روايات

رواية ملاك الاسر الفصل الرابع عشر 14 بقلم مي عبدو

رواية ملاك الاسر الفصل الرابع عشر 14 بقلم مي عبدو

رواية ملاك الاسر الجزء الرابع عشر

رواية ملاك الاسر البارت الرابع عشر

ملاك الاسر
ملاك الاسر

رواية ملاك الاسر الحلقة الرابعة عشر

اياد :اخيرآ المهمة خلصت ورجعت وهشوف ملاك واسر وحشوني اووي ملاك هتفرح اووي لما تشوفك عل فكرا وهتحبك زي كا اخوها حبك بظبط
زهرة : وانا بحب اخوها اووي واكيد هحبها هي كمان وبجد متحمسة جدآ اني اشوفها
اياد : هنعملها مفاجأة دلوقتي ونروح ليها
فلاش باك
زهرة : ايااااااد حاسب
جون : مش هسيبك اياد
اياد :ولا انا هسيبك غير وانت محبوس وضرب طلقة عل رجله
زهرة: اياد هنعمل اي كدا مش ناقص غير الكبير بتاعهم هنروح نقبض عليه حالآ ونسلمه وزين دلوقتي هيجي يا خد جون ويسلمه وهما هيعلجوه هناك
اياد :بحبك
زهرة :ايوآ يلا نعمل كدا ها انت قولت اي
اياد :بحبك
زهرة :نعععم هو دا وقته يا اياد
اياد: ايوآ يا زهرة انا بحبك وانتي هترجعي مع زين وانا هاخد قوة وهروح اقبض عليه لأنه لسه في الكوخ اللي في ….. هناك ومعا كام راجل يعني مش كتير ولازم امشي دلوقتي قبل ما حد يبلغه
زهرة :لا هاجي معاك
اياد: بت انتي اسمعي الكلام ويلا عشان نرجع بقا واروح اطلب ايد مراتي من عبدالله باشا
زهرة : بس انا مش موافقة يا اياد
اياد: وانا موافق يا روح اياد يلا زين جه اهوو انا ماشي دخل زين وخدو جون ركبو اسعاف وركب معاه زين واتنين تاني وزهرة ركبت عربية تانية وراحت المقر وهي فرحانة ان اياد بيحبها زي ما هي بتحبه
____________________________♡
سحر :طيب اطلعي يا حبيبتي ملاك طلعت اوضتها ورد مسكت فونها وبعتت رسالة لحد
ملاك طلعت اوضتها وغيرت الفستان ونزلت جت تخرج الجنينة حد شدها من ايدها جامد
ملاك بخوف : اااااا حط ايده عل بؤها بسرعة
..:شششش اهدي يا ملاكي
ملاك بخوف :ابعدي عني يا حيوان
الشخص اول مشاف ورد واسر جاين حضن ملاك وابتسم بخبث
اسر بزعيق وغضب:ملاااااك وقرب منهم وشد ملاك زقها بعيد وقعت عل الارض ورد خرجت بسرعة تنادي عل جدها وخالها وجدتها وامل وبعد وقت دخلو كان اسر بيضرب في شخص واقع عل الارض وملاك بتعيط :خلاص يا اسر عشان خاطري
امل بصوت عالي لما شافت اللي مرمي عل الارض :ابني يااااااسين وجريت عليه واسر بعد عنه ومسك ملاك وضربها بي القلم عل وشها
…: انت بتضرب اختي انت اتجننت
ملاك بصت عل مصدر الصوت وجريت عليه حضنتو وبعياط :اياد اياد والله مش عملت حاجة والله يا اياد
ورد :انتي قليلة رباية من شوية كنتي حاضنة ياسين ودلوقتي واحد تاني وكمان قدامنا
اياد بعصبية : والله هي متربية كويس اووي وصدقيني ممكن اندمك عل جملتك دي بس متستاهليش وغوري بعيد عن وشي
الجد بعصبية :وانت مين انت عشان هي تحضنك او تكلم حفيدتي كدا
اياد: انا اخو ملاك و بنسبة لي حفيدتك فا انا ممكن ادفنها مكانها دلوقتي بس حظها اني عمري ما مديت ايدي عل بنت وانت يا اسر شكرآ يا صاحبي انا امنتك عل اختي فا اشوفك بتضربها اومال قبل كدا كنت بتعمل اي
اسر بعصبية وغيرة: ايااااااد انت متعرفش حاجة اسألها كدا كان الزبالة اللي مرمي دا حضنها ليه
ملاك بخوف وعياط : والله معملتش حاجة والله يا اياد انا بس طلعت غيرت الفستان عشان اللي كنت لابسه العصير وقع عليه ودا شدني من ايدي و اول مشافك حضني وانا كنت هبعده بس انت جيت وشوفتني بس والله دا اللي حصل والله
اياد بحنية :بس يا حبيبي متخافيش انا معاكي اهوو اهدي انتي بس
ورد بكدب:انتي كدابة لأني انا شوفتك وانتي بتكلمي واحنا في الحفلة وبعدين استغليتي اني العصير وقع عل الفستان بتاعك وجيتي هنا وهو راح وراكي
ملاك بعياط:والله لا والله اسر لسه هيقرب من ملاك اياد زقه بعيد :ابعد عن اختي يا اسر وانتي يا زفتة انتي احترمي نفسك لأن اختي مش زي تربيتك فاهمة اختي متربية كويس
الجد بزعيق : انت اتجننت انت بتقول اي انا حفيدتي متربية احسن تربية مش زي اختك
اياد :لا ما هو واضح والله عمتآ انا الغلطان يلا يا ملاك اطلعي هاتي شنتطك زهرة ساعديها ولسه هيطلعو اسر شد ايد ملاك :بس انا مراتي مش هتخرج من هنا يا اياد
اياد: مراتك هههههه طب ياريت كنت احترمت الكلمة دي اساسآ وخرست الزفتة اللي هناك دي (بيشاور عل ورد) او كنت فهمت منها قبل ما تمد ايدك عليها يا صاحبي يلا يا زهرة ملاك طلعت وكان معاها زهرة وكانت بتعيط
بعد وقت كريمة دخلت :انتو قاعدين هنا ليه
ورد : اصلي شوفنا ياسين حاضن ملاك واسر ضربهم وجه اخوها وقل ادبه وهياخد ملاك ويمشو من هنا اياد بصلها ببرود: تعرفي علاجك اي انك تخدي قلم محترم عشان تحترمي نفسك يمكن تتربي وانا هبقا سعيد جدآ اني هربيكي ولسه هيرفع ايده ويضربها كان اسر ماسك ايده
وفجأة سمعو صوت قلم رن عل خد ورد و بؤها جاب د م الكل اتصدم وكانت زهرة ببرود : عيب يا حبيبتي تقلي ادبك عل اللي اكبر منك بس هتعرفي ازاي وانتي متربتيش اصلآ يلا مش مهم القلم دا كفيل يربيكي وانت يا اياد عمرك ما تمد ايدك عل بنت بس انا هنا يا حبيبي بنت زيها فا عادي يلا ملاك جاهزة يا اياد
الجدة جريت عل ورد تشوفها : انتي اتهبلتي اياك ولا اي ازاي تمدي ايدك عل حفيدتي
زهرة ببرود : كل دقيقة حفيدتي حفيدتي حفيدتي انتو مبتزهقوش ولا اي يلا يا اياد انا مليت من المسرحية دي
اياد :يلا ومسك ايد ملاك و شنطتها وزهرة ماشية جنب ملاك وخرجو
الجد : ام احمد شوفي ورد واخرجو وراناولا اكن في حاجة حصلت عشان الفرح
امل : يلا يا ياسين نمشي من هنا
اسر لسه هيروح يكمل عل ياسين احمد مسك ايده :لما الحفلة تخلص يا اسر موقته اي حاجة
اسر بعصبية :ماشي وخرج امل وياسين ومشيو
والجدة طلعت مع ورد تغسل وشها والباقي كلهم خرجو الحفلة تاني واسر قعد وكان باين انه مدايق جدآ وان الجو اتوتر مريم شاورت لي كريمة قربت منهم كريمة :نعم
مريم :في اي
كريمة بحزن عل ملاك :مفيش يا مريم
مريم : لافي وفين ملاك هي كويسة
كريمة :ايوآ كويسة انا هروح اقعد معاهم وسابتها قبل ما مريم تسأل تاني
ادهم:كدا في مصيبة
مريم :ايوآ فعلآ ادهم قفل الحفلة
ادهم :حاضر بس نص ساعة عشان الناس هتلاحظ لأنهم لسه خارجين
مريم :طيب
_____________________________♡
الجدة :ورد انتي السبب في كل اللي حصل دا
ورد بتوتر: لا ستي اي اللي بتقولي دا
الجدة :طب الحمدلله لو انتي كنتي السبب وبتكدبي كان اسر ولع فيكي
ورد بهو وتوتر زاد : لا مليش دعوة
الجدة: طب اغسلي وشك وحاولي تداري مكان الضربة لأن ايد البت معلمة جامد عل وشك وانزلي ورايا يا ورد
ورد بغيظ :حاضر الجدة خرجت من الاوضة ورد وقفت قدام المراية بتشوف خدها
ورد لنفسها : لو القلم دا تمن كره اسر لي ملاك فا انا موافقة وبكدا ملاك عمرها ما هترجع هنا تاني الحمدلله يا فرحانة اووووي شكرآ ليك يا ياسين واخيرآ ارتحت من زفتة دي ودلوقتي هعلق اسر بيا وهخلي يحبني انا وبس وينسا ان كان في ملاك في حياته
______________________________♡
في عربية اياد :بتعيطي لي انا مش فاهم
ملاك : لأن اسر صدق اللي ورد قالته
اياد :مايصدق هو انتي خايفة منه
زهرة ببرود :لا بتحبه يا غبي
اياد: بت اتلمي انتي كمان انتي بتحبي يا ملاك
ملاك بتوتر : ها
اياد :وصلني الرد بس انا ندمت اني خليتك هناك وبعد اللي شوفته دا مستحيل ترجعي لي اسر تاني يا ملاك وهخلي يطلقك لأنه من الواضح ان اهله وبذات البنت اللي زهرة ضربتها مش عايزينك يا ملاك
ملاك عياطها زاد من بعد كلام اياد
زهرة بمرح : طب بذمتك دي مقابلة
ملاك انتبهت اخيرآ للزهرة وبتمسح دموعها زي الاطفال بي ايدها:ايوآ صح انتي جيتي مع اياد وساعدتني لما طلعت اجيب شنطتي وضربتي ورد عشان بس نسيت اسألك انتي مين اياد وزهرة ضحكو: تخيلي انا مين
ملاك :مش عارفة اول مرة اشوفك
زهرة : انا مرات اخوكي
ملاك بعدم فهم: اخويا مين
زهرة :دي مش معترفة بيك يا اياد
ملاك بصوت عالي : ايااااااااااد انت اتجوزت عليا قصدي من ورايا
زهرة بضحك :انتي مشكلة والله لي حق اياد ميعرفش يعيش من غيرك
ملاك :يعني انتي مرات اخويا طب اتعرفتو عل بعض ازاي انتو شغالين مع بعض في الشركة
زهرة: شركة ا قطع كلامها اياد : ايوآ اتعرفنا عل بعض في الشركة وقلبت بي حب وكتبنا الكتاب هناك وهطلب ايدها من بابها بكرا
ملاك :لا مش فاهمة ازاي
اياد: يعني هنعمل فرح يا ملاك
ملاك :اوك تمام
اياد وقف العربية :يالا يا زهرة انزلي وصلنا
زهرة :طب تعالو اقعدو شوية
اياد :لا هموت وانام
زهرة ملاك :بعد الشر
اياد: ربنا يديمكو ليا
زهرة :سلام ودخلت واياد اتحرك بي العربية
وكان باين عل ملاك انها عايزة تعيط بعد وقت وصلو واياد فتحلها الباب ودخلو البيت
اياد: ياااا اخيرآ
ملاك :انا هنام
اياد بتنهيدة حزن: ماشي يا روحي
ملاك دخلت اوضتها اترمت عل السرير وفضلت تعيط لأن اسر صدق كلام ورد وانه ضربها وانا حبيته واتعلقت بي اصلآ فضلت تعيط لحد ما نامت من التعب
_______________________________♡
الحفلة خلصت مريم :هي فين ملاك
الجدة: مشيت خلاص وياريت محدش يجيب سيرتها هنا تاني واسر هيطلقها ويتجوز ورد
مريم :اي دا في اي وملاك مشيت راحت فين
ورد : انتي مش سمعتي ستي بتقولك اي خلاص ملاك مشيت من البيت دا خااااالص
ادهم :اي السبب يعني وبعدين مشيت ازاي واياد مسافر يا اسر
ورد: لا اخوها رجع واخدها بعد ما عملت اللي عملته مريم بصتلها بقرف : وعملت اي يا ورد هانم بقا
ورد :شوفنها وهي في حضن ياسين
مريم بزعيق : ورد احترمي نفسك اي اللي بتقولي دا
ورد :اهو اللي حصل
ادهم بغموض: تمام يعني دي الحقيقة يا ورد ولا في حقيقة تانية محدش يعرفها
ورد بتوتر : دا اللي احنا شوفنا انا واسر لما دخلنا سوا البيت
ادهم :وانتو داخلين سوا ليه
اسر :ورد قالتلي ان ملاك وقعت جوه وانا كنت داخل اشوفها لقيت ياسين حاضن ملاك
ادهم : تمام كل دا حلو اوووي اسر فاكر بعد عيد ميلاد مريم بي يوم
اسر: كنت متفق مع مهندس
مريم بضيق : مش فاهمة احنا في اي ولا اي
ادهم:سبي يكمل كلامه
اسر :اتفقت مع المهندس يركب كاميرات وميكات في المكان كله
ورد اتصدمت واتوترت ادهم: اي التوتر دايا ورد
ورد بتوتر :ها لا وانا هتوتر ليه يعني
ادهم :مريم هاتي الاب توب بتاع اسر من اوضته يا مريم
ورد : مريم مش هتقدر تطلع وتنزل وهي بي الفستان هتتعب هطلع انا عل طول وانزل
ادهم :طيب ورد طلعت بسرعة
ادهم بهمس محدش سامعه غير مريم :مريم هاتي الاب توب من اوضتي
مريم :ما ورد طلعت
ادهم :اسمعي الكلام يلا
مريم :طيب حاضر وطلعت
وبعد دقايق نزلت مريم و ورد وكل واحدة ماسكة الاب توب وادهم واسر فتحو الفيديوهات بتاعت الكاميرات
اسر : ممسووووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ملاك الاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى