روايات

رواية جريمة أهل الفصل الأول 1 بقلم إلهام علاء

رواية جريمة أهل الفصل الأول 1 بقلم إلهام علاء

رواية جريمة أهل الجزء الأول

رواية جريمة أهل البارت الأول

رواية جريمة أهل
رواية جريمة أهل

رواية جريمة أهل الحلقة الأولى

 

في احد البار*ات الليليه تجلس هذه الفتاة مع اصدقئها تش*رب وتلهو إلا أن جاء شاب من خلفها

الشاب/هو القمر نزل عندنا هنا ولا اي

الفتاة/لا رد

الشاب/اي ياعسل التقل مطلوب بس مش كده

الفتاة شرب*ت شويه من كسها وابتسمت بخبث لصحبها

احد الصدقائها/الله يرحمو ههه

وهنا البنت لفت لشاب ببتسامه/امم كنت بتقول اي بقي

الشاب/بقول متيجي نكلم ال*سهره عن*دي

الفتاة/عيوني بس كده ثواني اجيب شطنتيتي

ولفت وشها لاصدقئها والشاب ابتسم بنصر إلا أن تفاجأ الجميع بهذا الشباب ملقي علي الارض بضربه من هذه الفتاة

الفتاة/لسه مجاش الي يمتلكني

ونظرت أصدقائها وشربت من الكأس وآخرجت بعض النقود ورمتها علي الطولاه

الفتاة/تصبحو علي خير ي بنات

والقت جملتها وذهبت راحله

قام الشاب بألم

احد الفتيات/هههه مش لقيت غير دي وتعاكسها

الشاب/ليه عكست مين يعني مرليم مروم

احد الفتيات/لا عاكست ميرا الجبلاوي

الشاب بصدمه/ميرا الجبلاوي الي في بالي

احد الفتيات/بظبط هي صاحبة اكبر شركه في الشرق الأوسط كلو

الشاب/اا بس اديها جامده اووي

الفتاة/هههه تعيش وتاخد غيرها

جميع الفتيات/ههههه

&&&&&&&&&&&&

وفي جه اخرا

وصلت ميرا فيلاتها ودخلت بهدوء

/ميرا

ميرا/ههه مساء الخير

/اصدق صباح الخير احنا خمسه الصبح

ميرا/داده بالله مش عيزا الاسطوانه بتاعت كل يوم دي الله يخليكي

الداده/يابنتي انا خايفه عليكي حرام عليكي نفسك مش علشان اهلك سا

ميرا/داده انا تعبانه وعيزا انام تصبحي علي خير

وطلعت ميرا علي جنحها واتنهدت وراحت علي سررها وفتحت الكمود واخدت حبه منو وبعدين استلقت علي السرير وغفت بعد معناه

في الصباح

دخلت الداده وفتحت الستائر

فتململت ميرا علي في نومها

ميرا/داده اقفلي الشمس دي

الداده/هههه اقفل الشمس ازاي ههه قومي قومي احنا الضهر قومي بقي

ميرا/شويه بس وهقوم

داده/لاا يلا علشان نفطر سوا يلا

ميرا/ي داده شويه بالله

داده/لا قولت يلا

ميرا /طيب ي داده قومت اهو

داده/ايوا كده يلا

ميرا وهي تقوم من علي السرير /قومت اهو هاخد شور وانزل وراكي

داده/طيب مش تتاخري

ميرا ببتسامه/حاضر

وثم ذهبت الي الحمام

وبعد قليل انتهت ميرا من حمامها ولبست ملابسها الانيقه وثم اتجهت إلى الأسفل

ميرا بابتسامه/صباح الكل علي ست الكل

داده/صباح العسل علي عيونك يلا اقعدي افطري

ميرا/حاضر

ثم قعدو يتناولو الفطور سويا

داده/احم ميرا

ميرا/نعم

داده/جدك اتكلم انهارده هو وابوكي وامك

ميرا كانت بتاكل وأول مسمعت الكلام سابت القمه بعصبيه وعيونها احمرت من كتر الغضب

ميرا/داده انا قولت ميت مره اهلي ماتو ومليش أهل

داده/ي ميرا ي حببتي عرفه ان بس

ميرا بغضب/داده خلصنا هما عايزين مني اي تاني

ثم سابتها وخرجت ركبت عربيتها وذهبت بغضب

تحت منادية الداداه لها

الداده/ميرا ي ميرا استني بس ي ميرا يارب اليوم ده يعدي علي خير يارب

عند ميرا تسوق بسرعه جونونيه ويدور بداخل رأسها احداث تكره افتكرها

فلاش باك

/انتي مش قد المسئوليه

/يعني انت الي قدها أنا خلاص زهقت من عشتك دي دي مش بقت عيشه طلقني بقي

/هطلق انا اصلا معتش عايز اشوف وشك لا انتي ولا بنتك انتي طالق

/احسن ولا انا عيزا اشوف وشك لا انتي ولا بنتك

/ماما مش تسبيني ماما

ولكن ذهبت دون راد

/بابا مش تسبني بالله ي بابا

ولكن ذهب أيضا

/ماما اااا باباااا متسبونيش لواحدي

باااك

ميرا ضربت فرامل مره وحده وحطت راسها علي الدركس يوون/ليه سبتوني لواحدي ودمعه خنتها ونزلت

لالا مش هضعف انا محدش سأل عليا منهم لااا مستحيل اسامحهم مستحيل

ثم انطلقت بسيارتها منطلقه لشركتها

في جهة اخرا عند داده ميرا

الداده تحاول الاتصال ب ميرا لكن بلا جدوه

داده/يارب استرها ردي بقي يابنتي مش تقلقيني عليكي

وفجأة جرس الباب رن

الداده/اكيد هي الي جت

وذهبت لتفتح الباب

لتنصدم😳

وعند ميرا دخلت الشركه بكل وقار وكبرياء

السكرتاريه/صباح الخير يا فندم

ميرا/هاتي الورق الصفقة الجديده علي مكتبي

السكرتاريه/حاضر يافندم

دخلت ميرا وضربت الباب بشده

لتنضفت السكرتاريه/استر يارب 🙂 لا انا مش هدخلها هقول لاستاذ زياد

وذهبت علي مكتب ذياد وطرقت الباب ودخلت

السكرتاريه/استاذ ذياد

ذياد/نعم ي روان في حاجه

روان/انسه ميرا جت وشكلها مش مبشر بالخير ابدا وطلبت مني ورق الصفقه ونا حدلله مدخلها وهي كده دي ممكن تبلعني

ذياد/ههههه هي اي ميرا عصبيتها وحشه بس مش للدرجه ههه

روان/لا مش هخشلها بردو

ذياد/ ههه خلاص هروح انا هاتي الورق

روان/اهو اتفضل بعد ازنك علشان ورايا شغل

ذياد/تمام اتفضلي

وذهبت وتركته وهو اخد نفس عميق وذهب الي مكتب ميرا

طرق الباب ثم دخل

ذياد/ونا اقول الشركه منوره ليه

ميرا/اطلع بره يلا

ذياد/ولا في عينك بت اتعدلي لعدلك

ميرا/مبلاش انت انت ناسي اخر مره حصلك اي

ذياد/احم مش تقدري تعملي حاجه

ميرا/يولا ي جامد طيب متيجي نجرب

ذياد/هتضربي اخوكي ☹️🥺

ميرا/ههه م اخويا الي عايز كده

ذياد/حرمت ي باشا

ميرا/ههه اخوات مش بتيجي غير بلسك

ذياد/بتقولي حاجه ي قلب اخوكي

ميرا/ابدا ☺️

ذياد/هصدقكك واكدب وداني المهم مالك

ميرا/مالي مليش

ذياد/ميرا

ميرا/اوف نفس الموضوع

ذياد/امم لسه عايزين يكلموكي

ميرا/ااه

ذياد/وهتكلميهم

ميرا بغضب/علي جث*تي عمري مهسامحهم وكره*ي ليهم بيذيد كل يوم عن الي قبلو

ذياد/طيب اهدي

ميرا/انا هروح علشان ام*ك زمانها قلقانه عليا

ذياد/ام*ك انا مش عارف انتي سيادة أعمال ازاي

ميرا/زي الناس هتيجي معايا ولا امشي لواحدي

ذياد/لا هاجي أنا واقع من الجوع

ميرا/طيب يلا يابو كرش قدامي

ذياد/الكرش عز ياختي

ميرا/هههه طيب يلا يابو عز

ثم انطلقو علي البيت

وعند الداده فتحت الباب لتنصدم 😳

/اي ي زينب هتفضلي موقفانا كده كتير

زينب الداده/ميرا مش هنا علشان ادخلكو

جد ميرا/اوعي ميرا اي الي تمشي كلامها علينا اووعي

وزقها ودخل هو وابها وامها

زينب/محمود بيه ميرا لو شفتكو هنا مش هيحصل خير

محمود/انتي كبرتي وخرفت*ي ولا اي يازينب دي حفيدتي مش تقدر تعمل حاجه

زينب/بس

/انتو اي الي جبكو هنا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية جريمة أهل)    

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!