روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني الفصل الثلاثون 30 بقلم نوسه حمادة

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني الفصل الثلاثون 30 بقلم نوسه حمادة

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني الجزء الثلاثون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني البارت الثلاثون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني
رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني الحلقة الثلاثون

الذي يحبك بصدق سيبحث عن الف طريقه للوصول اليك ومن لايحبك سيتخلي عنك في اول فرصه اشخاص يحبونك وقت الفراغ واشخاص يصنعون الفراغ من اجل محبتك هنا سيأنبه ضميره لوكان يحبك سيعودليتهم بك دون ان تطلب منه ذلك🤍👌🏻✨
والتيار الكهربي اشتغل تاني …….حس أن في حد بيفتح الباب ….بسمله لما شافت الباب بيتفتح ….وحجابها مفكوك …..بدت ترتبط شعرها وتلبس الطرحه ……شويه والباب اتفتح خالص دلفت وراه ولبست الطرحه …..
خالد دخل لقته وقفه وراه محمد همسله أنه يطلع …..
**جاسر وساره واقفين تحت…..ساره:اي دا ياعم جاسر الخطه روعه هههههه لتتابع بزعيق:اي دا بقااا
جاسر:هو مين الي فتح التيار الكهربي انا متاكد ان محدش في الشركه خالص
ساره:انت يا داض انا حاسه أنهم هيبعدوا تاني
جاسر:صلي عالي النبي كدا ياساره
ساره:عليه افضل الصلاه والسلام
جاسر:طب تعالي نشوف ….
دخلوا الشركه……ساره بتخبط لأنها لابسه كعب
جاسر بهمس:هسسسسس اي دا اقلعي البتاع دا
ساره قلعت الكعب وشالته وطلعوا بهمس
**
محمد التفت لما خالد خرج…….بسمله:هو فين جاسر مش هو تعبان
محمد:مش عارف
بسمله:انت بتكلمني كدا لي كل اما كلمك مش طايقلي كلمه
محمد باستغراب:انا بكلمك كويس علي فكره انتي الي بتتكلمي كدا
_طب هو فين جاسر يعني ……..
محمد بخبث:احم …..أصله تعبان اووي بس قبل ماتيجي كان هنا وانا اخدته الفيلا
بسمله بعياط:طب هو كويس مالوا
محمد:عندوا شويه سخنيه
بسمله:طب فين الفيلا بتاعتكوا دي
محمد:تعالي معايا انا اصلا مروح
_ايجي هنالك لي يعني ممكن تجبهولي عندنا شويه
محمد:للدرجادي مش عايزه تيجي طيب بس مينفعش
_طيب خلاص هيجي معاك
محمد:يلا
جاسر فاتح كشاف الفون وطالع ………شويه حس حد نازل علي السلم …..
جاسر:اجري اجري ……….طلعوا يجري في الممر بتاع الشركه استخبوا عند المصعد لقوا محمد وبسمله ونازلين عند المصعد …….ساره:هما اتصالحوا ولا اي
جاسر:باين كدا …..يارب العالمين
ساره:يارب ونبي
جاسر:عليه افضل الصلاه والسلام
ساره:عليه افضل الصلاه والسلام
جاسر:طب هما ريحين فين
ساره:مش عارفه …..تعالي معايا وصلني يلا ولا اقوللك تعالي أسهر معايا شويه انا وخاللك
جاسر:تمام
هما نازلين:لقوا خالد نزل من الشركه…….
ساره:انا كنت مفكره انو بباك
جاسر:اه فهمت مين الي فتح التيار الكهربي انا نسيت اخد التلفون من بابا قبل ما يدخل عشان كدا رن عليه
يلا …….
عند محمد وصلوا للفيلا بسمله نزلت بسرعه ومحمد دخل
بسمله بصت للفيلا جميله جداا وتصاميها روعه
_هو فين ……
_فوق تعالي بعدين انتي مالك كدا مش علي بعضك
بسمله بتوتر:مفيش عادي
طلعوا الاوضه لفت انظارها صوره ليندا
بدءا الدموع تتجمع في عيونها …..محمد قرب منها …لقها بتعيط جاامد…….خدها في حضنه وبسمله استسلمته وعيطت جامد اوي….انا السبب يامحمد انا السبب اني سبتها وهيا خرجت وراياا ….فضلت تعيط
محمد:الحمد الله خير يابسمله بطلي عياط وفضل يمسح دموعها…..انتي عارفه اني مبحبش اشوفك كدا
عند ساره**
جاسر:ساره انا عايز اروح …..وعايز اكلم بابا
ساره:لا متكلموش ليكونوا في فيلا
جاسر:لا …ممكن خرجوا …..مش عارف بصراحه انا عايز اروح عشان اذاكر ….
**بسمله بتعب:هو فين
محمد:هو مين
_جاسر ………
_علي فكره انا بكلمك ……
محمد:بصراحه هو لا تعبان ولا حاجه ……
_يعني اي بتضحكوا عليا لا وساره كمان
محمد:يا بسمله حرام عليكي لي بتعملي كدا انت لي عايزه تبقي بعيده عني
_عشان انت الي اخترت كدا بعدين انا غلطانه وكل حاجه وحضرتك مبتحبش كدا
_حضرتي
_بسمله حست أنه اضايق……محمد انا عايزه اروح ……
بهدوء وهو بيقرب منها وبيهمس ليها:بتكسريني اووي
_بسمله ببكاء:انتي الي كسرتني كسرتني لما طلقني
_هو مش انتي الي كنتي طالبه برضو ولا اي يا بسمله
ولا انا الي عملت من نفسي كدا
بسمله:انت مصدقت تطلقني وتبعد عني زي الي كان مكتوب في الرساله ……
محمد بزعيق وهو يمسك وجهها:هو انا لو زي ما مكتوب في الرساله هخلف منك تاني لي ….أو ازاي هقرب منك ولمسك ونا مش بحبك ….انتي بتادبيني مثلا عايزه اي منييي كفايه بقا انا تعبان والله كفايه
_بسمله ببكاء:مش عايزه منك حاجه انا عايز اروح
جاسر فتح باب الفيلا ودخل بمرح وهو بيتكلم في الفون ….وطالع علي السلم ….بسمله قابلته بتعيط
جاسر:ماما
بسمله بغيظ:ايوه ماما الي ضحكت عليها انت وساره
جاسر:انتي راحه فين ياماما استني….
طلع بسرعه يجري وقفل الباب هقولك حاجه بس اسمعني ياماماااا كفايه بقا انت مش شايفه بابا عامل ازاي
انتوا لي بتعملوا كدا في بعض ماما بابا محتاجك جمبوا
ماما متعمليش كدا وتبعدي عناا بابا اتغير خلاص من يوم ما هاجر وليندا مش لقيتهم …..
بسمله بصدمه:هاجر…..
جاسر:ايوه هيا كمان خرجت من القصر مش لقيناه ……
بسمله بعياط:انا عايزه اروح اوعيي
جاسر فتح باب الفيلا وخرج وقفل الباب…….
بسمله:انت بتقفل الباب لي
جاسر:معرفش خرج من الفيلا
بسمله طلعت تاني ……..لقيته جالس علي الاريكه وماسك الاب توب هو مفيش مفتاح تاني للفيلا دي
بسمله بهمس:مش هتتغير انا اصلا اهم من الشغل
محمد:لاء طبعا مش اهم من الشغل انتي شايفه الي في أيدي دا اصلا شغل …..ليتابع بخبث:بعدين انتي كنتي مش خارجه يلا اخرجي عشان عايز انام
بسمله:اخرج انت بتطردني …..
محمد:لاء مبتطردكيش يا سوسو
بسمله بغيظ:متقليش سوسو ……….دي
محمد:اومال اقوللك اي
بسمله:انت بتقرب مني كدا لي ……انت قليل الادب ا…ابعد عني عاااااااا
محمد:هسس في اي هو انا عملت حاجه …..
بسمله:انت اي اصلا مينفعش تقرب منك كدا ..بعدين أناا أنا عايز اروح بيتي
_اولا لي مقربش منك كدا انتي مراتي دا بيتك
بسمله: انا مش مراتك انت طلقتني لاء انا عايزه اروح
_ لاء مطلقتكيش بعدين قولتها وكنت مضايق وصلحت غلطي اركزي بقا مش فاهمك انا اقوللك خليكي تقوليلي لا اقوللك برحتك تقوليلي انت بتطردني …..
بسمله بتوتر وهيا بتبعد عنه:ا…انت عايز اي يامحمد
محمد مش عايز حاجه يا بسمله كل الي عاوزه أن بسمله تبقي في حضنه وكفايه الي بتعمله في دا
_انا عايزه اروح
محمد بهمس قدام شفتيها:لا مفيش مرواح
بسمله بضعف وهيا بتزقه:محمد انا عايزه اروح هعيط والله
محمد:والله حرام عليكي الي بتعمليه
بسمله:ه…..هو انا عملت اي في حضرتك
محمد:حضرتي اي بس الوقتي
بسمله تاهت ما بين نظراته ليها:انا بكرهك مش بحبك
محمد:لا بتحبني …..
بسمله:لا بكرهك …..
ثواني انقض علي شفتيها يقبله طويله عميقه جداا أطاحت بكينهااا استسلمته وعيطت جامد……….
بعد عنهابسمله:انتي لي بعدت عني كل داا وسبتني
محمد:انا اسف …..
بسمله بعياط فحصنه:متبعدش عني تاني …..توعدني
محمد:اوعدك ……رفع وجهها وفك حجابهاا شعرها انفرد علي خصرها وعيونه محمره بشده ……
_انقض علي شفتيها مره ثانيه شعرت بخجل شديد لتبعده بعض …..لكن بلا جدوي ….قبلها قبله عميقه جدا قبله تعبر عن مدي حبه لهاا وعشقه اليها……..
**عند جاسر قاعد في الحديقه بيتكلم في الفون …..
كان بيتكلم مع كيندي …..اومال يا بنتي
كيندي:طب انت بتعمل اي دلوقتي ……
جاسر:مفيش
بعد مده بسمله نامت شالها ووضعها علي السرير برفق
دخل اتوضاء ودلف التراس ….فتح القران الكريم فضل يقراء شويه …..يعد مده لف الناحيه الأخري في التراس وبيبص لقاه جاسر بيتكلم في الفون ….
جاسر:يابنتي انا والله بحبك
كيندي:ونا كمان بعشقك …..بس انت مقلتش انا عايزه اخرج مع صحابي
جاسر:قولتللك مفيش خروج سمعتي يلا اقفلي ……
كيندي:براحه طيب بتزعق لي
جاسر:نرفزتيني اقفلي بقاا قفل معاه
محمد:لا راجل
جاسر بصدمه وهو بيبص لفوق:بابااااا ….انت سمعتني ونا بتكلم
محمد:اطلعلييي
جاسر:يا بابااااا
محمد:هو انا قولت اي اطلعلييييي اخلص
جاسر طلع…….لقاه واقفله علي السلم ……
جاسر بهمس:اعمل اي
محمد:تعالي المكتب
محمدخل المكتب وهو طلع …..لقته الغرفه مفتوحه بسيطه بس فيها لقه بسمله نائمه طلع جري ونام جمبهاا
مامااااا الحقنيييي ………
بسمله:اي في اييي عملت اي
جاسر:اصل ……
بسمله: بسم الله الرحمن الرحيم اي ياحبيبي مالك اهدي
كدا
‏جاسر:بابا هيضربني مع اني معملتش حاجه غلط …..
‏لقه محمد دخل ….انت جاي هنا لي هو مش انا قولتيللك
تعالي المكتب …..
بسمله:هو عمل اي انت عملت ايييي
محمد:الباشا بيتكلم في التلفون وسيب مذكرته بعدين من امتي ونت بتكلم ….
جاسر:ما ماانا قولتللك اني بحبها قبل كدا
بسمله:اي دا يا حبيبي انت بتحب مين دي بقا لتتابع بمرح عرفني عليها
محمد بزعيق:بتقولي اي انتييي
بسمله:هو….انا….قولت ايي
محمد:انت مفكر امك الي هتشيللك مني يعني
جاسر:م….منت لما بتكون متعصب جداااا مش عارف انت بتعمل اي
محمد:والي بتعمله دا صح يعني ….
جاسر طلع يجري بره الغرفه ….وقفل الباب
بسمله :هو انت مضايق كدا لييي
محمد:مفيش نامي
بسمله بغيظ:اي دا يا محمد
محمد:انت بتزعقي …….
حطت وجهها في حضنه:لاء يا حبيبي مش قصدي بس هو عمل اي
محمد:حب اي الي بتكلم عنه دا ….شويه وسكتم التنين
بسمله بعدت عنه وهو اتعدل عشان ينام ….
بسمله بمرح ونست كل حاجه:حبيبي لسه زعلان مني
محمد بعدم فهم:من اي
بسمله:اي حاجه قولتها غلط و….
محمد:بسمله متكمليش ونبي وجذبها لحضنه ……
شويه بسمله بعدت …
محمد باستغراب:بعدني ليي
بسمله:انا مقلتش لساره اني هنا
محمد:لا مابنك عمل الازم ….
_هو عمل اي
جذبها لحضنه:خليكي في حضني عشان حرمتني منك كتير
_بسمله بلوم:انا اسفه بجد …….شويه بدءا عيونها تغمض بتعب وافتكرت كل حاجه حصلت مابنهم جامد ……..
صحت تاني ….انت مش عايز تنام لي هو انا مضيقاك مثلا مش عارف تنام
محمد:بالعكس ونتي في حضنه عارف انام الاول مكنتش بنام خالص بعدين متبعديش عن حضني
بسمله:بحبك اووي
محمد:بعشقك بعشق عيونك الحلوين دول
بسمله بخجل:احمم انا عايزه انام بقاا
**
في صباح يوم جديد ممتليئ بالسعاده
صحي من النوم ببطئ لقاه نائمه في حضنه ….بداء يداعب شعرها ويلمىىه بين يديه
بسمله بنوم:قفشتك بتعمل اييي
محمد:معملتش حاجه والله لسه
_هههههه عيب
بدء يتأمل وجهها بحب قرب منها ويدا يبوس فيها جامد
انتي عيونك لي قمر كدا بتجذبني ليها علطول …..
بسمله بخجل:عيوني بس ….
محمد بحب:كللك ياسوسو
بسمله برقه:بحبك اووي ….
فجاه الباب خبط:بابااااا
بسمله:لينداا بتخبط……..شويه سكتت والدموع امتلئت عيونااا …بسمله:اصل هيا علطول كانت تجي تصحيك وتعمللك قهوه …..
محمد بدموع: انشاء الله هنلقيها بطلي يابسمله عشان خاطري وصلي علي النبي كدا
بسمله:عليه افضل الصلاه والسلام ونعم بالله العلي العظيم
محمد:عليه افضل الصلاه والسلام …….الحمد لله
انا خارج اشوف الأستاذ الي بيخبط بره ….
خرج…..بيقفل الباب….اي
جاسر:انا….عايز ادخل لماما كدا
محمد:نائمه
جاسر بخبث:انتوا عملته اي بقا حلو خطتي صح …..
محمد وهو ماسك الحزام في ايده
جاسر فتح عيونه بصدمه
محمد:طيب يامعلم قولي عملت اي امبارح ونا اقوللك
جاسر وهو بيقرب من السلم:انا رايح المدرسه عشان. …
طلع يجري علي السلم عشان متاخرش …….
**
بعد مرور أسبوع وحياتهم بقت مستقره خلاص
في القري السياحية الخاصه بيهم …..
في غرفه محمد …….
بسمله بتحاول تلبس فستان وتقفل السسته بتاعته
محمد:اخرجي يابسمله بتعملي اي
بسمله:مفيش …طلعه اهو
بسمله غيرت ……بسرعه…..ولبست بجامه وطلعت وفردت شعرها حول خصرها ……
خرجت بسرعه
محمد باستغراب:اي دا …..فجاه الباب خبط
جاسر:بابااااا بابا
محمد:ايوه
جاسر:بقوللك اي المروحه والتكيف الي عندي واقفين مش عارف انام فنا مضطر انام معاكم اعمل اي
محمد بيحاول يهدي نفسه بسمله معلش يا حبيبي معلش
لسه هتقرب من الباب……هتخرجي كدا روحي البسي حاجه شعرك وغيرك هدومك دي …..
بسمله:بس يعني دا ابني
محمد:روحي يابسمله اسمعي الكلام …….
بسمله دخلت ….وفتح الباب لي جاسر بمرح وهو يدلف السرير:اه التكييف بايظ لي يابابا …..
محمد:بتعملي اي
جاسر:هنام و في النص زي مانت شايف
بسمله طلعت وقربت جمبه……
جاسر:تعالي بقا ياماما عايز انام في حضنك
محمد:لي لسه صغير …..
شويه خرج في التراس أمام الأشجار شارد امامهاا بسمله جت من وراه وحضنته:مالك
_مفيش الاستاذ نام
_اه نام معلش يعني ….هو انت أضيفت ولا اي
محمد:مضايق من ابني يابسمله
_لاء مش قصدي والله
_عارف انك مش قصدك كدا ……
بسمله وقفت جمبه وفضلت تبصله وابتسمت….
محمد لاحظ دا ماللك بتبصي كدا …
بسمله برقه:هههه معجبه بحضرتك
محمد:يخربيتك ونتي قمر …..
بسمله:طب اي هتفضل هنا يعني مش هنام ……
لقته قدامه وحضنها …..مش جايلي نوم …
بسمله:طب اي هتفضل حضني كدااا .
محمد:ياسوسو بطلي بقا بقا رقتك دي ونتي قمر كداا بفضل يبص لعيونها من اول مقابله ليهم …….لدا يفتكر كل حاجه مابنهم …….
بسمله:محمد…….
محمد:…………..
بسمله:محمد
محمد فاق:ها
بسمله:ها اي مركز في اي كدا
_في عيونك
مالها عيونهي بقا
بتسحرلي جامد يا روحي
بسمله:امم الله علي الكلام الجميل دي …..انا نفسي اسالك سوال محيرني من زمان اووي بس بجد بقا بس اوعي تزعل مني
محمد:محدش بيزعل من حد بيحبه اتفضلي
بسمله:اول مقابله لينا ….كنت انت اصلا مش لطيف معايا خالص يعني ……السوال بقا لما كنت قولت قدام اسيل يعني أن انا حبيبتك بعدين عمتك عرفت وقالتلي أن انت متقدملي …….انت كنت حابب كداا ولا مش كنت حابب كدا ولا انت كنت بتغيظهاا
محمد:اي السوال دا طيب هقوللك لاني بحب الصراحه بس اشمعنا السوال دا
بسمله:مفيش بس السوال دا من زمان نفسي لسالهولك
محمد:بصراحه انا حبيبتك من اول مره اتقابلنا حسيت أن في حاجه بتجذبني ليكي جامد مش قادر ابعد عنك خالص
معي اني كنت خاطب مره بس حسيت اني مكنتش خاطب ولا حبيت ….عرفت الحب بجد ونتي معايااا
بسمله بغيره:ازاي بقا ولارا اختك كانت بتقول انك بتحبها
اوعي لتكون في الاول كنت بتغظها عشان كدا خطبتني
طب استني استني اشمعنا انا الي خلاني يعني يعني انت مثلا محمد ابلكجي قمور وجميل والبنات كلها تتمناك لي حبتني أناا لي مش اخترت الي زيك
محمد:الي زي…. بعدين تاني الكلام دا متقولوش متقرنيش نفسك بحد ربنا كتبلنا انا احنا تكون لبعض
متقوليش كدا تاني عشان مزعلش منك
بسمله:لا لا خلاص مقدرش علي زعللك مش عارفه انا قولت كدا ازاي بس ….مش عارفه وخلاص
محمد:وبتقلولي بقاا اخترتك انتي لي وحبيتك ليه
قولتلك دا نصيب ربنا كتبلنا نكون مع بعض
بسمله:احلي نصيب بجد ربنا يخليك لياا …..
محمد:وحبيتك لي بصي …..لو قدامي 100كبايه عصير
وعطشان جدا بس ولا واحده منهم هترورني غير الميه …..
بسمله:الله انت كلامك جميل اووي ……ربنا يخليك ليا
محمد:يارب العالمين
بسمله فضلت تبصله وحاوطت ايديها حول رقبته وحضنته…..
محمد:بس بقاا يا سوسو ونتي قمر كدا وعيونك دي
بسمله:مالها بقا عيوني
محمد:قولتللك بتجذبني ليها
بسمله:يعني انا جذبتك بعيوني دي
جاسر صحي بيمثل أنه نايم……ودخل للتراس:اي ياماما مهو بيقوللك بتسحريله ……
ههههه جذبتيه بعيونك الخضراء دي يا سوسو

تمت…

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى