روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم نوسه حمادة

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم نوسه حمادة

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني الجزء الثاني عشر

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني البارت الثاني عشر

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني
رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني الحلقة الثانية عشر

بصلها بصدمه وبعدها عن حضنه ليتابع بضيق وحده:اي الي انتي بتعمليييي ده ابعدي كده
بسمله ابتعدت عنه بصدمه وعيونها مليانه من البكاء
ايي انت بتقول تبعدي كداا محمد هو انت كويس
بصلهاا بجده:انتي ازاي تعملي كدا يابنتي مين انتي اصلا انتي اتجننتي ……مين انتي عشان تزفتي تعملي كداا
بسمله بصلته:اتجننت ………
دلف وساباه واجوان دلفت هيا كمان ……
نودي خرجت من الغرفه بصت ملقتش بسمله
هيااا فين دي بسمله…..بصت لقتها واقفه عند التراس ….
دلفت لتتابع بمرح:واقفه كدا ليي …بصتلها لقتها بتعيط جامد
نودي بقلق:انتي كويسه بتعيطي ليييي في اييي قولييي
جرت من المشفي بسرعه …….
نودي:انتي بتجريي ليي اي……..استني يا بسمله يا بسمله
نزلت الحديقه الي جمب المشفي وجلست علي الاريكه وحطتت أيدها علي وجهها انفجرت في البكاء
نودي:في اي بتعيطي ليي قوليي متعيطيش كده وجلست جنبها وحضنتها انا والله حبيتك اووي احكيلي ماللك في ايي وشالت أيدها من علي وجهها ……..والنبي بتقولي في ايي في حد مزعللك يا بسمله
بصتلها وهيا عيونها محمره من شده البكاء
انا شفته ……
نودي:مين ….ا…اه جوزك شوفتيه هناااا
بسمله:ايوه شفته وقربت منه وروحت حضنته كنت مبسوطه جداااا اني شفته لكن لقيته ب…..بيبعدني عنه ..
نودي:يمكن شوفتي حد مثلا بتشبهي يعني مش هو
بسمله:لا هو انا متاكده أن هو …..متاكده
نودي:طب مايمكن هو فاقد الذاكره زي بتوع المسلسلات كدااا طلما معرفكيش وانك متاكده أنه حبيبك اقصد يعني جوزك
بسمله:فاقد الذاكره …..ازااي بدأت تبكي لاااااا مش معقول لااااااااااا يامحمد متعملش فياااا كداااا
نودي بدأت تهديها …..لكن لا جدوي ….اهدي يابسمله مينفعش كدا انتي تعبانه يخربيت غبائي انا ازااي قولتللك كدااا
ممرضه نزلت من المشفي عشان تجيب حاجه من الصيدليه …………التفتت ……
جرت بسرعه عليهم.
(هل هيااا بخير ماذا بهاا)بصت علي وجهها لقيته ازرق …..وشفايفهااا ابيضت ……(أنها متعبه كثيرا استندي بهااا معيييي)
بعد شويه دلفوا الغرفه………..
الممرضه.
(سوف يأتي الطيب حالياااا)
دلفت من الغرفه بسرعه واتجهت الي غرفه ثانيه وبتتكلم ممرضه ثانيه.
(اين الطبيبه تاليا)
الممرضه الثانيه.
(أنه في غرفه العمليات لماذا تطلبينهاا)
الممرضه.
(يوجد مريضه يبدوا عليها التعب كثيرا)
الممرضه الثانيه.
(يوجد أطباء في القسم كتيرا)
دلفت الممرضه بتجري بسرعه.
الدكتوره تالياا طلعت من غرفه العمليات الممرضه جرت عليهااا.
(طبيبه تالا يوجد مريضه متعبه كثيرا من فضللك في عرفه*******)
تاليا.
(أنه ليس تدريبي ولا قسمي ……ولكن ارائها)
دلفت الغرفه مسرعه
نودي قاعده جامب بسمله وماسكه ايديهااا وقلقانه جامد
تالياا قربت منها وبصتلهاا.
(ماذا حدث معها ….أنها متعبه كثيراا)
خرجت من الغرفه واتجهت لمكتب لمدير المشفي بسرعه
(يوجد مريضه متعبه جدااا ايمكن تراهاا)
محمد.
يوجد أطباء كثيرون ….انا لدي عمل)
تاليا بضيق.
(انني اخبرك انهاا متعبه جداا)
ساب الورق الي في أيده وبعد شويه دلف للاوضه
نودي كانت واقفه وبصتله ببرود ……
قرب منها وبصلها لقاه نفس البنت الي حضنته ….قلبه دق لما شافها في الحاله دي …….
محمد بزعيق.
(اخرجوا من الغرفه فوراااااا)
كلهم خرجوااا
قرب منهاااااا وفك حجابهااا …….باسهااا بكل رقه من شفتيها وفضل يبوس فياااا كتير
**************
بعد مامنه بنت خالت لارا وصلت………
دلفوا للبيتهم الي في مصر بيت صغيررر لكنه رووعه في الجمال …….
الام:بتعملي اي يامنه ……
منه:مفيش ياماما انا عندي شغل ضروري …..عشان متاخرش
الام بضيق:انتي لسه جايه من السفر شغل اي الوقتي
منه:اعمل اي ياماما اومال احنا نزلين مصر لي مش عشان الشغل ……يلا عايزه حاجه وبستها من خدهاا
الام:عايزه سلامتك يا حبيبت قلبي …
بعد شويه دلفت للشركه نور العشري ……
منه:لو سمحتي انا عايزه ادخل السيف باشا
سكرتيره سيف:عندك معاد
منه:اه ….قوليله انا مديره التنفيذ لشركه*****في تركياا
السكرتيره دلفت للمكتب وقالت لسيف وقالها تدخل
دلفت للمكتب لتتابع بجديه:صباح الخير
سيف:صباح النور اتفضلي
جلست امامه ليتابع هو بجديه:انا عارف أن احنا تعليمك معاكي لكن معلش بقااا
منه بخجل:لا حضرتك دا شغليي…..اقل حاجه اعملها بس يعني اي السبب أن انا اشتغل هنااا …….
سيف:نور باشا الي طلب كداا بما انك انتي مديره شطره لشركتنا في تركيااا هنجيب حد مكانك هنالك و……
منه بصدمه:لي …ل…لييي يافندم انا عملت حاجه هو انا اترفدت
سيف:اسمعيني الاول يابنتي هتشتعلي هنااا لانك شاطره في شغللك محتاجينك هنااا يعنييي فتره بس لما الشغل ينضبط شويه تمام
منه بدأت تهتدي شويه:تمام ……الي حضرتك تشوفه
سيف بجديه:دلوقتي السكرتيره هتعرفك مكانك فينن تمام
منه:تمام
السكرتيره دلفت للمكتب وسيف قالها توري المكتب لمنه….
دلفت منه مع السكرتيره والسكرتيره عرفتها المكتب…..
_________________________
علي الأخري في شركه محمد ……
نور كلم خالد ……وقاله يروح الشركه عشان في شويه ملفات عايزين يتراجعم ضروري …….ساب الورق الي في أيده ونزل اتجه لسيارته ليديرهاااا بعد قليل دلف للشركه
سيف في مكتبه:اتاخر لي كدااا هطلع هشوف قسم الملابس كداا
دلف للاسنسير لسه بيفتح …..لقي خالد خارج من للاسنسير
خالد:انت خارج ولا اي
سيف:لاء بس كنت هشوف قسم الملابس بس لقيتك اتاخرت.
خالد:بس بسرعه عشان في شغل كتير في الشركه
منه في مكتبهاا:اه…..نسيت اقوله حاجه …..
دلفت من مكتبها اتجهت لمكتبه
السكرتيره:سيف باشا بره مش في المكتب
لسه هتدخل مكتبها لقيته جاي ……بس وقفت مكانهاا بصت بصدمه:خااااالد ثواني ودلفت لمكتبها بسرعه
جالست علي المكتب متوتره جامد:اي الي جابوه دا هنااا
لتتابع بمرح هيا تفكر بخايالها:بس قمر زي ما هو هههههه
لتفوق من خيالها:ايييي داااا قمر ابيي ونا مالي وماله …….وهو شكلي حنيت تاني ولا اي ….لاء لازم اعقل كداااا ……دا ماضي وخلاص …….
في المكتب عند سيف خالد بص في الملفات ورجعهم كويس …….خالد بجديه:لازم اروح الشركه دلوقتي الملفات اترجعه شويه
سيف:تمام ……
منه خرجت من مكتبهاااا وجبات تشوف قسم الملابس لأنهم هنالك في تركيه بيحكوا عنه وعن جماله
دلفت للقسم …….
خالد:انت مروح ولا ايي
سيف:اروح اييي في شغل كتير اووي انا طالع القسم متجي معايااا مش هتتاخر يعني ….في موديلات كتيره نزله هنااا بس اي روعه
دلفوا للقسم …………سيف بدأ يراجع القسم كله
منه كانت واقفه بتتفرج علي الموديلات الجديده في قمه الجمال والشياكه …….
سندت ايدهااا علي كام درس كدا وهيا واقفه وبتبص بإعجاب الموديلات ……..
خالد هو كمان بيبص علي الموديلات عجبته جدااا اتجه للصف اللي وقفه في منه …….
اتجه للصف ليتابع بإعجاب……….
منه اتجهت للصف الي واقف في خالد ووقفت وسندت أيدها …….
خالد باستغراب وقلع النظاره فضل يبصيلهاا كتير…
ليتابع:منههه
__________________________
عند صفا في القصر
صفا نزلت الحديقه تبع القصر لقيته جالس وماسك الابتوب في أيده
صفا:احم…….صباح الخير …
مروان بصلهاا ومردش عليهاااا
صفا:طب رد حتي يعنيييي …….طب كنت عايزه اطلب منك طلب
مروان ببرود:اي هووو
صفا بخجل:عايزه اتفسح
مروان وهو بيرفع حاجبه:نعم …..افسحك …وانتي مفكره اني هوافق علي كدااا
صفا:ولي لاء انا بجد اتخنقت اوووي لي بتعملني كدااا
لي متوافقش عشان خاطري وافق ……….
مروان:تمام ياصفااا بس عندي شرط …….
صفا:اي هو …..
مروان:عايز بوسه
صفا بصدمه:اي لااا طبعاااااا خلاص مش عايزه ….ولسه هتدلف افتكرت كلام الدكتوره التفتت تاني صفا بخجل:يعني هو لازم الشرط دا يعنيي مفيش حاجه تانيه
مروان وهو بغمزلها بخبث:في طبعااا
صفا:علي فكره حضرتك قليل الادب اووي يعنييي انا…….مقص…..دش كدااا
مروان:بصي يا اسمك اي انتي مش عايز للك كتير هتنفذي طلبي هعمللك الي انتي عايزاه
صفا اترددت لكن لازم تعمل كدا عشان تهرب….جلست علي الاريكه وقربت منه يحذر……ثواني والتفت هو ومسكت أيدها جامد وانقض علي شفتيها يقبله طويله عميقه لتفتح عيونها بصدمه وتبتعد عنه …….هو مازال يقبلها بعنف …….بعد قليل من الوقت تحولت قبلته الي قبله رقيقه……..ليبتعد عنهااااا
صفا بخجل:اي داااا يخربيتك انت عملت اييي عيب كدا الي انت عملته دااااا مينفعش كدااااا ….لتتابع ببرود:لو سمحت بقااا نفزلي طلبي …..
مروان:طب اجهزي …..ونا بره
صفا دلفت الغرفه واتجهت للغرفه الملابس وارتدت ملابسها وبعد قليل نزلت واتجهت خارج القصر
فتحت باب السياره …….
بصلهااا اد اي هياا جذابه ورقيقه……….جميله ….فاق من تفكيره ……..
صفا:مش يلا
مروان:تمام
______________________________
في بيت منه ….
لارا جالسه على الأريكة زعلانه علي اخوهااا
الام:يعني ايي يابنتي وازاي دا حصل
لارا:زي ماقلتللك كدا ياخالتواااا
____________________________
في المشفي
نودي اتصلت علي شادي وقالتله يجلهاااا
محمد بعد عنهااا شويه ……..وبدأ يكشف عليهااا ….وكتب في الروشته علي دوا قبل ما يخرج لبسها الحجاب وخرج
نودي:ها يادكتور طمنيني…..يوووه علي غبائي مش هيفهم لسه هنتكلم بالتركي
رد عليها وقالها:هيااا كويسه عايزه ترتاح بس شويه
وسابه ودلف
دلفت الغرفه لقاتها نائمه
بعد شويه شادي وصل:هيا كويسه مالها
نودي:هيا كويسه مفيش حاجه…..هشوفه والدكتور قالي أن لازم ترتاح شويه ………
________________________________
عند حسام في البيت
لورا بصت الفون واتصدمت هو بيعمل ايييي ومامتها بتتكلم لكن مفيش رد ليهاااا
حسام قفل التلفون …..وبصلها بحده:يعني مش عايزه تتكلمي تمام انا هتعامل معاكي بأسلوب مش حلو
لورا:هو انا عملتيللك حاجه يعني انت ليه بتعمل كدااا هو انا اعرفك اصلاا حرام عليك والله انا معملتش فيك حاجه للدرجه انك تعمل كدااا ……….
حسام:انا مش عايز كلام كتير وكتب الكتاب
لورا فتحت عينيها بصدمه:مين انا ونتا
حسام:في حد غيرنا يعني
لورا:انا مش هوافقه….لو .انت عملت فيااا اييي انا مش هوافق سمعتني .. .
حسام:هنشوف يا لوراا
خرج من البيت وسابهااا فضلت قاعده تعيط …..بتفكر تعمل ايييي
___________________________________
واقفين قدام الغرفه وبيتكلموا
روزين:طب هيااا كويسه
نودي:ماما انتي عارفه جوزهاا مين دا محمد ابلكجي اكيد تعرفي يعنييي عااااااانا مش مصدقه أن مراته عندنا هنااا بس يا حرام الواد شكله فاقد الذاكره……
روزين:وهياا متاكده أنه جوزها ازاي ….يمكن مثلا شبه
نودي:لاء يا ماما هو …..هو محمد ابلكجي
روزين:ونتي تعرفيه منين
نودي:من علي السوشيال ميدياا طبعااا بس الي انا مستغرابه أن هو لابس لبس دكاتره وفي المستشفي وكمان لقيته طلع من غرفه المدير المستشفي دي هو مصمم ولا دكتور
روزين:معرفش ونا اي الي هيعرفني بقوللك اي بقااا سيبك من كل ده ……حولي تصحيهاااا وتفوقيها ونا هعمل غدا وتتتغدي معاه لأن هيااا مكلتش حاجه خالص ………..
__________________________________
عند اوزان
اوزان بتريقه.Bugün hastanede ona sarılan kızı gördün mü
(هل رايتي البنت الي عانقته اليوم في المشفي)
اوجوان بغيره.Evet, onu gördüm ama bu kim
(نعم رايتها ولكن من هذه)
اوزان.bu onun karısı
(أنها زوجته)
اوجوان.Nasıl yani nerden anladın yoksa dalga mı geçiyorsun
(كيف هذا من اين ادركتي هذا ام تمزحي معي)
اوزان.Şaka yapmıyorum, gerçek şu ki, o gerçekten onun karısı
(انا لا امزح هذه الحقيقه أنها زوجته حقااا)
اجوان.Karısı nasıl onu gördüğünde onu tanımıyordu.
(كيف زوجته عندما رآها لم يعرفهاااا)
اوزان. O hafızası tükendi
(أنه فاقد الذاكره)
اجوان.bunu nasıl anladın
(كيف ادركتي هذا)
اوزان.Arkadaşım onu ​​tanıyor ve onu görüp kontrol ettiğimde odadan çıktı ama konuşmalarını duydum.
(صديقتي تعرفهااا وعندما رأيت إليها واطمئننت عليهااا لقد دلفت من الغرفه لكني سمعت حديثهم)
اجوان بضيق.onu seviyorum ve o benim
(انني احبه وهو لي انا)
اوزان.Bu Ogwan nasıl, bir gün evli ve hafızasını kaybetmiş olarak kalıp kalmayacağını düşünüyor, onu iyi tanımıyorsun, o Mohamed Iblakji ve sen onu çok iyi tanıyorsun, ne düşündüğünü anlıyorum ama dayanamıyorsun. onun önünde
Bu sana tavsiyem.
(كيف هذا اوجوان أنه متزوج يوم ما يفتكر هل هو سيبقي فاقد الذاكره انتي لاتعرفيه جيداا أنه محمد ابلكجي وانتي تعرفيه جداا انا أدرك ماذا تفكري به لكنكي لا تقفي أمامه
هذه نصيحه مني ليكي)
اجوان.Ağırlıklar hakkında endişelenme
(لا تقلقي اوزان)
________________________
في المساء عند نور في الفندق في الغرفه
نور:لا لا بتهزر ……يامحمد لي كداااا بس وهيااا كويسه
انت سبتها عند مين ومطمئن عليها كدااا بتفكر في ايييي كل عارف في الشركه انك فاقد الذاكره لا وكمان جايب سيلا تشتغل مكانك ……..عرفت خالد ولا مش فاهم حاجه
محمد بتنهيده:ياعم اهدي انت ادتني فرصه ارد …..وبما أن انا فاقد الذاكره وكل عارف كداا هفهمك بعدين …..
بس لازم اعمل كدااا
نور:انا عارف اكيد بتفكر في حاجه ناوي علي اي يامحمد
محمد:مش ناوي علي حاجه ياعم نور
نور:لا لا هههههههه مش علياا انا الكلام داا
دلف التراس وفضل سكت شويه ………..
بيفكر علي الي عمله الصبح …….معاها
______________________
عند نودي دلفت الغرفه لقت بسمله واقفه ولبسه حجابهااا
نودي:حابه تخرجي شويه
بسمله:انا عايزه ارجع مصر ……
نودي:دلوقتي طب ازاااي
بسمله ببكاء:معرفش هتصرف مش عايزه اقعد هناااا كفايه كدااا عليااا انا نفسيتي تعبت بجد ……
نودي دلفت الغرفه امها:ماما الحقي بسمله عايزه ترجع مصر وخرجت من البيت
روزين بعصبيه:اي خرجت انتي ازااااي تسبيهااا تخرج يا نودي ………
دلفوا بسرعه وروزين مسكت ايديها:اهدي يا حببتي مينفعش الي بتعمليه داااا بتعملي اييي بس وازاي هترجعي احنا في تركيااا
بسمله:معرفش ……..معرفش سيبونييي محدش لي دعوه بياااا …….دلفت بعيد عنهم
دلفت للبيت بسرعه وفتحت تلفونهااااا واتصلت علي رقم …….الوا الحق يامحمد مراتك عايزه ترجع مصر ومصممه علي كدااا مش عارفه اعمل ايييي ….مش عارفه اتصرف معاها ازااااي
قفلت معاه وخرجت تاني ………….
عند محمد
نور:رايح فين …….
محمد:مش دلوقتي بس يانور
خرج من الاوتيل بسرعه ………..
نودي:طب انتي عارفه هتعملي ايييي استني بس
بسمله فضلت تجري جامد وبتعيط مش عارفه تعمل اييي
نودي وراه بتجري …….بعد شويه نودي معدتش شفتها وبدأت تدور عليهاااا جااامد بقلق……
بسمله وهيا بتجري وبتنهد لقت نور سياره مقابلها جامد
عااااااااااااااا………………وقعت واغمي عليهااااااا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!