روايات

رواية جحيم العشاق الفصل الخامس 5 بقلم شروق مصطفى

رواية جحيم العشاق الفصل الخامس 5 بقلم شروق مصطفى

رواية جحيم العشاق الجزء الخامس

رواية جحيم العشاق البارت الخامس

رواية جحيم العشاق
رواية جحيم العشاق

رواية جحيم العشاق الحلقة الخامسة

حسين :سيبي أيدي يا أسيل

أسيل :چدي عيب تضرب واحده قد أمك

سليم :يخريت الهطل بجد

أسيل :هما مش بيقولوا كده

سليم:لاء

أسيل :خلاص مش ههزر بجد

حسين:هي غلطت ولازم تفهم غلطها

أسيل :بس هي امي التانيه وليها الحق انها تعمل الي هي عايزاه ديه حاجه بيني وبينها ياجدي ملكش دعوه بيها انت

حسين :تمام يا أسيل وسابها ودخل

صدفه:ليه ي امي كده

زين :استفدتي ايه لما كنتي هتأذيها

رحمه:كلكوا عليا وبصت ل أسيل بكره وسابتهم ومشيت

أسيل: معلش لازم نقدر انها أم وبتغير علي ولادها

صدفه:بجد انا محروجه اوي منك

اسيل :بس يا هبله زين ونبي شيلني نفسي انام خالص

زين شال أسيل وبص لسليم وقال :تشيلها وانا اشيل صدفه

سليم : لاء انا عارف ان صدفه اخف

أسيل :علي فكره انا سفيفه يا خرابي عليا قمر وعسل

الكل بصلها

أسيل :مش سفيفه اوي بكلوزه سيكا

زين :سليم بكره هتيجي الشركة صح

سليم:واه واه واه ايه النصب ده مش المفروض انهم اجازه اسبوع

زين :لاء هما تلات ايام ويله ياخفه اخر يوم هتفنيخ فيه براحتك وطلعوا الاوضه

أسيل :زين ممكن تساعدني اخش الحمام علشان اتوضي لازم اصلي المغرب العشا هتأذن

زين :انتي بتصلي ازاي

أسيل :نعم ياروح خالتك

زين :طول عمري بشوف الناس الي في القصر بتصلي بس انا عمري م صليت

أسيل :طيب تعالا معايا

أول حاجه بنغسل إيدنا الاتنين تلات مرات كويسه

هي عملت كده وزين قلدها ب أختصار

عملوا كل خطوات الوضؤ

أسيل :بص انت اكيد حافظ ايه او اتنين من القران

زين :لاء

أسيل:طيب انا هصلي بيك انهارده وانت هتصلي بيه بكره لو لقيتك شاطر هنام جنبك من غير فواصل

زين :طيب خلاص ماشي

وفعلا صلوا وقعدوا يقرأو قران وبعدين زين طلع هو وأسيل قعدوا علي السرير وجابوا كارتون السمكه نيموا وكانت أسيل قاعده في حضن زين وعمالين ياكلوا وبيضحكوا

زين :فاكره لما قبلتك اول مره

أسيل : قلبي وقع في معدتي والله

زين : انا كنت متعصب اوي منك الصراحه

أسيل:ايه الجديد انا اصلا اسمي أسيل.مشاكل

زين :بس متتقررش تاني .

أسيل : توبه وربنا

وبعدين قاعدوا يتفرجوا وهما بيتفرجوا أسيل راحه في النوم زين شال الاطباق وغطاها وطفي التليفزيون ونام هو كمان

صدفه:سليم احنا لازم نتكلم

سيلم :خير يا صدفه

صدفه:انا فكرت وانا موافقة نعيش. زاي الاخوات طول الست او التسع شهور دول بس عايزه اقولك حاجه

سليم : ايه

صدفه:انا بحبك مش زاي اخويا كزوج ليا

سليم انصدم وحس بشعور اول مره يحسه حتي محسهوش مع منه حببتوا

سليم:ياريت منتعملش مع بعض خالص ونخلي المده ديه تعدي علي خير انا بحب ولما اطلقك.هتجوز الي بحبها انا هنام علي الكنبه وانتي نامي علي السرير

صدفه:طيب تمام يا سليم ونامت وهي بتعيط

في صباح يوم جديد

ملك : جاسر

جاسر :نعم يا ملك

ملك:انا انهارده لازم اروح المستشفى

جاسر :طيب يا قلبي

ملك :مش معني اني سمحتك هسلكلك

جاسر:طيب انا هخليكي تسلكيلي

ملك :يوه مالك ياض كده

جاسر:فيه واحده تقول لجوزها ياض

ملك :مش انت قولت يبقي فيه انزل بقي

جاسر :طيب يا حبيبتي اجهزي كمان سعتين هاجي هنروح المستشفى

ملك:انا خايفه دي اول جلسه كيماوي ليه

جاسر: وانتي تخافي وانا موجود.

ملك : لاء

جاسر:انا جنبك هكون مرضك ودواكي في نفس الوقت سلام بقي وباس جبنها ومشي

ملك :بحبك

وقامت تجهز

صدفه :سليم انا نازله اجيب حجات

سليم:ماشي

صدفه كانت ماشيه في السوق وفجأة وقفت قصادها عربيه سودا ونزلوا منها شخصين وبنجوها ومشيوا

ومر علي غيابها ٨سعات كان زين وسليم رجعوا من الشغل ولقوا الكل متجمع علي السفره

زين :مساء الخير يا چدي مساء الخير يا أمي مساء الخير يا أسيل فين صدفه عاد

أسيل:محدش سمعلها صوت اتصدق من الصبح

سليم :انا هطلع اغير هدومي وهجيبها وانزل اكيد نايمه ديه كائن بطريقي اصلا

وطلع بس ملقاش حد وفضل يدور عليها وقلق اوي

سليم :زين زين زين صدفه فين مش موجوده هنا وفجأة وصلوا رساله مكتوب فيها حبيبه القلب معايا هنا تعالا لوحدك ومتجبش حد ده موضوع بس هنحله بالعقل روح مكان “”هتلقي ورقه لونها احمر فيها العنوان خدها وتعالا

سليم اخد مفاتيح العريه وجري

أسيل:زين انا هاجي معاك

زين :لاء انتي خليكي انتي هنا

واخد المفاتيح وراح ورا سليم

سليم وصل للمكان كان مهجور اوي

وزين كان وراه

زين:سليم

سليم:انت جيت ليه

زين :الشرطه ورانا

سليم :طيب بص خليك انت هنا وانا هتدخل اخرج صدفه ولما البوليس يجي اتصرف

زين :لاء ديه اختي انا الي هنقظها

سليم :بس ديه مراتي

زين :طيب حافظ عليها يا سليم لو وصل انك تفديها بروحك افديها

سليم من غير م تقول

ودخل وانصدم من …………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم العشاق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى