روايات

رواية ليتني لم اذهب الفصل الرابع 4 بقلم رحمة العواني

رواية ليتني لم اذهب الفصل الرابع 4 بقلم رحمة العواني

رواية ليتني لم اذهب الجزء الرابع

رواية ليتني لم اذهب البارت الرابع

رواية ليتني لم اذهب الحلقة الرابعة

فجأه لينا فتحت الباب
لينا: شكل الوضع ده بقي عجبك
يزن وهو بيقرب من لينا دي حقيقه ع فكره
ايلين بهمس: ابعت عني
لينا: زوقك بقي مقرف اوي
ايلين بسخريه: لا هو ذوقه مقرف من زمان
لينا بصريح وهي بتكسر كل حاجه حوليها: وانتي مالك يا حيوانه انتي انا كلمتك
ايلين لسه هتتكلم بس مسك ايديها يزن
يزن وهو بيقرب من ايلين: الحاله اشتغلت
لينا بتحاول تسيطر ع الوضع: يزن يا حبيبي انا عارفه ان دي نزوه زي الي قبلها وعارفه انك مضايق انك عملت كده وانا خلاص سمحتك خد بقي الدبله والبسها تاني
ايلين في سرها دي مجنونه
يزن: قولتلك مش عايزك يا لينا
ايلين: طيب هستإذن انا
يزن مسك ايد ايلين: خليكي
ايلين بس انا………..
قبل ما تكمل كلمها قرب يزن منها اكتر وبص ل لينا
مش انتي اللي لازم تمشي ناس تانيه كده هي الي لازم تمشي ده لو عندهم دم
لينا بصوت عالي انا هوريك يا يزن وربي لا اندمك ع اللي بتعمله
وطلعت وهي متعصبه منه
قعد يزن ع السرير
ايلين بعصبيه انا عايزه افهم ايه اللي انت بتعمله ده هي شكلها بتحبك وبتحاول تقرب منك يبقي مدخلنيش بنكم بلاش جنان انت طلعتلي منين يا اخي
يزن: لا وانتي الصدقه انتي اللي طلعتيلي منين
ايلين هو انت كمان ليك عين تتكلم بعد اللي عملته
يزن: اسكتي بقي انتو كلكه ديما صداع كده
ايلين بعصبيه: بقولك ايه ملكش دعوه بيا لا انت ولا البت دي ولا تدخلوني بنكم انت فاهم
ومشيت وسبته
يزن: هو تقريبا الصنف كله مجانين وده العادي
____________________
نزلت ايلين ع تحت علشان تتمشي شويه في اي مكان بس لحظت ان الكل بيبصلها وهي ماشيه ومتعرفش ليه بيبصلها كده كملت مشي ومهتمتش
سمعت بنت بتقول دي شكلها حبيبه يزن المهدي الجديده
بس كانت بتتكلم بالالماني حولت تترجم كلمها بس معرفتش
بس فهمت اسم يزن منهم
بدأت تلف البلد وتدور ع شغل وبتحاول تعلم كل مكان علشان متهش وبترجم ببرنامج ع الفون
كل الناس اللي كل الاماكن اللي كانت بترحها تسال ع شغل كانت بتلاحظ انهم مستغربين وجودها ف المكان
ايلين لنفسها: يارب القي اي شغل بقي علشان كده الفلوس اللي معيا مش هتكفي وفلوس الاوتيل مش قليله
فكرت شويه
طيب بدل الاوتيل اخد شقه صغيره ف اي مكان هنا وخلاص
وفعلا ابتدت تدور ع شقه صغيره و اقل سعر وفعلا لقت شقه صغيره تشبه الاوضه اكتر بس مكنش فرق معها
رجعت تاني الاوتيل وخدت كل حجتها ومشيت
______________
تاني يوم يزن كان بيسال عليها ف الاستقبل بلغه انها مشيت سال علي اي عنوان او اي حاجه ليها ملقاش
يزن: وربنا انتي غبيه لينا مش هتسيبك في حالك واكيد هتعمل اي حاجه علشان توصلك زي اللي قبلك
عدي يومين وايلين لسه بدور ع شغل وتعبت من التدوير واللف
رن تليفون
ايلين الو البنت كانت بتحاول تتكلم بالغه العربيه علشان ايلين تفهمها
فهمت ايلين ان ده فون شغل وانهم محتاجين ربه منزل حاليا قفلت ايلين معها وهي رفضه الشغل ومكنتش موافقه
البنت ادتها مهله تفكر
ايلين يعني ده اخرك يا ايلين شغاله امال المجستير راح فين
ايلين لنفسها: مفيش اي حاجه تسبت انك حصله ع ابتدائى حتي كل الورق ضاع منك لله يا اسامه
وتنهدت بإلم وحزن انا كنت غبيه لما حبيت واحد زي ده
حطت ايلين ايديها ع بطنها انت ملكش ذنب ف اللي حصل كل ذنبك ان الحيوان ده يكون ابوك
وبدأت تعيط بحزن والم
خلاص انا هوافق ع الشغل ده مفيش حل غيره
اتصلت ايلين ب البنت تاني ووافقت ع الشغل خدت ايلين العنوان وقررت تروح تاني يوم
تاني يوم وصلت الشغل وخبطت ع الباب فتحتلها بنت شغاله هناك وطلبت منها تدخل دخلت وهي بتبص ع كل حاجه في المكان بتفحص
وقعدت ع اقرب كرسي وكانت مستنيه صحبه البيت علشان تشوفها وتشغلها
سمعت صوتها وهي نازله جيه تشوفها
فجأه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ليتني لم اذهب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!