Uncategorized

رواية كنت لي عوض الفصل الخامس 5 بقلم رنا محمد

 رواية كنت لي عوض الفصل الخامس 5 بقلم رنا محمد

رواية كنت لي عوض الفصل الخامس 5 بقلم رنا محمد

رواية كنت لي عوض الفصل الخامس 5 بقلم رنا محمد

حازم:ها أيه رائيك يست البنات
منه بدموع:موافقه يحازم
إياد صفر وكريمه زغرطت م فرحتها وحازم كان نفسوا يحضنها بس لسه مينفعش هيا مش حلاله 
حازم بمرح:خلاص يست البنات بكرا الصبح إن شاء الله هتنزلي انتي وماما كريمه عشان تجيبي الحاجه الِ انتي محتاجها وبكرا هيجي واحد صحبي عشان يظبط ديكور الڤيلا والجنينه عشان الحفله 
منه:عَ أيه كل دا يحازم كتير
قرب منها حازم:مفيش حاجه تكتر عليكي أنا لو أطول اجيبلك نجمه من السماا هجيبلك يست البنات
منه:ربنا يديمك يحازم..وسع بقا عشان أروح أحضر الأكل مع ماما
حازم:هيا بقت كدا يست منه مااشي ليكي يوم
منه بتطلعله لسانهاا وبتجري ع كريمه وبيعملوا الغدا
حازم:تعالي معايا ي إياد عاوزك
إياد:يلا يبشا
………………………
____فِ الجنينه____
………………………
حازم:هاا ي إياد عملت أيه فِ الِ قولتلك عليه
إياد:كلمت محمد عشان يجي بكرا ويبدأ شغل…ودورت كتيير عَ السوشيال ميديا وعرفت كذا حاجه عن رجب دا 
………………………
“رجب متولي عنده 49سنه وعنده شركه إستيراد وتصدير وطلع بيتاجر فِ المخدرات وعنده عمليه والِ عرفته أنه هيهرب شحنه هيروين بعد يومين”
…………………………
حازم بتفكير:حلو اويي دا جه فِ ملعبي بقاا بعد الغدا جهز نفسك عشان ورانا مشوار
إياد بهزار:يعم أنا جاهز هو انا ورايا غيركوا م عارف هحب أمتي أنا 
حازم:متستعجلش يخويا بكرا تُقع وقعتي
منه:أيه ي أستاذ حازم شكل الوقعه مش عجباك 
إياد بضحك:قابل بقاا انا هنسحب
حازم:اهاا يواطي..مالك بس يست البنات انا كنت بهزر دي أحلي وقعه أنا وقعتها والله..بلاش رفعه الحاجب دي عشان بضعف
منه بضحك:طب يلا ي أستاذ الأكل جهز 
وراحو كلوا وقعدوا يضحكوا ويهزروا وبعد الأكل
حازم:تسلم إيديكو يجماعه..يلا بينا ي إياد
إياد بمرح:يلا يزومي وضحك
حازم:معلش يجماعه أخدين بعض ع حُب
وكلهم ضحكوا ومشي حازم وإياد
منه:يلا يماما اقعدي أنتِ وأنا هغسل الأطباق دي واعمل حاجه سخنه نشربها
كريمه:ماشي يقلب أمك
………………………
___نروح عند حازم وإياد___
راح حازم لواحد صاحبه ظابط وحكاله كل حاجه عن رجب وعن الِ عمله مع منه
………………………
جاسر:تمم ي باشا انا هظبط قوات وإن شاء الله نقبض عليه ولو عرفتوا أي جديد عن الصفقه دي بلغوني وأنا بردو هجيب عنوانه بظبط وأودي واحد م رجلتي يراقب تفاصيله
حازم:تسلملي يجاسر هو دا العشم يصحبي
سلموا ع بعض ومشيوا
………………………
____بعد نص ساعه
………………………
حازم:متيجي ي إياد نجيب هديه ل منه عاوز افرحها وأنتَ مشاء الله عليك موهوب ف اختيار هدايا البنات وغمزله
إياد وهو بيعدل ياقة قميصه بغرور:طبعًا يبني دي بنات مصر كله معاها هدايا مني وضحكوا الاتنين وراحوا ع مول ودخلوا يتفرجواا
نسيبهم بقااا ونروح عند شخص تاني
……………………
____عند رجب ورجالته
……………………
رجب:هاا جهزتوا كل حاجه
واحد م رجالته:ايوا يباشا كله جااهز واتفقنا ع معاد الصفقه بعد يومين ساعه 8بليل ف مصنع****
رجب:تمم يرجاله يلا روحوا إنتو
……………………
_____عند منه وكريمه
منه خلصت الأطباق وعملت نسكافيه ليها ولكريمه وطلعت تغير هدومها وتقعد حبه مرحرحه كدا
“لبست بيجامه بيبي بلو وعليها قطه وعملت شعرهاا كحكه لفوق كدا مهويه وكانت قمر كعادتها”
ونزلت قعدت مع كريمه وبيتفرجوا ع مسرحيه العيال كبرت وبيضحكوا م قلبهم 
………………………
ودخل حازم عليهم ووقف مبهور م جمالها بشعرها وبلبس البيت دا شكلها طفله اوي بكحكه ديي وفاق لنفسه
أيه الِ بقوله دا حرام هيا لسه مش حلالي
………………………
منه خدت بالها منه واتخضت عشان قاعده بشعرها وطلعت جري ع الأوضه وكانت هتقع 
………………………
كريمه بضحك:متكتب عليها بقا زهقتوني
حازم:عَ عيني ي أمي والله بس أنا حبيت أديها وقتها
كريمه:ربنا يبارك فيك يحبيبي اومال إياد فين
حازم:إياد راح لصحابه شويه..أنا هطلعها عشان اديها الهديه دي بقا
كريمه:ماشي يحبيبي وأنا داخله أوضتي
حازم باس دماغها وقام طلع ل منه وخبط ع باب
…………………………
حازم:منه أفتحي
منه بكسوف:عايز أيه يحازم 
حازم:يستي أفتحي هديكي حاجه
…………………………
منه راحت لبست الطرحه ولبست روب البيجامه عليها وفتحت الباب 
منه:هاا أيه هيا الحاجه
حازم مد أيده ب الهديه
حازم:أتفضلي يست البنات هديه ليكي 
“وكان بوكس كبير اسود وعليه شريطه حمرا وجواه فستان لونه موڤ وطرحه موڤ وهيلز سودا”
…………………………
منه بفرحه ممزوجه بدموع:الله يحازم حلوه اووي بجد شكرًا وبتلقائيه حضنته
…………………………
بعد دقيقه منه استوعبت الِ عملته وبعدت عنه بسرعا ودخلت الأوضه وقفلت ف وشه ووشها هيطلع نار م كسوف
……………………………
حازم واقف مصدوم م عارف يفرح ع الِ حصل ولا يضحك ع كسوفها قرب م الباب وقال:تصبحي ع خير يست البنات
منه ضحكت وقالت بصوت واطي:وأنتَ من أهلي
وراحت تنام وحازم نزل يشرب وإياد كان وصل وقعدوا يتكلموا شويه وبعد كل واحد طلع أوضته
……………………عند إياد معرفش ينام ع طول وكان بيفكر فِ الِ حصل معاه نهاردا
يتبع..
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية دموعها ملاذي للكاتبة مريم حسني

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى