روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني الفصل الخامس عشر 15 بقلم نوسه حمادة

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني الفصل الخامس عشر 15 بقلم نوسه حمادة

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني الجزء الخامس عشر

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني البارت الخامس عشر

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني
رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني الحلقة الخامسة عشر


صحت من نومهاااا بتعب وبكاء شديد …….
‏الممرضه دلفت بسرعه الغرفه:مدام صفااا انتي كويسه

‏صفا بغيظ:مدام……..انا مش مداااااام تقليهاش تاني

‏الممرضه:اهدي طيب ……لتنظر لها نظرت حزن علي شكلهاا

‏صفا:انا عايزه امشييي من هناااا يامااااااااماااا

‏الممرضه مسكتها بتحاول تهديهاا

‏صفا:ابعدييي عنيي سبونييي ابعدي عني ………

‏الدكتوره دلفت الغرفه:بسرعه حقنه مهدئه بسرعه …..بسرعه

‏الممرضه خرجت تجيب الحقنه……….بعد شويه جابتهااا بسرعه……..
صفا:انا مش عايزه حقن سبونييي في حاليييي
بعد ما الدكتوره ادتلهاا الحقنه نامت مكانهااا
_________________________________________
في حي من الأحياء بمدينه القاهره في شقه هادئه جدااا لتجلس بمفردهاا تبكيي:ياحببتي ياصفاا يابنتي ياتري
الناس دول عملواا فيكي اييي حرام عليهم اه ….يابنتي ياحببتي …….مش عارفه أعمالك حاجه

انا هبلغ عنكوااا ومش هسبكواا في حالكوا
_________________________________________
في تركيااااا عند نور
بصلها لقهااا عاريه لم يري الا ذزاعهااا …..بيلتفت بعيدااا بصدمه …..
لتستيفظ هيااا بمكر وتمثيل:اي ….داااا يانووررر انت عملت ايييي فيااااا لتتابع بتمثيل:لي عملت كدااا يانورر
نور بصدمه:انتي اتجننتي ازااااي انا هعمل كداااااا
ليتابع بزعيق:اطلعيييي بررره…
قام ولبس قميصه ….
روجينا:انت بتطردني بعد ماخدت الي انت عايزه ….
نور:انتي كذابه انا لا يمكن اعمل كدااا ابدااااااا
روجينا هيا بتشد الغطاء عليهااا ونا هكذب لي مهو ……
نور بيص اتصدم لفه الغطاء مليان دم ……
دور وشه بعيد عنهاااا بصدمه:انتي وحده كذابه ….جايه تعملي عليااا تمثيليه قومي البسي هدومك واطلعييي بره
بررررره
قامت ولبست هدومهااا وهيا تنوي شي ما
روجينا:ماشي يانووررر انا هعرفك
نور ببرود مسكها من شعرهااا وطلعاه بره الغرفه
بالخارج لتتضحك ضحكه انتصار …….اما نشوف بقاا يانور يا عشري
__________________________________
محمد:نعم
بسمله:نعم ايي……لتتابع بهمس:طلما قولت كدا يبقا مش راحه…….
محمد:عادي روحي …..
بسمله:بجد ونبي بتتكلم بجد …
محمد:اه بجد ههزر انا ……مفيش مشكله لما تروحي
بسمله:هو انت شارب حاجه انت موافق كداا يعني اصل انا مش مصدقه خالص
محمد وهو يدلف السرير:مستغربه لي يعنييي عادي
بسمله:وهتيجي معاياا
محمد:لاء……
بسمله:لي
محمد:عندي شغل
بسمله:تمام برحتك …..اتجهت ودلفت للسرير……
كانت مبسوطه جدااا ….لتجده يجذبها الي حضنه
وهيا تلف ديها حول عنقه:انا مبسوطه اووي أن انت واقفت مفكراك مش هتوافق
محمد:دنتي لو طلبتي اي ياسوسو اجبهولك ……..
بسمله:اي حاجه اي حاجه
محمد:اي حاجه …..بس متسقيش فيها اوووي يعني
بسمله بضحك:هههههه انا نفسي اطلب منك طلب بجد يامحمد بجد يعني ……
محمد:طلب اي
بسمله:صلي علي سيدنا محمد
محمد:عليه افضل الصلاه والسلام
بسمله:زيد النبي صلي
محمد:عليه افضل الصلاه والسلام
بسمله:ونا صغيره كنت علطول اقول لجدتيي أن انا نفسي لما اتجوز انا وفارس احلامي….ههههه قولتلها يجدتي انا مش عايزه اعمل فرح مش عايزه حاجه من دي انا عايزه انا وهوا نروح الكعبه ……
محمد حس بإحساس جميل وعيونه لمعت من كلامهااا
وهو بيشاور علي عيونه من العين دي قبل العين دي
بسمله:انا نفسي بجد يامحمد …………متشوقه اوووي
محمد:حاضر يا حببي ……..
فضلت ساكته شويه واتكلمت:انت نمت…..
محمد:مش جايلي نوم …….خالص
بسمله بمرح:يبكاش انت هههه دنت النوم هيفر من عيونك
محمد:انتي شايفه كدااا
بسمله:امم شايفه كداااا …..بسها من خدهااا برقه وقالهااا تصبحي علي خيرر
بسمله:ونت من أهله. …………نامت بين أحضانه
_________________________________________
لَتُــــــلَآمِــــــــًسًــــ أيادينا😍

عند صفاااا بعد قليل صحت بتعب شديد جاامد
لتقوم من مكانها لتجده جالس امامهاا علي الاريكه
مروان قرب منها:انتي كويسه
صفا:الحمد الله
مروان:احم…….أناا…اس…….
صفا:حضرتك عايز تقول اي تاني لتتابع ببكاء صامت:لي عملت كداا لي لحد الوقتي مش فاهمه انا عملت ابي
اظن اني معملتش حاجه غلط كل الي عملته اني شفتك بتنزف ومقدرتس اسيبك كدااا بس يارتني كنت سيلتك عارف
ليه عشان انت متستهلش…………انت قلبك دا اي حجر انت ايييييي قلبك قاسييي بتجرح الي قدامك…..ونت مش مهتم
لجرحه………..بتجرحه وبتقتله كمان …..حراااام عليك
مروان بحزن وحاسس بندم:انا اسف اني عملت فيكي كدااا انا مش عارف انا عملت كداا ازااي بس اضيقت لما قولتيلي عايزه أطلق دييي
صفا:لي يا مروان باشا الكلمه ضايقتك ليي بنا حب مثلا عشان تضايق حتي لو حبتني الي هو مستحيل يعني انت فاقد الذاكره يعني لو افتكرت …..مش هتتفتكري ياريت تفتكر عشان……..اخلص لاني تعبت الي زيك ميحبش
مروان وعيونه بدأت تفر منها الدموع:لي لاء
صفا بتحدي:لانك مبتعرفش مش متعود علي حاجه زي دي
بتجرح الي قدامك وخلاص مش حاسس بيه
وهيا بتتكلم قاطعها:انا بجد بحس معاكي بالأمان ونتي جنبي عشان كدا مش عايزك تبعدي عنييي
صفاا ببكاء:انت بتكذب علياااا انتي بتكهرهني الي عملته دا اثبت كدااا
مروان:انا مبكدبش انا بتكلم بجد …..انا فعلا بحس بوجودك جمبي ومش عايزك تبعدي عنييي وهو يقترب منها أكثر يا صفا اديني فرصه اتغيرر انا بجد حاسس بوجودك جنبي وجودك دا بيطمني
صفااا:الي زيك مش بيتغيرر ……..انا كان مالي ومالك انا كنت في حالي علي الكليتي من الكليه للبيت ومن البيت للكليه فجاه كدا انت دمرتني …..دمرتني بجد انت وبباك
مروان:اديني فرصه مش هزعلاك تاني وهعمل الي هقدر عليه الي يخليه يبسطك بس متبعديش عنييي
صفاا مازالت بوهمهاا تنظر إليه ماذا يقول هذا القاسي
مسك ايديها:قولتي اي ياصفاااا انا بجد محتاج وجودك جمبي
هيا بتشد ايدهاا بخجل لتتابع بهمس:بيقول اي داااا
مروان حس ندم وان هيااا مش عايزه قام من مكانه ولسه هيخرج من الغرفه
صفا:مروااااان
التفت:ايوه ……………..
صفاا:ممكن تجي
مروان قرب منها:عايزه حاجه ……..
حضنته فصلت تعيط في حضنه فضلت تسال نفسهااا لي هيا عملت كدا مش عرفه
مروان:انتي بتعيطي لييي
صفا ابتعدت من حضنه:انا كمان عيزاك جمبي ……متسبنيش. …….لتتابع:وعايزه اخرج من هنااا
مروان:حاضر ……ثواني بس هشوف الدكتوره وهجيللك
بعد ماخرج نظرت صفا عليه من نافذه الزجاج
بعد شويه دخل
صفا:كنتوا بتقولوا اييي
مروان:مفيش كنت يسألها بس ينفع تخرجي ولا لاء
والدوا الي هتخديه اييي وكدااا
صفا:تمام………
لسه هتقوم قرب منهااا وشالهااا
صفاا بخجل:عاااااا اي دا يخربيتك نزالنيبي
مروان:يعني هتمشي ازاي ونتي تعبانه كداااا
خرج من الغرفه ومازال يحملهاااا
الممرضين والدكتره بيصوا …….
صفا بخجل من نظرتهم:احم……هو ممكن تنزلي …
مروان:لااا………….ركبوه العربيه بعد شويه وصلوااا للقصر
صفا بضحك:هو انت هتفضل شاياني كداااا علطول
مروان:احنا لينا كام صفااا
دلف الغرفه الخاصه بيهم ….ووضعهااا علي السرير برفق
مروان:الدكتوره قالت لازم ترتاحي
صفا:ايوه هاخد شور وهنام……
مروان:تمام ……خرج بره الغرفه
اتجهت لغرفه الملابس وجابت هدوم ودلفت المرخاص
بعد قليل ……خرجت ودلفت للسرير
هو دخل …….لقله نايمه
مروان:نمتي ………
مفيش رد………قرب منهااا وباسهاااا من خدهااا
__________________________________________
في صباااح يوم جديد ………⁦❤️⁩
لتفتح عيونه بمرح …….وهيا تبتعد عنه ……
قامت اتجهت المرخاص …..وتوضئت وصلت الصبح
بعد قليل خلصت الصلاه ……..
اتجهت اليه:محمد ..محمد محمد محمد ……….
محمد بنوم:ايييي
بسمله:يلا قوم ……عشان متتاخرش علي شغللك
محمد:طيب ……شويه ونام تاني …….
بسمله:يامحمدددددد
محمد:خلاص يا بسمله صحيت ……..
بسمله:يلا قوم صلي الصبح ….ونا تحت هحضر الفطار
محمد:لا لا ……اعمليلي بس فنجان قهوه
بسمله:لا مفيش قهوه ….انت هتفطر معاياااا انااا اي رايك متقولش لاء
محمد:تمام………بس برضو اعملي فنجان قهوه
بسمله:حاضر……نزلت ودلفت للمطبخ……………..
يادي الخيبه انا قولتيله حاضر ….ونا مبعرفش اضبطهاا خالص …….اعمل اي ….يلا هعملها وخلاص
لارا بنوم وهيا نزله:سمعت ضجه في المطبخ ….
اتجهت لارا بنوم:بتعملي اييي
بسمله:تعالي يا لارا ونبي …..اعملي القهوه دي بسرعه انتي بتعرفي تعمليها كويس….
لارا:حاضر ……….هو طلب منك قهوه
بسمله:امم بس انا مش بعرف اعملهاااا
لارا:لا دي سهله …….
عند محمد خرج من المرخاص وصلي الصبح بعد ما خلص صلاه نزل تحت …..
لقتهم جالسين علي السفره …..
لارا بمرح:صباح الخير ياحبيبي
محمد:صباح النور ……
قعد اول حاجه مسك فنجان القهوه ……بسمله:استني هو انت هتشربهاا كداا علي الريق
لارا:هو متعود علي كداا اصلاااا. ……..بسمله حست بوجع شديد في بطنهاااا …..مسكت بطنهااا بألم محولتش تبين وبدأت تاكل
بعد ما خلصواا اكل لارا:الحمد لله انا شبعت
محمد:مش يلا عشان كدا هتاخر علي الشغل
لارا:احم……هرحين فين
بسمله:عند جدتي هطمن عليهااا
لارا:امم ……فضلت تبص لمحمد كتيرر .هو لاحظ بصها ليه………….
بعد مابسمله طلعت ……..
محمد:بتبصي كداااا ليي
لارا:يعني انت رايح الشغل وهيا عند جدتها ونت بقا يامحمد هعمل ايي خليني اروح المكتبه مع رنا
محمد:هو انتي بتروحي تعملي اي في المكتبه
لارا:بقراء رواياااات
محمد:امم قولي كدااا
لارا:ها قولت ايي
محمد:لا يا لارا مفيش خروج ……..
لارا بضيق:لي يامحمد
محمد:كدا….قام ولبس الجاكت بتاعه ……..
لارا:خلاص اجي معاك الشركه ….اعمل اي يعنييي
محمد:هتعملي اي في الشركه
نزلت بسمله وكانت لابسه درس لونه كشمري يجعلهااا غايه في الجمال …….سمعتهم وهما بيتكلموا ……طب ما تيجي معايااا
لارا:لاء رنا جايه دلوقتييي خلاص بقاا هخليها تقعد معاياا
محمد:يلا
دلفوا خارج القصر واتجه لسيارته وركب وهيا ركبت
محمد:علي اما اكون خلصت شغل كدا هجيللك
بسمله:بليل يعنيي
محمد:ايوه
بسمله:انشاء الله
بعد شويه وصلم قدام البيت …..بسمله:مش هتنزل
محمد:معلش انا متاخر خليها مره تانيه
قبل ما تنزل بسته من خده بكسوف ونزلت .. .
ليضحك….بحب هو يدير سيارته ….
_______________________________________
عند لوراا
الممرضه جمبهاا ……حاولت لورا تفوق بتعب …
الممرضه:حاسه بتعب
لورا:يعني شويه
الممرضه:تمام الدكتوره هتيجي تشوفك النهارده
اوأمت لورا بتعب
حسام دخل عشان يطمن عليهااا ليردف قائلا بقلق عليها كثيرا:انتي كويسه
لورا بغيظ:كويسه ياحسام باشا
حسام:بعد اذنك ممكن تسبينا شويه
خرجت الممرضه
حسام:ماللك بتكلميني كدااا ليي
لورا بصتله بنرفزه:معرفش بتكلم كدا لي اسال نفسك …..ماترجعلهااا وتسبني في حالي انا مالي ومالكوا
حسام بعدم فهم:ارجعلهااا ……طب لورا لو سمحتي تقوليلي مين الي عمل فيكي كدااا
لورا:مراتك ……
حسام:مراتي ……..وثواني وافتكر
لورا:ايوه مراتك …….لتتابع ببكاء:انا عملتلكوا ايي
حسام قرب منها ومسك وجهها وملح دموعها:هندمها علي الي هيا عملته معاكي دااا
لورا:انا كل الي عيزاه اروح لبيتي ….وارجعلهااا انت ….مش انتوا يتحبوا بعض
حسام:لا مبحبهاش وهيا كانت مراتي مش مراتي
لورا:هو انت كنت متجوز ……..
حسام:ايوه
لورا:طب ممكن تروحني لي تتجوزني غصب عني ولا انا بحبك ولا انت بتحبني…………ونت بتحب مراتك ……
حسام: ماقلتللك مبحبهاش وبعدين اتكلمي عن نفسك بس
لورا:مش فاهمه تقصد ايي
حسام:مفيش …خرج من الغرفه
_____________________________________
دلفت للبيت ورنت الجرس وهياا بتبص بتوتر وقلق
لتدلف الجميله لتفتح الباب:بسمله …….
احتضنت اختهااا بشده واشتياق ….
ساره ببكاء:وحشتنييييي
بسمله:ونتي كمان ياروح قلب اختك ….عامله اييي
فضلت في حضنتهاا كتير وتعيط
بسمله:جدتك فين
ساره:نائمه تعبانه جوه ……
دلفت بسرعه ودخلت الغرفه ……بسمله:جدتي …..
الجده التفتت عيونها بدأت تلمع من البكاء:بسمله
جرت علي حضنهااا وعيطتت جامد ……وحشتيني اوووي ياجدتييي
الجده:ونتي كمان يابنتي ياحببتي اخبارك اي الي حصللك
نامت في حضنهااا ةحكتلهاااا الي حصل كله ……
والجده بتطبطب عليهاا بحنان ……يا حببتي
ساره بمرح:جدتي لازم تكلي بقاااا
بسمله قامت وقالتلهاا انت فعلا ياجدتي مبتكليش ….طب انا مقدرتش وعايزه أفطر معاااكي …
الجده بضحك:يابت عليااا انا هياا بتغمزلهااا …..
بسمله بضحك:يعني فطرت بس مش اووي انا هجبيللك الاكل وتكلي…..ونتي ياساره خلي ميار تجيلي
اوأمت ساره وخرجت ……
علي الناحيه الأخري في الشركه ………..
ندين واقفه في تراس الشركه وماسكه إنجاز القهوه ……لقت سيارت محمد باركت في جمب ……
ياجماعه محمد باشا ايجي…الكل بقاااا يجري علي شغله
ندي كانت في المكتب جوه مع سيلا وخرجت لتتابع:اي الهدوء دا كله سكتوا لييي
ليدلف المصعد………دلف للشركه ……
ندي شافته…..اهلااا يافندم ……
محمد هو بيبص علي الموظفين واتجه إليهم …..مسكت بعض الورق الي بيشتغلوااا فيه
الموظفين علي أعصابهم ………..ليكون في غلطه في الشغل
ندي:والله نورت
محمد:بنورك ياندي ………..نديلي خالد دلوقتي ودلف للمكتب ليجدهااا جالسه علي المكتب ترسم …..
سيلا شافته فقامت بسرعه لتتابع بهدوء:اهلا يايامحمد باشا ……
هو يتجه الي المكتب ويخلع الجاكيت:اهلا يا سيلا …..
جلس علي المكتب ….سيلا بجديه:حضرتك ….دي التصاميم الي رسمتهاااا ياريت تقول رايك
محمد شاف التصميمات :جميله يا سيلا
خالد دلف المكتب ليتابع بمرح:صحبااااي وحشني يابني والله
خالد سلم عليه …..
محمد بجديه:طب الشغل هنااا كامل وشغل التصميمات الي بره فين ……
خالد:هشوفهم وهجيللك علطول
خالد دلف من المكتب وبصل لقاهم ليه بيشتغلوا ليتابع بهمس:انتوا هتستعبطواا فين التصاميم
بعض الموظفين:هنعمل اي لسه مكملوش
خالد بنرفزه:لسه اييييي اخلصوااا بسرعه …..بسرعه
خالد فضل واقف شويه علي أعصابه هو كمان
محمد طلب ندي تجيله ودخلته….
هو ينظر في بعض الاوراق:اطلعي ناديلي الي مسئولين عن التصاميم دي رفع الورق …..
ندي:حاضر ….خرجت بسرعه لو سمحتوااا كانوا بنتين قاعدين ….ندي:تدخلوا محمد باشا عيزكوااا
البنت بتوتر:احنا عملنااا اييي
ندي:معرفش ادخلوااا يلاااا
…….دخلوا المكتب وسيلا قابلتهم وهيا خارجه …..
دخلوا بتوتر وهما بيبلعوا ريقهم ببطئ: حضرتك طلبتنا
شاورلهم أنهم يقربواا
البنت الأولي:ايوه يافندم
محمد هو بيشاور علي الورق:اي داا ……يعني عايز افهم اي دااا دا شغل دا ….
البنت سكتت وقفت مش عارفه تتكلم تقول ايي
محمد بنرفزه:التصميم دي تتعمل تاني سمعتي انتي وهيااا سمعتييييي
البنت:ا…..ايوه…يافندم سمعنااا مسكوا الورق وطلعوااا بسرعه ……..من المكتب
(البنتين دول مصممين تحت التدريب)
خالد دخل بسرعه المكتب وداله الورق …….
وهو بيلبس النظاره الطبيه ……شويه وسكت بدأ يتنرفز اكتر …داا اي كمان همااا مش عارفيين يشتغلهم لو هما مش عارفين يشتغلواا يسبه الشغل احسن من كدااا
خالد اخد الورق بهدوء قبل ما يتعصب علييه
_____________________________________
ميار دلفت للبيت بسرعه وفرحانه ……
لقت بسمله في المطبخ واقفه جرت عليهااا وحضنتهاا
ميار:وحشتنييييي
بسمله:ونتيي كمان اوووي
ميار بعدت عنها:عامله اييي
بسمله:الحمد لله كويسه
ميار بضحك:مهو وافق اهو ….ونت تقولي مش هيوافق
بسمله:ايوه ونا والله استغربت كمان…
ميار:احكيلي اي الي حصللك …..
بسمله:ثواني بس بعمل الأكل لجدتي تاكل …
ميار:ايوه يابسمله مكلتش خالص ….هاتي اساعدك
بسمله:اه….
ميار بقلق:مالك في اييي
بسمله:مش عارفه لي بطني وجعني اووي من امبارح حاسه بتقل فيهاا….يمكن اخدت برد …
ميار بشك:يمكن
حضروا الفطار وطلعت لجدتهااا …….
ساره:في دوا لجدتك قبل الاكل واعطلها الدوا ….
بسمله:اه ياجدتي اتفضلي الميه اهيي
فضلت جنيهات لما اكلت وخدت دواه …..
بسمله:بالشفاه يارب
الجده:يارب
بسمله:اومال ادهم فين ……
ساره:معرفش خرج من الصبح …..ساره سمعت الباب بيتقفل …باين ايجه اهوو
طلع الغرفه وشافهاا
بسمله قربت منه ….از……قبل ماتكمل كلامهاا
ادهم ببرود:اهلا بسمله هانم ….لكن جواه مش عايز كداا نفسه يحضنهاا اووي مضايق جداا من الي عملته
بسمله باستغراب:اي بسمله هانم دي ……
ادهم:مخلاص اتجوزتي من ورانااا……واحنا معدناش لينا مكان عندك …..
بسمله:لي بتقول كدااا ….ونا متجوزتش من وراكواا يا ادهم
الجده:ادهم اي الي انت بتقوله لأختك دااا
ادهم:بقول الصح ….ليتابع بنرفزه:انتي السبب يا بسمله في تعب جدتك …عايزه اي تاني منهااا اخرجي بره البيت دااا
الجده:ادهممم
بدأت الدموع تتجمع في عيونهااا:انت جبت القساوه دي منين …..
ادهم:معرفش جبتهاا مين ….يلا برره
بسمله خرجت بسرعه وانفجرت من البكاء …
ميار:بسمله……طلعت تجري …
خرجت من البيت وميار:استنيييي استني
بسمله:سيبني يااميارر
ميار:اسيبك اي ونتي تعبانه كدااا
الجده:اي الي انت عملته في اختك دااا
ادهم خرج من الغرفه ودلف لغرفته …..
الجده:شوفي اختك راحت فين اجرري
ميار وهما بيدلفواا للجنينه جنبهم:ماللك بطنك ليه وجعاكي
بسمله:اه مش عارفه لييي
ميار عشان تضحك بسمله ….:لتكونييي حامل
بسمله:حامل ….حامل اي لاء
ميار بجديه:فعلا والله لتكوني حامل ….
جالسين ….وميار بتكلمهاا:مبهزرش فعلاااا
بسمله:مش عارفه
ميار:مش عارفه اي انا برضو الي هعرف بصي اسمعي عارفه اختبار الحمل اشترهوللك من الصيدليه وتشوفي
بسمله بضحك:ههههه بتقولي اييي
ميار:مبهزرش يابيت بجد …….
بسمله:مش عارفه برضو يمكن اكون حامل
ميار:امم ….هتعملي اي دلوقتي تعالي معايا البيت اوعي تزعلي من ادهم اخوكي دا غبي
بسمله:مش زعلانه منوه ……
ساره جتلهم وقعدت جمب بسمله:جدتك كويسه
ساره:اه قالتلي اجي اشوفك ….هو انتي هتروحي بيتك عند جوزك ….
ميار:اومال عيزاها تقعد معاكي
ساره:ايوه …
بسمله حضنتهااا …لتكمل ميار كلامها قومي يابسمله هنفضل قاعدين هنااا قومي يلاااا لتتابع بهمس:اشترهوللك
بسمله:طب يعني لو اشترتيه مش عارفه ازاي …..
ميار:هفهمك هفهمك تعالييي
______________________________
مساءاااا في الشركه ….
خالد:اهدي كدااا
محمد:يعني اهدي ازايي وبصل في تلفونه ….هنمشي دلوقتيي
خالد:بدري يعنيييي وهو بيغمزله
محمد هو بيلبس الجاكيت:عادي وخرج من المكتب
عند بسمله
ميار:هو قاللك هيجيللك هنااا
بسمله:لاء بس مش عايزه مشاكل مع ادهم
ميار:طب هتقفي فين هتفضل مشين في الشارع كدااا
بسمله:ميار انتي قولتي لما يكون شرطه تبقي حمل ولو شرتطين يبقا لاء…..
ميار:اه
بسمله:امم ……الله يبقي عندي بيبي كدا هههه
ميار:انشاء الله
فضلم يتكلموا كتيررر …بعد شويه محمد ايجي
بسمله:قولي تاني كدااا
ميار:افتكري لما يكون شرتطين يبقا لا شرطه واحده اه
بسمله:تمام وهيا بتعدل في طرحتهااا
ميار:يلا بقااا ياسوسو عايزه حاجه ….
بسمله:لا …..
ميار مشت وبسمله ركبت لتتابع بمرح:وحشتني اووي
بصتله حسيته مضايق جدااا
محمد:انتي واقفه كدا لييي
بسمله:اصل ميا كانت بتجيب حاجه ونا جيت معاه ….عادي
محمد بشك هو ينظر لهاا ……..
____________________________
في القصر عند لارا
لارا:انا عمله زي الي ملهاش حد …….ومسكت الاب توب بتاعها وبدأت تقلب فيه …
شويه وجرس القصر رن …..نزلت تفتح …..مابدري
اتاخرتوا كداا لييي
بسمله:هو احنا اتاخرنااا …دلف وسابهم
لارا:هو مالي
بسمله:مش عارفه انا هطلع اشوفه ماله
دلفت الغرفه لقيته قاعد في التراس …مالك
محمد:مفيش
بسمله:بجد …
محمد:مفيش شويه مشاكل في الشغل كداا
بسمله:انشاء الله هتتحل …..طب متجي تدخل جوه
محمد:ادخلي انتي ……هقعد هنا شويه
بسمله غيرت ملابسهاااا ودلفت المرخاص …..
عملت الاختبار مستنيه بعد قليل …………بصت فيه لقيته…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!