روايات

رواية تغيرت لأجلها الفصل الخامس 5 بقلم زينب العشري

رواية تغيرت لأجلها الفصل الخامس 5 بقلم زينب العشري

رواية تغيرت لأجلها الجزء الخامس

رواية تغيرت لأجلها البارت الخامس

رواية تغيرت لأجلها
رواية تغيرت لأجلها

رواية تغيرت لأجلها الحلقة الخامسة

عند تمارا

لسة بتطلع مفتاح الشقة عشان تدخل لقت الباب بيتفتح ومرات ابوها وبتشدها من ايديها وبتدخلها الشقه وبتقفل الباب

تمارا: انتي ازاي تشديني كدا

مريم: هاتي فلوس يبت

تمارا: ملكيش فلوس عندي

ودخلت اوضتها

مريم بغضب: بقاا كدااا أما وريتك يا بنت هدى مبقاش انا اصبري عليا بس

عدى شهرين و كل يوم تمارا بتروح الشغل وبتقرب من اسد اكثر وكل يوم مريم تحاول تاخد منها فلوس تمارا بتتجاهلها

وفي يوم من الايام وهي راجعه من شغلها دخلت الشقه لقت ابوها في وشها استغربت وقفلت باب الشقه وهي بتبص له بإستغراب

أبوها وهو بيضربها: نازلة من عربية راجل غريب يا بنت الك*لب اهل المنطقة يقولو ايه الجيران تقول ايه وفضل يضرب فيها

 حور طلعت من اوضتها على صوت ابوها واتصدمت وهي شايفه تمارا واقعه على الارض ودم*ها بينزل من راسها وايديها والكد*مات مالية وشها جريت عليها : تماراااا إبعد عنها إبعد عنهااا

وقعدت تعيط: تمارا فوقي فوقي يا حبيبتي فوقي يا تمارا متسيبينيش فوقي عشان خاطري

الباب بيخبط جامد فتحت مريم ولقته مالك الي سمع صراخ حور

جري علي تمارا واتصدم من راسها الي بتن*زف وقال: لازم تروح المستشقى حالاً يلا يا حور

مريم بشماتة: سيبها يا مالك يا ابني انشالله تم*وت

مالك بغضب: انا مش ابنك فاهمة

وشال تمارا وجري علي تحت وحور وراه

ركبو العربية ومالك ساق بأقصى سرعة للمستشفى

وصلو وشالها ودخلو الطوارئ وفضلت حور تعيط ومالك يحاول يهديها

بعد فترة الدكتور خرج

الدكتور: البنت الي جوا راسها اتفتحت ونز*فت كتير بس لحقناها بس هي ممكن ما تتكلمش لفترة بس هي كويسة واهم حاجة الراحة ومتتعرضش لأي ضغط والف سلامة عليها

مالك: شكرا يا دكتور

مشى الدكتور

دخلت حور لتمارا

حور بدموع: تمارا انتي كويسة؟!

بصتلها تمارا بدموع وهزت راسها ب أه

حور حضنتها وقعدت تعيط

مالك خرج برا المستشفى ورن علي زين

مالك: زين

زين: ايه يا مالك في ايه؟!

مالك: مفيش المهم… تمارا مش هتيجي الشغل اسبوعين كدا

زين بقلق: ليه هي كويسة؟!

مالك: لا تعبانة شوية

زين: الف سلامة عليها طيب تمام هبلغ اسد

مالك: تمام

وقفل مالك معاه ورجع المستشفى وراح لأوضة تمارا ودخل

مالك: عاملة ايه يا حبيبتي كويسة؟!

تمارا هزت راسها ب أه

اتنهد مالك بحزن وقال: حور ساعدي تمارا تجهز عشان نمشي وانا هروح اشوف تكاليف المستشفى

حور: تمام

وخرج مالك

بعد مدة كانت تمارا جهزت وحور بتسندها وراحو لمالك وخرجو كلهم من المستشفى وركبو العربية في طريقهم للبيت وتمارا بتعيط في صمت

وصلو وتمارا وحور دخلو شقتهم ومالك دخل شقته

تمارا أول ما دخلت الشقة جريت علي أوضتها وقفلت علي نفسها الباب وقعدت تعيط جامد

حور عينيها دمعت على حال اختها وقعدت علي الصالون بحزن

مر أسبوعين علي حالة تمارا حابسة نفسها في الأوضة بتعيط ولا بتاكل ولا بتشرب الا قليل اوي

وحور ومالك مش قادرين يعملولها حاجة

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

عند أسد

قاعد في مكتبه في الشركه بيفكر في تمارا وقال في نفسه: مش معقول تغيب عن الشغل اسبوعين عشان تعبانه شويه اكيد فيها حاجة

                     ـــــــــــــــــــــــــــ

عند تمارا

حور قعدت تخبط علي باب الأوضة: تمارا افتحي مش هسيبك انهارده الا لما تفتحي إفتحـ…

الباب اتفتح وخرجت تمارا

شهقت حور على منظر اختها

وشها باهت ودبلان عنيها ورمت واحمرت من كتر العياط

وشعرها منعكش شوية وخست اوي بقت رفيعة من قلة الأكل

حور اترمت في حضن تمارا وهي بتعيط: ليه كدا يا تمارا مش متعودة اشوفك كدا عمرك ما كنتي ضعيفة ليه كده

تمارا حضنت حور

خرج أمجد ومراته من الأوضة وقال بصوت عالي: اخيرا الهانم قررت تخرج وتورينا وشها

اعملي حسابك بكرا كتب كتابك علي عَلي الزناتي

سكتت تمارا بإستسلام

حور: ايه الي انت بتقوله ده انت عايز تجوز بنتك واحد تاجر مخد*رات؟!!!!!

أمجد: اخرسي انتي.. انا قولت الي عندي والي هيحصل فاهميييين؟!!

وخد مراته ودخلو الأوضة تاني

تمارا وقعت على الأرض وهي بتعيط بقوة: مش عايزة مش عايزة انا انا بحب أسد مش عايزة أتجوز حد غيره مش عايزة مش عايزة

حور وطت وحضنتها وقالت: إهدي طب تعالي ندخل جوا

وسندتها ودخلتها الأوضة ونيمتها عالسرير ونامت جنبها وخدتها في حضنها لحد ما نامت ونامت هي كمان

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

تاني يوم

صحيو على صوت أمجد

أمجد وهو بيرزع الباب: اصحي منك ليها استاذ علي جاي كمان ساعة

عالله متجهزيش يا تمارا

وخرج

تمارا قعدت تعيط بعنف

اما حور جريت لبست ونزلت وقفت تاكسي واتجهت لشركة المنشاوي

ونزلت بسرعة وجريت علي جوا خبطت في زين قالت بسرعة اسفة اسفة

وكملت جري وهي بتسأل علي مكتب أسد

زين استغرب وكان هيمشي بس لاحظ فون واقع عالأرض مسكه وجري ورا حور: يا انسة يا انسة موبايلك

عند حور

دخلت مكتب اسد من غير ما تخبط

أسد: انتي مين وازاي تدخل كدا

حور: انا أخت.. تمارا الحقنا بابا عايز يجوزها لتاجر مخد*رات!!!

أسد:….؟!!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تغيرت لأجلها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!