روايات

رواية جحيم الفهد الفصل السادس 6 بقلم هند زيد

رواية جحيم الفهد الفصل السادس 6 بقلم هند زيد

رواية جحيم الفهد الجزء السادس

رواية جحيم الفهد البارت السادس

رواية جحيم الفهد
رواية جحيم الفهد

رواية جحيم الفهد الحلقة السادسة

قمر بفزع بتصحى من النوم: يا نهار اسود ده كان حلم فهد مش سايبنى فى احلامى حتى بس انا فين قامت تنظر للمكان حولها بخوف فهو قصر كبير ولكن يبدو عليه انه مهجور
قمر بدموع:يا رب انا فين ولكن عندما وجدت باب القصر مفتوح لم تفكر وجرت بسرعه هاربه
قمر بدموع:لو سمحت وصلنى مستشفى***بسرعه
السواق:تمام يا هانم اركبى
سعيد بخبث:كله تمام ي باشا وقفل
المجهول بحقد: راجعلك يا بن المنشاوى
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔🔥
المنشاوى بخوف:طمنى يا دكتور بقلم : Hend Zeid
الدكتور :الحمد لله يا منشاوى بيه فهد باشا بقى بخير وشويه وهايتنقل أوضة عاديه
المنشاوى بقلق:تمام
داده منال بصدمه: قمر
استدار المنشاوى ليرى قمر
قمر بدموع وهى بتنهج من الجرى: فهد عامل اه يا جدو
المنشاوى بشك:انت ازاى مش المفروض كنتى مخطوفه
قمر بدموع:ايوه وحكت إلى حصل
المنشاوى بعدم تصديق:اها فهد كويس وهايتنقل دلوقتى اوضه عاديه وساعتها نقدر نشوفه
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔🔥

 

 

 

المنشاوى بحزن وخوف:حمدلله على سلامتك يا حبيبى
فهد بتعب:الحمد لله يا جدىوأخذ ينظر حوله فعرف المنشاوى ما يدور بعقله
المنشاوى بضحك:هههههه لا المزه بتاعتك بره
فهد بغضب:جدييييى
المنشاوى:ههههه خلاص حقك علينا وقام يجيب قمر
قمر بدموع:انت كويس لم يجيب فقط ينظر إليها يرى أثار الدموع على خدها ينظر إلى تلك العيون الذى وقع أسير لها
قمر بدموع اكتر:انت مش بترد ليه انت تعبان لسه
فهد بابتسامه:طب بتعيطى ليه
قمر:عشان كنت خايفه عليك
فهد :تب تعالى قربى اقتربت منه قمر بحذر فهى لم تنسى معاملته القاسيه ولكن عندما اقتربت قام بسحبها بين احضانه يملئ رئتيه بتلك رائحه الفراوله التى تنبعث منها
منال وهى رجعت بسرعه :اسفه مكنتش اعرف
فهد:لا يا داده ولا يهمك عرفى جدى عشان عايز امشى من هنا
داده منال:حاضر يا ابنى
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔🔥
عاد فهد إلى القصر مع قمر وقام المنشاوى بتشديد الحراسه على جميع مداخل القصر
قمر وهى تجلس بجوار فهد على السرير تحاول إفاقته:فهد قوم فهد يلا معاد العلاج
قمر جنب ودانه :توووووووووووت
فهد بفزع:اه ولكنه وجد قمر تضحك سرح بضحكتها لفتره ولكنه تذكر مافعلته وفجأة
وجدته يقف أمامها
فهد بغضب:ممكن افهم اه إلى عملتيه ده
قمر بخوف: انا اسفه والله
ذهب فهد إلى الحمام ولكنه عاد مره اخر وبجانب ودانها وهى تعطيه ظهرها:توووووووووووت
قمر بفزع :الحقونى زلزال ونزلت تجرى على تحت
فهد بضحك:هههه منك لله يا جدى ودخل خد دوش واكل وصمم انه يروح الشركه
💔💔💔💔💔💔💔💔💔🔥

 

 

 

قمر بسرحان:داده ليه ديما فهد عصبى وليه عايش لوحده كده مش عايش مع جدو
داده منال بتنهيده:ياااه ده انت بتفحرى فى القديم قوى
قمر برجاء:امانه عليكى يا داده فهمينى
منال بحزن:من سنتين فهد كان بيحب بنت والبنت ده سابته ومشيت ساعتها اتأثر جدا
قمر بتفكير:وليه مش عايش مع جدو
منال :لانه افتكر ساعتها ان بسبب جده البنت بعدت عنه
قمر:فين اهل فهد يا داده
منال بخوف:ها معرفش يا بنتى و
لكن قطع حديثهم دخول فتاه طويله ذات شعر احمر ناتج عن الصبغه وعيناها واسعه خضراء ووجها ملئ ب آثار المكياج
قمر بغضب:انت مين وازاى تدخلى بالشكل ده
داده منال بصدمه:مايا هانم
مايا بغرور:ايوه مايا مين البتاعه ده بقى وفين فهد
قمر بصوت عالى:بتاعه في عينك انا حرم فهد المنشاوى
مايا بغضب:نعم وده ازاى
قمر بغيظ:وليه لا هو احنا كنا لازم نيجى نستأذن من حضرتك
مايا:انا حبيبه فهد وكنا خلاص هانتجوز
قمر بصدمه:انت
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔🔥 بقلم :Hend Zeid
فهد بصدمه :مايا واكمل بغضب انت بتعملى اه هنا اطلعى بره
مايا بدموع مزيفه:فهد حبيبى انت وحشتنى وراحت عشان تحضنه
فهد بقرف:اياكى تفكرى بس تلمسينى
مايا بتمسح دموعها بقوه:انت بتحاسبنى انا ليه المفروض تحاسب جدك إلى انا بسببه بعدت عنك هو جالى وهددنى انى اسيب البلد ولما روحت عملت حادثه ودخلت فى غيبوبة مقدرتش اتواصل نهائيا معاك ولما فقت جيت عشان اشوفك يا حبيبى كنت فاكره انى هاوحشك على العموم انا هامشى دلوقتى بس اعرف انى لسه بحبك وخرجت وهى تبتسم بخبث فقد نجحت خطتها
صعد فهد بدون كلام إلى غرفته بعد فتره صعدت قمر اليه لتعطيه الدواء
قمر وهى تطرق الباب:فهد
فهد بتعب وسكر:أدخلى بقلم :Hend Zeid
💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔🔥

 

 

 

قمر :فهد انت بتعمل اه انت تعبان مينفعش تشرب الزفت ده اخدت منه الازازه ورمتها فى الزب*الة
فهد بغضب:انت عملتى اه يا زب*اله ي بنت الك*لب
قمر بقوه مزيفه:احترم نفسك وإياك تشتم ابويا تانى انت فاهم انا غلطانه انى جبتلك العلاج وكانت هاتمشى بس هو مسكها من ايديها بقوه
فهد بغضب وهو بيمسكها من شعرها:الكلام ده ليا انا ي زبا*له
قمر بدموع:سيب شعرى بقى حرام عليك
فهد بغضب:انا هاعلمك ازاى تتكلمى معايا كده تانى وخلع الحزام ونزل ضرب فى قمر لحد ما تعب وهى فقدت الوعى راح رمى نفسه على السرير ونام
صحى فهد الصبح حاسس انه دايخ وراسه مصدعه وافتكر إلى عمله فى قمر وقام عشان يشوفها بس ملقاش ليها أثر
فهد بصوت عالى هز أرجاء القصر:قمررررررررررر
وللحديث بقيه

 

 

 

يا ترى المجهول ناوى لسه على اه ؟؟
واه هى حكايه مايا مع فهد ورجعت ليه؟؟
وقمر راحت فين؟؟
ومين اهل فهد ،واه حكايتهم؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيم الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!