روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الثلاثون 30 بقلم نوسة حمادة

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الفصل الثلاثون 30 بقلم نوسة حمادة

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الجزء الثلاثون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء البارت الثلاثون

رواية جذبتني بعيونها الخضراء
رواية جذبتني بعيونها الخضراء

رواية جذبتني بعيونها الخضراء الحلقة الثلاثون

في شركه نور العشري
دلف من السياره صعد الي المصعد الخاص بالشركه
ريناد:صباح الخير
ميار:صباح الخير
نور:صباح الخير يا ريناد
ريناد بجديه:خالد باشا اتصل وقال إنه التصميمات تروحله الشركه دلوقتي وحضرتك كمان لأن محمد باشا ونانس في الشركه هناك
نور:تمام ليتابع بجديه ميار تيجي مكتبي
ريناد:حاضر
ميار:اي دا هو يقصدني انا ولا
ريناد:ميار التانيه وانت تعملي فنجان قهوه
ميار:بس هو مطلبش

 

 

ريناد:مش لازم يطلب
ميار:بس انا
ريناد بمقاطعة:مفيش بس
…………………..
ياسمين بخبث:في اي
ندين:محمد باشا دخل مكتب بسمله ومتعصب اوي
ياسمين:وهيا عملت اي دي
ندين:معرفش
محمد ببرود:انتي ازاي تقفلي الباب كدا كام مره تقفلي الباب كدا
بسمله بغيظ:ونت متعصب عليا كدا لي اشمعنا دلوقتي متعصب من شويه كنت حلو
دلفت ندي الي المكتب لتتابع بجديه:حضرتك اسيل مجتش ونت طلبت أنها ترتب الارشيفات وكدا ممكن انا اعملهم
محمد بخبث:لاء انتي شوفي شغللك
ليتابع ببرود:سمعتي هيا قالت اي
بسمله:ونا مالي بالارشيفات دي انا معرفش حاجه فيهم اصلا بعدين دا مش شغلي
محمد:انا الي قوللك شغللك اي ومش شغللك اي
بسمله:طب حتي قولي الارشيفات دي اعمل اي مش فاهمه
محمد:اسالي انا معرفش
دلف من المكتب
بسمله:يعني اي دا
بسمله بجديه:يا ندي لو سمحتي الارشيفات دي اعمل اي فيها
ندي:بترتبيهم
بسمله:طب هيا فين دي
ندي:شايفه المكتب دا الي جنب ياسمين هانم علطول
بسمله:تمام
دلفت الي المكتب لتتابع بغيظ:طب انا اطولهم ازي يعني
ثم وقفت علي سلم

 

 

رن هاتفها لتجيب:اي يا ميار
ميار:بت يا بسمله القهوه دي بتتظبط ازاي
بسمله:قهوه هو انتي بتشربيها
ميار:لاء طبعا مش ليا دي لنور باشا
بسمله:معرفش عشان مبعملهاش قبل كدا
ميار:طب انا مش عارفه اظبطها خالص اعمل اي لتتابع بمرح:بقوللك اي عملتي اي قولتيله
ياسمين:محمد
محمد:خالد فين
ياسمين:مش عارفه بس باين كدا في مكتب بتاع الارشيف
دلف الي المكتب
بسمله بغيظ:لاء ياختي انا روحت عشان اقوله بعدين لقيت
نانسي دي قاعده جمبه انا اضيقت جدا بصراحه مش عارفه لي بعدين بقوله عيزه اتكلم معاك قالي لتتابع بتريقه
مش دلوقتي يا بسمله انا عندي شغل
كان يكتم ضحكاته بما تقوله
ميار:يعني انتي يا بسمله عيزاه يقوللك وحشتني انتوا في شغل
بسمله:يابنتي انا بقوللك عايزه يقولي وحشتني بقوللك روحت علشان اتكلم معاه لقيته بيقولي مش دلوقتي عندي شغل
ميار:طب ميمكن عندو شغل فعلا
ريناد:ميار بتعملي اي اخلصي انتي لسه معملتيش القهوه
ميار:منا مش عارفه اظبطها
ريناد:مالها مهي جميله
ميار:تمام
بتعملي اي
بسمله:عااااااااااا قبل أن تقع امسكها بسرعه
ميار:بتقولي اي بقوللك انا هقفل دلوقتي وكلمك بعدين
محمد:هو انا قلتلك رتبي الارشيفات ولا اتكلمي في التليفون
بسمله بشهقه:انا اسفه بس
محمد: كملي شغللك

 

 

بسمله بهمس:انا مش عامله حاجه
محمد:بتقولي اي
بسمله:مبقولش حاجه
محمد:لا بجد بتقولي اي مش عامله حاجه
بسمله بتوتر:لا ………مقلتش حاجه
…………………
دلفت بالقهوه الي المكتب لتتابع بجديه:اتفضل
حضرتك تطلب حاجه تانيه
نور:كنت قولتلك اتفضلي علي شغللك
ميار:تمام
ريناد:ممكن ادخل
نور:اتفضلي
ريناد بجديه:ميار مجتش لسه
نور:ازاي يعني هيا مش عارفه أن في شغل عندها
ريناد:حضرتك انا رنيت عليها كتير بس مردتش
دلفت ميار بشهقه:انا اسفه يا نور باشا اني اتاخرت
نور:متتكررش تاني
ميار:حاضر انا نسيت التصاميم في المكتب هجيبها وجي
دلفت خارج المكتب
ميار ببرود:انتي ميار
ميار :ايوه انا
ميار:انتي اي الي انتي بتعمليه دا الحركات دي انا محبتهاش خالص
ميار بعدم فهم:تقصدي اي
ميار:بطلي تقربي من نور فهمتي
ميار ببرود:نور باشا بيكون مديري في الشغل وبس اصلا انتي مين عشان تتكلمي بالاسلوب دا معايا كدا
ميار:ههههههه بجد انا حبيبت نور فهمتي
ميار ببرود:يعني انا اعمل اي
ميار:يعني بطلي تقربي منه فهمتي بس انا هخليكي تترفدي من الشغل
ميار:احترمي نفسك انتي بتقولي اي انا بشتغل وبس

 

 

ميار بخبث:يعني انتي تقصدي أن انا مبشتغلش انا هرد علي نور باشا علي انتي بتقوليه دا انتي بتكلمي كدا انا كنت جايه اشكرك علي الي
ميار بمقاطعة:انتي بتقولي اي
ميار:نور
ميار:نور باشا
نور:تعاليلي المكتب بسرعه
دلفت ميار الي المكتب
ريناد ببرود:انتي عملتي اي يا ميار انتي عملتي فيها كدا
ميار:انا عملت اي
ريناد:انا سمعت انتي قولتلها اي انا هقول لنور باشا الي انتي قولتلها
ميار:ريناد ملكيش دعوه انتي ممكن اخليكي تترفدي زيها
نور:انتي اي الي عملتيه دا
ميار:انا معملتش حاجه حضرتك هيا قالت
نور:برأي الي سمعت كفايه كدا
ميار:حضرتك اسمعني الاول
نور:انا معنديش حد يتكلم كدا وبأسلوب دا معتيش تعملي كدا تاني اتفضلي علي شغللك ومتكررش تاني
……………….
بسمله:احم اي ندي ممكن تساعديني في حاجه
ندي:حاجه اي
بسمله:شوفي كدا الارشيفات دي كدا صح ولا لا
ندي:حاضر
بسمله:انتي بتعملي اي
ندي:مفيش بس بشوف الاجتماعات والي حاجات دي
بسمله:هو محمد عندي اجتماع دلوقتي
ندي:لاء
بسمله:طب هيا نانسي دي لسه جوه
ندي:لاء خرجت
بسمله:خلصوا الشغل والتصميمات
ندي:لاء هيكملوا في البيت
بسمله:تمام…………اي بتقول اي في بيت مين
ندي:في بيت محمد باشا هو قالها كدا عشان بتعلم برضو لارا في الأزياء وكدا هيا برضو صحبه لارا
بسمله بغيظ:طب ممكن تشوفي الارشفات دي
ندي:تمام يا بسمله
دلفت الي المكتب لتتابع بجديه:انا خلصت الارشفات
محمد:

 

 

بسمله:اسفه مكنتش اعرف انك بتتكلم في التلفون
محمد:مفيش مشكله كنتي بتقولي اي
بسمله:انا خلصت الارشفات
محمد:تمام
بسمله ببرود:هو انتي بتعملني كدا لي
محمد:مش فاهم تقصدي اي
بسمله:يعني انت بتتكلمي باسلوب مش حلو
محمد:احنا في شغل عايزني اكلمك ازاي بعدين انتي عايزاني اكلمك لي
بسمله:هو يعني عشان قلتلك اني عايزه افكر في الموضوع وكدا يبقا متكلمنيش
محمد:ونتي فكرتي
بسمله:اي………………
محمد:مش عايزه كلام
بسمله:هو انا اتكلمت انت بجد غريب اووي
محمد:اتفضلي علي شغللك
………………….
في بيت بسمله
الجده:ساره انتي متذكريش لي
ساره:منا ذكرت من شويه انا برسم
الجده:بترسمي
ساره:اه برسم
الجده:بسمله حبيبتي انتي جيتي من الشغل
بسمله بتعب:ايوه
ساره:عارفه يا جدتي انا برسم اي
الجده:بترسمي اي
ساره:برسم زي المصمم محمد ابليكجي انا بجد نفسي اكون مصممه مشهوره زيه
بسمله:انا هروح لميار
الجده:تمام يا حبيبتي
الجده:انتي يا بت يا ساره
ساره:هيا زعلت بعدين هيا غبيه اووي
الجده:ساره
ساره بغيظ:حاضر هسكت
……………………

 

 

لورا:يعني هيا قالتلك حبيبته
ميار:اومال انا بحكي اي
لورا:طب هيا ازاي تتكلم معاكي كدا لاء وهو كمان بيدافع عنها
ميار:الي ديقني أن انا قولتله صباح الخير ومردش عليا
لورا:مش انتي بتقول أنه رد
ميار بغيظ:مش ليا لريناد بس
ميار:بسمله
بسمله:ايوه
لورا:في اي
بسمله:مفيش
ميار:لاء في قولي طب انتي اتكلمتي معاه
بسمله:لا
ميار:لي يا بسمله لي
بسمله:يابنتي انا روحت عشان أكلمه بس مش مديني فرصه اتكلم خالص
ميار:طب لما كلمتني كانت نانسي دي لسه قاعده معاه
بسمله:دي كمان هتروح البيت عنده
لورا:بجد
ميار:لي
بسمله:ندي قالتلي كدا
ميار:طب اي هتقعدي كدا
لورا:اي يا ميار اهدي كدا
ميار:انا من رأي أن نانسي دي شكلها كدا
بسمله:لا متقليش
ميار:لا هقول وتبقي غبيه بجد لو مقلتلوش دي فرصه تقولي
لورا:اه ميار عندها حق
بسمله:اقوله دلوقتي
ميار:ايوه قوليله
ميار:انتي بتعملي اي

 

 

بسمله:هقوله
ميار:لاء يا غبيه مش في التلفون
لورا:اومال اي يا ميار تروحله البيت
ميار:ايوه
بسمله:انتي بتقولي اي ازاي يعني دلوقتي
ميار:خلاص متقلولوش يا حبيبتي لتتابع بخبث:سيبي نانسي وديلها فرصه تكلمه
بسمله:اسكتي
ميار:ها تعملي اي
…………………………
لارا بمرح:بجد انا ممكن اكون مصممه ازياء وكدا
نانسي:ولي لاء يا لولو انتي بجد شاطره
نانسي بضحك:هو محمد فين
لارا بايماء:في مكتبه بيشتغل
نانسي:تلفونك بيرن باين
لارا:اه دي مسدج ثواني كدا
مسدج:لارا انتي فين اطلعي كدا
لارا بضحك:دي صحبتي
لارا:هفتحلها بس
دلفت لتتابع بمرح:اي يا بت في اي بعته مسدج لي يعني ادخلي
لارا:دي رنا صحبيني
نانسي:اهلا وسهلا
رنا:اهلا بيكي
كان يجلس في مكتبه
محمد:اي الصوت دا
دلف ناحيه الحديقه
ميار:ها يا بسمله عملتي اي انتي فين اصلا
بسمله:اسكتي يا ميار انا مش عارفه انتي خليتيني اعمل اي
لورا:انتي بتعملي اي دلوقتي طيب
بسمله:انا في الحديقه
ميار:ونتي بتعملي اي في الحديقه
بسمله:بصراحه كدا انا مش هقولك حاجه انا متوتره مش عارفه اقول اي
ميار:يعني اي
بسمله بهمس:يعني اسكتي كان في المكتب وخرج في الحديقه
لورا:بعدين يعني هتقوليله ولا لاء
بتعملي اي هنا

 

 

بسمله:اي دا انت كنت
محمد:بتعملي اي هنا
بسمله:انا كنت جايه عشان اسالك عن حاجه في الشغل
محمد بخبث:طب منا كنت معاكي في الشركه مقلتيش لي
ميار بهمس:اقفلي الفون دا عشان مديقنيش راحت تقولي عشان الشغل الغبيه دي
محمد:طب اي سوال دا
بسمله:اي…………
محمد:ها يا بسمله سوال اي عشان عندي شغل مش فاضي
بسمله بغيظ:شغل اي دا بقااا بعدين لما انا بكلمك تسيب الشغل وتكلمني متقليش عندي شغل يعني هو الشغل أهم مني
محمد:طب متجي جوه وقوليلي عايزه تسالي سوال اي
دلفوا الي المكتب ليتابع بمرح:سوال اي
بسمله بتوتر:كنت عايزه اقوللك يعني
محمد:ها قولي
بسمله:انا موافقه اني اتجوزك
اتجه ناحيه باب المكتب
بسمله بهمس:في اي لتتابع بجديه:انت هتقفل الباب لي يا محمد
قفل الباب بعنف
رنا:في اي
لارا:مش عرفه يا رنا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى