روايات

رواية حب بلا قيود الفصل الثامن 8 بقلم روان عبدالله

رواية حب بلا قيود الفصل الثامن 8 بقلم روان عبدالله

رواية حب بلا قيود الجزء الثامن

رواية حب بلا قيود البارت الثامن

رواية حب بلا قيود الحلقة الثامنة

كانت تجلس في غرفتها بشرود في كميه الرسائل اللتي ارسلها لها عن كم يعشقها ولا يتحمل بعادها
فتح الباب ليدخل بهدوء ويجلس بجانبها
حمزه.. سرحانه في اي
التفت له لتقول.. سرحانه في كل حاجه حصلت مو*ت هبه وحب*س فاطمه واللي حصل معانا كله
حمزه بحب… حصلت حاجات كتيرر المهم اننا مع بعض
ابتسمت له ليحضنها بقوه
حمزه ببتسامه.. عندي خبر حلو ليكي
غرام بإستغراب.. اي
حمزه.. انا قررت انك تكملي حلمك وتدخلي كليه الطب
نظرت له بصدمه وسعاده لم تتستوعب شئ
حمزه.. انا هقف معاكي لحد ما تحققي حلمك وتبقي اكبر دكتوره في البلد كلها
احتضنته بقوه وهي تصرخ بفرح
غرام.. انا مبسوطه قوي شكرا ياحمزه انا بحبك قوي
شدد علي احتضانها وهو يقول… حمزه دايما في ظهرك ياغرام
حمزه.. هدخل اخد دش وحضري العشاء علشان واقع جوع
نزلت من علي السرير بسرعه وهي تقول بفرح.. عنيه دقيقه يكون العشاء جاهز
ابتسم لها ثم دخل لاخذ حمام دافئ
في صباح يوم جديد كانت تقف في غرفتها وهي تتحرك بتوتر
دق الباب لتدخل سيده وتعطيها شئ
غرام.. اوعي يكون حد شافك
الست.. لا طبعا محدش شافني
اخذته منها ثم اغلقت الباب جيدا
بعد مده كانت تنظر للشئ في يدها بصدمه ودموع
غرام.. انا حامل
جلست علي السرير بدموع وهي تبكي بحرقه
غرام.. هعمل اي دلوقتي كل حاجه باظت حلمي هيدمر حمزه لو عرف مستحيل يخليني اكمل حلمي هيمنعني زي بابا ما وسومعمل
بدأت تبكي بقوه وهي تفكر كيف تتخلص من تلك المصيبه في نظرها لانها عائق امامها لتحقيق حلمها
وقفت وهي تمسح دموعها لتمسك هاتفها وتتصل بشخص ما
غرام.. ازيك يادكتوره
رغد صديقتها… ازيك ياغرام وحشتيني
غرام.. وانتي اكتر كنت عاوزاكي في حاجه كده
رغد.. اي هيا
غرام.. مش هينفع كده هجيلك ونتكلم
رغد.. تمام هستناكي
اغلقت الهاتف وبدلت ثيابها ونزلت لاسفل
غرام.. عمتي انا هروح عند رغد صحبتي شويه وراجعه
حميده.. قولتي لحمزه
غرام.. لا بس انتي قوليله
حميده.. روحي ومتتأخريش وارجعي قبل جوزك ما يرجع
اومات لها وهي تتحرك للخارج بسرعه لتذهب لعياده صديقتها
رغد بصدمه.. انتي بتقولي ايه ازاي عاوزة تعملي كده
غرام ببكاء.. انا مجبوره انزله يارغد
رغد… حبيبتي اهدي كده وفكري تاني ده ابنك
غرام.. انا فكرت وقررت هتساعدني ولا اروح لحد تاني
رغد.. تمام ياغرام هساعدك بس انتي هتندمي صدقيني
غرام.. لا مش هندم محدش هيعرف حاجه
رغد.. انتي هيبقي باين عليكي التعب والارهاق وهتحتاجي راحه
غرام.. هتصرف هقول شويه تعب اي حاجه
رغد.. تمام اقعدي شويه لحد ما اجهز كل حاجه
اومات لها وهي تفكر هل ما تفعله صحيح هل يستحق حلمها التخلي عن قطعه منها
نفظت افكارها علي صوت رغد يحثها علي الدخول
نامت علي السرير بعد ما تجهزت للعمليه تنظر لسقف الغرفه بشرود حتي احست انه يتلاشي وهي تغمض عيناها بسبب المخدر
بعد ما يقارب ساعتين تململت في السرير بضيق لتفتح عيناها بصعوبه
غرام.. انا فين
لم تجد رد لتتذكر ما حدث نزلت دموعها بقوه حتي جائها صوت ما
حمزه بحزن.. ليه عملتي كده
نظرت للواقف بجانبها بصدمه هي لم تلاحظ وجوده وكيف علم مكانها وما حدث
حمزه بصراخ.. ليه ياغرام عملتي كده ليه تحرمني من ابني ليه
نظرت له بحزن ودموعها تهطل بقوه
غرام.. كان غصب عني
حمزه بسخريه.. غصب عنك هههه
غرام ببكاء.. مكنتش هتخليني اكمل حلمي ياحمزه كنت هتخاف علي ابنك كنت هتعمل زي بابا وتحرمني وتجبرني اد*فن حلمي
حمزه بغضب.. انتي ايش عرفك انا قولتلك اني دايما في ظهرك عمري ما اقف قدام حاجه انتي عاوزاها ليه تفكري كده
صمت قليلا ليقول بوجع وبدات الدموع تتكون في عينه… دي تالت مره اتحرم من اني اكون اب ليه فكرتي في نفسك انتي بس مفكرتيش ولو لثانيه فيا هيكون شعوري اي لما تق*تلي ابني
صمت قليلا وهو ينظر لها تبكي بندم
حمزه بوجع.. انتي انانيه قوي ياغرام انانيه كنت مستعد اضحي بكل حاجه واي حد علشان اشوف ابتسامه علي وشك بس انتي مفكرتيش في لحظه انك ترسمي ابتسامه علي وشي
نظر لها بحزن ثم تحرك خارج الغرفه
غرام ببكاء.. حمزه استني
التفت لها ودموعه علي وجهه
حمزه.. خلاص ياغرام اللي بنا انتي كنتي السبب في قت*له مش عاوز اشوفك تاني
انهي حديثه وخرج تحت صراخها بقوه ولكنه لم يلتفت لها
دخلت رغد بسرعه للغرفه لتحضنها بقوه
غرام ببكاء.. سابني حمزه سابني يارغد انا السبب في كل ده سابني بسبب انانيتي
بكت بقوه بين احضانها
رغد ببكاء.. خلاص معتش ينفع الندم حاولي تصلحي علاقتكم تاني
نظرت لها بين دموعها لتستند علي رغد وتخرج من الغرفه
ركبت السياره وهي تتحمل الالم فألم قلبها اوجع بكثير من ذالك الالم
وصلت بعد مده لتدخل المنزل وتبحث عنه
حميده بحزن.. غرام
التفت لها غرام.. عمتي فين حمزه
حميده ببكاء.. امشي يابنتي من هنا
غرام بدموع.. مش همشي غير لما اشوف حمزه
كادت تجيب حميده ولكن صوته اوقفها
نزل لاسفل في يده حقيبه وضعها ارضا ثم فتحها اخرج ملابسها ليرميها في وجهها بقوه
حمزه… ده اللي ليكي هنا معدش ليكي مكان وسطينا تاني
غرام ببكاء.. حمزه متعملش كده انا اسفه
نظر لها بغضب ليقول بصراخ.. اسفك هيعمل اي هيرجع ابني اللي قتل*تيه
تقدم منها لي*مسك يدها بقوة
حمزه… انتي ازاي هتقبلي تعيشي وانتي اللي قتل”تي أبنك
ترك يدها وتحرك لاعلي ولكنه توقف فجأه ورجع لها
مد يده في جييه ليخرج بعض المال ويرميه في وجهها
حمزه بسخريه.. دول شويه فلوس علشان يساعدوكي تحققي حلمك
تركها ورحل لتجلس هي علي الارض ببكاء وقد خارت قواها
نظرت لها حميده بشفقه ولكنها لم تستطع ان تواسيها لذالك تحركت لغرفتها
الغفير.. غرام هانم حمزه بيه طلب مني اطلعك بره البيت
نظرت له بحزن لتقف بصعوبه وتتحرك لخارج المنزل
وقفت امام المنزل تنظر له بحزن تفكر اين تذهب
لم تفكر في والدتها لانها تعلم انه سيعاقبها وسيحرمها من كل شئ
اخرجت هاتفها لتبحث عن رقم ما
غرام ببكاء… جاسر ساعدني

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب بلا قيود)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى