل
سيليا : ابن الجبلوي بيتكلم
زين:حماتي وامي التانيه
سيليا:قمر وحبيبي انت

 

 

أسيل بغيره:زين تعالا نطلع فوق هتصاحب ماما
زين :غيرانه عليا
أسيل :لاء اغير عليك بتاع ايه انا بغير علي ست الهانم ديه
زين بص لسيليا وبعتلها بوسه في الهوا
سيليا:متجربش غيره أسيل وبصتله لقتها واقفه بتهز رجليها وحطه إيديها في وسطها ومكرمشه حواجبها وبتبص بغضب ودموعها محبوسه
سيليا :صالح مراتك فوق بقي
زين :حاضر وشالها وطلعوا
مريم فتحت عيونها لقيت نفسها نايمه علي سرير فخم جدا وإياد نايم جنبها هي شافته إياد لكنه جحيم مش إياد متعرفش الكارثه الي حصلت
مريم بضحكه :إياد
وكانت سخنه وكل ده هلوسه
جحيم بغضب :انا مش إياد فوقي
مريم :سبتني ليه وانا في أمس الحاجة ليك وتحميني من الذئب البشري ده ده حبسني في الضلمه وكملت بعياط فاكر لما كنا بنلعب مع بعض واحنا صغيرين واتحبست في الضلمه وانت كسرت ازاز الشباك ودخلت جبتني وجسمك كله كان
بينز*ف د”م
جحيم رش في وشها مايه علشان شويه كمان هيقت*لها
مريم:اه وشافت جحيم قصادها
مريم:اعاااااا اعوذ بالله من الخبث والخبائث بيطلعوا دول امتي انت عيونك ووشك محمرين كده ليه
جحيم :غوري من وشي
مريم : بس كده ده انا اخد ديلي في سناني واقول يافكيك احسلني
وجريت
جحيم قام اخد شاور وجهز لجنازه إياد ايوه ما*ت
مريم:انت رايح جنازه وله ايه
جحيم:اه رايح جنازه حبيب القلب
مريم بصدمه ضحكت ضحكه كبيره :انت بتقول ايه وفضلت تضحك
جحيم:إياد تعيشي إنتي

 

 

مريم بصدمه مدتش رده فعل وفجأة إنفجرت من العياط وفضلت تكسر كل حاجه حواليها وتشد في شعرها وتخربش نفسها
جحيم :إهدي يا مريم إهدي
مريم :ما*ت مو*ته ايوه انت السبب انت مو*ته اوعا انا بكرهك
جحيم :انا مموت*ش حد
مريم:انا افتكرت امبارح إياد ما*ت قصاد قصرك انت الي مو*ته حسبي الله ونعم الوكيل فيك انا مستحيل اسامحك ياااا إياااااااد سبتني ليه ليه
جحيم ب لا مبالاه : مش هاحسبك علي كلامك دلوقتي إجهزي يله
مريم لبست العبايه السودا والطرحه السودا وعيونها حمره ك
الد*م وصوتها راح من كتير العياط
جحيم : أمشي قصادي يله
وصلوا الجنا*زه بتاعته
كان جاسر وقاسم وعيد وسليمان واقفين بيحطوه في البتاعه الخشب ديه مش عارفه اسمها المهم
وقاسم وجاسر كانوا بيعيطوا بس هما رجاله الصعيد مينفعش يبينوا ضعفهم قصاد حد
أسيل وملك ومريم وسلسبيل وعائشه كانوا واقفين عمالين يعيطوا
تمت الدفنه علي خير وبعدين مشيوا اخدوا العزا واليوم عده علي كله ببطء كل واحد بيفتكره وبيفتكر هزاره ورخامته وخفه دمه وروحه المحبوبه بين اهل الصعيد كلها الكبير والصغير مشي في جنازته الكبير والصغير بيعيطوا عليه كان طيب اوي وبيساعد غيره والي في جابه مش ليه
ملك افتكرت لما كان بيفضل يحنن قلبها علي جاسر وكان بيهون عليها وبيعبرها زاي اخته بالظبط
مريم عماله تفتكر لحظاتهم من وهما صغيرين لحد ما كبروا سوا كل حرف كل كلمه كان بيقولهالها وبيعبر بيها عم حبه طريقته الهبله في الهزار ورخماته لما يشوف اتنين كابل
أسيل افتكرت لما اياد عرف انها حامل وفضل يقولها هيجيلك تؤام واكيد هتسميهم إياد وإياد لان إياد ميتعوضش يابنتي
عائشه كانت بتفتكر لما كان ميرضاش يخليها تنزل تجيب العيش علشان هي تعبانه والضغط بيرتفع عندها بسرعه وكانت تقوله عيب انت الرجل وانا الست وكان يقولها انتي امي الي ربتني بعد سيلوا قصده علي سلسبيل امه
سلسبيل كانت واقفه بتفتكر اول يوم عرفت فيه انها حامل ولما خلفته كان بيضحك وكان دمه وروحه خفيفة ازاي اول مره قال ماما اول مره تعب اول مره مشي وسحف اول مره كل لوحده اول مره يفتح الباب اول مره يركب علي الخيل او مره ابتدي يكتب ويقرأ
الكل كان واقف بيفتكر ذكرايته معاه
فلاش باك
إياد : مريممم مريمممم اوعا عديني بقولك وضرب الحارس ولسه هيدخل رصاصه صابته في قلبه مستحملش وقع ما*ت في وقتها
مريم سمعت صوت الرصاصه فضلت ترزع جحيم فتحلها وجريوا علي بره ولقوه مرمي والد*م بينز*ف من بقه وقلبه بينزف والدم في كل حته
مريم:إياااااد وجريت عليه إياااد لاء لاء ونبي قول انك بتهزر وغلاوتي عندك فوق انت علي طول بتقولي اعمل اي حاجه علشان غلوتك ونبي قوم
وبصت لجحيم وقالت قتل*ته ليههه ليههه وفضلت تضربه في صدره ورحمه امي يا إياد لنتقملك من الذئب البشري ده وغمي عليها تعبت وسخنت في وقتها اخدها جحيم علي فوق واتصل بعيله إياد خله جوه علي الكنبه نيمه وحط عليه كابرته لحد ماجه زين وطه وسليمان وقاسم وجاسر وعيد وحسين واستلموا الجث*ه

 

 

وراح المستشفي اتغسل واتكفن
باك
مريم:انت الي مو*ته انت طلقني ونبي
جحيم:متختبريش صبري يا بنت فريد بقولك
أسيل: انت مين
جحيم وقف في نص العزا وقال بصوت عالي :انا ابقي جوز مريم فريد الشرقاوي انا رعد الجحيم ابن عيله المنياوي
الكل اتصدم
أسيل:مراته
زين:رعد انت يارعد
رعد :زين
استووووب بقي
رعد وزين اصلا صحاب من الطفوله
زين بغضب رعد تعالا معايا المكتب
ياتري الي هيحصل البارت الجاي وياترا موت إياد يخلي مريم ورعد يحبوا بعض طب وايه قصه موت بابا رعد كل ده هنعرفوا مع الأحداث البارت الي جاي في مفجأت هتحصل كتير ومفجأتين منهم هيغيروا حيات ومسير زين وأسيل وعلقتهم ……… باي 👍🏼
الصبر ياساده الصبر اتعلموا الصبرررر 😹🏃

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم العشاق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى