روايات

رواية جحيم الفهد الفصل الثالث 3 بقلم هند زيد

رواية جحيم الفهد الفصل الثالث 3 بقلم هند زيد

رواية جحيم الفهد الجزء الثالث

رواية جحيم الفهد البارت الثالث

رواية جحيم الفهد
رواية جحيم الفهد

رواية جحيم الفهد الحلقة الثالثة

 

فى قصر فهد المنشاوى

قمر بصرااخ ودموع كسره:اههههه ارجوك سبنى حرام عليك انت مترضاش يحصل كده مع حد من اهلك

فجأه ابتعد عنها فهد عندما تذكر الماضى وأخذ ينظر لها طويلا والى دموعها التى حطمت قلبه لقطع فلم يتحمل أكثر فخرج 💔

قمر وهى تغطى جسدها وتبكى فهى تبكى على طفولتها التى ضاعت فى بيت عمها

فهى أجبرت على حمل المسئولية والآن فهى مجبوره على تحمل هذا الوجع

تكره هذا الضعف الذى تشعر به فهى ك اللعبه يحركونها كيفما يشاءون

قمر بدموع:لااااااااا مش قادره تعبت يا ربى تعبت خدنى ليك يا رب وارحمنى

وقامت بوجع فجسدها قد أصيب بالكد*مات بسبب عنف فهد معها

💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💫

فى منزل محمد عم قمر

ملك بخبث:بقول اه يا بابا مش من الأصول نروح نطمن على قمر

محمد وهو ينظر إليها ليحاول فهم ما يدور بعقلها:وضحى نيتك اه يا ملك

ملك بضحكه ماكره:كل شر يا بابا

محمد:هههه كده فهمتك واحنا نفهم فى الاصول اوى

وجلسوا الاثنان يتحدثون عما ينوييان فعله

Hend Zeid: بقلم

💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💫

فى مكان مجهول

مجهول:ها أخبار فهد المنشاوى اه

سعيد واحد من رجالته:اخر حاجه عرفناها انه اتجوز امبارح

المجهول:هههه أتجوز وماله عايزك تعرفلى كل حاجه عن البنت إلى اتجوزها

سعيد:تمام يا زعيم بس هو انت ليه بكره فهد المنشاوى

المجهول بكره كبير:انا بكره كل عيله المنشاوى واى حد منها

وانت تبطل اسئله لأحسن تتشاهد على نفسك وولادك

سعيد بخوف:ها خلاص يا باشا مش هاتتكرر تانى

المجهول:هاحرقكم بنفس النار إلى حرقتونى بيها يا ولاد المنشاوى

وجاب سكينة وبقى يضربها فى صوره لفهد

المجهول:صبرك عليا يا فهد يا منشاوى

💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💫

 عند قمر الباب خرجت من الحمام بس للأسف هدومها مبقاش ينفع تلبسها لأنها بقت بقايا قماش

قمر بيأس:تب انا هاعمل اه دلوقتى

الباب خبط

قمر بخوف:م مين

الداده منال:انا يا هانم

قمر:اتفضلى

الداده منال:خدى دول يا هانم بعتهم ليكى فهد بيه

قمر باحترام:انا اسمى قمر يا داده متقوليش يا هانم

الداده منال:بس

قمر باعتراض:لا داده شاطره مبتقولش بس اسمى اه بقى؟؟

الداده منال بحب:ماشى يا قمر يلا البسى هدوم من إلى فهد بيه بعتهم دول ومتتاخريش عشان فهد بيه بيحب الالتزام فى المواعيد

قمر:حاضر يا داده

لحظت منال خوف قمر قربت منها وحطت ايديها على شعرها واتكلمت بحنان

منال: متخفيش يا قمر فهد مش وحش والله انت هاتعرفيه مع الايام اسمعى الكلام بس ومتعترضيش كتير

قمر بارتياح:حاضر يا داده اسبقينى وانا خمس دقايق وهانزل وراكى

منال:تمام يلا ونزلت

💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💫

 اما قمر غيرت هدومها ولبست سلابوتا لونها اسود وعملت شعرها كحكه فيضاويه فكان شكلها حلو جدا والى يشوفها يديها عمر أكبر من عمرها💜

قمر بخوف وهى بتنزل على السلم :يا رب يا كريم استرها معايا يا رب عااااااا

خادمه بخوف:اه يا ست هانم مالك

قمر:ها معلشى حقك عليا

الخادمه:تب اتفضلى معايا يا هانم فهد بيه منتظرك فى الجنينه عشان الغداء

فيروز:تمام

فى الجنينه كان فهد ينظر لساعته وينتظر بفارغ الصبر نزولها لا يعلم لما وكيف يحدث له هذا فهو من كثره الفتيات الذين دخلن حياته لم يعد يتزكرهم

اما هى فيوجد شئ غريب شئ كالمغناطيس يجذبه بدون وعى لها

💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💫

فهد بتنهيده:يااااه يا قمر

قمر من خلفه:اه

التفت خلفه وهو ينظر لها بقوه فهد فى نفسه:هو فى كدا ولا اه

قمر بخوف:اه ارجع تانى

فهد بابتسامه ولكنه تحدث بجمود:يلا تعالى اقعدى

تقدمت قمر وجلست على الكرسى الذى يقابله وبدأت فى الأكل وهى تمنع نفسها ان تنظر له حتى لا تخاف

  صوت من وراهم عرفته امل كويس ورعبها

  :عدينا يا عم انت عايزين ندخل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم الفهد)    

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!