روايات

رواية جحيم الجاسر الفصل الثاني عشر 12 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية جحيم الجاسر الفصل الثاني عشر 12 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية جحيم الجاسر الجزء الثاني عشر

رواية جحيم الجاسر البارت الثاني عشر

رواية جحيم الجاسر
رواية جحيم الجاسر

رواية جحيم الجاسر الحلقة الثانية عشر

مصطفي بضحك : لا يافري احنا اتصالحنا من زمان وبقينا أصحاب اوي كمان
فريدة : دا كلو من ورايا ماشي يامصطفى انا هوريك
جاسر : مش يلا بقا ولا ايه احنا هنرجع كلنا القاهرة النهاردة
مصطفى : انا لا شغلي كلو هنا مش هينفع ارجع هبقي اجي ازوركم واطمن عليكم
سلوى : طب يلا علشان نلحق نجهز الشنط
روحو كلهم البيت وجهزو الشنط وودعو مصطفى وركبو عربية جاسر ومشيوا…..
🖤بعد ساعات🖤
وصلو القاهرة وجاسر وفريدة نزلوا مع محمد وسلوي بيتهم
محمد : ياااه سنتين بحالهم مجتش هنا كنت بحب البيت دا اوي في كل ذكراياتينا الحلوة
جاسر : نستأذن احنا بقا ياعمي
محمد بتحذير : جاسر مش هوصيك على فريدة

 

 

جاسر : متخافش ياعمي اللي حصل زمان مش هيتكرر تاني
سلوى ومحمد حضنوا فريدة وودعوها
وجاسر وفريدة مشيوا
جاسر شال شنط فريدة من العربية ودخل وهو ماسك ايدها
زينب بلهفة : جاسر طمني عملت ايه…..
بسعادة : فريدة
فريدة جريت عليها وحضنتها : وحشتيني اوووي يا زوزو
زينب ببكاء : وحشتيني اكتر ياروح قلب زوزو الحمد الله على سلامتك
فريدة : الله يسلمك ياماما عاملة ايه
زينب : كدا يابت يا فريدة متكلمنيش تطمني عليا خالص ومطلعة عين الواد ومش راضية ترجعي
فريدة بضحك : معلش بقا اهو اللي حصل
جاسر : عن اذنك ياماما هنطلع نرتاح شوية من الطريق وبكرةالصبح حبعتلك فريدة تقعد معاكي
زينب : ماشي يا حبايبي اطلعوا
جاسر اخد فريدة وطلعو شقتهم فتح الباب ودخل
وفريدة دخلت وراه فضلت باصة للشقة وافتكرت اول يوم دخلت فيه والكلام اللي جاسر قاله
(بكر”هك _ جح”يمك _ اسوء ايام حياتك)
كل الكلمات دي كانت بتتردد في بال فريدة ومن غير ماتحس دموعها نزلت زي الشلال
جاسر كان بيدخل الشنط سمع صوت شهقاتها العالية بص عليها شافها وكانت بتعيط جامد وهي بتبص على الشقة عرف ان هي بتفتكر اللي حصل زمان…
جاسر غمض عينيه بوجع وراح عند فريدة وضمها بايده بحنية
جاسر : اوعدك أن الغلط اللي عملته زمان بغباء مني مش هيتكرر تاني

 

 

ارجوكي يافريدة حاولي تنسى ونفتح صفحة جديدة من الاول
فريدة ببكاء : ان انت عاملتني وحش اوي ياجا جاسر
جاسر بألم : عارف والله عارف ياحبيبتي اني قسيت عليكي اوي انا اسف وهعوضك عن كل لحظة ألم عشتيها
فريدة : وانا مصدقاك ومتاكدة من دا
جاسر : طيب يلا بقا علشان تنامي اكيد تعبانة من الطريق
دخلت فريدة واخدت دش ولبست برمودة لونها اسود وبلوزة لونها أبيض وعليها قلوب سودة وجمعت شعرها بعشوائية ونزلت شوية خصلات
وجاسر كان لابس برمودة سودة وتيشيرت رمادي…….
جاسر اول ما شاف فريدة انبهر بجمالها وراح عندها وطبع قبلة رقيقة على خدها فريدة وشها بقا زي الفراولة واتكسفت وحطت راسها في الأرض
جاسر : يارب الصبر والليلة دي تعدي على خير
فريدة ضحكت بصوت ودا زاد من جنون جاسر
جاسر بضحك : دا انتي بتغر”يني بقا
فريدة بتوتر : احمم طيب يلا نصلي ركعتين بداية حياتنا الجديدة
جاسر ابتسم : اكيد يلا ادخلي البسي الاسدال
فريدة دخلت لبست إسدال الصلاة وطلعت وصلو مع بعض جاسر كان الإمام فريدة حبت صوته في التلاوة اوي
وحست ان فيه خشوع وفضل يدعي وهي تقول امين وراه جاسر وفريدة دعوا كتير ان ربنا يوفقهم في حياتهم الجديدة ويبعد عنهم اي حاجة وحشة والاتنين عيطوا في السجود….
بعد ما خلص جاسر مسك ايد فريدة وبدأ يقول اذكار وهي تقول وراه………
خلصوا صلاة وفريدة غيرت الاسدال ونامو الاتنين جنب بعض فريدة كانت في حضن جاسر والاتنين حاسين بالأمان جمب بعض والفرحة مش سيعاهم

 

 

✨في الصباح✨
جاسر صحي الصبح قبل فريدة وكانت نايمة في حضنه زي الطفلة
جاسر فضل يتامل ملامحها البريئة اللي زي الأطفال مكنتش تستحق كل دا يحصلها …. ملس على شعرها برقة
جاسر : سامحيني عارف اني ظلمتك كتير
فريدة في الوقت دا صحيت : سامحتك من زمان اوي
جاسر بابتسامة وحنية : صباح الخير على احلى عيون
فريدة بابتسامة وخجل : صباح النور…..ممشيتش ليه هتتاخر على شغلك
جاسر بزعل مصطنع : أمم يعني مش عاوزني اقضي وقت معاكي عاوزة تتخلصي مني
فريدة بسرعة : ابدا والله دا انا نفسي تقعد معايا
جاسر بهيام : وايه كمان
فريدة : لا….. انا…يعني…. هو انا…….
جاسر : هههههههه خلاص خلاص منظرك وانتي مكسوفة يمو”ت من الضحك
فريدة : بطل رخامة يا جاسر ويلا قوم هتتأخر على شغلك
جاسر وهو بيقوم : بحبك يافرولتي وباسها من خدها….
ودخل الحمام وسابها وهي هتمو”ت من الكسوف……
بعد شوية جاسر طلع من الحمام وكان لابس بنطلون بس وعضلاته ظاهرة وشعرة مبلول ماية
لقى فريدة لسه مكانها وخدودها لسه حمرة بص عليها وضحك وهي حطت وشها في الأرض جاسر بدا يلبس وفريدة متابعاه بنظرات حب وإعجاب لحد ماخلص وحط البرفان بتاعه
فريدة بتوهان : انت ازاي قمر كدا
جاسر ضحك بصوت عالي : هههههه اعتبرها معاكسة يعني
فريدة بتوتر : انا…. انا مكنش قصدي كدا
جاسر : قصدك يعني ان انا وحش
فريدة بسرعة : لا والله دا انت قمر وحلو وجميل وكل حاجة
جاسر بغرور وهو بيعدل لياقة قميصه : طب مانا عارف
فريدة : مغرور
جاسر : دا مش غرور ياحبيبتي دي ثقة واصلا كل البنات هيمو”توا عليا وبيعاكسوني
فريدة اتغاظت اوي وقامت من على السرير وقفت قدامه ومسكته من لياقة قميصه
فريدة بشراسه : مين دي اللي بتعاكس انطق

 

 

جاسر بخبث : يعني لو عرفتي هتعملي ايه
فريدة بغيظ : هقت”لها واقت”لك انت ليا انا وبس فاهم
جاسر استمتع بغيرتها : وانت غيرانة بقا ولا ايه
فريدة بعدت عنه : هاه وانا هغير من ايه
جاسر : قوليها ياديدااا
فريدة بتوتر : ااا اقول ايه……. وايه ديداا دي كمان
جاسر : دا دلعك ياروحي……. ها قوليها بقا
وبدأ يقرب منها
فريدة بتوتر اكبر : مش فاهمة وبعدين انت بتقرب كدا ليه
جاسر بيقرب اكتر : مش هبعد غير لما تقولي اللي عايز اسمعه
فريدة غمضت عينيها واتنهدت : عشان… عشان بحبك ياجاسر
فريدة مفتحتش عينها ومن غير سابق إنذار كانت في حضن جاسر اللي فرح جدا لما سمع الكلمة دي
جاسر وهو يضمها اكثر : بعشقك يا ديدااا
فريد بصوت عالي : الشووووووغل
جاسر بغيظ : أمشي يافريدة من قدامي قطعتي اللحظة😒
جاسر مشي وهو متغاظ من فريدة وهي قعدت تضحك على منظره
وبعدين قامت واخدت دش ولبست هدومها ونزلت قعدت مع زينب باقي اليوم
وفي الليل جه سلوى ومحمد
وجاسر رجع من الشغل وسهرو كلهم مع بعض وضحكو واتسلو كتير وبعدين محمد وسلوي استأذنوا وروحو وجاسر وفريدة طلعو شقتهم
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
….بعد مرور ستة شهور 🎶
كل يوم منهم كان جاسر وفريدة حبهم لبعض بيزيد وعايشين أجمل أيام حياتهم….
✨اول يوم في شهر رمضان✨
فريدة بتصحي جاسر بدري علشان يروح الشغل

 

 

فريدة بحب : يلا ياحبيبي قوم هتتاخر على شغلك
جاسر بنعاس : حرام عليكي ياديداا النهاردة اول يوم رمضان وانا صايم وتعبان سيبيني انام
فريدة : تعبان ايه ياجاسر هو انت لسه قومت من على السرير…. يلا ياكسلان
جاسر بنفاذ صبر : اهو ياديداا قومت ارتحتي كدا
جاسر قام ولبس وبيودع فريده
جاسر وهو بحضنها : باي ياروحي عاوزة حاجة
فريدة : مع السلامة يا حبيبي بس متتاخريش علشان في عزومة وبابا وماما جايين يفطرو معانا النهاردة
جاسر : من عيوني……. وباسها من خدها ومشي
فريدة نزلت وبدأت تحضر الفطور مع زينب وكانت دايخة وتعبانة بقالها يومين بس محبتش تقلق جاسر
زينب : مالك يا فريدة
فريدة : مفيش ياماما تعبانة شوية بس
زينب : طيب ارتاحي انتي وانا هخلص كدا كدا مبقاش غير حاجات بسيطة
فريدة : لا أنا تمام دا تعب عادي مش حاجة كبيرة يعني
زينب : براحتك يابنتى بس متجهديش نفسك
اومأت فريدة وكملو شغل لحد ما جاسر رجع قبل الاذان بنص ساعة
جاسر شاف فريدة وكان باين عليها التعب

 

 

جاسر بقلق : مالك ياقلبي شكلك تعبانة
فريدة : مفيش ياحبيبي تعبانة شوية تلاقيه من الصيام
جاسر : طيب يلا اخدك للدكتورة نطمن عليكي
فريدة : انا كويسة والله ياحبيبي يلا انت اطلع غير هدومك بابا وماما زمانهم على وصول
طلع جاسر غير ونزل وسلوي ومحمد وصلو واذان المغرب اذن
فطرو مع بعض كلهم في جو محبة وبعد ماخلصو فريدة وزينب لمو الأطباق وسلوي ساعدتهم وطلعو قعدو مع بعض
فريدة قامت تجيب العصير من المطبخ
وهي طالعة بدأت تدوخ والرؤية عندها تتشوش الصينية وقعت من ايديها
وهي وقعت على الأرض وفقدت الوعي و …………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم الجاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى